Posts

Showing posts from November, 2009

VIDEO KHAS UNTUK ANWAR IBRAHIM DAN PENYOKONG PKR.

Video ini det tujukan khas untuk Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan Shamsidar, macam ini lah maksudnya berkongsi bini seperti yang Nallakurupan parnah kata dulu, tapi sebelum korang tengok video tu, korang kena baca keterangan video ni dulu:


Warna Pink = Shamsidar
Warna Biru = Azmin Ali
Warna Oren = Anwar Ibrahim.



JAWAPAN DET KEPADA KETUA PEMUDA UMNO SELANGOR

Image
Usaha untuk merampas kembali negeri Selangor daripada kerajaan Pakatan Rakyat adalah satu tugas yang mencabar.

Boleh percaya ka apa yang dikatakan oleh ketua pemuda umno selangor tu?, betul ke pemimpin BN UMNO Selangor sedang giat menjalankan usaha di peringkat bahagian dan kawasan mereka?, usaha yang macam mane? adakah usaha itu melibatkan rakyat terbanyak?, melibatkan pengundi atas pagar? atau usaha itu hanya melibatkan orang-orang umno sahaja? yang nampak sekarang ini program umno berlegar di kalangan ahli umno sahaja, contoh baru-baru ini, det mendapat jemputan untuk menghadiri sesi taklimat isu-isu semasa di pejabat umno bahagian yang berjiran dengan bahagian det, bila det datang ke situ, det lihat yang menghadiri taklimat tu terdiri dari pada ketua-ketua umno cawangan, ketua pemuda, ketua puteri dan ketua wanita cawangan sahaja, untuk pengetahuan semua, ketua-ketua empat sayap ini dah tentu paham dan tahu mengenai sebarang isu yang di mainkan oleh pakatan,pada det golongan yang s…

CINA DAP ANAK HARAM...

Image
Korang tengok gambar tu, apa yang di pijak oleh anak haram cina dap dua ekor tu? kit siang dan kor meng, dia pijak gambar orang melayu yang menyokong BN di Perak.

Bergitu bangsatnya perangai kedua-dua ekor anak haram dap ini yang juga rakan sebontot PAS dan PKR. kenapa mereka sanggup memijak kepala orang melayu? kerana ada orang melayu seperti nik ajis dan anwar ibrahim yang sanggup menghina bangsanya sendiri.

Sekarang ni det tengok, cina-cina dap ni makin melampau kurang ajarnya, kit siang dan nga kor meng, det kasi ingat sama kamu dua ekor, esok lu mati, lu mau tanam ka atau lu mau bakar? kalau lu tanam, lu punya kubur kasi taruk jaga aa... tada kalo det mari, kasi korek lu punya kubur, belakang lu punya mayat det kasi gantung dekat tepi jalan, kasi semua orang tau apa macam ini cina dua ekor punya mayat, kalau lu mau bakar lu punya mayat, nanti det mari lu punya rumah, det curi itu pasu simpan lu punya abu mayat, itu jam, lu punya famili tau la apa jadi.

Lu cina dap sekarang banyak ci…

Bukan Senang Mahu Rampas Selangor atau Bukan Senang Nak Bangun Tidor

Image
Ini adalah kenyataan yang det ambil dari laman web sinar harian 29 Nov 2009, dibawah adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh ketua pemuda umno selangor, Suhaimi Mohd Ghazali dan Adun Hulu Bernam YB. Datuk Mohamed Idris Abu Bakar.

Det minta korang baca dulu kenyataan ini terutama kenyataan ketua pemuda umno selangor yang hurufnya det bold kan tu, nanti det akan ulas pula kenyataan dia dan sedikit kenyataan YB Datuk Idris untuk posting det esok.


SHAH ALAM – Usaha untuk merampas kembali negeri Selangor daripada kerajaan Pakatan Rakyat adalah satu tugas yang mencabar.

Ketua Pemuda UMNO Selangor, Suhaimi Mohd Ghazali berkata demikian ketika mengulas kenyataan dalam satu blog yang mempersoalkan ADUN BN Selangor hari ini hanya dilihat ‘tidur’ dalam usaha merampas kembali Selangor terutamanya ketika PR dilihat aktif menggerakkan jenteranya.

Menurut Suhaimi, beliau percaya barisan pimpinan Barisan Nasional (BN)-UMNO terutamanya di Selangor sedang giat menjalankan pelbagai usaha masing-masing …

UMNO SELANGOR DAH KENCING DATUK NAJIB

Image
UMNO Selangor masih berdengkor lagi, belum pun ada tanda-tanda yang mereka bingkas bangun akibat terkejut mendengar ketukan kuali di tepi telinga mereka, mungkin penat kut... ye la dulu jadi kerajaan penat buat kerja, sekarang dah jadi pembangkang bagi la peluang aku tidor dan relax sikit, ye la semenjak kalah ni, banyak masa free, boleh main golf dari pagi sampai ke petang, dari isnin hingga ahad tapa perlu fikir nak melawat kawasan, tak perlu fikir nak hadir meeting ahli majlis dan yang sewaktu dengannya.


Masa pemimpin UMNO Selangor sekarang ini untuk beristirehat bersama keluarga, menyelesaikan berberapa urusan perniagaan yang tertangguh sekian lama, time ni la kalau ni pi melancong ke jakarta, medan, danau toba, phuket dan danok boleh pi sana lama sikit, kalau ke jakarta tu dulu 2-3 hari je, ape orang kata "buat lepas air?" tah la apa maksud tu pun det tak paham, maklum la tak pernah ke sana, sekarang ni kalau pergi jakarta boleh la lepak sana kurang seminggu, sempat la t…

NIK AJIS WAHABI???

Image
Nik Ajis Wahabi? itu bukan det yang kata, det cuma kata nik ajis ni syiah je, tapi yang kata nik ajis ni wahabi ialah seorang Tok Guru Agama dan juga pengasas Pondok Geting yang bernama Ustaz Abdullah Sa'amah, ingat ye semua, orang yang sound nik ajis ni bukan cikai punya orang tau, dia juga adalah seoran ahli Majlis Tertinggi Persatuan Pondok Kelantan. antara benda yang dia sound nik ajis ialah:

1. “Abdullah menarik perhatian bahawa kebanyakan kenyataan yang dibuat oleh Nik Abdul Aziz tidak selari sama sekali dengan aliran Sunnah Wal Jamaah malah lebih bersifat Wahabi.

2. "Nik Abdul Aziz berasa alim disebabkan dia mempunyai ijazah sarjana tetapi bab keseluruhan agama seperti akidah, tasawur, fikah dan usuluddin (dia) terlalu jahil, dia bukan Mursyidul Am," katanya.


3. "Madrasah saya terikat kerana masalah dasar saja iaitu Al-Qur'an dan hadis. Dari situ saya muafakat (dengan Pas) tetapi pembawaan Nik Abdul Aziz dari segi akidah dan fikah saya menentang selama-laman…

75 Ribu Untuk Sek Tahfiz, 10 Juta Untuk Sek Cina

Image
Kerajaan Komunis DAP buat hal lagi, orang melayu dan agama islam terus di tekan oleh penguasa komunis DAP Penang, kali ini peruntukan untuk sekolah pula, dulu det ada megeluarkan artikel (klik sini) mengenai projek DAP untuk menghalau melayu dan melemahkan umat islam di sana, ternyata apa yang det tulis dulu berasas.


Mana perginya suara-suara exco melayu dalam kerajaan penang? kenapa semua diam, mana Dr. Mansor, Malik Kasim dan yang baru menang hari tu Salleh Man dan mana pula suara-suara ahli parlimen melayu pakatan yang lain? apa semua dah jadi kafir ke... tak nampak apa yang cina komunis tu buat kat bangsa kamu?


Percaya la cakap det, kalau lagi satu penggal kita biarkan cina komunis DAP ni perintah penang, percayalah mereka akan menghalau melayu dan melayu akan pupus di pulau pinang.


lagi artikel mengenai 75 ribu untuk sekolah tahfiz .

PAS KELANTAN KEJAM TERHADAP KAKITANGAN PBT.

Image
Kisah Kezaliman Dan Penyelewengan Di MPKB-BRI - Kota Bharu, Kelantan.

Salam,

Saya mewakili kawan saya, seorang pekerja kelas bawahan "hamba abdi" di MPKB-BRI... Majlis Perbandaran Kota Bharu - Bandaraya Islam.

Disuruh kerja overtime tapi tanpa gaji...

Sungguh kasihan saya melihat kesengsaraan kawan saya dan keluarganya akibat penyelewengan pihak atasan (pihak pengurusan) MPKB -BRI… kononnya "Serambi Mekah"… Bandaraya Islam.

Untuk makluman penbaca, kawan saya ni tak pernah miss pangkah PAS dan bantu PAS (tanpa upah) setiap kali pilihanraya baik umum atau kecil diadakan.

Inikah Model Majlis Bandaraya Untuk Negeri Dibawah Pimpinan Pakatan Rakyat..?

Senarai kezaliman MPKB - BRI kepada pekerja dan juga sedikit kepincangan/kelemahan dalam MPKB - BRI:
Kami diarahkan buat kerja lebih masa (overtime) tanpa dibayar gaji. Kami hanya diberi cuti gentian… Ini amatlah zalim dan kejam..!Pihak atasan MPKB-BRI pergi melancong (melencong) beramai-ramai ke luar negara seperti Dubai, Belanda,…

BERANI KE NIK AJIS MENGHADAP SPRM?

Image
Letak jawatan bukan bermakna menantu nik ajis itu boleh terlepas dari siasatan sprm, itu lah yang det nak ingatkan pada menantu nik ajis, nik ajis dan ahli pas yang lain. perletakan jawatan menantu nik ajis itu juga bukan bermakna dia akan terlepas segala hukuman sekiranya siasatan menunjukan ada unsur-unsur rasuh dan penyelewengan.


Nik Ajis harus ingat, bukan anak menantu dia sahaja yang akan di siasat oleh SPRM, kemungkinan besar dia (nik ajis) juga akan turut sama di panggil menghadap SPRM, cuma det minta pada nik ajis, kalau SPRM panggil tu kau datang la ye, jangan pulak bila SPRM panggil, kau tuduh SPRM macam-macam, kau kafirkan pula pegawai penyiasat SPRM tu, tak baik nik ajis oii...


det menunggu dengan penuh sabar siasatan SPRM terhadap menantu nik ajis ni, al-maklum la kes menantu nik ajis ni kes sedap, orang yang dulu mengutuk UMNO kononnya mengamalkan kronisma akhirnya dia turut juga mengamalkannya, tapi kalau kita baca berberapa blog, besar kemungkinan banyak pemimpin PAS neg…

PANAS...PANAS... TERHANGAT DI PASARAN

Image
VCD PENASIHAT EKONOMI KERAJAAN NEGERI SELANGOR SUDAH TERBIT, ADAKAH IANYA VCD PELAKUAN LIWAT PENASIHAT EKONOMI ITU?

SEMUA ORANG TIDAK KIRA DARI PARTI APA PUN PERLU SEKURANG-KURANGNYA SATU SALINAN VCD INI UNTUK DIJADIKAN IKHTIBAR DALAM HIDUP, SEGERA MEMILIKI VCD PEMIMPIN TERLAMPAU INI...

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA KLIK SINI


Institusi Raja Mampu Main Peranan Pengimbang Kuasa

Image
Kedaulatan Institusi Raja di Malaysia perlu dipelihara kerana ia institusi yang boleh memainkan peranan pengimbang kuasa, kata Prof Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim. Beliau berkata memandangkan keadaan politik di Malaysia sering memperlihatkan ketidakstabilan, besar kemungkinan rakyat sudah mengharap ada pihak lain yang boleh memainkan peranan besar sebagai pengimbang kuasa.Beliau berkata demikian semasa membentangkan kertas kerjanya "Kedaulatan Raja dan Peranannya Dalam Sebuah Negara Berbilang Kaum" di Wacana Kedaulatan Raja-Warisan Yang Mesti DiPertahankan dirasmikan oleh Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah di sini hari ini."Raja perlu proaktif bukan untuk campur tangan menyebelahi sesuatu pihak atau pihak lain tetapi untuk menjamin ketiga-tiga bahagian jentera pemerintahan itu bukan hanya cekap menjalankan tugasnya tetapi juga dapat menjamin agar di antara tiga bahagian di dalam pemerintahan itu - kehakiman, perundangan, dan eksekutif tiada satu akan campurt…

ANWAR PELIWAT: TAWAR 5 JUTA UNTUK TUTUP KES

Image
lihat muka anwar dalam keadaan cuak bila wartawan tanya mengenai sogokan RM 5 Juta itu.


Cilaka punya peliwat yang bernama anwar ibrahim, dek kerana takut di sumbat kedalam penjara, dia sanggup menggunakan lembu cina dia yang bernama soh chee wen untuk menyogok Saiful Bukhri dengan wang berjumlah 5 juta supaya Saiful menarik balik pertuduhan keatas dia.


Rasuah dan sogokan telah menjadi darah daging anwar sejak dulu lagi, kalau kita masih ingat, sewaktu di awal-awal kes anwar pada tahun 1998, seorang pegawai penyiasat polis mengatakan yang dia juga hampir disogok oleh anwar dengan wang yang bernilai ratusan ribu ringgit untuk menutup kesnya dan kes azmin ali. tetapi nasib baik pegawai polis itu masih mempunyai maruah dan harga diri lalu menolak wang sogokan anwar itu.


Sekiranya perkara sogok-menyogok ini benar berlaku, sudah terang sekarang ini yang anwar memang melakukan kerja terkutuk itu, kita minta pihak polis dan sprm segera menyiasat tentang kejadian itu, siasat siapa soh chee wen, a…

UMNO SELANGOR: TIDO... TIDO... DAN TERUS TIDO

Image
Tahniah det ucapkan kepada sahabat-sahabat blogger di selangor atas usaha berani anda membantai UMNO Selangor yang kini merekot tidor sambil berdenkor, pemimpin UMNO Selangor masih tidor lena dibuai mimpi indah, ingatlah mimpi tidak selalunya indah.

Kenapa kami blogger bantai UMNO Selangor? kerana sejak dari tewasnya kerajaan BN Selangor, tidak ada satu pun usaha yang mereka ni buat untuk merampas semula Selangor dari tangan pakatan haram, det tak mau mintak banyak pada pembaca semua, det cuma minta pembaca sebutkan satu cukup apa program di peringkat negeri yang UMNO Selangor buat? jawapannya TIADA...

Kalau kita tengok Terengganu dulu, sebaik sahaja kerajaan BN disana tumbang, UMNO Terengganu bingkas bangun mengatur segala program dan strategi untuk menawan kembali negeri mereka dari PAS, tapi di selangor apa program yang ada? cuma ada satu, dua bahagian je yang betul-betul buat kerja, tapi bahagian lain? depa buat ape? tido laa...

Tanggung jawab untuk melaksanakan program penerangan se…

Menantu Nik Ajis Pergi Melutut Dekat Presiden UMNO

Image
Benarkah menantu Nik Ajis yang bernama Ariffahmi pergi merayu kepada seseorang meminta supaya YAB Perdana Menteri Malaysia yang juga Presiden UMNO untuk mengarahkan SPRM menghentikan siasatan ke atasnya? ini hanya boleh dijawab oleh seorang manusia yang dikenali sebagai Zahari Bin Ismail.
Ariffahmi juga telah pergi menghadap Setiausaha Sulit Kanan Nik Ajis yang berada di Kuala Lumpur untuk meminta bantuan rakan-rakannya di Kuala Lumpur memintas SPRM. Sebelum pergi ke Kuala Lumpur, Ariff dengan angkuhnya memaklumkan kepada staffnya di PMBK supaya “jangan risau sebab ana ada ramai orang nak tolong ana,” tetapi dalam masa yang sama Ariffahmi ini telah menyembunyikan berberapa fail milik peribadinya. ini menjadi tanda-tanya siapa yang sebenarnya yang risau? adakah menantu nik ajis itu yang risau atau staff PMBK.
Katakanlah yang Ariffahmi ini tidak bersalah dan segala tuduhan itu adalah satu konspirasi politik untuk menjatuhkan kerajaan pas kelantan buat ape yang dia bersusah payah untuk ‘m…

Siri Kekejaman Nik Ajis Terhadap Peniaga dan Penjaja Kecil di Kota Bahru

Image
Dua hari sebelum PRU 12, Nik Ajis telah menandatangani satu memorandum persefahaman dengan Persatuan-Persatuan Peniaga dan Penjaja di Kota Bharu iaitu pada 6 Mac 2008.Dalam memondum itu, dikatakan yang Perbadanan Menteri Besar Kelantan akan membina sebuah Bazar yang diberinama Bazar Tok Guru, di dalam Projek Madinatul Raudhah. Pembinaan Bazar Tok Guru adalah sebagai tanda penghargaan kepada peniaga-peniaga yang setia menyokong kepimpinan beliau. Nik Ajis juga berjanji di dalam memorandum tersebut bahawa Perbadanan Menteri Besar Kelantan sebagai pemaju tidak akan mementingkan keuntungan di dalam projek ini serta para peniaga akan diberi tingkat bawah di dalam Bazar tersebut.Selepas menantu dia diberi kuasa, Nik Ajis telah merubah semua perjanjian tersebut dan telah menyerahkan projek itu kepada sebuah syarikat yang membina sebuah bazar di Kota Bharu tetapi terpaksa di ‘bail out’ oleh MPKB BRI apabila para peniaga enggan berpindah ke Bazar itu atas sebab-sebab yang amat munasabah.Apabi…

"BERTERIMA KASIHLAH KEPADA CHIN PENG" kata Mat Sabu

Image
Mohamad Sabu membuat kenyataan yang "gila", apabila mendakwa bahawa "orang Melayu perlu berterima kasih kepada Chin Peng" (Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya) Mat Sabu mengatakan bergitu berdasarkan dalil ini, "Mereka tidak tahu Henry Gurney tu ialah polis British yang menyeksa rakyat Palestine, yang mula-mula membuat kampung baru di Palestine untuk menghimpunkan orang Arab, dan membawa Jews ke Palestine.Dengan itu, sebab jasanya di Palestine, dia dibawa ke Malaya,"

det tak pasti sama ada Mat Sabu ni dah gila atau dia nak ambik hati orang cina yang masih lagi bersimpati dengan perjuangan komunis tajaan chin peng, ok la selepas det buat berberapa carian, betul Henry Gurney ni pernah bertugas di Palestin dan atas khidmat cemerlang dia di sana, maka kerajaan British menghantar dia bertugas di tanah melayu. ceritanya sekarang ni Henry Gurney dah lama mati, tapi chin peng yang membunuh beribu askar melayu dan orang awam masih lagi hidup, takan hanya kerana j…

RUMAH AZMIN ALI GELAP, DIA DAH LARI KE?

Image
Semalam kediaman Azmin Ali di Bukit Antarabangsa dan yang lagi satu berdekatan dengan Restoran Nelayan Tasik Titiwangsa kelihatan gelap, tinjauan seorang informer mendapati kedua-dua kediaman Azmin Ali kelihatan gelap dan tidak nampak sebiji kereta pun di garajnya.

Informer itu cuba menghubungi berberapa orang staff dan teman rapat Azmin menanyakan kemana perginya Azmin dan Isterinya kerana Azmin Ali tidak dapat dihubunggi sejak dari pagi lagi dan kelibatnya tidak nampak di sidang dun dan sidang parlimen pagi tadi, malangnya pelbagai jawapan yang informer itu dapat dari berberapa orang staff Azmin, ada yang kata dia (Azmin) pergi ke Perak ada program parti disana, jawapan lain pula kata Azmin ke kelantan, ada yang kata Azmin ke serawak dan jawapan yang terakhir dari salah seorang staff Azmin mengatakan Azmin ke rumah ibu mertuanya, dimana rumah ibu mertuanya tidak pula di beritahu.

Berdasarkan berberapa jawapan yang tidak konsisten itu Informer itu mengandaikan yang kemungkinan Azmin cu…

TERKINI: KES SAHAM AZMIN DAN SHAMSIDAR.

Image
TERKINI: KES SAHAM AZMIN DAN SHAMSIDAR.


Esok (17 Nov 2009) Jam 10.00 pagi, Seorang Bekas Pegawai Kanan Anwar Ibrahim sewaktu di Kementerian Kewangan dulu akan tampil mendedahkan dokumen asal berhubung saham-saham dan akaun yang dimiliki oleh Azmin Ali dan Shamsidar di perkarangan pintu masuk Jabatan Siasatan Jenayah Kormesil (JSJK) di Jalan Bukit Perdana Kuala Lumpur (Belakang Bank Negara).

Det bagi pihak Bekas Pegawai Kanan Anwar yang akan membuat pendedahan itu menjemput para blogger dan aktivis politik yang inginkan kebenaran untuk datang beramai-ramai memberikan sokongan.

Kekayaan Azmin Ali Tidak Ternilai Jumlahnya.

Pengerusi Yayasan Pembangunan Belia India Malaysia, S.A. Vickneswaran mendakwa memiliki dokumen berkaitan pembelian saham melibatkan tiga individu termasuk Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali yang mencecah RM8 juta pada awal 1990-an.

Dokumen itu melibatkan urusan peruntukan unit-unit saham, pembelian saham dan jumlah kemasukan wang dalam akaun-akaun yang melibatkan tiga individu.

“Mengikut dokumen ini dalam tempoh tiga tahun mulai 1992, seorang daripadanya telah membelanjakan kira-kira RM800,000 untuk membeli saham, manakala jumlah saham yang dibeli seorang lagi mencecah RM8.5 juta.

Itu baru sikit pendedahan yang informer tu berikan kepada Vicky, det yakin ada lagi pendedahan mengenai penyelewengan, rasuah dan salah guna kuasa yang kerap dibuat oleh Azmin sewaktu beliau menjadi Setiausaha Sulit Anwar.

Azmin Ali merupakan seorang manusia yang kaya-raya kalau nak dibandingkan dengan berberapa orang pemimpin Parti Keadilan Nasional (Parti Keadilan Rakyat) det yakin kali ini …

VIDEO PENGAKUAN BAI'AH BODOH TU DAH KELUAR

PAS SILA JAWAB TENTANG BAI"AH NI, ORANG BERCERITA PASAL BAI'AH NI BUKAN ORANG UMNO TAU, TAPI DIA ADALAH ORANG PAS, ADUN PAS KAWASAN GUNUNG SEMANGGOL.


INI MEMBUKTIKAN YANG PAS SANGGUP MENGGADAIKAN PERKAHWINAN HANYA SEMATA-MATA UNTUK MEMPERTAHANKAN PRINSIP POLITIK BAHALUL MEREKA.

APE KOMEN MUSLIMAH PAS PULA YANG BERGITU BERIA-IA MEMPERTAHANKAN BAI'AH BANGANG TU.


BOLEH TAK SESIAPA PENYOKONG PAS KELUARKAN FIRMAN, HADIS DAN APE-APE JUGA LA KENYATAAN YANG MENYOKONG BAI'AH YANG TAK BERTAMADUN DAN MENGHINA KESUCIAN PERKAHWINAN DALAM ISLAM.


PAS MEMANG BODOH....

UMNO SELANGOR TAK BUAT KERJA... ATAU TAK RETI BUAT KERJA, LUAHAN HATI AHLI UMNO

Image
Selepas kemenangan bergaya BN di Bagan Pinang tempoh hari, det menerima banyak juga email yang dihatar oleh pembaca,rakan blogger dan ahli umno dan ada juga yang menghantar email kepada det menerusi facebook det, dalam email tu (pembaca dan ahli umno) mereka meluahkan rasa pelik, kesal, sedih dan macam-macam perasaan lagi yang melibatkan umno selangor, antara soalan wajib yang kerap mereka hantar ke email det ialah,

1. UMNO TIDO.

banyak orang cakap yang umno selangor tido, pada det memang betul tu, umno selangor tidor berdengkor, tak bangun-bangun sampai sekarang ni, kalau nak di bandingkan umno selangor dan umno terengganu dulu, kalah sahaja terengganu kepada pas, umno disana mengambil masa setahun untuk tempoh bertenang, bertenang dengan kata lain menyusun jentera dan strategi, tahun kedua mereka dah start belasah pas terengganu dan mereka berjaya merampas semula terengganu dan mempertahankannya pada pru 12. tapi apa yang umno selangor buat? penerangan tak bergerak, pemuda tak berger…

LAGI UPDATE PERANGAI PENYOKONG PAS-KELANTAN

LAGI UPDATE GAMBAR-GAMBAR PERANGAI PENYOKONG PAS-KELANTAN DI STADIUM BUKIT JALAIL

NEGERI SEMBILAN 3 - KELANTAN 1

PERANGAI MACAM SIAMANG

SIAPA PEMBOHONG DAN SIAPA YANG BETUL

Image
Berberapa hari lepas, ada berberapa geng-geng blogger anti pembangkang mendedahkan tentang cerita bai'ah mengarut yang dibuat oleh pas kepada semua Ahli dewan negeri dan ahli dewan rakyat, dalam bai'ah tu menyebut, barang sesiapa yang meninggalkan parti pas (lompat parti) maka akan gugurlah talak tiga ke atas isterinya.det pun ada keluarkan cerita tu, malangnya det dimaki kaw-kaw oleh berberapa penyokong pas yang tahu no hp det, mereka suruh det tarik balik cerita tu kononnya det buat fitnah, "fitnah apak kau"

Dan semalam cerita yang dikatakan fitnah oleh puak-puak jumud ini di sahkan oleh ahli dewan rakyat kawasan shah alam iaitu khalid samad @ khalid gereja, dia sah kan cerita tu dalam akhbar utusan dan nst yang mana memang wujud bai'ah seperti itu dalam pas.

Siapa ada tengok Buletin Awani semalam, semasa ucapan hadi di seminar politik pas, hadi menafikan sekeras-kerasnya yang wujud bai'ah bodoh macam tu dalam pas, kata hadi lagi, majlis syura pas tak pernah…

PAS DALAM KETAKUTAN

Image
SEMALAM masa membentangkan kertas kerja hasil kaji selidik ke atas 2100 responden pensyarah kegemaran parti pembangkang iaitu Dr.Abu Hasan memberitahu ramai anak muda sekarang ini sudah menolak cara politik dan kepimpinan PAS.

Melopong orang-orang pas semalam bila Dr. Abu Hasan cakap macam tu, semalam baru la orang-orang pas sedar yang selama ini mereka tidak berpijak di atas bumi, mereka ingat bebudak di luar sana tu masih lagi gila-gila lagi menyokong mereka.

Hari ini (Ahad) sudah ada suara-suara sundal yang mula memperikaikan kredibiliti Dr. Abu Hasan, ada suara-suara yang mengatakan yang Dr. Abu Hasan proxi UMNO dan UMNO mengupah beliau untuk menjatuhkan moral pas di hadapan pimpinan mereka dan tak kurang pula ada yang kata Dr. Abu Hasan syok sendiri.

PAS takut menerima realiti yang orang muda sudah menolak parti mereka, kemenagan pas pada pru 12 hari tu adalah kemenangan nasib, kerana waktu itu rakyat bergitu marah dengan kenaikan harga barang dan petrol, cuba kalau dua isu itu tak …

PERANGAI MACAM SIAMANG

Image
Hasil tarbiyah 19 tahun parti politik yang kononnya berpaksikan islam diterjemahkan di stadium bukit jalil malam tadi, penyokong-penyokong kelantan berperangai tak senonoh, ganas dan tak bertamadun apa bila sanggup membaling botol dan segala apa jenis barang yang ada ditangan mereka kepada berberapa petugas stadium, polis, jurugambar dan penyokong negeri sembilan, lepas tu pulak siap bakar kerusi, tidak keterlaluan jika dikatakan penyokong kelantan perangai macam siamang yang mengamuk.

Ape punya perangai ni? buruknya, ni ke hasil tarbiyah kerajaan serambi mekkah, negeri yang nik ajis kata tempat turunnya wahyu, turun wahyu kepala bapak dia, det yakin hampir seratus peratus penyokong kelantan yang hadir tu ahli pas dan mereka yang mengundi pas, kalau macam ni la perangai orang pas, baik korang lupakan la niat korang nak perintah malaysia, apa nik ajis tak sound ke penyokong-penyokong kelantan supaya beradap sikit bila datang ke tempat orang, ni tak buat negeri orang macam negeri dia, ni…

APE GAME YANG DR. ASRI MAIN NI ???

Image
Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyifatkan kenyataan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Mohamed Khusrin Munawi bahawa orang bukan Islam tidak boleh memasuki masjid merupakan satu pandangan yang sempit.
sumber: mstar online

Apa game yang sebenarnya si dr asri ni nak main, kalau nak main game politik main la betul-betul, jangan la sat main game politik, sat main game agama. ok la aku berperangsangka baik dengan dr.asri, mungkin dia tak kenal siapa itu xavier jayakumar atau pun dr. asri mengambil berberapa dalil dan nas. ya memang betul, orang kafir boleh masuk mane-mane masjid kecuali masjidil haram di makkah.

Tapi tahukah kamu wahai dr.asri, siapakah manusia yang masuk kedalam masjid itu? dia ialah xavier jayakumar, seorang penyokong kuat gerakan anti islam (IFC) dan antara kepala gerakan untuk memurtadkan orang islam yang sama agama dengan kamu wahai dr.asri oii... bolehkah orang ini dibenarkan memijak karpet yang digunakan oleh orang islam bersolat, seda…

PAS Tidak Layak Beri Komen Tentang Islam

Image
Melihatkan kecelaruan dalam soal memberikan pernyataan dalam menegakkan syiar Islam, akhirnya PAS bukan sahaja rompong kehilangan taring, malah seolah-olah lidahnya turut dicabut. Terbaru Pengerusi MAIS, Datuk Seri Mohamad Adzib Mohd. Isa menyatakan hanya lima pihak berkuasa dibenarkan mengeluarkan kenyataan melibatkan isu-isu agama Islam di negeri itu bagi memastikan maklumat disiarkan media adalah tepat.

Lima pihak berkenaan ialah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, MAIS, Jabatan Mufti Negeri Selangor, Ketua Hakim Syarie dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Malang sekali senarai tersebut tidak menamakan Hassan Ali selaku ahli Exco kerajaan negeri yang bertanggungjawab dalam hal ehwal agama Islam di Selangor.

Sudah tentu arahan ini mendapat perkenan sultan – ketua agama, jika tidak masakan Pengerusi MAIS boleh mengeluarkan pernyataan tersebut. Maknanya suara PAS menerusi Exconya, Hasan Ali secara rasminya tidak boleh dipakai dan disiarkan bila berhubungan dengan isu-isu…

TERKINI: Dun Selangor Usul Pecat Hasan Ali.

Image
Minggu depan sidang dun selangor akan bermula, menurut sumber, sebaik sahaja selesai ucapan pembukaan oleh Duli Tuanku Sultan Selangor, DAP di kepalai oleh Adun Sekinchan akan mengusulkan satu usul undi tidak percaya kepada Hasan Ali, maknanya Hasan Ali akan dinyahkan dari kerajaan pakatan dan jawatan exconya akan di lucutkan dan kemungkinan besar berberapa orang adun PAS yang lain turut di berikan amaran oleh speaker dun supaya mereka lebih memberi kerja sama kepada kerajaan pakatan, kalau tidak mereka ini akan menerima nasib yang sama seperti Hasan Ali.

Dalam sidang dun itu juga nanti, satu usul akan di bawa oleh berberapa adun dap untuk menjadikan speaker seorang yang berkuasa dan kuasanya boleh melebihi kuasa menteri besar, menurut sumber juga antara usul yang ingin dibawa oleh adun dap ialah meminta persetujuan dewan untuk supaya Dewan Undangan Negeri Selangor di Perbadankan, maknanya speaker dun akan menjadi ceo di perbadanan dewan undangan negeri, sekiranya ini berlaku maka kuas…

MUNGKINKAH DUN SELANGOR AKAN DIBUBARKAN

Image
Dulu sebelum kerajaan cina di perak tumbang, barua anwar bernama raja petra pun pernah menulis artikel yang sama juga seperti artikel ini, betul-betul perak tumbang lepas itu, kini raja petra menulis lagi, yang kerajaan selangor bakal tumbang pada tahun depan 2010.

Memang sudah ada angin-angin yang selangor bakal bertukar kerajaan, tapi macam mane kerajaan itu bertukar? melalui penghijrahan beramai-ramai adun pakatan atau snap election? Khalid Ibrahim sudah dapat menghidu pergerakan (body language) berberapa adun pakatan terutama dari PAS, pengaruh hasan ali terlalu kuat untuk di tepis oleh khalid ibrahim dan yang lain-lain.

Hasan Ali mampu menarik paling kurang pun 10 orang adun dari PAS dan PKR (melayu) untuk mengikutnya, dan tumbangnya kerajaan selangor melalui penghijrahan beramai-ramai adun pakatan menyokong BN (ingat bukan masuk UMNO) boleh menjatuhkan kemaluan khalid dan anwar ibrahim. maka jalan yang terbaik untuk khalid menutup kemaluannya ialah dengan membubarkan dun dan satu…

"Khalid Samad Penjenayah" Polis Selangor

Image
Khalid Samad ahli parlimen Shah Alam terkejut apabila didakwa mempunyai "rekod jenayah" tetapi sehingga kini gagal mendapatkan penjelasan polis berkenaan perbuatan jenayah yang telah dilakukannya.

Akibat "rekod jenayah" beliau itu, Khalid Samad tidak diberikan tauliah menyampaikan kuliah agama di Selangor walaupun beliau mendapat kelulusan awal daripada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Dalam surat jabatan itu bertarikh 10 Julai 2008, pemimpin PAS itu diberikan tauliah mengikut kategori-kategori D1 (boleh mengajar atau berceramah) dan D2 (mengajar fardhu ain atau berkitab).

Kebenaran itu bagaimanapun dibatalkan olej Jais dalam suratnya 28 Oktober 2008 susulan tapisan keselamatan polis Selangor mendapati Khalid Samad mempunyai berberapa "rekod jenayah."

Khalid meminta penjelasan dalam suratnya hujung September lalu, polis Selangor berkata semakan polis Bukit Aman mendapati beliau mempunyai "rekod jenayah".


Jenis jenayah yang didakwa dilakukan oleh …

Gugur Talak 3 Sekiranya Lompat Parti.

Image
Kepada penyokong Has Ali di Selangor, kamu semua tak perlulah meletakan harapan yang tinggi menggunung yang Hasan Ali akan di maafkan oleh Jawatankuasa Disiplin PAS Pusat, keputusan untuk memecat Hasan Ali telah pun dibuat tetapi secara rasminya akan diberitahu kepada rakyat selepas sahaja Jawatankuasa itu bersidang, kompom Hasan Ali akan di singkirkan itu maklumat dari bilik kebal PAS Pusat, tak tau la pulak kalau Tuan Ibrahim terbaca tulisan det ni dia akan ubah keputusan nanti.

Mungkinkah Ahli Parlimen Shah Alam dari group edorgan akan menjadi Persuruhjaya menggantikan Hasan Ali? dari segi logik mungkin, dia orang lama dalam PAS Selangor, dulu kalau tidak kerana Hasan Ali masuk PAS dah tentu jawatan tu dia yang dapat. lagi pun Anwar Ibrahim pasti akan menyokong seratus peratus perlantikan Khalid Samad sebagai persuruhjaya, ye la balaci suruhan dia jadi kapten PAS Selangor, so senang la kerja-kerja dia untuk mentarbyiah orang-orang PAS yang tak menyokong dia dan kumpulan edorgan.

Bany…

Apa ni...???

Image
Macam mane seorang kafir kristian boleh memberikan ceramahnya di dalam sebuah masjid? tahukah kamu yang sikafir kristian ini membela dua ekor anjing jenis rotwiler dirumahnya, perhati betul-betul kat mane sikafir kristian ini berceramah, dia berceramah betul-betul di saf kedua tempat makmum masjid bersembahyang menghadap ALLAH TAALA. Mustahil YDP PAS Kawasan Kota Raja dan juga Timbalan Pengerusi Masjid Lipat Kajang tidak tahu hukum, adat dan adap bila menjemput seorang kafir kristian masuk masjid, setakat kalau di perkarangan masjid itu tidak menjadi soal, tapi tengok la, sikafir kristian ini masuk sampai kedalam masjid dan berceramah di saf kedua tempat orang islam bersembahyang.

Yang berbaju batik Hijau dalam gambar ialah YDP PAS Kawasan Kota Raja nama dia Cikgu Jaafar dia juga merupakan Timbalan Pengerusi Masjid.



Lagi cerita di : gerakan anti pkr