Posts

Showing posts from April, 2015

Manifesto Permatang Pauh Di Lancarkan, BN Tumpu Pada Enam Perkara Utama...

Image
BN melancarkan manifesto prk permatang pauh, pelancaran di sempurnakan oleh zahid hamidi, naib presiden umno...
Dalam manifesto itu, bn mensasarkan 6 perkara akan di lakukan sekiranya dapat merampas parlimen permatang pauh dari tangan pkr...
Antara 6 perkara itu ialah, 
1. Mengusahakan terbinanya sebuah sekolah agama berasrama penuh... 2. Menyediakan pembiayaan mikro kredit khas untuk parlimen permatang pauh... 3. Menambah bilangan klinik 1malaysia di parlimen permatang pauh... 4. Menggalakan masyarakat menyertai RELA... 5. Membina projek perumahan rakyat termiskin (pprt) 6. Menaiktaraf dan menyelengara kemudahan awam dan taman-taman perumahan...
Ringkasan 6 janji bn kepada pengundi permatang pauh korang boleh baca di bawah....



#PRKPermatangPauh : Calon BN Di Pasar Tani Guar Perahu...

Image
Calon BN suhaimi sabudin petang tadi melawat pasar tani guar perahu, turut bersama-sama beliau ialah, timbalan menteri pertanian dan asas tani, dato' sri tajuddin abdul rahman...
Mood pengundi di kawasan guar perahu ketika melihat kehadiran calon bn amat bagus...
Kalau kena caranya, tak mustahil bn boleh rampas permatang pauh....
Makcik nie pesan pada calon BN, kalau dah menang nanti, buat kerja elok-elok, agaknya selama nie, wakil rakyat permatang pauh yang dulu buat kerja tak elok kot...



Pencalonan Untuk Jawatan Presiden PAS, Hadi Jauh Tinggalkan Ahmad Awang Dan Husam Musa...

Image
Setakat ini, sebanyak 134 dari 191 PAS Kawasan seluruh negara telah direkod mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan mereka. Daripada jumlah itu, 98 Kawasan telah mencalonkan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang sebagai Presiden. Turut dicalonkan ialah Dato Husam Musa dan Ustaz Ahmad Awang masing-masing dengan lapan (8) dan lima (5) pencalonan.
Bagi kerusi Timbalan Presiden pula, Dato Tuan Ibrahim mengungguli apabila mendapat 93 pencalonan mengatasi penyandang, Haji Mohamad Sabu dengan hanya 12 pencalonan sahaja.
Untuk jawatan Naib Presiden, Ustaz Idris Ahmad mencatat tertinggi dengan 78 pencalonan, diikuti Dato Mohd Amar (46), Salahuddin Ayub (45), Ust Nasrudin Hassan (42), Dato Mahfuz Omar (39) dan Dato Iskandar Samad (28).
Dato Husam Musa selaku penyandang jawatan mencoroti senarai dengan hanya 12 pencalonan. Manakala turut tersenarai ialah Dato Dr Mujahid (5) dan Mohamad Sabu (3).
Pencalonan bakal berakhir pada 30hb ini. Daripada maklumat di atas, beberapa analisa boleh dibuat, antaranya:
1…

#PRKPermatangPauh : Biarlah Hadi Awang Di Hina, Pemuda PAS Penang Tetap Akan Bantu Wan Azizah...

Image
Aku ingat mental pemimpin pemuda pas pulau pinang nie hebat, rupanya pemimpin pas penang nie lembik bewak juga...
Dalam surat di bawah, pemuda pas penang kata " mereka masih lagi menuntut amk penang untuk minta maaf dan tarik balik kenyataan melampau terhadap hadi awang"
Maknanya amk masih lagi belum tarik kenyataan menghina hadi awang, tapi pemuda pas dah terhegeh-hegeh nak tolong pkr...
Aduhh mana letak maruah hadi dan pas...???

#PRKPermatangPauh : Wan Azizah Jalan-Jalan Di Pasar Malam Kampung Tok Elong...

Image
Wan azizah jalan-jalan di pasar malam kampung tok elong semalam...
Korang tengok je la gambau tu, dia punya gedik satu macam bila jumpa pengundi, maklumlah orang confident nak menang....

Petai nie kena GST tak...?


#PRKPermatangPauh : Wan Azizah Pi Shopping, Buat Pemantauan GST...

Image
Wan Azizah pi shopping, aku malas nak tulis panjang-panjang, korang tengok lah sendiri memek muka wan azizah bila tengok barang-barang yang kena gst...
GST jadi senjata terbaik pkr untuk meghentam bn di prk permatang pauh, harap jentera bn turun untuk menjelaskan kepada rakyat dan minta pihak penguatkuasa KPDNKK datang membuat pemantauan harga...


#PRKPermatangPauh : Wan Azizah Dan Kotex...

Image
Berapa umur wan azizah sekarang...???
Sekadar bertanya...

Lapan Ketua Pemuda PAS Kawasan Boikot PRK Permatang Pauh, PKR Terpaksa Upah Bangla Dan Nepal...

Image
Lapan dari 13 ketua pemuda pas kawasan di pulau pinang bersatu untuk memboikot pkr dalam pilihanraya kecil permatang pauh...
Mereka adalah Wan Ahmad Rafaie Abdul Rashid (Permatang Pauh), Ahmad Taufiq Saedon (Bagan), Ahmad Fahmi Mohd (Balik Pulau), Syed Mohd Nazri Syed Ibrahim (Bukit Mertajam), Mohd Najib Hamsi (Batu Kawan), Zulazhar Mohamad (Nibong Tebal), Rizal Hafiz Roslan (Tasek Gelugor) dan Mohd Hafiz Kasim (Kepala Batas).
Gertakan mat sabu supaya pemuda pas yang boikot prk permatang pauh di ambil tindakan tidak mereka endahkan, kini pkr dilihat terkapai-kapai menggerakan jentera kempen mereka...
Semua orang tahu, pkr adalah satu-satunya parti politik di malaysia yang tidak memiliki struktur parti yang tegap berbanding pas, jadi tidak hiranlah pkr terpaksa mengupah bangladesh dan nepal yang berkerja kilang di sekitar kawasan permatang pauh dan bukit mertajam untuk membantu mereka memasang poster...

Sedarlah Izzah, Bapak Kau Tu Banduan...

Image
Banduan tak boleh mengundi izzah oii...

Bapak kamu tu banduan, penjenayah seks, bukan tahanan politik...

Takan lah benda se simple macam tu pon nak kena ajar...

Kenapa dulu masa bapak kau masuk penjara kau tak mau fight supaya dia boleh mengundi...?

Kenapa baru sekarang...???

Alahai izzah oii... buka la sikit kepala otak kau tu, jangan la bangang sangat...

Nah ini aku kasi jawapan dari SPR, BAPAK KAU TU DALAM KATEGORI MANA...

1. TIDAK SEMPURNA AKAL (GILA)
2. PENJENAYAH YANG DI HUKUM PENJARA SELEMA TEMPOH LEBIH 12 BULAN...

Bapak kau izzah kena penjara 5 tahun, lebih dari 12 bulan, so bapak kau layak ke...???



Sifat Tok Mat Pemimpin UMNO/BN Yang Tiada Dalam Diri Pemimpin Pembangkang...

Image
Respect Tok Mat, walau pun kadang-kadang kenyataan tok mat buat aku pening kepala, tapi dalam bab ini aku memang respect kat dia...
Tok Mat berlapang dada dalam memaafkan orang yang telah menghina dia... (dengar kata orang tu dah arwah dah kemalangan) tak tau le betul ke idak...
Bukan kecik penghinaan yang tok mat terima dari mamat tu, ianya cukup megaibkan...
Tahniah Tok Mat...



Turap Jalan Pun Anwar Tak Boleh Bantu, Buat Apa Nak Kenang Jasa Anwar...???

Image
Tiap kali jijah jadi calon, ayat pertama yang akan keluar dari mulut dia ialah "ingatlah anwar, ingatlah jasa-jasa anwar" itu je yang kerap jijah jaja, dulu kat kajang dulu pun ayatnya lebih kurang bunyi macam tu jugak...
Ok sekarang aku nak tanya, apa jasa anwar kepada pengundi permatang pauh...?
Permatang pauh tak pernah berubah, tak ada pembangunan yang anwar buat, baik semasa dia menjadi ahli parlimen selepas dia keluar dari penjara sehinggalah sebelum dia masuk penjara, keadaan permatang pauh tetap macam tu, jalan kecik dan sempit, pembangunan tak teratur, kawasan tak terurus dan macam-macam lagi...
Jadi buat apa pengundi permatang pauh nak kenang jasa anwar? sedangkan dia tak pernah berjasa di kawasan yang dia wakili...
Kalau ada pun pembangunan dan bantuan ia bukan datang dari kerajaan pakatan atau dari usaha anwar, ia datang dari kerajaan persekutuan, iaitu kerajaan barisan nasional yang pengundi permatang pauh tolak setiap kali pilihan raya...

Turap jalan pun anwar…

Gagal Minta Ampun Kepada Hadi, Pemuda PAS Penang Minta Jangan Bantu Kempen PKR...

Image
KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS NEGERI PULAU PINANG.
TAMAT TEMPOH PERMOHONAN MAAF AMK
Berikutan desakkan permohonan maaf yang disuarakan oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang (DPPNPP) berhubung kenyataan media AMK Pulau Pinang yang menghina dan memfitnah Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi. Tempoh yang diberikan kepada pihak AMK Pulau Pinang sehingga hari penamaan calon, 25 April 2015 untuk menyatakan permohonan maaf telah tamat.
DPPNPP dengan ini menetapkan pendirian bahawa semua jentera dan petugas Pemuda PAS Negeri P.Pinang direhatkan dari semua gerak kerja sepanjang Pilihanraya Kecil (PRK) Permatang Pauh. Semua bilik gerakan Pemuda tidak akan dibuka sama sekali. Mana-mana premis di bawah seliaan pemuda juga tidak dibenarkan untuk digunakan sepanjang PRK Permatang Pauh ini.
Malahan, kumpulan Alternatif Riding Club (ARC) bagi aktiviti konvoi anak-anak muda atau seumpamanya, petugas keselamatan Jabatan Amal Negeri dan semua guru PASTI juga akan direhatkan dari bertugas dalam PRK …

Keperihatinan 1M4U Bantu Mangsa Kebakaran Di Langkawi...

Image
1M4U dan beberapa ngo seperti KK Langkawi dan Kelab Sukan dan Rekreasi Parlimen Langkawi membantu mangsa banjir di Bukit Malut, Langkawi...

Dalam kebakaran itu, hampir 150 buah rumah terlibat...

1M4U tampil menyumbang khemah dan beberapa peralatan lain untuk mangsa kebakaran...








Wanita BN Akan BULLDOZ Kawasan PKR...

Image

PRK Permatang Pauh... Sekitar Hari Penamaan Calon...

Image
Prk permatang pauh hampir mencatat sejarah apa bila calon bebas ke 2 hadir untuk menyerahkan borang pencalonan, tak tau apa hal, setelah dia berbincang dengan spr, dia terus keluar dewan dan tidak menyerahkan borang pencalonan, maka tinggallah empat orang calon, BN di wakili oleh Suhaimi Sabudin, PKR di wakili oleh calon kitar semula mereka Wan Azizah, PRM oleh Azman Shah Osman dan Bebas oleh Salleh Isahak...


You don't worry mesti menang punya, mungkin itu kata guan eng kepada jijah...

Pertandingan Empat Penjuru Di Permatang Pauh...

Image
Wan Azizah akan berdepan 2 calon bebas dan BN....

PRK Permatang Pauh

Image
Menunggu Calon BN... Gambar akan menyusul lagi nanti...

Test: PRK Permatang Pauh

Image
Pusat penamaan calon...
Permatang Pauh Melakar Sejarah Baru.

Ahli Dan Penyokong PAS Sudah Mula Boikot Kempen PKR Permatang Pauh, Ceramah Azmin 30 Orang Je Datang...

Image
Apa petandanya kalau seorang menteri besar datang berceramah di hadiri oleh pendengar tak sampai 30 orang...???
Ingat!!! yang berceramah tu bukan bukan ketua cabang, ranting atau pun pak jabit, tapi yang bagi ceramah tu menteri besar selangor dan timbalan presiden pkr...
Mana perginya ahli pas yang menjadi peminat tegar ceramah...???
Nampaknya seluruh ahli dan penyokong pas memegang teguh amanat terbaru hadi, "haram mengundi dan menyokong parti yang tolak hudud" kini sudah nampak kesannya...


Nenek Jijah Terkangkang, PAS Permatang Pauh Tuntut Nenek Jijah Minta Maaf...

Image
Yang Dipertua PAS Permatang Pauh Omar Hassan berkata, mereka tetap bertegas dengan keputusan yang dibuat pada mesyuarat agung tahunan pada Ahad, apabila mereka meluluskan usul membuat dua tuntutan itu kepada Dr Wan Azizah.
"Dia kena minta maaf kepada PAS sebab kesilapannya di situ ialah menolak hudud.
"Kami akan mengekalkan pendirian kami sehingga permintaan kami dipenuhi atau sehingga arahan diberi presiden kami," katanya selepas mesyuarat kawasan itu malam tadi, yang berakhir selepas tengah malam di Masjid Seberang Jaya, Pulau Pinang. Ditanya sama ada kawasan itu akan mengikut jejak Pemuda PAS negeri yang tidak akan menghadiri pengumuman calon PKR esok dan hari penamaan calon pilihan raya kecil (PRK) pada Sabtu, Omar berkata, mereka memutuskan untuk "bersama sayap kanan parti itu, termasuk sayap Pemuda"

Saman Teresa Cox Terhadap Kerajaan Malaysia Di Tolak Mahkamah, Sila Bayar 50 Ribu Segera....

Image
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak saman yang difailkan MP Seputeh Teresa Kok ke atas kerajaan berhubung penahanan ke atasnya bawah ISA pada 2008.
Mahkamah turut memerintahkan MP tersebut membayar kos RM50,000.
Hakim Datuk Su Geok Yiam ketika menyampaikan keputusan itu berkata, mahkamah berpuas hati bahawa penahanan tersebut dibuat dengan mengikut undang-undang.
“Oleh itu mahkamah memerintahkan saman plaintif ke atas defendan digugurkan dengan kos,” katanya.
Dalam saman yang difailkan pada 13 Mac 2009 itu, Kok menamakan bekas menteri dalam negeri Tun Syed Hamid Albar, bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan dan pegawai kanan polis cawangan khas, DSP E Kim Tien dan kerajaan sebagai defendan.

Beranikah Adun PAS Cerai Bini Untuk Tubuh Kerajaan Bersama BN Selangor...???

Image
Telah tersebar berita kononnya, pertemuan antara bekas mb selangor, khalid ibrahim dan hadi awang di jakarta beberapa hari lepas ada satu secret deal untuk menumbangkan kerajaan pakatan di selangor...
Menurut sumber, dalam perjumpaan itu di katakan ada 5 orang adun pkr akan jump ship (lompat parti) tidak pasti sama ada mereka akan menyertai umno atau menjadi calon bebas dan menyokong bn...
Mari kita buat sedikit kiraan...
Adun bn yang ada sekarang ini ada 12 orang...
Adun bebas ada seorang...
Katakanlah 5 adun pkr lompat...
12+1+5= 18 orang...
Katakan lah semua adun pas lompat, 18+15=33
Confirm ke semua adun pas akan lompat...???
Kerusi dun selangor ada 56...
Kalau nak bentuk kerajaan, paling cikai pon sebelah pihak tu kena ada 29 kerusi, bak kata mat rempit baru sedap...
Ingat baiah pas, kalau lompat parti alamatnya bini kena cerai beb, tak taulah aku mungkin baiah tu terbatal setelah hadi bagi blessing untuk lompat...
Pada aku masa terbaik untuk pas lompat dan bersama dengan bn ial…

MCA Yakin Pengundi Cina Akan Mengundi BN Di Permatang Pauh Nanti...

Image
Naib presiden mca chew mei fun berkata partinya yakin pengundi cina akan tetap memberi sokongan kepada bn pada pilihanraya kecil permatang pauh yang akan diadakan pada mei 7 nanti.
MCA yang kini bekerja keras  mengembalikan sokongan pengundi cina kepada parti dan bn, yakin pengundi cina akan memberi sokongan kepada bn pada prk permatang pauh.
Chew mei fun berkata sekalipun banyak isu semasa yang dibangkitkan, namun mca yakin mereka akan tetap memberi sokongan padu kepada bn pada prk itu 7 mei ini.
"Sekarang kata mca telah menggerakkan jentera pilihanraya parti itu ke permatang pauh dalam usaha untuk mengembalikan sokongan pengundi cina kepada bn dan sekali gus merampas kembali kerusi itu dari tangan pkr...

Off Politik, 18 Gambar LIMA 2015...

Image
LIMA dah habis, aku lupa nak share gambar yang aku amik masa LIMA ari tu... 
Malam nie tak de cerita politik...


Alhamdulilah... Rakyat Sudah Paham Pelaksanaan GST...

Image
Kesimpulan yang dibuat oleh Menteri KPDNKK kurangnya aduan mengenai GST...
"Saya melihat daripada statistik kementerian, nampaknya aduan sudah mulai berkurangan. Maknanya rakyat sudah mula memahami (GST)." 
"Oleh itu alhamdulillah, dua minggu ini rakyat sudah boleh menerima hakikat GST tak membebankan mereka."
"Jadi rakyat sudah boleh memahami, apatah lagi maklumat yang diberikan semua stesen TV, radio, media dan lain-lain, mereka sudah cukup faham."

Siapa Jho Loh Nie...?? Dan Kepada Siapa Kenyataan Itu Dia Tujukan...???

Image
"Those umno guys are spin master" gugel translet, "Orang umno itu adalah kaki belit, pusing, spin"

Siapa orang umno yang jho low nie maksudkan...???

Kenapa mesti jho low kaitkan dengan umno...???

Siapa jho low nie sebenarnya...???

Ada sedikit maklumat tentang jho low disini, korang boleh baca...

Tidak Salah Menjadi Komunis, Kata Lina Soo

Image
Inilah jadinya kalau bongok tapi berlagak pandai. Sebelum jadi komunis guna akal pikir kenapa Gorbachev laksanakan Perestroika dan Glasnost. 
Kaji balik kenapa ada perbalahan antara Deng Xiaoping dan Mao Zedong. Deng Xiaoping merupakan bapa pembangunan China yang membawa China kepada keadaan sekarang, bukan komunis totok macam Mao Zedong yang sanggup membunuh rakyatnya sendiri demi kuasa.
Kalau dah dasar keturunan komunis, pusing kot mana pun tetap juga nak jadi komunis...
Siapa lina soo nie? kalau korang nak tahu, ah so nie lah yang jadi kepala penghasut nak bawa sarawak keluar dari malaysia...
Macam nie punya sakan menghasut pun, masih lagi boleh lepas bebas...
Perbezaan maksud Communal dan Communist.
Communal: shared by all members of a community; for common use. "a communal bathroom and kitchen" synonyms:shared, joint, common "the kitchen was communal"
Communist: a political movement based upon the writings of Marx that considers history in terms of class confli…

Sedikit Cerita Pasal KWSP...

Image
Semua orang tahu pasal kwsp naikkan had umur untuk keluarkan duit simpanan mereka dari umur pencen 55 ke 60 tahun...
Alasan kwsp bagi ialah, melalui kajian dan survay mereka, hampir 70 peratus pencarum menghabiskan wang kwsp mereka itu tak sampai 2-3 tahun selepas mereka bersara, itu kata kwsp...
Jadi kalau itulah alasan kwsp, bermakna sesiapa yang nak langsaikan pinjaman perumah mereka selepas mereka bersara, mereka kena tunggu lagi lima tahun untuk selesaikan hutang rumah itu...
Kebanyakan dari pencarum yang mencarum di kwsp adalah pekerja swasta, pencen umur 55 tahun dan duit kwsp umur 60 baru boleh di keluarkan...
Selama lima tahun, dari pencen sampai ke umur wajib keluarkan duit kwsp 60 tahun, kat mana mereka nak cekau duit???
Mungkinkah selama lima tahun mereka terpaksa kerja partime untuk membayar baki pinjaman perumahan, kereta dan lain-lain pinjaman???
Mereka terpaksa menunggu lima tahun untuk menggunakan wang simpanan mereka itu untuk menunaikan ibadah haji, support anak kaw…

Gaji Mengalahkan Doktor, Peguam Dan Hakim, Tapi Ranking Macam GAMPANG...

Image
Lihatlah sendiri, kalau orang luar tengok jumlah gaji para pemain ini, sudah pasti mereka akan kata, pemain negera kita berkelas dunia, skill pemain kita kalau tak setanding messi, kurang sedikit dari arjen robben dan mungkin mereka beranggapan ranking negara kita berada di tangga 50 terbaik dunia dan 10 terbaik asia...
Tetapi hakikatnya, negara Bhutan yang langsung tak nampak dalam peta dunia dan Timor Leste yang baru merdeka tu, lebih tinggi ranking bola sepaknya dari negara kita...
Aku yakin, pemain dari negara Bhutan dan Timor Leste seumur hidup mereka tak akan merasa gaji sebanyak yang pemain negara kita dapat...
Apa sebab dua negara miskin ini ranking bola sepak mereka lebih tinggi dari ranking negara kita, sedang para pemain kita kononnya berkelas profasional dan bergaji tinggi tapi ranking negara tak naik-naik...
Salah siapa? salah pemain? salah pengurusan? salah kasut bola...???
Fikir lah sendiri...

Gaya Seorang Sultan Dok Bersembang Dengan Rakyat...

Image
Ini lah baru betul yang dikatakan "Sultan dan rakyat berpisah tiada"...
Gaya Sultan Johor dok bersembang dengan rakyat di warung...
Bertanya khabar sambil megambil tahu masaalah rakyat...
Orang politik terutamanya pak-pak menteri sepatutnya ikut style Sultan Johor nie...
Kerap turun kawasan tampa protokol, jangan dok harapkan report dari pegawai jer...

Indonesia Sudah, Malaysia Bila Lagi...???

Image
Tentera udara Indonesia, TNI-AU semakin hampir untuk memilih Su-35 sebagai pengganti kepada skuadron pesawat F-5. 
Walaupun pesawat F-5E/F masih digunakan lagi oleh Skuadron 14 TNI-AU, dijangkakan khidmat pesawat itu tidak akan digunakan melebihi tahun 2017. 
Perbincangan telah dilakukan dengan pihak Russia untuk membekalkan sebanyak 16 buah pesawat Su-35 untuk TNI-AU.
Manakala di negara kita, skuadron pesawat F-5 TUDM yang telah ditamatkan perkhidmatannya, tidak ada khabar berita ianya akan diganti.
Masih belum lagi dengar khabar berita tentang pembelian pesawat MRCA terbaru bagi mengantikan pesawat MiG-29 yang telah di tamatkan tempoh perkhidmatannya sebelum mendapat pengganti yang baru...
Ini bermakna, sudah dua skuadron telah di tamatkan perkhidmatan, skuadron MiG dan F-5...
Mungkinkah pertahanan udara negara kita hanya bergantung kepada dua jenis pesawat Sukhoi-30MKM dan F/18 Hornet sahaja...??

Mereka Di Hina Di Negara Sendiri, Tetapi Rakyat Bosnia Menyanjungi Mereka...

Image
Gadis dari Bosnia & Herzegovina ini sangat menyukai dan menghormati Malaysia, salah satu sebabnya ialah bantuan Malaysia ketika Bosnia dilanda konflik dengan Serbia. 
Dr. Mahathir, bukan nama yang asing lagi buat warga Bosnia, hampir keseluruh rakyat Bosnia termasuk yang bukan Muslim mengenali dan sangat menghormati Dr. Mahathir. 
Buku tentang kejayaan Dr. Mahathir dalam mengubah Malaysia sangat popular di Bosnia, apatah lagi ianya di dalam bahasa Bosnia. 
Mesej gadis Bosnia ini kepada rakyat Malaysia: "Malaysia Negara Islam paling teragung di dunia, Dr. Mahathir pemerintah paling terulung di dunia. Jasamu terhadap Bosnia akan dikenang. 
Moga Allah hadiahkan syurga buat askar-askar Malaysia yang berjuang untuk Bosnia".

Tun M, Ku-Li, Undi Tak Percaya, Kita Tengok Apa Yang Berlaku Nanti...

Image
Zaid ibrahim minta sokongan tun mahathir supaya ku-li di angkat jadi perdana menteri malaysia...
Itu kata zaid dalam free malaysia today... kliksini
Perkara ini hanya boleh berlaku sekiranya di buat satu undi tidak percaya didalam parlimen...
Bayangkan kalau ianya berlaku (undi tidak percaya) ini adalah kali pertama dalam sejarah malaysia, perdana menteri di turunkan dengan undi tidak percaya...
Siapa yang akan menyokong undi tidak percaya tu nanti? kalau nak ikutkan ahli parlimen pembangkang memang tak cukup untuk turunkan najib, mesti ada sokongan dari pihak lain...
Bukan semua ahli parlimen pembangkang sukakan ku-li, tetapi setelah di yakinkan oleh seorang pemimpin besar pembangkang, mereka semua setuju, siapa pemimpin besar pembangkang tu???
Ada yang kata azmin ali, betul ker? tak tau, tunggu je la apa yang berlaku nanti...
Memang pelik, bila mana tiba-tiba muncul pulak si zaid ibrahim nie mintak tun mahathir sokong ku-li...
Apa yang aku tulis nie, adalah hasil bacaan di free mal…

Makin Kurang Ajar Paria Nie... Polis Tak Boleh Ambil Tindakan Ker???

Image
Makin kurang ajar dan biadap paria betina sekor nie...

Yang bestnye tu, setiap kebiadapan yang di buat, orang semua buat tak endah je...

Tak ada yang buat laporan polis, kalau ada laporan polis di buat, tapi tak ada tindakan yang di ambil..

Maka semakin kurang ajarlah paria betina nie...


Amerika Sudah Lupakan Anwar Ibrahim...

Image
Anda perasan tak bahawa seolah-olah Anwar macam telah dibiarkan, ditinggalkan oleh USA? 
Dia dipenjara selama 5 tahun kerana meliwat serta gagal mendapat pengampunan dari YDP Agong tetapi tiada tekanan pun dibuat oleh pihak USA untuk membelanya, tidak seperti di era Tun Mahathir dahulu hinggakan ketika Anwar bebas buat Reformasi di jalanan, ketika itulah USA menghantar Timbalan Presidennya AL GORE turun ke Kuala Lumpur dan memberi ucapan pro Reformasi di hadapan rakyat kita dalam suatu majlis rasmi. 
USA cuba memalukan Tun Mahathir di negara sendiri. Mujur ketika itu Tun Mahathir pandai kawal jentera media kerajaan agar membidas balik sifat kurang ajar Al Gore itu. 
Tetapi sekarang, USA seolah-olah hanya memberi kenyataan dari jauh sahaja mengenai kes Anwar ini. Apa sudah jadi dengan sifat garang USA dalam membela proksinya di Malaysia ini? 
Adakah USA sudah ada pengganti Anwar yang lebih "bagus" dan "taat" dengan kehendaknya? 
Adakah penghapusan ISA, pelaburan 1M…