Posts

Showing posts from October, 2013

Bagi Fakta Merapu, Layakkah Noh Omar Ketuai UMNO Selangor...???

Image
Orang kata noh nie lawyer, tapi kalau benar dia lawyer takan lah fasal dalam perlembagaan umno pun dia boleh salah...

Sebelum ini noh omar yang pernah melantik dirinya sendiri sebagai pengerusi umno selangor, mendahului pengumuman yang di buat oleh najib...

Ok apa yang aku maksudkan dengan noh omar salah fakta tu... korang tengok dokumen di bawah....

Nak lagi jelas korang klik sini atau sini cerita detail ada dalam web nie.


BN Hari Ini Membazirkan RM 2 Juta Untuk Sekolah Cina Di Sungai Limau...

Image
Antara sekolah cina yang mendapat peruntukan dari kerajaan umno/bn ialah...

SJKC Aik Min - RM1 juta
SJKC Peh Wah - RM50,000
SJKC Yok Meng - RM1 juta
Tabung Pendidikan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Sungai Limau - RM200,000.

Cukup pandai kerajaan bn membazirkan duit rakyat, sudahlah cina tak mengundi bn pada pru lepas, nie di tabur lagi duit dengan harapan cina-cina nie nak undi di sungai limau.

Sudah-sudah la, berapa kali korang nak kena kencing dengan cina nie...???

Datuk Azeez Rahim Jawab Fitnah Mahposs Pasal Susu Tamat Tempoh...

Image
Kenyataan Akhbar  YB Datuk Hj Abdul Azeez Abdul Rahim  Ketua Umno Bahagian Baling merangkap  Ahli Parlimen kawasan Baling 
- Kenyataan Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berhubung pemberian Susu Tamat Tempoh adalah merupakan satu pendekatan terdesak parti itu dalam menagih sokongan dan simpati rakyat di Sungai Limau menjelang hari pengundian pada 4 November ini. 
- Ia merupakan satu isu yang sengaja diadakan untuk mewujudkan sentimen kebencian pengundi. Ini kerana saya dimaklumkan hanya seorang sahaja tampil, kononnya menerima pemberian bungkusan makanan yang  mengandungi satu tin susu yang telah tamat tempoh. 
- Saya turut dimaklumkan aduan tersebut datangnya dari mereka yang mempunyai hubungan keluarga dengan salah seorang kakitangan media pembangkang, Harakahdaily. 
- Di dalam pilihan raya macam-macam perkara boleh terjadi. Perkara yang tak ada pun boleh diadakan. Contohnya gambar-gambar ‘superimposed’ menggunakan teknik ‘Photoshop’ di antara calon Pas dengan Allahyarham Tan Sri…

Jumlah Kakitangan Awam Malaysia Tertinggi Di Dunia, Itu Sebap Ia Perlu Di Kurangkan...

Image
Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, pada 2009, nisbah kakitangan awam-penduduk di Malaysia adalah yang tertinggi di Asia-Pasifik, iaitu 4.68 peratus berbanding 1.4 peratus bagi Singapura, 1.79 peratus bagi Indonesia, 1.85 peratus bagi Korea Selatan dan 2.06 peratus bagi Thailand.
Anehnya, katanya, walaupun mempunyai nisbah kakitangan awam-penduduk antara yang tertinggi di dunia, Malaysia semakin bergantung pada perunding asing walaupun hanya untuk merangka dokumen dan pelan induk negara.
Kalau kita paham apa yang di komen oleh lim kit siang itu, sebenarnya dia nak bagi tau, kakitangan awam yang ada di malaysia nie tak prodaktif, lembab dan memang patut jumlah kakitangan awam di kurangkan, semua kakitangan di malaysia harus bersyukur kerana umno/bn masih lagi memerintah malaysia, walau pun kebanyakan dari kakitangan awam menyokong pembangkang, cuba bayangkan apa nasib korang semua kalau dap yang memerintah...

Sekeping Gambar Menceritakan Segala-galanya. Sungai Limau.

Image
Mak & bini siapa la nie agakanya ye...

Bila Mainoriti Lebih Berkuasa Dari Majoriti..

Image
Ceritanya bermula dari pada seorang paria yang katanya duduk di luarnegara  menalipon seorang guru besar di sebuah sekolah di puchong, dia tak puas hati pasal ibadah korban di lakukan di sekolah itu...
Katanya kepada guru besar itu, anak-anak hindu yang bersekolah di situ dan yang menyaksikan ibadah korban di jalankan berasa trauma kerana melihat tuhan mereka di sembelih hidup-hidup...
Bermula dari insiden itu lah, perkara yang selama ini bebas di lakukan tiba-tiba menjadi satu kesalahan besar...
Selama ini, sejak dari aku kecik sampailah dah tua macam nie, memang tak ada masaalah ibadah korban di lakukan di kawasan (padang) sekolah, terutama sekolah-sekolah di pinggir bandar yang mana surau atau masjid di kawasan itu tidak ada tanah lapang...
Tapi sejak dua menjak nie, ibadah korban yang di buat di kawasan sekolah yang sudah jadi amalan umat islam di lihat seperti satu kesalahan besar, tak tau kenapa boleh jadi macam nie...
Bayangkan di satu masa nanti sekiranya kerajaan melayu ini …

Kerajaan Syiah Iran Ugut Kerajaan Malaysia...

Image
TEHERAN - Kementerian Luar Iran memberi amaran bahawa hubungan negaranya dengan Malaysia akan terjejas ekoran keputusan sebuah mahkamah yang menjatuhkan hukuman mati ke atas dua wanita warga Iran.
Timbalan Menteri Luar Iran, Hassan Ghashghavi berkata, hukuman mati itu akan memberi kesan yang negatif dalam hubungan melibatkan Kuala Lumpur dengan Teheran.
Kenyataan itu dibuat selepas terdapat laporan yang menyebut dua wanita Iran, Shahrzad Mansour, 31, dan Neda Mostafaei, 26, dihukum gantung sampai mati kerana kesalahan menyeludup dadah methamphetamine ke Malaysia pada Disember 2010.
Menurut Hassan, hubungan persahabatan dan kesetiakawan antara Iran dan Malaysia akan dapat diteruskan jika hukuman tersebut tidak dilaksanakan.
Menurut ketua polis antidadah Iran, Kolonel Ali Moayedi, para penyeludup dadah telah berjanji dengan wanita tersebut untuk memberikan lawatan percuma ke Malaysia.

Malaysia merupakan destinasi pelancongan yang menjadi tumpuan warga Iran kerana peraturan visanya adal…

KELUARGA ARWAH TAN SRI AZIZAN DAKWA CALON PAS BERBOHONG

Image
CALON PAS PRK DUN Sungai Limau, Mohd Azam Abdul Samat didakwa tidak mempunyai pertalian kekeluargaan dengan Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak sebaliknya beliau mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Dato' Phahrolrazi Mohd Zawawi bekas Timbalan Pesuruhjaya Pas Kedah.
Azam dikatakan anak sepupu kepada Phahrolrazi, iaitu tokoh yang menjadi musuh politik Allahyarham semasa menjadi Menteri Besar Kedah.
Semalam dah mula kecoh apabila ada adik beradik arwah Azizan mempertikaikan tindakkan calon PAS tergamak berbohong kepada wartawan Sinar Harian kononnya beliau ada pertalian saudara dengan keluarga arwah, walhal beliau tidak langsung mempunyai sebarang pertalian keluarga dengan arwah.
Keluarga arwah juga kesal kerana calon PAS mengaku yang beliau merupakan anak didik arwah, padahal semasa arwah hidup, calon PAS ini merupakan salah seorang yang menentang arwah dan sanggup bersekongkol dengan musuh arwah secara diam-diam.
PAS nampaknya sudah terdesak untuk meraih undi dengan menggun…

Tian Chua Contoh Klasik Cina "BODOH" Tapi Berlagak Pandai...

Image
Amat memalukan bagi seorang Ahli Parlimen yang tidak dapat membezakan di antara "Government Service Tax" yang digunapakai selama ini dengan "Goods & Services Tax" yang masih belum diluluskan di Parlimen. Ahli Parlimen Batu membebel di Twitter seolah-olah Kerajaan telah melaksanakan cukai "Goods & Services Tax (GST)" yang belum diluluskan.
Beliau dengan bangga menunjukkan bukti resit parkir pasar borong DBKL. Hendak salahkan Kerajaan sebaliknya diri sendiri nampak kebodohannya. Buat malu sama Rakyat Batu memilih Tian Chua sebagai Ahli Parlimen!... Sumber: CTS

Sebab & Fakta Kenapa Cina Malaysia Nak Jadikan Negara Ini Seperti Singapura...

Image
1.Penindasan dan penafian peluang kepada etnik Melayu Singapura dan warga India berleluasa terang-terangan dan memalukan. Ia amat jelas bahawa Kerajaan Singapura juga umumnya dikenali sebagai Pemerintah Keluarga Lee terdiri daripada bapa (Lee Kuan Yew) dan anaknya, yang telah memerintah Singapura sejak tahun 1959, selama mana Castro Brothers memerintah Cuba dan Lee Kuan Yew masih mahu meneruskan polisi yang memalukan ini.
2.Singapura adalah sebuah pulau kecil dimana hari ini mempunyai 5 juta orang tetapi jika anda kira betul betul berapa warga asli Singapura yang dilahirkan, ia akan menjadi tidak lebih daripada 2.5 juta atau kurang. Ia juga sama seperti ruang tanah yang paling sesak di dunia seperti Gaza wilayah yang diduduki Israel.
3.Pemerintah Keluarga Lee, bapa dan anaknya, tidak menghormati undang-undang. Walaupun Perlembagaan menuntut peluang sama rata kepada semua, mereka hanya mengabaikannya. Pulau ini tidak mempunyai undang-undang hubungan antara kaum dan jabatan-jabatan ker…

Baca Dan Fahamkan Apa Yang CINABENG Nie Tulis...

Image
Masih nak bagi muka lagi kat cina lahanat...???

Lupakan Segala Sengketa, Ayuh Tumpukan Pada PRK Sungai Limau, Zahid Hamidi...

Image
Naib presiden umno, zahid hamidi mengingatkan kepada seluruh jentera umno supaya menumpukan kepada prk sungai limau, target bn ialah untuk merampas kembali dun itu...
Zahid meminta seluruh jentera umno melupakan segala sengketa dalam pemilihan lepas dan menumpukan kekuatan pada prk sungai limau, satu nasihat yang amat bermakna dari seorang naib presiden.

Penulis Berbangsa Cina Kutuk Perangai Cina Di Malaysia...

Image
Apa Penulis Buku "The Chinese Dilemma" Kata Pasal Perangai Cina Malaysia...
1.Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari negara china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:
2.Pengiktirafan orang cina: "Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina…

Persepsi Masyarakat Terhadap KDN Bertambah Baik, Tahniah Zahid Hamidi...

Image
Persepsi masyarakat terhadap KDN dan PDRM kini bertambah baik, masyarakat melihat KDN dan PDRM bertindak tegas terhadap pesalah dan penjenayah, tidak seperti sebelumnya, rakyat memandang serong terhadap KDN dan PDRM, apa pun tahniah kepada zahid hamidi kerana megembalikan kepercayaan rakyat kepada KDN dan megembalikan maruah PDRM yang tercalar selama ini...


Kenapa Cina Benci Dato Mohammad Aziz?

Image
Hari Sabtu ini hari yang maha penting untuk umat Melayu..
Hari yang akan menentukan 'kepala' dan 'nakhoda' Melayu..
Hari yang akan menentukan sama ada kita akan dipimpin oleh pemimpin yang berani atau yang tidak berapa jantan...
Hari yang akan menentukan 'panglima perang' untuk menghadapi PRU ke 14 yang semakin getir.
Kita akan berdepan ujian yang maha hebat bukan dari PAS atau PKR tetapi daripada DAP.
Justeru, kita harus memilih pimpinan yang kental jiwa Melayu nya..
Pimpinan yang berani menyuarakan hak dan ketuanan Melayu..
Pimpinan yang tahu menjulang dan mempertahankan maruah Melayu...
Datuk Mohammad Aziz sudah teruji jiwa Melayu..Anda buatlah pilihan yang bijak..!!!!

Rakyat Tahu Siapa Yang Selesaikan Isu Lahad Datu...

Suatu ketika bilamana Negara kita ditimpa masalah besar dengan kemasukan penceroboh yang mahu mengambil alih sebuah negeri dalam Malaysia iaitu Negeri Sabah... Kemasukan mereka yang memang bercita-cita mahu menakluki Sabah dengan bersenjata, tetapi kelewatan dan kebuntuan dalam penyelesaian sehingga menyebabkan beberapa POLIS terkorban... Hal ini telah membawa kepada campur tangan Perdana Menteri Malaysia terhadap isu ini...
Justeru, Perdana Menteri telah memberi tanggungjawab besar kepada Dato Seri Zahid Hamidi untuk menyelesaikan masalah ini... Alhamdulillah, dengan kebijaksanaan dan ketegasan beliau, isu ini berjaya diselesaikan... 

Hapuskan CTOS Yang Banyak Menindas Orang Melayu...

Korang semua mesti setujukan kalau peranan CTOS di hapuskan, siapa CTOS? suka-suka hati nak black list kan orang, apa yang menariknya banyak yang menjadi mangsa CTOS adalah orang melayu, jadi saranan calon MT ini wajar di ambil kira oleh kerajaan...

Pakatan leaders say ‘Allah’ open to non-Muslims

PETALING JAYA, Oct 17 — Pakatan Rakyat (PR) maintained its stand today that non-Muslims can refer to God as "Allah", despite the Court of Appeal ruling otherwise on Monday.The opposition pact, represented by PKR's Datuk Seri Anwar Ibrahim, DAP's Lim Kit Siang and PAS' Datuk Mustafa Ali, said that it upheld its support for non-Muslims, as previously declared in January this year."We remain consistent with what we said earlier," Anwar told reporters at a joint press conference with Lim and Mustafa at the PKR headquarters here today.PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang said last January that there was nothing wrong with non-Muslims describing God with the Arabic word "Allah".The Islamist party leader noted that Islam does not forbid other creeds from using the word "Allah" in their religious practices."Say, 'O People of the Scripture, come to a word that is equitable between us and you — that we will not worship except All…

Kenapa Perlu Ada Dua Pemimpin Tertinggi Dari Negeri Sama Iaitu Negeri Johor

Image
Kenapa perlu ada dua pemimpin tertinggi dari negeri sama iaitu negeri Johor.
Macam ni, Presiden UMNO dari Pahang dan timbalan Presiden dari Johor kan? So apa kata untuk pemilihan Naib Presiden sabtu ni kita pilih pemipin dari Perak satu, Kedah satu, Sabah atau Melaka atau Negeri Sembilan satu la.
At least kita tengok yang dari Perak tu kena bagi sebab berjaya pertahankan negeri Perak atau lebih tepat lagi berjaya rampas semula negeri tersebut dari tangan Pakatan harami, begitu jugak dengan Kedah yang berjaya dirampas semula dari PAS dengan begitu bergaya sekali kan? klik sini

VIDEO Gerakan Kristian Di Indonesia Murtadkan Umat Islam...

Satu masa dulu indonesia adalah antara negera terbesar umat islam di dunia, tapi dek kerana kebodohan pemerintah indonesia yang membenarkan kristian menggunakan kalimah Allah dalam kitab bible dan dalam setiap upacara keagamaan mereka, kini indonesia berdepan masaalah, masaalah yang tak boleh nak di selesaikan lagi, kalau dulu indonesia jadi negara Islam paling besar dalam rantau asia, kini semuanya sudah terbalik, indonesia kini menuju kearah menjadi negara kristian terbesar di rantau ini...
Bagai mana semua ini bermula? semuanya bermulula bila pihak kristian menukar perkataan god itu menjadi Allah, seperti yang sedang berlaku di negara kita sekarang, bermula daari zaman soekarno hinggalah gus dur, mereka langsung tidak kisah kristian  menggunakan kalimah Allah, mungkin pendapat mereka seperti pendapat beberapa pemimpin pembangkang di negara kita.
Video di bawah menceritakan segala-galanya bagai mana puak kristian cuba menjadikan sebuah negara terbesar umat Islam menjadi negara kris…

Kes Kalimah Allah, Islam Menang, Kafir Kalah Lagi...

Mahkamah Rayuan telah memutuskan bahawa The Herald tidak dibenarkan menggunakan Kalimah 'Allah'.

Berita penuh:

Pada 14 Okt 2013 jam 0900 - 0950 di Mahkamah rayuan 5, Kompleks Istana Kehakiman Putrajaya telah berlangsung pengumuman kes kdn lawan roman katolik berhubung penggunaan kalimah allah dlm akhbar herald catholic. hakim.

Hakim bg kes kalimah ALLAH :
1. dato' haji mohd zawawi
2. dato' abdul aziz bin abd rahim
3. dato' seri hj mohamed apandi bin hj ali

lebih kurang 500 orang telah hadir bg memberi sokongan. antara yg dkenali hadir ialah datuk ibrahim ali dan ustaz nasaruddin mat isa.

hakim sebulat suara telah membuat keputusan membenarkan rayuan kdn. sehubungan dgn itu pihak roman katolik tidak dibenarkan menggunakan kalimah Allah dlm akhbar terbitannya.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

CKMM Dah 'KANTOI' Jawatankuasa Disiplin UMNO Wajib Siasat...

Image
Pertama ini sms jemputan dari macai ckmm menjemput perwakilan untuk berjumpa dengan ckmm...
Assalammualaikum. Salam 1 Msia. YB Datuk Seri/YB/Dato/Datin/Tuan/Puan yang dihormati. Dipersilakan hadir bersama Ketua-Ketua Cawangan 4 pkt ke Perjumpaan bersama YB Dato Sri Hishamuddin Tun Hussein, Menteri Pertahanan Malaysia pada 10/10/2013 (Khamis), jam 4.00 ptg di Grand Ballroom, Main Floor Putrajaya Marriott Hotel & Spa IOI Resort City, Sepang Utara. 
Kehadiran diucapkan terima kasih. Dpd: Setiausaha Perhubungan UMNO Selangor.
Bahagian terlibat:  Selayang, Gombak, Ampang, Pandan, Hulu Langat, Serdang, Puchong, K,Jaya, PJS, Kuala Langat, Sepang.
Ok selangor ada 22 bahagian, kenapa hanya 11 bahagian sahaja yang di jemput? mana perginya 11 bahagian lagi...?
Adakah ini satu agenda tersembunyi ckmm...???
Lagi satu, buat apa kempen manager ckmm yang sibuk usung hang sana sini ada bagi pemberian gula-gula lagi.
Kalau tipu, ini apa dia? Amik sampul ke amik surat watikah? Keh keh keh....Sampul tu…

Punca Sebenar Kenapa Pembangkang Mahukan Zahid Hamidi Tewas Pemilihan Kali Ini...

Image
Tidak ada kompromi dalam soal keselamatan dan ketenteraman awam, bermakna selagi ada hayat zahid akan terus-terusan melawan penjenayah, ini yang merisaukan pemimpin pembangkang, bila jenayah semakin berkurangan, sekali gus negara aman, bila negara sudah aman, rakyat akan berterima kasih dengan kerajaan dan pemimpin pembangkan susah nak cari makan...
Jadi inilah pun utama kenapa pembangkang beria-ia sangat nak kan zahid tewas dalam pemilihan naib presiden akan datang, jangan terkejut kalau aku kata, ada juga pemimpin umno yang tidak senang dengan ketegasan zahid turut berkerja sama dengan pembangkang untuk menewaskan beliau...
Jadi kepada 146,500 perwakilan umno yang akan mengundi pada 19 hari bulan ini, korang nak ke pembangkang mencorak dan menentukan siapa pemimpin umno...





Nasib Orang Melayu Di Tangan Orang Melayu Sendiri, Pesanan Dato' Tajuddin Abd Rahman

Sejak Bila CKMM Concern Pasal PRK Nie..???

Image
Ada beberapa kawan tanya aku, untuk prk sungai limau nanti, siapa yang akan jadi pengarah pilihanraya, tan sri muhyiddin atau cakmm? aku jawab kalau mengikut kelaziman, biasanya timbalan presiden umno akan jadi pengarah pilihanraya dan menteri besar atau pengerusi perhubungan negeri akan jadi timbalan pengarah pilihanraya...
Tapi sejak kebelakangan ini mamber aku cakap, kenapa ckmm beria-ia sangat bercerita pasal pkr sungai limau, adakah tan sri muhyiddin menyerahkan tugas pengarah prk sungai limau kepada ckmm? aku yakin tidak, tapi kenapa ckmm beria-ia sangat bercerita pasal prk tu?
Sebelum ini pun ckmm di lihat mendahului menteri besar johor apa bila dia kononnya bagi pihak menteri besar mengumumkan umno johor akan menubuhkan jentera prk sungai limau, (klik sini) betul ke dia umum bagi pihak atau dia yang memandai-mandai ? atau mungkin menteri besar johor dah serahkan tugas itu pada ckmm...
Agak pelik sejak bila ckmm mula "concern" pasal prk nie? pada penggal lepas ada be…

Jasa Kak Midah Kembalikan Kerajaan Perak Tahun 2009 Kepada UMNO Jangan Kita Lupa...

Image
Kalau tak ada kak midah, aku yakin nizar lambai akan jadi menteri besar perak sampai sekarang ini, kita jangan lupa, tumbangnya kerajaan dan mb boneka dap kerana kak midah, dia lah antara mastermind yang menyebabkan nizar kempunan beruk nak jadi mb...
Inilah kriteria pemimpin parti yang WAJIB diangkat oleh para perwakilan UMNO yang akan membuat pemilihan pada tanggal 19 oktober nanti. kita kena ingat, bukan kerja senang untuk jatuhkan kerajaan boneka dap yang mana ngah dan ngeh dua sepupu rapat chin peng menjadi exco kerajaan negeri ketika itu, walau pun menerima ugutan, kak midah terpaksa persetankan demi menjaga survival orang melayu di perak...
Kepada 146,500 para perwakilan UMNO janganlah sia siakan peluang untuk memilih kak midah sebagai anggota majlis tertinggi UMNO pada pemilihan parti kali ini.
Beliau memang layak berada dalam saf kepimpinan yang akan membimbing ahli akar umbi untuk berjuang mempertahankan kerajaan BN pada PRU ke 14 nanti…

Encik Khairy Jamaludin Saya Sekadar Nak Bertanya...

Image
Encik khairy, saya sekadar nak bertanya

Kenapa warna font itu mirip warna pkr?

Tidak adakah warna lain dalam dunia ini kenapa warna mirip bendera pkr juga yang di pilih...?

Betul warna itu bukan hak mutlak pkr tapi susunan warna itu cukup mirip kepada warna bendera pkr...

Kenapa ya encik khairy pilih warna itu...???

Calon Naib Presiden Guna Pengaruh Istana, Kini Terdedah Siapa Calon Itu...

Image
Hari tu aku ada tulis pasal ada calon naib presiden umno sudah terdesak nak menang, lalu di gunakan pengaruh istana untuk membantunya meraih undi dari ketua-ketua bahagian...
Satu perbuatan yang desperate, mentang-mentang la dia ada kabel kuat dengan istana...
Wartawan joceline tan ada mendedahkan siapa pemimpin desperate yang sanggup menggunakan pengaruh istana untuk mendapatkan undi, korang baca tulisannya di bawah...
Pesan aku pada calon yang bertanding, "berdirilah atas kaki sendiri"

Rakyat Bersetuju Tindakan Zahid Hamidi Sergah Wartawan Malaysiakini...

Majoriti rakyat menyokong tindakan zahid hamidi menyergah wartawan malaysiakini, selama ini banyak menteri berdiam diri apabila kenyataan mereka di spin dan fitnah, tak ada sorang pun menteri yang berani menemplak portal kaki fitnah itu...
Harap tindakan zahid ini menjadi contoh kepada pak-pak menteri yang lain, supaya jangan bagi muka sangat dengan malaysiakini dan kalau boleh kementerian penerangan jangan benarkan malaysiakini renew kad perakuan media mereka...

Satu Kepala 3-5 Ribu, Hanya Itu Nilai Ketua Pemuda UMNO...

Image
Aku dapat perkhabaran dari rakan-rakan kelmarin, ada seorang calon naib presiden yang cukup desperate sudah mula menggunakan senjata duit untuk meraih undi, di khabarkan sejumlah atau mungkin hampir seluruh ketua-ketua pemuda di selangor mendapat ang pau sebanyak rm 5000 satu kepala sebagai imbuhan.
Imbuhan untuk apa? imbuhan supaya memastikan setiap perwakilan mengundi calon yang desperate itu, lihatlah bertapa jijiknya permainan calon naib presiden itu, di saat presiden umno meminda perlembagaan supaya tidak ada lagi permainan politik wang, tapi calon naib presiden itu dengan muke toyar masih lagi mengamalkan politik kotor yang di mulakan oleh anwar ibrahim...
Tapi kenapa pemuda selangor dapat sorang rm 5000 sedangkan 9 ketua pemuda bahagian di perak hanya dapat rm 3000 sahaja?
Perwakilan perlu tolak calon naib presiden yang mengamalkan politik wang macam ni...

Ckmm Sengaja Keluarkan Kenyataan Ini...

Image
Terus terang aku kata, aku tak nampak pemimpin tertinggi dan akar umbi umno minta kekalkan 3 naib presiden yang sedia ada kini...

Tapi apa yang aku pelik, macam mane tetiba ckmm boleh keluarkan cerita "kononnya" ada permintaan dari pemimpin tertinggi dan akar umbi supaya 3 naib presiden yang ada tu di kekalkan, tak ke pelik tu...

Aku nampak kenyataan ini di keluarkan sendiri oleh ckmm kerana graf popularitinya semakin menurun, malah negeri johor yang ada 26 bahagian setakat ini 14 menolak untuk mencalonkan dia sebagai naib presiden...

Jadi konon kalau dia bersuara macam tu, adalah orang yang sambut dan bersetuju untuk kekalkan 3 naib presiden yang sedia ada...

Perghhh hebat permainan ckmm nie...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

VIDEO: Zuraidah Mak Lampir Aibkan Anwar Dan PAS Dalam Parlimen...

Rakyat sudah lupa isu tilam anwar, rakyat juga juga sudah hampir lupa pasal tabung memali yang ghaib di telan oleh beberapa ekor pemimpin pas, tapi kenapa zuraidah sengaja membongkar semula isu yang cukup mengaibkan itu?

Calon Naib Presiden UMNO Guna Pengaruh Istana Untuk Raih Undi...

Image
Sudah bertebaran cerita ada calon naib presiden umno menggunakan pengaruh orang istana untuk memujuk ketua-ketua bahagian supaya mengundi beliau pada pemilihan akan datang...
Pada aku sikap dan perangai calon itu macam budak-budak dan penakut, heloo... kalau nak bertanding gunakan kekuatan sendiri, jangan gunakan orang lain untuk selamatkan bontot kamu...
Aku tak salahkan orang istana itu, pada asalnya appoiment di buat untuk berjumpa dengan orang istana itu pasal hal lain, tapi bila dapat peluang jumpa, hal pemilihan pulak yang di bincang dan dengan merayu calon naib presiden itu meminta pengaruh orang istana itu untuk membantunya supaya memujuk ketua-ketua bahagian di negeri itu memberi undi kepadanya...
Perlukah orang yang tak ada keyakinan diri macam tu jadi naib presiden umno?
Siapa orang itu det? 
Hahahah... Kalau tak de hal aku akan dedahkan sehari sebelum pemilihan bahagian nanti...

Zahid Hamidi Sekolahkan Wartawan Dan Chif Editor Malaysiakini...

Jangan percaya pada malaysiakini, mereka portal berita fitnah, siapa yang percaya bulat-bulat pada malaysia kini dia "BODOH"

Ramai Anak Cina Bunuh Diri Bila Kerajaan Tak Iktiraf UEC Sebagai Syarat Layak Masuk IPTA

Image
Tahniah Muhyiddin, kami orang melayu bersetuju dengan keputusan itu, jangan bagi muka banyak sangat pada bangsa yang tak tau mengenang budi ini, kita dah bagi IC kat mereka, kemudian kita pula nak mereka halau...

ADA TANGAN-TANGAN GHAIB MASUK CAMPUR UNTUK SELAMATKAN "ORANG ITU"

Image
HARI ITU SETPOL KAK JAT...
HARI INI FELDA YANG ADA KAITAN DENGAN ISA SAMAD..

kenapa tiba-tiba ya ?
kenapa pada waktu pemilihan parti ya ?

nampak macam ada unsur tangan ghaib je ni ??

SOALAN , NAMPAK MACAM NAK SELAMATKAN SIAPA NIH YE ???? sumber GAP

Mampukah Hisham CKMM Jawab Laporan Audit Ini...???

Image
Laporan Audit Negara 2012 mendedahkan Polis Di-Raja Malaysia (PDRM) kehilangan aset berjumlah RM1.33 juta melibatkan antaranya gari, senjata api dan kenderaan antara tahun 2010 hingga 2012.
Dalam tempoh itu, PDRM kehilangan 156 unit gari, 44 unit senjata api dan 29 unit kenderaan.
Laporan audit itu juga mendapati kelemahan dalam pengurusan kehilangan aset di Ibu Pejabat PDRM dan tiga ibu pejabat polis kontinjen yang disemak di Kuala Lumpur, Selangor dan Johor.
Untuk rekod hisham ckmm menjadi menteri dalam negeri ialah pada tahun 2009 hingga may 2013 dan laporan audit itu merujuk kehilangan aset pdrm itu berlaku dalam tahun 2010 hingga 2012...

MCA & Gerakan Hanyalah Copycat Kepada DAP...

Image
BN memasuki Pilihanraya 2008 dengan keyakinan tinggi dalam suasana kebebasan baru berasaskan kemenangan cemerlang 2004. Maka itu parti parti komponennya terutama  MCA dan  GERAKAN percaya bahawa mereka akan  mendapat keyakinan lebih tinggi  masyarakat  Cina atas persaingan dengan  DAP diatas landasan perkauman.
Tetapi apa yang dilakukan mereka adalah  gambaran kehilangan keyakinan diri. MCA dan GERAKAN gerun dan gentar melihat ancaman  DAP  dan wartawan wartawan di NST, The Star dan juga akhbar akhbar  Cina yang senada dalam  membantu DAP di bawah  kebebasan baru.
Kebebasan telah memperlihatkan luahan berani  perasaan terpendam  orang Cina dan India  terutama yang berada di dalam akhbar akhbar Cina dan Inggeris dari  tekanan perasaan adanya  Kedaulatan Raja, Kedudukan Islam dan Hak Bumiputera.
Antara apa yang dilakukan oleh mereka tanpa menghiraukan perasaan orang Islam dan Melayu  dalam pilihanraya ke 12 ialah  siaran gambar kartoon Nabi  Muhamad SAW yang di ulang ulang  oleh NST ,ke…