Posts

Showing posts from May, 2009

MOGOK LAPAR :PEMIMPIN DAP MEMBUTAL KENYANG, PEMIMPIN PAS KEBULUR KELAPARAN (Satu analisis kebodohan PEMBANGKANG DI PERAK)

Image
Satu analisis tentang kebodohan PEMBANGKANG DI PERAK.

Para penyokong Pembangkang terdiri dari Pas dan PKR yang bergitu suka diperbodohkan oleh pemimpin DAP dengan melancarkan mogok lapar. 20 orang ditangkap termasuk pemimpin-pemimpin DAP yang juga ahli Parlimen dan Adun negeri Perak kerana mengadakan perhimpunan tanpa permit di luar bangunan DAP. Tapi rata-rata rakyat Perak yang ditemui berhubung mogok lapar anjuran DAP mengatakan mereka masih waras dan sedar apa motif dan agenda DAP menganjurkan mogok lapar tersebut.

Ada yang berkata pemimpin DAP sanggup berlapar kerana mereka sudah kenyang ‘meratah’ hasil bumi Perak selama Perak diterajui oleh si Nizar aka keldai. kenapa mereka sanggup mengadakan mogok lapar atau hanya semata-mata kecewa tidak dapat lagi ‘meratah’ hasil bumi Perak.

Kebanyakkan rakyat perak mengatakan mogok lapar itu bukan satu bentuk protes yang cerdik, tetapi ia adalah tindakan mereka yang bodoh dan jahil ilmu agama dan akibat kecewa, otak mereka tertutup rapat untu…

Anwar Terkencing PKR kantoi...

Image
Lapan Puluh Ribu Ringgit, tu harga untuk membeli seorang calon bebas... banyak juga ekk.. mane PKR dapat duit sebanyak tu? ape pun aku respect la dengan kak min, walau pun dia di offer dengan duit dan jawatan tapi dia tetap tolak, pasal dia tahu PKR ni memang parti korup.

Sekarang ni PKR tak mau ke cabar Kak Min suruh dedahkan siapa dalang yang buat offer tu... ke sekarang ni PKR terutama Al-Juburi dah kecut teloq. Haa...Haa... tu lah dia perangai parti yang kununnya nak selamatkan rakyat, aku tengok PKR sendiri pun macam dah tak selamat lagi dah.
menurut kak min "Beliau mendakwa PKR menawarnya RM80,000 dan jawatan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dengan syarat beliau hendaklah menarik diri daripada bertanding pada pilihan raya kecil berkenaan. Jika tidak,sebaliknya kalau bertanding juga dan menang beliau ditawarkan jawatan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang dengan syarat menyertai balik PKR".
aku malas nak cerita tapi aku/kita dah boleh agak siapa ahli …

Ustaz PAS tak balik rumah, tinggal anak bini.

Image
Akhirnya kantoi! hubunggan Ustaz Akhil Hayy dan Waheeda yang selama ini digembar-gemburkan oleh media sudah semakin lama semakin jelas bila isteri Akhil Hayy sendiri, Maizawati Zainal yang mendedahkannya Kata Maizawati, suaminya sudah lama tidak pulang ke rumah dan Akhil Hayy juga pernah memberitahu niatnya untuk berkahwin dengan Waheeda.
“Ustaz (Akhil Hayy) pernah buat pengakuan mengenai hubungannya dengan penyanyi wanita itu dan meminta izin untuk berkahwin dengannya.
“Saya izinkan mereka berkahwin dan sedia menerimanya sebagai madu, namun kini saya tak tahu sama ada mereka sudah berkahwin atau belum,” kata isteri Akhil Hayy, Maizawati Zainal, 33, mengulas isu hubungan suaminya dengan penyanyi Norwahidah Abdul Wahab, 31, atau Waheeda yang sedang hangat diperkatakan.
Menurut Maizawati, secara peribadi dia tidak mengenali Waheeda, tetapi mengetahui gosip hubungan suaminya dengan penyanyi itu melalui media.
“Kesabaran saya sudah sampai ke penghujung apabila ustaz tidak pulang ke rumah dan …

Nizar pulang kereta, road show anwar sebar fitnah.

Image
Kerana malu besar maka bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaluddin pada pagi Ahad telah memulangan kereta rasmi Menteri Besar ke pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri.
Sejak diarahkan letak jawatan pada 5 Februari lalu oleh Sultan Perak, Nizar dengan muka tak tau malu tetap menggunakan kenderaan rasmi tersebut sebagi simbol bahawa beliau masih Menteri Besar yang kununnya sah.
Setelah membawa kes tersebut ke mahkamah dengan kata lain 'cubaan melawan titah tuanku' yang dia masih lagi Menteri Besar yang sah, Nizar masih terus menggunakan kenderaan tersebut.
Jumaat lalu, Mahkamah Rayuan memutuskan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir adalah Menteri Besar yang sah, akhirnya Nizar terpaksa memulangkan kereta tersebut.
Pembantunya yang hanya dikenali sebagai Amran ketika dihubungi mengesahkan kereta tersebut telah pun dipulangkan. "Kaedahnya senang. Sebelum mereka kecoh-kecoh(pihak SUK) ,pihak kami pun tak sabar-sabar nak tunggu hari Isnin, jadi kami hantar hari ini," katanya.
Dal…

Dr. Zambry Menteri Besar Perak yang SAH....

Image
PUTRAJAYA: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir kekal sebagai Menteri Besar Perak selepas Mahkamah Rayuan membenarkan permohonan beliau mengetepikan perisytiharan Mahkamah Tinggi sebelum ini.
Persidangan panel tiga Hakim Mahkamah Rayuan yang dipengerusikan Datuk Raus Mohd Shariff bersama Datuk Zainun Ali dan Datuk Ahmad Maarop, sebulat suara membuat keputusan itu selepas meneliti hujah lisan dan bertulis dikemukakan peguam Zambry, Datuk Cecil Abraham, peguam Mohammad Nizar, Sulaiman Abdullah serta celahan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail.
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebelum ini mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar Perak yang sah.

Laporan terus dari Putrajaya

Image
3.45 pm - Mahkamah sudah bersedia untuk mendengarkan keputusan rayuan

3.30 pm - Dato T Murugiah baru saja tiba disini. Dan beliau sedang cuba untuk memasuki dewan tapi tidak berjaya.

3.20 pm - Polis tidak membenarkan YB Hamidah masuk ke dlm! Tapi Idham Lim pulak dpt masuk. Bukan setakat idham je, nga and da gang semua dpt masuk!

Live from putrajaya again! Nampaknya ramai sudah mula berkumpul di ruang legar! Wah ramai betul gang baring atas jalan. Kita mungkin dpt tgk org baring depan mahkamah hari ini, silap2 ada yg bukak baju dan seluar

3.55 pm- Zambry kekal sebagai MB Perak selepas mahkamah benarkan rayuannya ketepi keputusan Mahkamah Tinggi sebelum ini.



4:01 pm Penyokong Nizar masih berkumpul di hadapan penghadang menuju ke arah Bilik Bicara 3.

4:03 Kelihatan penyokong Nizar mula berteriak kerana tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Rayuan.

4:08 Penyokong Nizar berteriak tidak berpuas hati ketika peguam Zambry sedang mengadakan sidang media.

4.10
Keadaan semakin tegang. di lobi Istana…

TERKINI... Keling HINDRAF semakin kurang ajar

Image
Si keling M.Manoharan adun DAP Kota Alam Shah hari ni mendesak kerajaan memberikan hak kesamarataan kepada semua kaum pendatang dengan status bumiputra kepada semua pendatang yang lahir selepas 31 ogos 1957.

satu lagi kebiadapan kaum pendatang terhadap orang melayu.

petikan agenda news.

Keling nak Pijak Kepala Melayu.

Image
keling-keling yang perasan diri dia padayappa dan sivaji da boss Ini adalah kenyataan pukimak dari pengurusi satu pertubuhan haram jadah keling pariah yang bernama hindraf...
Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy memberi kata dua kepada kerajaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.Tarik balik arahan terhadap abangnya yang juga pemimpin Hindraf, P Uthayakumar untuk bertemu dengan lembaga penasihat ISA atau bersiap sedia untuk berdepan sekali lagi dengan protes jalanan di seluruh negara.
Waythamoorthy yang tinggal di London berkata arahan ke atas Uthayakumar selepas beliau dibebaskan tanpa syarat dari Kem Tahanan Kamunting, adalah tidak sah dan melanggar perlembagaan.
Waythamoorthy kini sedang menziarahi tempat-tempat suci di India sebagai memenui niatnya ekoran pembebasan abangnya daripada tahanan di bawah ISA.
perangai keling yang tak bertamadun... Sekarang aku nak tanya keling-keling pariah ni, kalau najib tak mau ikut apa macam? kau keling-keling nak buat demo lagi ke? pesan aku pada…

LAMAN BLOG HERO NEGERI PERAK

Image
sila layari laman blog rasmi hero kebanggaan negeri perak Dr. Zambry Abd Kadir dan mari lah kita memberikan sokongan yang padu kepada beliau.

(klik tajuk untuk terus ke laman blog Dr. Zambry.)

PAS main duit beli undi

Image
Menjelang Muktamar Agung PAS, Jun ini, sudah bertebaran cerita yang sedap kita dengar yang sedang berlaku dalam proses pemilihan parti tersebut. Jika selama ini PAS mengaitkan UMNO dengan amalan rasuah politik, kini gejala itu dikatakan berlaku dalam PAS.
Perkara itu di dedahkan oleh Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Mohamad Daud Iraqi sendiri yang menyatakan wujudnya gejala membeli undi menjelang pemilihan parti itu pada muktamar yang akan diadakan di Shah Alam tersebut.
Mengulas mengenai pendedahan itu, Ahli Lujnah Politik PAS Kelantan, Abdul Fatah Harun ini menggesa pimpinan tertinggi parti tersebut menyiasat dakwaan serius yang dibuat oleh Mohamad Daud itu.
Katanya, pendedahan itu tidak memeranjatkan ahli-ahli kerana sekarang ini pas dilihat sama dengan parti-parti lain. "Jika dakwaan itu benar maka terbuktilah pas pun tidak juga terlepas dari gejala politik wang maka tindakan wajar diambil,” katanya.
Beliau yang juga Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan berkata demikian di Kota Bha…

Pembangkang nak gulingkan institusi Raja-raja Melayu.

Image
Apa yang berlaku sekiranya Raja Nazrin tidak berkenan untuk membubarkan Dun Perak? itu soalan yang belum terjawab lagi, mungkinkah sekali lagi pembangkang akan memukul canang mengatakan yang DYMM Seri Sultan Perak menyebelahi BN.
Maka akan bertebaranlah konco-konco al-juburi cuba untuk meyakinkan rakyat yang bodoh macam depa juga mengatakan BN dah beli raja-raja melayu, raja-raja melayu sokong bn dan raja-raja melayu dah tak sayang rakyat jelata. cakap-cakap macam tu sure akan kedegaran pada mulut parti pembangkang yang di ketuai oleh al-juburi.
Dan apabila rakyat yang bodoh sudah mula percaya cakap-cakap depa, maka rakyat mula la mamberontak, apabila rakyat memberontak, maka senang la konco-konco al-juburi ni menusuk jarum kedalam hati rakyat-rakyat yang bodoh itu tadi untuk menggulingkan kesultanan melayu dan terjadilah revolusi.maka tercapailah cita-cita al-juburi untuk jadi presiden.
Sebenarnya rakyat perak bukan mahukan sangat pembubaran dun pun, hanya segelintir sahaja yang nakkan …

NIZAR MASUK DAP

Image
SIAPA BAKAL MB PERAK SEKIRANYA DAP MENANG DALAM PILIHANRAYA DUN NANTI
Adakah Nizar akan di lantik semula menjadi MB sekiranya berlaku pilihanraya dun di menangi oleh pembangkang? itu soalan yang bermain di benak setiap ahli dan pemimpin PAS di Perak atau di mana-mana sahaja.
Pas mendapat rezeki terpijak kerana kebodohan PKR, maka Nizar di lantik oleh DAP untuk menjadi MB, walhal semua orang tau yang DAP menguasai lebih banyak kerusi dun berbanding PAS, malah PKR yang mempunyai kerusi lebih dari PAS pun tidak di pilih untuk menjadi MB.
Undang-undang tubuh negeri perak mensyaratkan seseorang yang di lantik menjadi MB mestilah Berbangsa melayu dan beragama Islam, maka takan Ngeh Koo Ham nak jadi MB pulak, maka di lantik la seekor jalut untuk menjadi boneka mereka.
Pada mulanya nampak perpaduan diantara parti-parti pembangkang sangat kuat, tapi itu untuk 3-4 bulan pertama aje, apabila si kaki jubur Anwar al-juburi mengumumkan projek mega 16 septembernya parti-parti pembangkang di perak teruta…

Lawan Umno Cara Jantan!!

Image
Lawan Umno Cara Jantan!!
Amaran terbaru Tok Guru Haji Hadi kepada Umno dan Kerajaannya akan sedia Rakyat sambut pada bila bila masa!! Kami akan sedia pada mana ketika menerima arahan dari Tok Guru andai Jalanraya adalah jalan terakhir untuk kita menentang Rampasan kuasa.Kami akan sedia pada mana ketika menerima arahan dari Tok Guru andai Jalanraya adalah jalan terakhir untuk kita menentang Rampasan kuasa.
Kenyataan yang di keluarkan oleh manusia Bahalul yang di angkat oleh pengikut dia sebagai tok guru agama, agama ape???
Bodoh punya tok guru, mana ada rampasan kuasa, sapa yang rampas kuasa sapa? takkan hadi tak paham-paham situasi yang terjadi kat perak atau hadi buat-buat tak paham atau hadi memang tak paham... kalau macam tu ape punya bahalul kau ni, dan ape sialnya parti kau dapat presiden yang bodoh macam kau ni.
Hadi sekurang-kurangnya harus berterima kasih pada UMNO kerana UMNO menyelamatkan negeri perak dari tangan pemerintahan parti komunis DAP, mampukah agama islam dan orang me…

Update gambar DUN Perak..

Image

PAS memang sesat dan menyesatkan

Image
Cerita 1

Apa sudah jadi dengan Puak Laknattullah ini? Sesat dan jahilnya mereka.Apabila selesai jenazah dimandikan maka ketika hampir siap untuk dikafankan jenazah ini, bangunlah seorang muslimah PAS pergi ke arah mayat dan memasukkan sesuatu berbentuk syiling 50 sen dan berlogo PAS ke dalam mulut mayat dan diletakkan dibawah lidah.
Selepas memasukkan benda itu, dia terus berucap dihadapan seluruh muslimin dan muslimat di depannya sambil memberitahu bahawa mayat ini tidak akan disoal oleh mungkar-nangkir tetapi akan terus dibawa Allah ke syurgaNya kerana mayat itu semasa hidupnya mengundi PAS dan logo di dalam mulut mayat tadi sebagai bukti dan penjaminnya.
Mengucap panjang Pak R dan sedih dia melihat orang PAS sudah sesat seteruk itu.Dia mengakui bahawa Nik Azizlah bapa segala kesesatan ini.
Cerita 2
Terjadi kepada satu keluarga bahagia, si suami seorang ajk pemuda pas kawasan dan si isteri pula adalah seorang ajk muslimat pas cawangan, maka pada satu hari si isteri mendapat satu bungkusa…

Sekali lagi Sivakumar derhaka Pada Sultan Perak

Image
Pembangkang cuba untuk mengagalkan sidang dun Perak dengan kesemua adun pembangkang bersetuju untuk memboikot atau tidak menghantar soalan-soalan lisan dan bertulis pada sidang tersebut bermula 7 Mei depan tanda protes mereka terhadap Umno / Barisan Nasional.


“adun-adun pembangkang biarkan adun-adun BN syok sendiri ‘dia yang tanya dia yang jawab’, biarkan Dewan Negeri tidak berfungsi kata Sivakumar.
Kununnya atas prinsip tidak mengiktiraf kerajaan Umno-BN, maka kesemua 28 adun Pembangkang termasuk beliau bersepakat mengambil keputusan untuk tidak menghantar sebarang soalan lisan mahupun bertulis.
Adun Tronoh itu berkata oleh kerana Pembangkang tidak sekali-kali mengiktiraf Dr Zambry Abdul Kadir dan barisan Exconya, maka beliau berpendapat sebagai speaker Dun ’soal dan jawab’ tidak lagi relevan dan membuang masa.
“Pada persidangan kali ini, kesemua 27 Adun Pakatan Rakyat (tidak termasuk Speaker) bersepakat mengambil keputusan untuk memboikot dan tidak menghantar soalan-soalan lisan dan be…