Wan Azizah: Dulu, Kini Dan Selamanya Jadi Boneka...

Betul la seperti yang zaid katakan "wan azizah hanya presiden boneka dalam pkr" sebenarnya bukan hanya zaid yang cakap, cerita wan azizah jadi patung, boneka, mak turut, tunggul dan macam-macam lagi dah lama ahli pkr cakap, malah sewaktu anwar masih dalam penjara lagi, wan azizah kerap di perli oleh pemimpin pas.

Aku masih ingat lagi dulu sewaktu penubuhan pkr ketika itu parti keadilan nasional, ada berberapa pemimpin pas di selangor mengatakan yang haram pas berkerja sama dengan keadilan kerana keadilan di ketuai oleh presiden perempuan. antara pemimpin pas selangor yang lantang megutuk keadilan dan wan azizah ialah khalid samad ahli parlimen shah alam dan ydp pas kawasan shah alam.

Ketika itu keadilan baru-baru nak hidup, banyak cawangan-cawangan keadilan mati sebelum cawangan itu diluluskan pendaftaranya, banyak program-program keadilan di boikot oleh pemimpin pas cawangan. akhirnya bila presiden pas ketika itu allahyarham fadzil nor mengeluarkan arahan supaya pas berkerja sama dengan keadilan, barulah ada cawangan-cawangan pas yang menjemput ahli keadilan untuk join sekali program mereka.

Aku pernah tengok dalam vcd dalam satu ceramah mat sabu di kuala krai kelantan sebelum pru 11 dulu, korang tau je la mulut mat sabu, dalam ceramah tu mat sabu memperli parti keadilan sebagai parti lembut kerana keadilan di ketuai oleh seorang perempuan dihadapan ribuan yang hadir. malah ada yang pernah bagi tau aku wan azizah pernah menangis dalam mesyuarat pimpinan barisan alternatif akibat di herdik oleh mustafa ali setiausaha agung pas kerana pengagihan kawasan pilihanraya, kalau tak percaya cuba tanya syed hussin ali, mesti dia tahu cerita ni.

Comments

Anonymous said…
Biasalah tuh,bila dah terkena mandrem AlJuburi mmg susah nak dibebaskan melainkan ngan izin Allah Ta'ala.
Apa saja perintah/kehendak/kemahuan AlJuburi akan dipenuhi oleh org2 yg dah dia liwat secara mental/emosional maupun fizikal.
Allah Ta'ala sahajalah penyelamat dari mandrem AlJuburi.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID