Posts

Showing posts from September, 2010

Dia Ni Takut Kat PERKASA, Tapi Dia Kata Penduduk Dun Cempaka Yang Takut.

Image
Bacalah kenyataan bodoh dari seorang exco kerajaan negeri selangor, ketakutan yang dia alami cuba di divertkan kepada penduduk.

Kenyataannya klik sini.

Namwee Babi, Penakut Tak Ade Telor

Image
Semalam kira-kira 100 orang pemuda hadir ke Selangor Chinese Assembly Hall tempat namwee melancarkan album racisnya, tujuannya perhimpunan itu hanya satu, mereka datang untuk bersua wajah dengan namewee dan meminta dia memohon maaf kerana selama ini dia terlalu banyak menghina bangsa melayu.


Tetapi malangnya namewee yang kita lihat gagah memaki hamun orang didalam setiap klip videonya dalam youtube rupa-rupanya seorang yang penakut dan bacul macam pondan, walau pun sudah berkali-kali polis memberikan jaminan kepada dia melalui pa nya untuk berjumpa dengan ketua wira PERKASA untuk dia memohon maaf atas kebiadapannya menghina bangsa melayu.


Namewee dilihat lintang pukang lari menggunakan sebuah kereta BMW warna silver melalui pintu belakang dewan itu, akibat ketakutan namewee yang amat sangat, majlis pelancaran albumnya yang sepatutnya akan tamat pada jam 11 malam terpaksa di ditamatkan lebih awal iaitu kira-kira jam 9.30 malam.
Walau bagaimana pun wira PERKASA masih lagi menuntut permoho…

PAS Menikus Isu Paderi Kristian Hina Islam.

Image
Pas menikuskan diri dari mengulas mengenai klip video yang kini bertebaran dalam laman facebook menunjukan seorang paderi kristian menghina surah Al-Fatihah, Rasulullah dan cara umat Islam bersembahyang.

Mana perginya pejuang-pejuang islam pas? mana pergi ulama pas yang dibelakang nama mereka ada gelaran tantawi, qardawi, marbawi dan macam-macam wi lagi, mana?

Semalam seorang blogger (klik sini) dan ketua wira PERKASA telah membuat satu laporan polis terhadap paderi yang bernama benjamin stephen yang menghina surah Al- Fatihah, Rasulullah dan agama Islam di balai polis dang wangi kuala lumpur. laporan utusan malaysia (klik sini)

Adakah kerana undi orang kristian pas sanggup membiarkan agama Islam dihina dengan sehina-hinanya oleh orang kristian?

Kepada sesiapa yang belum tengok lagi video tu, ini videonya sure korang mesti menyirap darah korang tengok macam mana paderi tu hina gila-gila Al-Quran dan Rasulullah aku harap pihak kementerian dalam negeri dan polis jangan jadi bacul kali ini, …

Pemilihan PKR: Pemilihan Cabang Seluruh Negara DI BATALKAN

Image
TERKINI:

Maklumat baru dari pejabat pkr, semua keputusan pemilihan cabang di seluruh negara telah dibatalkan, keputusan itu dibuat oleh setiausaha agung pkr, saifuddin nasution dalam satu mesyuarat tergempar parti itu tadi. aku tak pasti kenapa, tapi mengikut sumber, itu lah keputusan saifuddin selaku setiausaha agung pkr.

Mungkinkah ini keputusan pemilik tangan ghaib?

Pemilihan PKR: Zaid Di Calonkan Jawatan Presiden Dan Timbalan Presiden

Image
Setakat berita yang aku baru dapat, tak tahu la korang dah tahu kebelum, pkr cabang sembrong, johor telah mencalonkan zaid ibrahim untuk jawatan presiden dan timbalan presiden pkr, tetapi menurut sumber salah seorang jawatankuasa pemilihan cabang sembrong yang hanya di kenali sebagai yati mendakwa yang dia telah mendapat satu panggilan telefon dari ibu pejabat pkr yang meminta pencalonan zaid untuk jawatan presiden pkr di tarik balik.

Adakah ini yang dikatakan kerja yang dilakukan oleh tangan-tangan ghaib, sama-samalah kita tunggu dan lihat.

Pemilihan PKR: Eli Wong, Kamarul Baharin Dan Sivarasah Boleh Tarik Nafas Lega.

Image
Semua yang kalah semalam seperti eli wong, sivarasa, kamarul baharin dan mustafa kamil ayub boleh menarik nafas lega untuk sekurang-kurang sampai minggu depan, di faham kan saifuddin yang juga setiausaha agung pkr akan megumumkan sesuatu, besar kemungkinan cabang-cabang yang yang menolak eli wong, kamarul baharin, sivarasa dan mustafa kamil ayub akan di arahkan bermesyuarat dan menjalankan undian sekali lagi.

Difahamkan saifuddin akan membuat satu sidang media tidak lama lagi untuk menjelaskan kenapa mesyuarat cabang-cabang terbabit kena dibuat sekali lagi, mungkinkah ini salah satu cara untuk menyelamatkan eli wong, kamarul baharin, sivarasah dan mustafa kamil ayub?

Anwar Tak Puas Hati Kena Pecat, Minta Mahkamah Bicara Sekali Lagi.

Image
Anwar ibrahim masih tidak puas hati kerana di pecat dari jawatan timbalan perdana menteri sebelas tahun dulu, pada 8 mac lepas mahkamah persekutuan telah pun memutuskan yang pemecetan anwar adalah sah.

Anwar sebelum ini gagal dalam usahanya di kedua-dua Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan yang telah memutuskan bahawa bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempunyai kuasa di bawah Perlembagaan Persekutuan memecat menteri kabinetnya dan beliau telah mematuhi perlembagaan dengan menasihati Yang di-Pertuan Agong mengenai pemecatan

Karpal singh selaku peguam anwar pula meminta mahkamah bicarakan kes anwar itu dengan satu lagi kes yang lebih kurang sama yang melibatkan seorang penjawat awam, ada yang kata, tujuan karpal nak hakim bicarakan sekali kes pemecatan anwar dan seorang lagi penjawat awam tu untuk mengelirukan pihak hakim dan mahkamah.

Anwar dalam permohonannya meminta mahkamah mengisytiharkan bahawa pemecatan itu tidak sah dan melanggar perlembagaan di samping minta ganti …

Kampen Manager Azmin Ali Ke Paritt... Mungkin Ada PRK Teluk Kemang.

Image
Pelik tapi benar, kempen manager azmin ali, kamarul bahrin abbas mp teluk kemang kalah dalam pertandingan merebut jawatan ketua cabang pkr teluk kemang, di saat orang yang dikempennya tu mendahului pencalonan untuk jawatan timbalan presiden, kempen managernya pula kalah dengan adun port dickson m.ravi.

Dalam facebooknya kamarul bahrin mengatakan: "PKR Telok Kemang telah memberi isyarat kepada pengundi Telok Kemang bahawa anggota parti menolak kewibawaan saya sebagai wakil mereka di Parlimen Telok Kemang. Saya menerima keputusan ini dengan hati yang terbuka dan akan memikirkan tindakan mengikut hakikatnya bahawa saya perlu memberi laluan kepada sesiapa yang mereka berkenaan secepat mungkin."

Adakah kekalahan kamarul bahrin atas kententuan atau di sebapkan ada tangan-tangan ghaib yang memang nak kan orang kepercayaan azmin ini lenyap dari politik pkr, mungkinkah akan ada satu pilihanraya kecil parlimen teluk kemang selepas ini?

Lima Budak Puaka Bebas, Mereka Berjaya Memalukan Isteri PM.

Image
Lima budak puaka telah dibebaskan, sedap-sedap dia conteng dinding bertujuan memalukan isteri perdana menteri ada juga cubaan untuk membunuhnya dengan menyiram petrol di atas karpet yang akan di lalui oleh isteri pm tu.

Conteng dinding dan bakar merupakan satu kesalahan yang kalau di buat oleh orang awam apatah lagi kalau di universiti, pergilah kemana-mana pun kalau ditangkap silap-silap boleh kena kompaun atau pun di buang dari universiti, tetapi dalam kes budak puaka ni, lain sikit, conteng dinding dengan niat jahat dan membuat pembakaran mungkin untuk membunuh tidak menjadi satu kesalahan, kenapa ekk....

Pendakwa kata tak cukup bukti, atau pendakwa tak reti nak cari bukti atau memang niat pendakwa nak bebaskan budak puaka tu, itu pasal pendakwa tak bagi bukti yang secukupnya untuk mensabitkan kesalahan budak-budak puaka tu.

Kalau kita baca balik kes budak-budak puaka tu, nampak sangat pihak pendakwa macam tak ambil kisah, macam mana seorang pegawai penyiasat tak boleh ingat berapa bi…

Tun M Risau Kalau Pakatan Perintah Malaysia.

Image
Sekali lagi tun mahathir bersuara, kali ini tentang kerisauannya kalau pakatan haram berkuasa memerintah malaysia, kerisauannya tun m berasas sambil memberi contoh yang bekas mb perak dulu, walaupun dia melayu tetapi dia terpaksa mengikut telunjuk cina dap, kerana dap paling berkuasa di perak.

Tun mahathir berkata lagi, pkr bukan untuk memperjuangkan orang melayu tetapi lebih kepada untuk merealisasikan cita-cita peribadi seseorang pemimpin mereka untuk menjadi perdana menteri. perjuangannya bukannya untuk bangsa, agama dan negara tapi untuk jadi perdana menteri. jadi dia menggunakan pakatan untuk merialisasikan cita-citanya untuk menjadi perdana menteri.

Beliau juga mengingatkan supaya tidak terpedaya dengan apa yang dilakukan oleh pakatan, mereka hanya untuk mengejar cita-cita menjatuhkan BN dari tampuk pemerintahan negara. menurutnya apa yang diperkatakan itu bukannya bersifat perkauman, tetapi kepada kestabilan, sedangkan DAP sering membangkit pelbagai perkara berunsur perkaum…

Hansem Juga Nik Ajis Dulu-Dulu..

Image
Ini gambar nik ajis ketika bersanding, lihatlah isterinya pun tak tutup aurat, cara berpakaian pun ala-ala mat salleh, tu pasal dia tak bangga jadi melayu, nak tanya sikit, masa ni nik ajis dah jadi ustaz ke belum?

Memang patut pun nik ajis kata dia tak bangga jadi jadi melayu, malah kata nik ajis lagi, bangsa tidak dipentingkan dalam Islam sebaliknya yang dilebihkan ialah takwa kepada Allah, maknanya nik ajis telah menolak mentah-mentah surah al-hujurat ayat 13 ayat yang ALLAH turunkan. yang bermaksud: "Wahai manusia sesungguhnya kami jadikan kamu lelaki dan perempuan dan kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan berpuak-puak supaya kamu kenal-mengenal. Sesungguhnya sebaik-baik kamu di sisi Allah ialah yang paling bertakwa di antara kamu."atau pun nik ajis menyesali hidupnya di jadikan ALLAH sebagai seorang melayu.

Tapi bila aku tengok gambar ini, maka memang aku tak heran la kalau nik ajis tak bangga jadi melayu pun, mungkin sejak dulu lagi perasaan jati diri melayu nik ajis te…

Merakyatkan Ekonomi Selangor, Inilah Hasilnya.

Image
Moto kerajaan selangor di bawah pimpinan pkr untuk merakyatkan ekonomi selangor menjadi kenyataan, rakyat negeri selangor yang dirakyatkan ekonominya hanya terdiri dari juak-juak dan pencacai-pencacai pkr, aku berikan contoh bagai mana ekonomi seorang pencacai pkr, baru dua tahun menjadi pegawai khas kepada yakop sapari mampu berbelanja mewah, mampu memiliki dua unit rumah sebelah menyebelah di seksyen 20 shah alam.

Ok aku nak brif sikit korang pasal mamat ni, nama mamat ni sulaiman, siapa orang pkr shah alam yang joint parti tu dari awal penubuhannya sure kenal dengan mamat ni laki bini, bekas perkerja kilang tayar goodyear di shah alam dan juga ketua union untuk kilang tu, telah di buang kerja dari kilang tu sekitar tahun 2000 kalau tak silap, menyepikan diri selepas pkr (keadilan) kalah di shah alam pada pru ke 10 (1999) dan terus mematikan diri (langsung tak nampak batang idung) selapas pkr sekali lagi kalah pada pru 11 (2004). aset yang di miliki ketika itu ialah, sebuah kereta pr…

Operasi Lalang: Kemunculan Kumpulan Marxist

Image
Hasil Tulisan Abba...

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini telah muncul kumpulan Marxist yang bertujuan untuk merungkai struktur sosial dan pilitik negara dan menubuh sistem komunis. Kumpulan ini dipelopori oleh beberapa individu yang menghayati fahaman Marxist ketikamenuntut di beberapa buah universiti di United Kingdom, Amerika Syarikat dan universiti tempatan.

Kumpulan tersebut mempunyai perhubungan dengan pertubuhan luar negeri yang merupakan "front" komunis antarabangsa. Mereka menerima latihan di Filipina menerusi "Philippines Educational Theatre Asociation" (PETA) dan "Kilusang Mayo Uno "(KMU) atau "May First Movement"yang mana kedua-duanya adalah pertubuhan pro-komunis.

Kumpulan ini telah menjalankan kerja "conscientization "di kalangan masyarakat. Proses "conscientization"adalah bertujuan menyedarkan rakyat kononnya kemiskinan,penderitaan dan ketidakupayaan mereka adalah berpunca dari penindasan oleh sistem yang wujud …

Chen Man Hin: Pas Ibarat Ayam, Bertelur Sebiji Riuh Sekampung.

Image
"Negara Islam yang didirikan oleh UMNO nampaknya lebih diterima oleh masyarakat Cina. PAS terlalu bising untuk menegakkan negara Islam. UMNO pula melakukannya secara diam-diam tanpa disedari rakyat. PAS seperti ayam bertelur sebiji tetapi riuh sekampung." Penasihat DAP Dr. Chen Man Hin : Mingguan Malaysia, 30 September 2001.

Dap dah lama kata negara ini negara islam, pembawakan islam yang dibawa oleh umno lebih diterima oleh masyarakat berbilang kaum di malaysia ini berbanding pembawakan islam ala taliban yang di bawa oleh pas.

Chen man hin juga memperli pas ibarat ayam bertelur sebiji riuh sekampung, pas kerap menggunakan islam sebagai senjata politik mereka, janji pas untuk melaksanakan hukum hudud sejak mula memerintah kelantan pada awal tahun 1990 dulu sampai sekarang tak terlaksana lagi, adakah pas akan menggunakan janji yang sama juga kepada orang melayu pada pru akan datang?

Presiden PKR: Anwar Ikut Pintu Belakang.

Image
Ada yang mengatakan memang anwar nak kan sangat azmin ali sebagai timbalan presiden, sifirnya mudah je, anwar dah dah tahu isterinya memang tak ngam dengan azmin, jadi kalau azmin menang, dah tentu wan azizah berbulu dan dah tentu arah wan azizah dah tak boleh buat kerjanya sebagai presiden parti, bila wan azizah dah tak boleh menjalankan kerjanya sebagai presiden parti maka anwar akan pelan-pelan pujuk wan azizah untuk lepaskan jawatan tu ala macam dia pujuk wan azizah untuk lepaskan kerusi permatang pauh dulu, maka akan berbondong-bondonglah pencacai anwar pukul canang meminta anwar di lantik menjadi presiden pkr yang baru, senangkan...

Itu pasal anwar berkeras tak mahu bertanding jawatan presiden, pasal dia dah ada plan macam tu, senang cerita anwar ikut pintu belakang untuk jadi presiden pkr. kerja tak payah buat, kempen tak payah buat, tak payah berdepan dengan pencabar tup-tup dapat jadi presiden free.

Hebatkan manusia yang bernama anwar ibrahim ni, dah la kaki main belakang, jawa…

Operasi Lalang: Kegiatan Memperalatkan Agama Islam.

Image
Hasil Tulisan Abba...

Golongan-golongan ajaran sesat Islam telah terus dikesan dalam beebrapa tahun kebelakangan ini (sekitar 1987). Di antara golongan-golongan ini ialah golongan ajaran Ahmadiah atau Tarikat Zikirullah atau ajaran Hassan Anak Harimau. Ajaran ini telah diasaskan oleh Hassan Yaacub@ Hassan Anak Harimau@ Tok Ayah Hassan dan jumlah pengikutnya lebih kurang 300 orang . Antara lain, Hassan Yaacob telah mendakwa kononnya jasad dan rohnya bersebati dengan Nur Ilahi dan bahawa dirinya diresapi oleh Roh Nabi Muhammad s.a.w. dan telah sampai waktunya beliau menjadi Imam Mahadi .

Satu lagi kumpulan ajaran sesat yang telah dikesan ialah kumpulan yang dipimpin oleh Muhamad Yusof Abdul Karim @ Salleh Abd.Karim @ Salleh Kulop Karim. Kumpulan ini telah diasaskan pada bulan Januari 1987 oleh Muhamad Yusof Abdul Karim. Pusat kegiatanya ialah di FELDA Trolak Selatan, Slim River, Perak. Jumlah pengikutnya dianggarkan seramai 40 orang. Antara aktiviti kumpulan ini ialah mendirikan sembahyan…

Anwar Arahkan Zaid Saman Hudud PAS...

Image
Kanapa anwar merestui azmin bertanding jawatan timbalan presiden pkr? bukan kah kalau dikira senioriti dalam permainan politik zaid lebih layak memegang jawatan itu, zaid telah korbankan jawatan menteri di jabatan perdana menteri kerana taat setianya pada anwar.

Masih ingat ke kita sewaktu zaid menjadi menteri dulu zaid telah menggemparkan negara kerana dia nak saman hudud pas? masa tu kaw-kaw pas maki hamun umno, tapi pernah ke kita bertanya siapa yang arahkan zaid untuk saman hudud pas tu?

Banyak orang tak tahu sebenarnya sewaktu zaid menjadi menteri jpm, zaid bertuan kan anwar bukan bertuan kan pak lah (ketika itu pak lah jadi pm) dulu kerap kita dengar cerita masa anwar dalam penjara, ada pemimpin tertinggi umno datang jumpa anwar, ada menteri datang jumpa anwar, kemudian macam-macam lah nama menteri dan mt umno yang keluar, padahal nama-nama yang di sebut tu haram tak pernah pijak pun penjara sungai buloh, sebenarnya yang kerap datang jumpa anwar di sana ialah zaid ibrahim dan ata…

Ketua, Naib Dan Bendahari Pemuda UMNO Selangor Boikot Open House Semalam.

Image
Semalam umno selangor buat open house, punya lah ramai orang datang, ramai juga orang pas yang hari-hari kutuk umno pun datang juga pasal nak menketedarah free, dalam pada sibuk-sibuk tu aku memang tak sedar ada kekurangan dalam barisan pemuda umno selangor, aku ingat bila function yang melibatkan pengerusi perhubunggan negeri maka ramai lah turn up, tapi bila time nak bergambar baru aku terperasan yang kelibat ketua pemuda umno selangor tak ada, malah lebih mengejutkan kelibat naib ketua pemuda, bendahari pemuda dan penolong bendahari pun tak nampak, ini apa cerita ni?

Biasanya dalam satu-satu function anjuran umno negeri, ketua pemuda negeri lah manusia yang paling grand sekali dalam fanction tu, kalau tak jadi penyambut vip pun sekurang-kurangnya dia akan jadi pak pacak dekat table vip, tapi lain dengan kp umno selangor ni, langsung tak datang termasuk lah dengan naib dan bendaharinya sekali.

Bila di tanya pada sesorang rupanya dia dah mula start nak boikot apa sahaja program yang di…

Kes Sosilawati: Pembangkang Cuba Kaitkan BN Pula.

Image
Berberapa media pembangkang cuba mengaitkan pemimpin bn dalam kes pembunuhan datuk sosilawati, dalam berberapa blog dan laman web pembangkang, mereka melaporkan kononnya polis telah menggeledah pejabat Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk T. Murugiah dan klinik milik keluarganya sabtu lepas.

Menurut t.murugiah, laporan yang dibuat oleh media pembangkang itu di buat seolah-olah dia juga terbabit dengan pembunuhan jutawan wanita melayu itu dan perkara ini telah di sahkan oleh ketua polis negara bahawa pejabat dan klinik milik keluarga t.murugiah tidak di datangi oleh polis dan polis tidak menggeledah pun pejabat dan klinik milik keluarga timbalan menteri itu.


Pembangkang makin terdesak, selepas hampir dua minggu berberapa akhbar media perdana melaporkan yang saspek utama kes pembunuhan jutawan wanita melayu adalah seorang ahli seumur hidup parti dap dan penyokong kuat hindraf, baru dua-tiga hari lepas dap mengeluarkan kenyataan kononnya media perdana telah membuat fitnah, jad…

Operasi Lalang: NPW Dan PAS Eksploitasikan Isu Krisrianisasi

Image
Hasil Tulisan Abba.

Kegiatan NPW ini diketahui dan dieksploitasi oleh Salleh Omar, seorang penganggur yang berasal dari Kedah, dengan membesar-besarkan kejayaan mengkristiankan orang-orang Melayu melalui ceramah-ceramahnya di beberapa buah masjid , sekolah dan jabatan kerajaan.

Kamaluddin hj.Tahir, seorang penjaja yang berasal dari Kampung Damansara Dalam, Kuala Lumpur, yang mengakui kononnya pernah menajdi paderi, turut juga mengeksploitasi isu ini dengan menghebohkan kejayaa-kejayaan yang kononya telah dicapai dalam usaha mengkristiankan orang-orang Melayu .

Dakwaan-dakwaan yang dibuat oleh kedua-dua mereka yang tersebut di atas telah dipercayai oleh beberapa golongan orang Melayu dan telah menimbulkan kegelisahan di kalangan masyarakat Islam.

Kegelisahan ini telah dipergunakan oleh beberapa pemimpin PAS untuk kepentingan politik mereka. Pada 7 Ogos 1987 di Parit Amal, Johor, Khalid Abdul Samad Setiausaha Pemuda PAS (kini ahli parlimen shah alam) telah membuat kenyataan bahawa "se…

Lebih 20 Ribu Hadir Rumah Terbuka UMNO Selangor.

Image
Lebih 20 ribu yang hadir ke majlis sambutan dan rumah terbuka hari raya aidil fitri umno selangor malam tadi, majlis berlangsung di perkarangan dewan alamanda seksyen 20 shah alam. kehadiran yang pihak penganjur jangkakan hanyalah 10 ribu sahaja, tetapi alhamdulilah kehadiran pada malam tadi di anggarkan lebih 20 ribu orang, majlis bermula dari jam 8 malam dan selesai sekitar jam 11 malam.

Datuk seri najib selaku pengerusi perhubunggan umno selangor hadir pada jam 9.30 malam, selaku pengerusi perhubunggan umno, datuk seri najib berkali-kali meminta maaf kepada hadirin kerana makan yang sediakan tidak mencukupi, tetap para hadirin yang datang langsung tidak berganjak dari mendengar ucapan dari pengerusi umno selangor itu. boleh dikatakan hampir kesemua ketua-ketua umno bahagian dan ketua-ketua parti komponen bn turut sama hadir.

Majlis itu juga turut di serikan oleh oleh berberapa orang artis terkenal seperti mila af, jamal abdilah dan berberapa arti jemputan lain.










Operasi Lalang: Kegiatan Mengkristiankan Orang-Orang Melayu

Image
Hasil Tulisan Abba...

Pada umumnya gereja-gereja dan pendakwah Kristian di negara ini mematahui peruntukan undang-undang yang menegah usaha mengembang agama-agama lain di kalangan orang-orang Islam/Melayu . Walau bagai mana pun, satu kumpulan kecil kristian yang dikenali sebagai Neglected People's Workers (NPW) berpusat First Baptist Church, Jalan Pantai, Petaling Jaya, Selangor telah terlibat dalam usaha mengkristiankan orang-orang Melayu dan telah berjaya mengkristiankan seramai 7 orang.

NPW telah ditubuhkan pada tahun 1984 di bawah pimpinan Philip Cheong @ Cheong Ah Kow, seorang Penyelia Insuran dalam sebuah syarikat di Kuala Lumpur .

Bagi tujuan mengembangkan ajaran kristian dengan lebih berkesan di kalangan orang-orang Melayu, NPW telah mendapatkan khidmat seorang pemuda Melayu bernama Jamaluddin Othman @ Yeshua Jamaluddin @ Joshua Ira Jamaludin bin Othman. (klik sini) Beliau berasal dari Muar, Johor dan telah mendapat pendidikan agama Kristian di Far Eastern Bibilical College,…

Jemputan Ke Majlis Hari Raya...

Image
Jemputan Ke Majlis Hari Raya Bersama Y.A.B Perdana Menteri Bersama Rakyat, Hari Ini 20 Sept 2010, Jam 8 Malam, Bertempat Di Dewan Alamanda, Seksyen 20, Shah Alam, Selangor.

Semua Rakyat Negeri Selangor Di Jemput Hadir...

Nurul Izzah Sokong Zaid, Dendam Bertahun Bakal Terlunas.

Image
Nurul secara terbuka istihar beliau sokong Zaid semasa sidang akhbar di Kuching Khamis sebelum berlepas pulang ke Kuala Lumpur.

Dendam nurul izzah terhadap azmin ali bakal terlunas dalam pemilihan jawatan pkr nanti, azmin ali bakal berdepan kematian bila nurul izzah sudah menyatakan yang dia menyokong zaid, ini bukan isu politik, tetapi isu dendam kesumat nurul terhadap azmin ali sekeluarga, mampos kau azmin.

Anak mana yang tak marah bila ibunya di madukan secara unofficial, anak mana yang tak mangamuk bila secara senyap dia mempunyai seorang adik tiri perempuan, anak mana yang tak bengang bila kasih sayang papanya terpaksa dibahagi dua.

Segala dendam nurul akan terlunas dalam pemilihan pkr nanti, mungkin akan ada yang kata apa lah yang nurul boleh buat... nurul izzah ada kekuatannya sendiri, dia mampu memujuk dan meraih sokongan kaum wanita dan peminatnya, dia mampu mengalihkan undi perwakilan wanita dan peminatnya dari mengundi azmin untuk mengundi zaid. jangan terkejut. cerita-cerita…

Wan Azizah: Dulu, Kini Dan Selamanya Jadi Boneka...

Image
Betul la seperti yang zaid katakan "wan azizah hanya presiden boneka dalam pkr" sebenarnya bukan hanya zaid yang cakap, cerita wan azizah jadi patung, boneka, mak turut, tunggul dan macam-macam lagi dah lama ahli pkr cakap, malah sewaktu anwar masih dalam penjara lagi, wan azizah kerap di perli oleh pemimpin pas.

Aku masih ingat lagi dulu sewaktu penubuhan pkr ketika itu parti keadilan nasional, ada berberapa pemimpin pas di selangor mengatakan yang haram pas berkerja sama dengan keadilan kerana keadilan di ketuai oleh presiden perempuan. antara pemimpin pas selangor yang lantang megutuk keadilan dan wan azizah ialah khalid samad ahli parlimen shah alam dan ydp pas kawasan shah alam.

Ketika itu keadilan baru-baru nak hidup, banyak cawangan-cawangan keadilan mati sebelum cawangan itu diluluskan pendaftaranya, banyak program-program keadilan di boikot oleh pemimpin pas cawangan. akhirnya bila presiden pas ketika itu allahyarham fadzil nor mengeluarkan arahan supaya pas berkerja …

Operasi Lalang: Reaksi Orang Melayu

Image
Hasil Tulisan Abba.

Orang-orang Melayu rasa tidak senang dan mulai membincangkan isu-isu yang ditentang dan dibangkitkan oleh orang Cina terhadap Kerajaan . Beberapa pertubuhan Melayu, terutamanya Pemuda UMNO telah bertindakbalas berikutan dengan perkembangan-perkembangan diatas.
Pemuda UMNO telah menganggap resolusi Konvensyen MCA Selangor pada 2 November 1986 sebagai satu penafian terhadap hak dan keistimewaan orang-orang Melayu.

Resolusi tersebut berbunyi "Based on historical facts, Malaysia's three major races are orginated from other countries. Therefore,none of them should brand the other as immigrants and claim themselves as natives ". Seterusnya Pemuda UMNO telah mengadakan satu demonstrasi pada 11 November 1986 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) , Kuala Lumpur dimana ia telah mendesak supaya Lee Kim Sai, Timbalan Presiden MCA,dipecat daripada Kabinet dan kedudukan MCA dalam Barisan Nasional dikaji semula .

Sebagi membidas desakan Pemuda UMNO itu, Pemuda MCA pula t…

Pemilihan PKR: Sam Ketot Cuba Cari Glamour

Image
Semalam sam ketot cuba meraih publisiti murahan dengan mengaitkan pasukan polis dengan pembunuhan datuk sosilawati, tampa memikirkan bertapa teruknya polis menjalankan siasatan sam ketot dengan selamba badak nya menuduh polis turut terlibat dalam pembunuhan itu, sini tuduhan liar sam ketot di lihat sebagai salah satu cara menaikan namanya untuk dia mendapat tempat dalam pemilihan agung pkr akan datang, sam ketot akan bertanding untuk jawatan naib presiden.

Kurang ajarnya sam ketot membuat tuduhan liar dan tampa usul periksa, kenapa sam ketot menuduh polis juga terbabit dalam pembunuhan itu? mungkinkah kerana sam ketot cuba divert isu yang sebenarnya pembunuh datuk sosilawati usahawan wanita melayu itu adalah seorang ahli seumur hidup dap dan penyokong hindraf dari dikaitkan dengan parti pembangkang.

Selain menuduh polis juga teribat dengan pembunuhan itu, sam ketot juga menuduh bekas igp tan seri musa hassan ada pertalian dengan pembunuh atas alasan yang sam ketot berikan ialah tiada ti…

Operasi Lalang: Peranaan Pertubuhan-Pertubuhan Dan Persatuan-Persatuan Cina

Image
Hasil Tulisan Abbas.

Kelebihannya masyarakat Cina ialah mereka memiliki paling banyak sekali berpersatuan jika dibandingkan dengan lain-lain kaum di Malaysia . beberapa pertubuhan dan persatuan Cina telah turut terlibat dalam mengeksploitasi isu-isu yang berunsur perkauman. Pada 27 Mac 1983 sebanyak 15 pertubuhan Cina termasuk Dong Jio Zong dan DPCS,telah mengeluarkan satu dokumen yang bertajuk "Joint Memorandum On National Culture" yang menyoal kedudukan kebudayaan Melayu sebagai asas kebudayaan Malaysia .

Selanjutnya pada 12 Oktober,1985 Pengisytiharan Bersama oleh 27 pertubuhan Cina Malaysia telah diumumkan dan diberi publisiti yang meluas dalam akhbar-akhbar Cina tempatan dan luar negara. Pengisytiharan ini di antara lain mendakwa bahawa orang-orang bukan Melayu telah tertindas dari segi politik,ekonomi dan kebudayaan,dan menyoal beberapa perkara yang dipersetujui sebelum Merdeka seperti soal bahasa.

Dong Jio Zong dan DPCS juga terlibat secara aktif dalam isu penempatan gur…

Yea...Yea... Hari Ni Kita Dapat Peem Baru...

Image
Masih ingatkah kita bagai mana anwar ibrahim mengencing sampai kuyup para penyokongnya mengenai misi 16 september nye tu? ayat-ayat seperti "we have enough numbers" we have sufficient number of members parliament" kerap kita dengar dalam ceramah-ceramah pkr dan pembangkang...

Sampai ada di antara juak-juak pkr dan lain-lain sudah berangan-angan untuk jadi pegawai khas kepada mp itu dan mp ini kononnya mp yang mereka sokong tu akan jadi menteri kabinet anwar.. malah ada juga lebai-lebai bongok yang percaya hidup-hidup cakap anwar tu sampai sanggup membodohkan dirinya untuk buat sembahyang hajat untuk si peliwat tu jadi peem pada 16 sept, bangang-bangang....

Tapi biase la anwar ni memang kaki kencing, 16 september hanyalah helah anwar untuk divert isu liwatnya....

Operasi Lalang: Cabaran DAP Kepada MCA Dan MIC.

Image
Hasil Tulisan Abba.

Lim Guan Eng satu temubual dengan pemberita beberapa hari sebelum pembuangan undi pada Pilihan Raya ke 12- (8-3-2004) pihak pemberita telah mengajukan soalan kepada beliau apakah harapan DAP pada kali ini .
Beliau mengatakan harapan DAP tidak ada kerana mereka tahun Barisan Nasional begitu kuat dan sudah pasti untuk mendapatkan sedikit kemenangan, kami perlu tewaskan pengawal UMNO iaitu MCA,Gerakan dan MIC.

Maksud Lim Guan Eng itu banyak tidak difahami oleh semua pihak dan terlupa bahawa DAP pernah melakukan "political intimidation "keatas rakan-rakan kongsi politik UMNO iaitu MCA,Gerakan dan MIC dalam tahun 1987.
Untuk menonjolkan diri mereka sebagai juara kaum Cina dan India dan untuk menguatkan sokongan kaum-kaum tersebut kepada mereka, pemimpin -pemimpin DAP telah menuduh MCA dan MIC sebagai tidak memperjuangkan kepentingan kaum-kaum ini, dan mencabar mereka membela kepentingan kaum-kaum tersebut.

Cabaran DAP kepada MCA juga jelas kelihatan dalam isu skand…

Operasi Lalang: Isu Mata Pelajaran Pilihan.

Image
Hasil Tulisan Abba.

Kegiatan DAP dalam meneksploitasikan isu mata pelajaran pilihan di Universiti Malaya telah menambahkan ketengangan di antara Melayu dan kaum bukan Melayu. pada 17 Ogos 1987 ahli-ahli DAP yang diketuai oleh V.David, timbalan Pengerusi DAP Selangor, Dr.Eng Seng Chai,Pengerusi DAP Selangor dan Lim Guan Eng telah mengadakan tunjuk perasaan haram di hadapan pintu masuk Universiti Malaya yang berkesudahan dengan pertengkaran dan caci mencaci antara mereka dan penuntut-penuntut Melayu Universiti itu. Kata-kata seperti "Cina balik Tongsan "dan "Melayu balik Indonesia", serta "Kalau berani keluarlah",telah dilaung-laungkan.

Hanya kawalan yang rapi oleh pihak Polis serta pihak keselamatan Universiti telah dapat mencegah dari tercetusnya pergaduhan. Sebagai reaksi kepada peristiwa 17 Ogos 1987 itu, siswa-siswa Melayu pula telah mengadakan perhimpunan di Kampus Universiti Malaya pada 20 Ogos 1987 tanpa kebenaran pihak Universiti, dan perhimpunan itu…

Salam AidilFitri

Image
Kepada seluruh muslimin dan muslimat dan pembaca blog ini, aku nak ucapkan selamat hari raya aidil fitri dan maaf zahir batin, blog ini akan bercuti selama 4 hari, aku akan mula menulis semula pada 14/10/2010 dengan tajuk posting "operasi lalang: isu mata pelajaran pilihan"

Kepada yang nak balik ke kampung menggunakan transport awam, berhati-hatilah jangan sampai terbeli tiket haram dan yang memandu kereta, bawa kereta tu elok-elok sikit ingatlah orang yang tersayang, tolonglah jangan naikan lagi statistik kemalangan maut di musim perayaan ini.

SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN.

Operasi Lalang: Koperasi Pengambilan Deposit.

Image
Hasil Tulisan Abba.

MCA telah menubuhkan Koperasi Serbaguna Malaysia (KSM) diseluruh Malaysia bertujuan untuk mengumpul dana-dana kaum Cina yang berbillion-billion mungkin trillion ringgit yang disimpan didalam bank-bank yang kini sudah mulai dikuasi oleh Permodalam Nasional Berhad yang pula mengwujudkan Amanah Saham Nasional untuk mengumpul dana-dana orang Melayu/Bumiputra sebagai strategi menyusun semula masyarakat dan membasmi kemiskinan-iaitu Dasar Ekonomi Melayu (DEB) yang dilancarkan oleh Tun Razak dan disempurnakan oleh Tun Hussein Onn dan Tun Dr.Mahathir Mohamad.

KSM diawal penubuhannya amat cantik dan berjalan lancar, tiba-tiba berlaku masalah dan ramai pendeposit hilang pelaburan mereka- majoritinya kaum Cina . Insiden KSM telah memberikan impak yang besar kepada pergerakan Kopersai di Malaysia hingga ke hari,orang ramai takut mengikuti dan menjadi ahli mana-mana Koperasi lagi .

Dalam kenyataanya HU Sepang, Pengerusi DAP Negeri Sembilan, mendedahkan bahawa "DAP telah berme…

Jawapan Kepada Kenyataan KJ Dalam Malalaysiakini Bertajuk: PERKASA Punca BN Hilang Undi.

Image
Perkasa punca BN hilang undi kata KJ. (klik sini) Cakap org tak ada akal, bodoh, cakap macam org gila. Perkasa baru tubuh selepas PRU ke 12 BN kalah teruk sebab org benci beliau (KJ), bolot projek semua org tahu, besar kepala kerana bapa mertua jadi PM. Masuk politik baru 2-3 tahun dan dapat tempat kerana bapa mertua jadi PM. Menang Ketua Pemuda kerana politik wang. Perkasa di tubuh sebab tak mahu Melayu berpecah. Kenyataan KJ adalah kenyataan tolol, budak yg sudah sasau, nafsu besar tapi dah hilang taring. Org benci Pak Lah sebab KJ kontrol Pak Lah. Kalau Perkasa di tubuh sebelum PRU ke 12 ada logik. Memang bodoh KJ ini. UMNO lagi rosak ada org akal putus macam KJ. TQ

Dato Ibrahim Ali Presiden PERKASA.

Putuskan Hubungan Diplomatik Dengan Indonesia.

Image
Perlukah malaysia memutuskan hubungan diplomatik dengan indonesia? aku rasa perlu kerana ,kalau di lihat dari pada kebiadapan orang-orang indon yang tak habis-habis nak berdemo di depan kedutaan kita di jakarta dan kelembikan pihak berkuasa indonesia seolah-olah kerajaan indon merestui perbuatan demo dan membakar bendera itu.

Sudah berapa ramai demonstrator di indon yang di telah di tangkap oleh pihak polisi indon kerana berdemo, membakar bendera, baling najis dan mengugut rakyat malaysia di sana? cuba bagi tau berapa ramai yang dah di tangkap oleh polisi indon...? tak ada seorang pun mereka di tangkap, kenapa polisi inidon tak tangkap mereka? kerana pihak kerajaan indon tidak mengeluarkan arahan, ini bermakna kerajaan indon juga turut bersekongkol dengan demonstrator itu...

Sampai bila kita nak tengok orang indon pijak dan bakar bendera kita? sampai bila kita nak tengok indon memaki hamun negara kita? sampai bila? indon buat kita seolah-olah kita tak ada maruah, tak kiralah ada yang k…