Posts

Showing posts from September, 2013

Sohaimi Shahadan Akan Bantu Mereka Yang "BLACK LIST"

Image
Isu dia bawak ni best, pasal blacklist. Ramai orang melayu tersangkut dan tak boleh nak membuat pinjaman samada untuk beli rumah atau untuk berniaga kerana dah diblacklist baik secara sedar atau tidak...


Kerajaan Kedah Tak Akan Layan Permintaan Sekolah Cina, Mukhriz Mahathir...

Image
Kenapa teresa kok bengang sangat dengan mukhriz mahathir? korang baca komen teresa kok di bawah...


Pada aku apa yang di katakan oleh mukhriz mahathir tu memang betul. cina tak tolong bn, malah mereka ada cita-cita untuk menjatuhkan bn dan menubuhkan kerajaan cina, yang banyak membantu bn di kedah pada pru lepas ialah undi orang melayu, jadi buat kerajaan nak bantu sekolah cina sedangkan cina tak membantu dalam memberi kemenangan kepada bn, lebih baik bantu orang melayu yang banyak tolong bagi kemenangan kepada bn...
"Inikalilah" kasi ajar sama cina...

Zahid: Undang-Undang Baru Bukan Untuk Orang Politik...

Image

Apa Lagi Cina Mau, Dua Kali Cing Peng Tolak Peluang Jadi Warga Negara Malaysia...

Image
Tiada sebarang rekod di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menunjukkan bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng merupakan warganegara Malaysia.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, berdasarkan rekod JPN, Chin Peng tidak pernah menerima tawaran yang diberikan oleh kerajaan.
"Berdasarkan data JPN, Perjanjian Hat Yai telah memberikan dua kali (peluang) kepada beliau (Chin Peng) tetapi malangnya beliau menolak.
"Mengikut semakan yang dilakukan JPN tidak ada rekod yang menyebut bahawa Chin Peng pernah menjadi warganegara Malaysia kecuali beliau menggunakan nama lain," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen.
Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kewajaran abu mayat Chin Peng dibawa masuk ke negara ini berdasarkan Perjanjian Hat Yai 1989 yang ditandatangani bekas Setiausaha Agung PKM itu dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, Menteri Dalam Negeri serta Ketua Polis Negara pada masa itu.
Ahmad Zahid sekali lagi me…

Tajuddin Rahman Pernah Di Tahan ISA Kerana Pertahan Hak Orang Melayu...

Image
APABILA disebut nama DATUK TAJUDDIN ABDUL RAHMAN (gambar), banyak pihak sudah pasti mengenalinya sebagai pemimpin UMNO yang pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) semata-mata kerana kelantangannya untuk mempertahankan hak-hak orang Melayu.
Beliau juga pernah dipecat daripada parti setelah difitnah pihak tertentu yang bimbang keikhlasannya memperjuangkan nasib orang Melayu akan mengancam karier politik mereka.
Dalam wawancara itu beliau mengingatkan ahli parti dan perwakilan agar tidak memilih pemimpin yang hanya mempergunakan parti untuk mendapat faedah diri sendiri.
Ikuti wawancara beliau dengan utusan malaysia (klik sini)

Wow.. UMNO Johor Sepakat Sebulat Suara Dan Sepenuh Hati Calonkan Hisham CKMM...

Image
Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dijangka menerima sokongan padu daripada bahagian Umno di Johor bagi merebut jawatan Naib Presiden pada pemilihan parti tidak lama lagi.
Bernama melaporkan beberapa Ketua Umno Bahagian secara terbuka berkata mereka akan mengikuti langkah Badan Perhubungan Umno Johor yang menyatakan sokongan terhadap pencalonan Hishammuddin pada mesyuaratnya baru-baru ini.
"Sebagai anak Johor, kita akan memberi sokongan padu kepada Hishammuddin sebagai calon Naib Presiden dan memastikan Johor terus kekal sebagai kubu kuat dan tunjang kepada Umno," kata Ketua Umno Bahagian Tebrau Datuk Maulizan Bujang.
Beliau berkata bahagian itu ingin melihat Hishammuddin, yang merupakan anak Johor dan Ketua Umno Bahagian Semberong, mengekalkan jawatannya sebagai Naib Presiden parti berkenaan.
Mengulas dua calon Naib Presiden lain, Maulizan berkata mereka akan memilih pemimpin yang memiliki latar belakang perkhidmatan serta perjuangan cemerlang.
Nota: Setakat …

Sudah Ada Cubaan Untuk Menafikan Kepulauan Melayu Hak Orang Melayu...

Image
Pada 15 September lalu, akhbar Nanyang Siangpau memaparkan pendapat tulisan individu bernama Phang Sin Cai yang mahu 'selarikan' sejarah orang Cina di Tanah Melayu.
Timbul persoalan apakah tujuan sebenar artikel itu disiar dan dikongsikan kepada umum.
Penulis itu membuat hujah persatuan Cina perlu 'menyelaraskan rekod sejarah' untuk tatapan generasi muda Cina khususnya di sekolah-sekolah vernakular, umpama rekod sejarah yang diajar di semua sekolah kini salah dan perlu 'diubah suai', dan penulis itu cuba mengetengahkan 'pejuang daerah Setiawan' ketika isu Chin Peng mahu 'pulang' ke kampung halamannya itu menjadi perdebatan ramai.
Jika benar ini antara cara halus mengubah sejarah untuk 'menjadikan' orang Cina sebagai bumiputera, maka ia dengan sengaja cuba mengabaikan fakta melayu bumiputera hanya untuk penduduk kepulauan Nusantara (Malay Archipelago) dengan sejarah cara hidup serta penempatan ribuan tahun, bukannya mereka yang berhijrah…

Dah Sekolah Menengah Tapi Masih Tak Paham Bahasa Melayu...

Image
Seorang guru sekolah menengah di Semenyih, Selangor didakwa meminta pelajar yang enggan menyanyi dan menghormati lagu kebangsaan agar “balik ke China”.
Pembantu pengetua di SMK Engku Husain berkata demikian semasa perhimpunan mingguan di sebelah petang pada 23 September.
Beliau didakwa meminta pelajar tersebut “balik” jika tidak menyukai Malaysia.
Menurut pengetua sekolah Abdul Ghafar Kunchi Mohd memberitahu, pelajar-pelajar terbabit ada di antaranya tidak memahami bahasa Melayu dengan baik malah sebelum ini mereka telah dinasihat dan diberi amaran, malah dirotan kerana tidak menyanyi dan menghormati 'Negaraku' tetapi tidak berkesan.
Pada aku betullah tindakan guru itu, dah masuk sekolah menengah masih tak reti cakap melayu, masih tak reti nyanyi lagu negaraku, so buat apa duduk di malaysia...?? 
Aku rasa pelajar sekolah yang buat hal tu mungkin anak 50 ribu pendatang cina yang pernah dilaporkan hilang satu masa dulu, jadi bila mak bapak tak reti cakap melayu, maka macam mana nak…

Program Tusyen Percuma Anjuran SPNB, Tapi Kenapa Hanya Di Satu Bahagian Sahaja...???

Image
Ada beberapa soalan aku nak tanya...

Adakah ini salah satu program yang kerap di buat oleh SPNB...??

Adakah ini salah satu program CSR (corporate social responsibility) yang kerap di buat spnb...???

Adakah program ini sengaja di buat oleh orang-orang tertentu untuk meraih undi bagi mendapat jawatan dalam bahagian...???

Kalau ia ini salah satu program CSR yang kerap di buat oleh spnb, kenapa hanya satu bahagian sahaja yang terpilih, kenapa dalam waktu terdekat ini progarm tusyen percuma ini hanya di buat di bahagian itu, kenapa tidak di buat di tempat-tempat lain, bukankah di tempat lain juga ada pelajar yang memerlukan tusyen percuma...???



Khalid Gagap Di Lihat Lebih Beriman Dari Pemuda PAS...

Image
Kata dua khalid gagap kepada pemuda pas...
"Jadi kita kena buat pilihan,"adakah (Pemuda) PAS berminat untuk kita buat masjid atau pun menggalakkan bola sepak?
Sebelum itu, pemuda pas selangor melalui timbalan ketua pemuda negeri mendesak khalid selaku boss menteri besar incorporated (mbi) menambah peruntukan untuk pasukan bola sepak selangor, alasan pemuda pas ialah, kurangnya peruntukan dari kerajaan negeri dan mbi punca perestasi pasukan selangor merosot...
Secara tak langsung jawapan khalid gagap menunjukan dia lebih beriman dari pemuda pas yang 24 jam pakai kopiah...

Aku Setuju Kerajaan Nak Robohkan Sekolah Cina Chin Woo...

Image
Di beritakan semalam ada 300 cina kiasu berdemo kerana membantah tindakan kerajaan untuk merobohkan sekolah itu...
Soalnya sekarang, apa hak 300 cina kiasu itu membantah tindakan kerajaan?
Perlu di ingat, sekolah cina itu adalah sekolah jenis kebangsaan yang mendapat bantuan penuh dari kerajaan yang cina cuba tumbangkan pada pru lepas...
Jadi, tanah tempat sekolah itu didirikan adalah hak milik kerajaan, bukan milik mana-mana taukei cina...
Kalau kerajaan melihat sekolah cina itu sudah tidak releven lagi untuk berada di situ, maka memang wajarlah untuk kerajaan merobohkannya seperti apa yang berlaku pada sekolah menengah perempuan bukit bintang...
Pada aku bukan setakat sekolah cina di jalan pudu itu sahaja yang patut di robohkan, kalau boleh sekolah cina di seluruh malaysia patut di robohkan, kerana sekolah cinalah menjadi kilang rasis...
Aku setuju dengan tindakan kerajaan nak robohkan sekolah cina tu untuk di bangunkan pusat komersil dan pelancongan, dengan membangunkan pusat kome…

Sindrom Kempen Ala Anwar Dikesan Di Perak...

Image
kempen oleh seorang mangkok untuk kerusi timbalan ketua bahagian di perak yang menggunakan stail 'kempen ala anwar' mula mendapat perhatian ahli umno.

baik di perak , sewajibnya seluruh pemilih (dalam malaysia) menolak calon yang gunakan stail kempen sebegini.

pilihlah calon yang utamakan islam,maruah melayu dan ganyang cinabeng sebagai kriteria utama dalam memilih pemimpin.

Sumber: Gerakan Anti PKR

Kenapa Perwakilan UMNO Perlu Menolak Hisham CKMM...

Image
Apa kehebatan hisham ckmm sewaktu menjadi ketua pemuda umno malaysia...??
Jawapannya, dia berani cium keris, kemudian bila cina bising tuduh dia rasis, dia mintak maaf...
Apa progarm untuk belia dan sukan yang betul-betul BOOM sewaktu hisham ckmm jadi menteri belia dan sokan...???
Jawapannya, TIADA...
Apa jadi dengan PPSMI sewaktu hisham ckmm jadi menteri pelajaran...???
Jawapannya Terkubur bergitu sahaja, malah tan sri muhyiddin terpaksa mencuci taik yang di buat oleh hisham ckmm...
Maruah pasokan polis hancur sewaktu hisham ckmm jadi menteri dalam negeri...
Beberapa hari sebelum bekas igp tan sri musa hasan pencen, secara terbuka dia mendedahkan pasokan polis tak boleh buat kerja kerana adan campurtangan menteri dalam tugasan polis...
Lebih merosakan lagi maruah pasokan polis ialah, bila hisham ckmm kata, (lanun kiram) itu penceroboh bukan pengganas...
Jadi masih ke perwakilan nak undi orang yang tak de kualiti ini untuk menjadi naib presiden umno...???
Tepuk dada tanya diri sendir…

PAS Itu Komunis Dan Komunis Itu PAS,

Image
Pemimpin pas pergi buat tahlil di bangkok, mereka pergi ke sana kerana meratapi pemergian komrad cin peng yang mampos minggu lepas...
Maka dengan pemergian pemimpin pas itu, bolehlah kita samakan pas itu komunis dan komunis itu pas...
Komunis tak percaya akan kewujudan tuhan, sekali gus mereka juga menolak rukun Iman yang menjadi pegangan orang Islam...
Maka pemergian pemimpin pas untuk bertahlil atas kematian cin peng, bermakna pas juga menerima kitab merah mao dan mengakui ajaran mao yang dalam dunia ini tiada tuhan...
Sila simpan artikel dari malaysian insider itu sebagai bahan kempen untuk pru 14...

Ada Calon Timbalan Ketua Bahagian Janji Nak Bagi Rumah Kalau Menang..

Image
Politik sekarang nie makin gila, kalau dulu kita dengar ada calon bagi duit supaya perwakilan mengundi mereka, lalu pelakuan itu di panggil "politik wang" kemudian ada yang lagi gile bagi perempuan pada perwakilan itu di panggil "politik seks"... kedua-dua amalan ini berlaku baik dalam parti pemerintah dan parti pembangkang...
Tapi rasuah nak bagi rumah ini satu perkara baru yang baru semalam aku dengar, ia di dedahkan oleh bebarapa blogger semalam, bayangkan, jawatan yang di kejar tu bukan presiden atau timbalan presiden parti, tapi hanyalah jawatan timbalan ketua bahagian je, tapi offernya kepada para perwakilan mengalahkan nak bertanding jawatan presiden, calon yang nak bertanding jawatan tu di beritakan sedang giat menawarkan rumah mampu milik yang di bina oleh syarikat perumahan negara (SPNB) kepada para perwakilan cawangan supaya mengundi dia...
Malah ada sumber memberitahu, kutu tu tak teragak-agak mengguna dan mengarahkan staff spnb berkempen dengan membua…

EXCO Kerajaan Selangor Berjoli Di Bangkok, Guna Duit Siapa???

Image
Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan para EXCO Negeri Selangor dikatakan telah mengadakan Mesyuarat tersebut di World Club Hotel, Bangkok, Thailand. Khabarnya seramai 18 orang yang antaranya Exco Selangor dan pegawai kerajaan negeri berlepas ke Bangkok dari KLIA kira-kira jam 10 pagi pada 18 September iaitu pada hari Rabu lepas.klik sini
Soalannya, kenapa kerajaan negeri selangor buat meeting exco di bangkok, sudah tidak ada lagi ke hotel atau bilik mesyuarat di dalam negeri selangor atau di malaysia?
Khalid selaku kepala mesyuarat patut menjelaskan apa sebab meeting tu di buat di sana dan berapa perbelanjaan yang di keluarkan oleh kerajaan negeri, kalau ianya di taja, siapa yang menaja trip dan meeting itu...???
Wahh banyak soalan dari rakyat selangor yang khalid kena jawab nie... 
Tak pe kita tunggu jawapan dari khalid...

Orang Muda Dan Berkelayakan, Sohaimi Shahadan Calon MT Pilihan Aku...

Image
Calon majlis tertinggi pilihan aku, orang muda dan berkelayakan, sesuai dengan hasrat najib untuk meremajakan umno...

Rakyat Pulau Pinang Akan Dapat CM Baru, Guan Eng Pertimbang Letak Jawatan...

Image
Sebahagian ahli dan perwakilan DAP di negara ini didakwa mahu Setiausaha Agung parti itu, Lim Guan Eng melepaskan jawatan dan tidak bertanding pada pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC), 29 September ini. 
Bekas Naib Pengerusi DAP, Zulkifli Mohd Noor, berkata dalam perjumpaannya dengan ahli dan perwakilan di Sungai Petani, Taiping dan Kuala Kangsar, baru-baru ini, kebanyakannya mahukan Guan Eng supaya berbuat demikian. Beliau berkata, mereka mendakwa Guan Eng perlu bertanggungjawab atas kegagalan beliau dalam mengemudikan pemilihan CEC pada Disember tahun lalu sehingga menyebabkan Pendaftar Pertubuhan (ROS) terpaksa campur tangan. 
“Saya tidak menolak kemungkinan asas kepada insiden berkenaan adalah kerana Guan Eng mempunyai agenda tersirat dalam memperkuatkan kedudukan beliau dan bapanya, Lim Kit Siang, sehingga sanggup memutarbelitkan keputusan CEC. 
“DAP juga kini dilihat seolah-olah sudah berubah daripada seekor ikan haruan menjadi ikan keli dek ralit dengan kuasa y…

Tidak Ada Tempat Untuk Hisham CKMM, Ini Naib Presiden UMNO Pilihan Aku...

Image
Alhamdulilah syukur, mukhriz menyatakan yang dia akan bertanding jawatan naib presiden umno dalam pemilihan akan datang, sekali gus menutup terus peluang hisham ckmm untuk menang jawatan itu...
Aku yakin dan percaya, hisham akan gunakan segala bentuk jentera yang dia untuk merayu dan meraih simpati perwakilan untuk memberikan dia sekali lagi peluang dan ruang duduk di jawatan itu...
Para perwakilan sekelian, fikirlah masak-masak, adakah orang seperti hisham yang pernah mencium keris kemudian untuk menjaga hati cina dia sanggup minta maaf atas perbuatannya yang mencium keris itu kita nak angkat menjadi pemimpin kanan umno?
Jangan kita termakan dengan penurunan kadar saman AES, percayalah itu keputusan kabinet, hisham hanya announce sahaja, siapa pun menteri akan buat perkara yang sama kalau kabinet sudah bersetuju untuk turunkan kadar saman itu, so hisham tak payahlah jaja kata kerana dia kadar saman AES di turunkan...

Riaksi Anwar Di Mahkamah Petang Tadi...

Image
Kes Liwat II : Mahkamah Rayuan menolak permohonan responden Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menyingkirkan Datuk Seri Dr Muhammad Shafee Abdullah daripada menjadi Timbalan Pendakwaraya. - Rakyat News.
Kes Liwat II - "Saya telah minta peguam Karpal untuk meneruskan ke mahkamah persekutuan, kita tidak boleh terima keputusan ini. Gelagatnya (Shafee) itu lebih kepada politican Umno. Macam filem P Ramlee Bujang Lapuk." - Kata Anwar Ibrahim kepada pemberita.- Rakyatnews
Komen aku: Dia yang sedap-sedap menjubo, umno pulak yang di salahkan...

Aku Sokong Fathul Bari Bertanding Exco Pemuda UMNO Malaysia...

Image
Tak perlu aku tulis panjang-panjang siapa dia fathul bari nie, aku rasa korang semua dah kenal, so kepada perwakilan pemuda yang baca blog aku nie, sila beri undi kepada dia....

Isu 1Juta PATI Di Malaysia, Kenapa Baru Sekarang Nak Bertindak ???

Image
Sejak kebelakangan ini baru kita terdengar, jabatan imigresen berhempas pulas menangkap dan menjejak pendatang tampa izin (pati) agak pelik, setelah berita kemasukan pati ini tersebar yang mana jumlahnya hampir 1 juta orang, baru jabatan imigresen nak bertindak kenapa?
Sedangkan sebelum ini sudah banyak pihak yang melaporkannya, tapi imigresen seolah-olah tak nampak atau buat-buat tak nampak...
Rakyat marah dengan kebanjiran pati ini, mereka membawa banyak gejala sosial dan penyakit, walau pun sudah berbuih mulut pemimpin meminta imigresen melihat perkara ini tapi tidak ada tindakan yang tegas di lakukan, kalau ada pun ibarat melepas batuk di tangga...
Dek kerana kelembapan imigresen dalam menangani masaalah pati maka, kementerian dalam negeri (kdn) di persalahkan, bagi rakyat yang tak mau berfikir panjang, mereka terus menyalahkan umno/bn, rakyat menuduh umno/bn lah yang membawa masuk pati dan jabatan imigresen diam membisu seolah-olah turut bersetuju dengan semua tuduhan itu...
Kem…

Keling Nie Suruh Upah Orang Bunuh Anggota Polis & IGP...

Image
Inilah padahnya kalau terlalu banyak bagi muka kat puak-puak ini...
Kerajaan dah bagi pelajaran, bila dah cerdik sikit dah tahu pakai komputer, mereka lawan balik kerajaan...
Memang dasar bangsa tak sedar di untung...
Korang baca apa yang di bualkan keling tiga ekor nie dalam fb...

Apa Masaalah RTM Sebenarnya...

Image
Tak sampai seminggu, stesen tv RTM buat hal lagi, kali ini dalam twitter pulak...
Aku pun tak tau mana punya mangkok yang jaga akaun twitter RTM nie...
Bayangkan sebuah stesen tv kerajaan boleh salah taip nama ketua polis negara...
Khalid Abu Bakar jadi Khalid Ibrahim...
Shabery cik kena buat sesuatu...
Jangan di sebabkan nila setitik rosak susu satu loji...
Buat malu kementerian penerangan dan kerajaan je...

Tok Ali & Isa Samad Sedang Di Urut...

Image
Bertanding jawatan naib presiden kali ini banyak dugaannya...
Al-maklumlah dua tokoh ini kalau bertanding, kedudukan "orang itu" akan tercabar...
Majoriti ahli umno sudah tidak mahukan "orang itu" dalam parti...
Jadi kalau ada yang datang mengurut tok ali dan isa samad, persetankan dia...
Aku harap walau apa pun yang berlaku tok ali dan isa samad tabahkan hati dan kukuhkan pendirian...
Sekiranya tok ali dan isa samad menarik diri, maka aku beranggapan tok ali dan isa samad telah di BELI...
Siapa "orang itu" dan siapa yang sedang mengurut tok ali dan isa samad tu? korang klik sini untuk tahu...

Kesilapan Paling Bangang Yang RTM Pernah Buat...

Image
Aku tak pasti sama ada kesilapan ini di sengajakan atau tidak, tapi ini cukup memalukan, kalau perkara ini terjadi pada stesen tv swasta, aku boleh pejam mata, tapi ia berlaku pada stesen tv milik kerajaan...
Hairan... takan lah orang yang di tugaskan untuk menyediakan grafik untuk slot berita ini tak pesan akan tulisan yang menghina pasukan polis itu atau dia buat-buat tak perasan...
Apa pun pihak kementerian penerangan melalui menterinya dan pihak rtm perlu memohon maaf secara terbuka kepada pihak pdrm dan kdn atas perkara yang berlaku...

Nasib Kalimah ALLAH Di Tentukan Hari Ini...

Image
Aku tak tau apa nak tulis, jadi aku mintak sama-sama lah kita berdoa agar mahkamah yang bersidang hari ini menolak secara total permohonan kristian laknatullah untuk guna kalimah ALLAH dalam kitab sesat mereka itu...
Sama-samalah kita berdoa...

Zahid Hamidi Rangka 6 Pelan Tindakan Memperkasa KDN...

Image
Dalam menjaga kebajikan anggota pdrm dan seluruh agensi di bawah kementerian dalam negeri, menterinya zahid hamidi merangka 6 pelan tindakan, antaranya ialah, menaik taraf kemudahan balai-balai polis, menaik taraf kediaman anggota polis dan memberi penekanan soal kenajikan para anggota penguatkuasa dan ahli keluarga mereka...

Lagi Bukti Sokongan Pembangkang Kepada Penjenayah Di Dedah...

Image
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menyelar sikap tidak bertanggungjawab pembangkang yang terus mempolitikkan usaha kerajaan dengan mendakwa Op Cantas membanteras secara besar-besaran penjenayah sebagai sandiwara menjelang pemilihan pucuk pimpinan UMNO.
Beliau berkata, tindakan tersebut tidak ada kena mengena dengan pemilihan parti sebaliknya usaha berterusan kerajaan membanteras sehabis-habisan penjenayah terutama di kalangan anggota kongsi gelap. "Jangan politikkan isu yang serius ini dengan mendakwa apa yang dilakukan Kementerian Dalam Negeri (KDN) hanya 'hangat-hangat tahi ayam' untuk Perhimpunan Agung UMNO.
"Saya tidak perlukan publisiti murahan sebegini sebab itu pengumuman nama-nama kongsi gelap ini bukan diumumkan saya tetapi oleh Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar," katanya.
Beliau berkata demikian selepas menghadiri Majlis Taklimat Modul Kerohanian Jabatan Pe…

Boleh Ke T.Mohan Buktikan Kuil Di Jalan P.Ramlee Tu Berusia 100 Tahun...???

Image
Asal ada busut, akan terpacaklah kuil hindu...
Asal ada pokok ara, maka akan terpacak la kuil hindu di situ nanti...
Malah tak keterlaluan aku kata, mereka sanggup menggunakan sami memperdaya orang dengan mengatakan dia mendapat mimpi kononnya tuhan mereka menyuruh sebuah kuil di bina di tempat itu wal hal tanah itu milik orang...
Aku tulis nie bukan rasis, tapi kenyataan...
Bila orang nak roboh kuil haram tu, mula mereka memekak kata "itu kuil sudah 100 tahun, itu kuil sudah ada sana 200 tahun...
Tapi apa buktinya...??? setakat cakap je, aku pun boleh cakap...
Bila orang nak roboh, mereka mintak pampasan yang kadang-kadang jumlahnya langsung tak masuk di akal, contoh terbaik ialah di hadapan shooping mall mid valley, pernah ke korang terfikir kenapa boleh ada satu kuil betul-betul di hadapan shooping mall tu?
Tidakah pemaju shooping mall itu terfikir untuk mengalihkannya, ya pemaju dan pemilik tanah itu memang terfikir nak alihkan, tapi bila mereka meminta pihak pengurusan kuil…

Ini Alasan Pemaju Perumahan Cina Kenapa Mereka Nak Naikan Harga Rumah...

Image
Peningkatan harga minyak sebanyak 20 sen yang diumumkan kerajaan pada hari Isnin lalu dijangka akan turut menyumbang kepada peningkatan harga rumah sehingga 10 peratus.
The Star yang memetik kenyataan dari wakil pemaju perumahan menyebut, peningkatan harga minyak itu menyebabkan kos bahan binaan meningkat.
Selain itu, peningkatan harga rumah berkenaan juga berpunca dari kekurangan jumlah tenaga kerja asing ekoran operasi besar-besaran yang dijalankan kerajaan untuk membasmi pendatang asing tanpa izin.
Presiden Persatuan Pemaju Perumahan dan Hartanah Datuk Seri Michael Yam Kong Choy dalam laporan itu berkata, kontraktor akan memindahkan kos yang ditanggung akibat kelewatan projek berkenaan kepada pembeli.
“Operasi ke atas tapak pembinaan juga menakutkan pekerja asing yang sah,”
Soalan aku pada cina rehda nie, kalau harga minyak turun, adakah rehda sanggup menurunkan harga rumah? kalau kerajaan tak halau pendatang asing, adakah harga rumah akan turun? 
Alasan cina tu kononnya operasi d…

PEMANDU Bela Beberapa Ekor Pegawai Yang Akan Menghancurkan Najib & Negara...

Image
Menurut blogger outsyedthebox beliau menerima satu email pada awal pagi itu yang disertakan dengan senarai pegawai-pegawai kanan di PEMANDU yang didakwa mentadbir negara dengan kebenaran Perdana Menteri.
Menurut email yang diterimanya, para individu itu masih muda tetapi diberikan jawatan tinggi di PEMANDU dan menurut pengirim email, malah ada di antara pegawai di PEMANDU juga adalah penyokong BERSIH.
Pengirim email turut memberikan senarai 17 kakitangan PEMANDU dengan sembilan dari mereka berbangsa cina, dua berbangsa India dan Melayu cuma enam orang.
Menurut tulisan entri Syed Akbar, takkan di sebuah jabatan yang sensitif di bawah seliaan Perdana Menteri yang bangsa Melayu menjadikan populasi hampir 60 peratus rakyat malaysia hanya boleh melantik enam orang Melayu di dalam PEMANDU.
Malah integriti dan moral salah seorang pegawai di dalam PEMANDU juga boleh di persoalkan
Manusia yang dimaksudkan ialah Farah Intan Burhanuddin dan jika di PEMANDU dia berjawatan Penganalisis Kanan Unit…

Gambar Ini Akan Jadi Sumber Inspirasi Peminat Mountain Bike...

Image

Ini Alasan Kenapa Pemaju Perumahan Cina Tak Mahu Bina Rumah Kos Rendah...

Image
Antara alasan pemaju perumahan membina pembangunan bernilai tinggi bukan semata-mata untuk mendapat keuntungan lebih banyak, tetapi kerana tidak mampu hidup dalam segmen rumah mampu milik, kata beberapa pemaju harta tanah.
Bendahari Kebangsaan Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan Malaysia (Rehda) NK Tong berkata, pemaju tidak mampu terjun ke segmen itu kecuali kosnya dikurangkan. 
Malah rehda meminta kerajaan memberi tanah untuk pembangunan rumah mampu milik.
Itu alasan REHDA...
Lepas nie, jangan haraplah pemaju perumahan akan membina rumah kos rendah atau rumah mampu milik yang bakal menempatkan orang melayu terutama di bandar-bandar besar, maka dengan alasan rehda itu secara tak langsung orang melayu akan di halau keluar dari bandar...

Mukhriz Bertanding Naib Presiden UMNO, Hisham CKMM Bertanding Pemeriksa Kira-Kira

Image
persaingan naib presiden bakal menjadi antara yang tersengit.
zahid hamidi terus kekalkan momentum di hadapan dan menjadi pilihan utama kerana ketidakpeduliannya melanyak penyangak dan pembangkang kiri dan kanan disukai majoriti bangsa melayu.
shafie apdal bakal mendapat saingan sengit untuk mendapat majoriti undi sabah sekiranya musa aman ataupun saleh said keruak masuk.
namun di kala ini, shafie punyai slight kelebihan kerana kementeriannya membabitkan pelbagai bahagian umno di semenanjung. arguement ini walaupun nampak berasas, namun dalam politik segalanya mungkin.
ali rustam akan masuk gelanggang.
kelebihan ali adalah pada sifat semulajadinya yang berbaik dengan semua pemimpin.
isa samad, adalah contoh comeback terbaik. dia kena tindakan disiplin umno. dia berehat. dia masuk balik bagan pinang dan disitu bermula dia menapak.
mengikut laporan bloger out syed the box, dia mendapat maklumat mukhriz bakal masuk gelanggang naib presiden.
ini akan menyentak segala 'pelan dan peran…

Kenapa CINA Nie Bakar Jalur Gemilang...???

Image
Kenapa dia bakar bendera malaysia (jalur gemilang) ? apa salah bendera itu pada dia? kalau tak suka pada bendera malaysia, pergi lah balik tongsan...

VIDEO PANAS: Fathul Bari Sekolahkan Dewan Pemuda PAS Pusat...

Pemuda pas berhujah berdasarkan emosi dan politik, fathul bari berhujah berdasarkan firman Allah dan sabda Rasulullah dan beberapa hadis sahih...

TAHNIAH PDRM, Dua Pengkhianat Negara Telah Di Tangkap...

Image
Adam Adli Abdul Halim dan Hishamuddin Rais hari ini ditangkap polis selepas gesaan supaya pihak berkuasa bertindak tegas kepada mereka kerana mengibarkan bendera 'Sang Saka Malaya'.
Menurut seorang pegawai gabungan proreformasi sistem pilihan raya BERSIH, beliau pada jam 9 mendapat SMS daripada Adam, berbunyi:
"Aku dan Isham (Hishamuddin) kena tahan. OTW (dalam perjalanan) ke (ibu pejabat polis) Dang Wangi," SMS itu dipetik.
Adik kepada Adam Adli -- Amir Amin -- ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan tangkapan itu. 
Gagasan Pendidikan Melayu Malaysia (Gagasan) turut menggesa polis mengenakan tindakan tegas di bawah Akta Hasutan terhadap Hishamuddin dan Adam Adli serta Sasterawan Negara daripada Datuk A Samad Said.
Perbuatan itu didakwa menghina Jalur Gemilang di Dataran Merdeka Jumaat lalu.
Sebelum ini Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamid berkata polis sedia menyiasat pihak yang mengibar bendera 'Sang Saka Malaya' jika ada laporan dibuat mengenainy…

Harga Minyak Naik, Sapa Yang Flip-Flop Dalam Hal Ini...???

Image
Kalau tak silap aku, awal petang tadi utusan online ada mengeluarkan berita yang mana harga minyak tidak akan di naikkan, 
Presiden Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Petron Malaysia (Pesamp), Alang Zahry Ishak, 
"berkata, setakat ini tiada sebarang pengumuman dilakukan kerajaan dan pihaknya berharap pengguna waras dalam menilai setiap khabar angin yang diperolehi mereka.
"Dakwaan tersebut hanya khabar angin. Pihak kami tidak tahu menahu berhubung sebarang kenaikan harga petrol pada ketika ini," katanya.
Terkini dalam utusan online juga, telah melaporkan yang najib bersetuju untuk menaikan harga petrol ron 95 dan diesel...

Hemmm.... macam mana perkara penting macam nie boleh jadi flip-flop...
Atau mungkin harga minyak di stesen petron sahaja yang tak naik...???
Mampukah kerajaan membendung kenaikan harga barang selepas kenaikan harga petrol dan diesel selepas ini...?? mampu ke hasan malik, menteri kpdnkk memantau kenaikan harga barang?
Baru je bulan lepas tarif elektrik n…

Hisham CKMM Akui Tidak Ghairah Kejar Jawatan & Akur Kemampuan Sendiri...

Image
Selama ini ckmm berdiam diri, dia langsung tak mau bagi komen sama ada dia nak pertahankan jawatan naib presiden atau dia nak bertanding jawatan timbalan presiden atau langsung tak mau bertanding apa-apa jawatan dalam umno...
Dalam satu kenyataan media 30 ogos lepas, ckmm ada berkata mengenai pemimpin-pemimpin yang nak bertanding dalam pemilihan parti perlulah mengukur kemampuan diri sendiri, kata-kata ckmm itu kalau kita halusi sebenarnya merujuk kepada dirinya sendiri...
Memang setiap pemimpin yang nak bertanding apa-apa sahaja jawatan dalam umno perlu menilai kemampuan diri, kalau rasa diri tu tak mampu buat apa nak bertanding, jadi kata-kata ckmm semalam itu merujuk kepada dirinya juga, ckmm memang tak perlu bertanding apa-apa jawatan dalam umno, baik jawatan mt, naib presiden, timbalan presiden atau presiden umno, hatta jawatan pengerusi tetap, timbalan pengerusi tetap atau pemeriksa kira-kira pun ckmm tak layak...

Mungkin akan ada yang berkata, aku tibai ckmm lebih sangat, tapi…

Cinabeng sambut merdeka

Image
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.