Sekali lagi Sivakumar derhaka Pada Sultan Perak




Pembangkang cuba untuk mengagalkan sidang dun Perak dengan kesemua adun pembangkang bersetuju untuk memboikot atau tidak menghantar soalan-soalan lisan dan bertulis pada sidang tersebut bermula 7 Mei depan tanda protes mereka terhadap Umno / Barisan Nasional.


“adun-adun pembangkang biarkan adun-adun BN syok sendiri ‘dia yang tanya dia yang jawab’, biarkan Dewan Negeri tidak berfungsi kata Sivakumar.

Kununnya atas prinsip tidak mengiktiraf kerajaan Umno-BN, maka kesemua 28 adun Pembangkang termasuk beliau bersepakat mengambil keputusan untuk tidak menghantar sebarang soalan lisan mahupun bertulis.
Adun Tronoh itu berkata oleh kerana Pembangkang tidak sekali-kali mengiktiraf Dr Zambry Abdul Kadir dan barisan Exconya, maka beliau berpendapat sebagai speaker Dun ’soal dan jawab’ tidak lagi relevan dan membuang masa.
“Pada persidangan kali ini, kesemua 27 Adun Pakatan Rakyat (tidak termasuk Speaker) bersepakat mengambil keputusan untuk memboikot dan tidak menghantar soalan-soalan lisan dan bertulis.

Ini adalah tanda bantahan terhadap kerajaan BN yang tidak sah,” walau pun kerajaan BN didirikan atas kuasa sultan, kata Sivakumar lagi, maka jalan penyelesaian yang terbaik ialah membubarkan sahaja Dewan Undangan Negeri dan Sultan tidak perlu ikut campur dalam urusan pentadbiran negeri, menurut sivakumar lagi, siapa yang undi kami? sultan atau rakyat, jawapannya sudah tentu lah rakyat jadi mengapa sultan turut ikut campur soal pentadbiran negeri, bubarkan Dun biar rakyat buat pilihan sekali lagi, kalau kami kalah kali ini kami (pembangkang) terima BN sebagai pemerintah, bukan dengan ikut pintu belakang macam ini "tegas Sivakumar."

Pendirian pembangkang amat jelas dilihat sebagai Penderhakaan terhadap DYMM Seri Sultan Perak, pembangkang memang seboleh-bolehnya ingin menggagalkan pentadbiran kerajaan perak yang di restui oleh Baginda Sultan.

Comments

Anonymous said…
siva beruk aii...
siva beruk aii...
siva beruk aii...
Anonymous said…
hantar sahaja INDIA keturunan Paria ini balik ke India..Biar dia derhaka disana.Genetik orang macam inilah yang menyebabkan kesultanan India lupus,atau buang negeri sahaja ke Kelantan biar orang kelantan ajar India ini.
Anonymous said…
boleh ke buang ke kelantan, takut-takut orang kelantan pulak terikut perangai keling paria.. al maklum la nik ajis still mb kat sane..
PARPUKARI said…
KELING TAK SEDAR DIRI!

JOM TURUN RAMAI2 7HB NI SUPPORT BN!
Tok Pawi said…
kalau tak nak kerja jangan jadi wakil rakyat lah. letak jawatan, bagi bn menang tanpa bertanding. dasar nak makan gaji buta
Anak Lenggong said…
Walaupun India nie dah pujak kepala paduka sultan tapi masih ada lagik orang melayu islam yang maseh mengiakan apa yang India nie kata...begini lah cara orang melayu islam daripada PAS dan PKR berpolitik..mereka merelakan apa sahaja yang dilakukan oleh puak yang mereka sokong demi politik sempit mereka..sedar lah wahai melayu..disebabkan melayu yang iri hati dan tamak kuasa jugak lah kerajaan melayu melaka dulu tumbang..
TAAVEEKUN PERAK said…
Apa sudah jadi dengan Puak Laknattullah ini? Sesat dan jahilnya mereka.

Apabila selesai jenazah dimandikan maka ketika hampir siap untuk dikafankan jenazah ini, bangunlah seorang muslimah PAS pergi ke arah mayat dan memasukkan sesuatu berbentuk syiling 50 sen dan berlogo PAS ke dalam mulut mayat dan diletakkan dibawah lidah.

Selepas memasukkan benda itu, dia terus berucap dihadapan seluruh muslimin dan muslimat di depannya sambil memberitahu bahawa mayat ini tidak akan disoal oleh mungkar-nangkir tetapi akan terus dibawa Allah ke syurgaNya kerana mayat itu semasa hidupnya mengundi PAS dan logo di dalam mulut mayat tadi sebagai bukti dan penjaminnya.

Mengucap panjang Pak R dan sedih dia melihat orang PAS sudah sesat seteruk itu.

Dia mengakui bahawa Nik Azizlah bapa segala kesesatan ini.
PAS UNTUK SEMUA said…
UMNO sudah nampak semakin terhimpit.
Takut akan dimalukan sekali lagi di N12 Penanti.

Hingga kesaat ini UMNO masih lagi membisu sama ada bertanding atau tidak.

Sekarang UMNO boleh kata apa saja terhadap PKR, PAS atau DAP, tetapi selagi sokongan kaum cina dan india dari DAP terhadap Pakatan Rakyat, UMNO akan menemui ajal nya tidak lama lagi.
Anonymous said…
http://kembarapolitik.blogspot.com/2009/04/bubar-dun-lain-hulu-lain-parang.html
TULIS ONLINE said…
Salam Blogger,

Blog saya sedang menanti kunjungan Tuan. TQ
Anonymous said…
PUKI AYAM PARPU KARII SIALLL
Anonymous said…
HARAM JADAH PARPU KARII,PUKIMAKKK KAUU
Anonymous said…
ANAK LENGGONG SIALLL PUKIMAKK KAUU
Anonymous said…
tu mamat yang di atas...

mak kau jalang menyundal dengan nik najisss.....
Anonymous said…
From atuk lui...

to PAS UNTUK SEMUA termasuk BABI..

UMNO memang tak mau bertanding, tak guna bertanding bila fitnah dan persepsi lebih di percayai oleh manusia pembangkang... korang nak sangat mat gay untuk jadi pm kau... kau ambik la...
Anonymous said…
PUKI MAK KAU JALANG DGN NAJIB SIALLL
Anonymous said…
to: penulis di atas...

nik ajis kena jubur dengan anwar...
Anonymous said…
kepada diatas;mak kau jalang sundal dgn najib siallllll

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID