Posts

Showing posts from July, 2009

Kalaulah T.Mohan menjadi ketua pemuda UMNO

Image
Hee...Hee... Kan bagus kalau la T.Mohan menjadi Ketua Pemuda UMNO, tapi mane boleh pasal di dari keturunan India...

Tapi ape pun det tabik springg pada T.Mohan, kerana dia berani turun ke jalan raya mempertahankan MAICA Holdings dan minggu lepas dia antara sembilan orang yang di tahan polis kerana berhimpun secara haram untuk menyerahkan memo kampung buah pala. keberanian ketua pemuda yang macam ni amat di perlukan oleh BN sekarang ini, bak kata pepatah "kalau takut di lambung ombak jangan berumah di tepi pantai" "kalau takut dengan risiko jangan bicara soal perjuangan".

det jarang kutuk khairy dalam blog det ni, tak percaya cari lah mane-mane artikel yang det tulis yang mengutuk dia, kalau ada pun sipi-sipi je la, tapi itu tak bermakna det suka kat dia, mase perhimpunan dulu pun det langsung tak undi khairy. (det pun perwakilan pemuda gak), tapi ape yang berlaku semalam det tengok pemuda MIC bertempur dengan penyokong-penyokong pakatan haram di tepi jalan membuatkan…

GERAK Telanjangkan YB Selangor, Laporan SPRM di buat

Image
Jam 11.30 pagi tadi, bertempat di pejabat SPRM Selangor, Pengerusi Gerakan Intergriti Dan Anti Korupsi [GERAK] Mohd Nazree Yunus telah menyerahkan senaskah dokumen pengaduan penyelewengan terhadap seorang wakil rakyat Selangor untuk siasatan lanjut pihak SPRM.

Wakil rakyat Selangor lagi…??

Syabas diucapkan kepada Sdra Nazree yang tidak mengendahkan tekanan yang cuba dimainkan oleh pihak pembangkang setelah tercetus isu kematian misteri Teoh Beng Hock.

Sesuatu yang menarik disini ialah menurut sumber-sumber dari wakil wakil NGO yang mengiringi Nazree pagi tadi mengesahkan bahawa aduan tersebut adalah keatas wakil rakyat BUKAN dari parti DAP…..

Hah! Ini bermakna laporan yang dikemukan oleh GERAK sebentar adalah menjurus kepada wakil rakyat samada dari PKR ataupun PAS…!

Adakah beliau seorang Exco..? “ No komen “ jawab wakil NGO itu pula.

Yb melayu atau bukan melayu…?
Jawapan ini terpaksa Blogmaster Black Out sebab sudah berjanji dengan wakil NGO tersebut untuk tidak menyiarkannya.
"muka mac…

AJAL KERAJAAN PR SELANGOR HAMPIR TIBA

Image
Selangor akan mendapat kerajaan baru, kerajaan pakatan haram yang berusia 16 bulan dilihat rakyat terlalu korup, rakus, gagal dan gila kuasa sekarang ini. itu lah kata-kata seorang pegawai tinggi pejabat daerah, yang daerah tu ada banyak kilang ketika det temui pagi tadi.

Menurut kawan det tu, cerita yang det keluarkan semalam mengenai pengambilalihan tanah wakaf di selangor ni benar-benar berlaku dan sekarang ini proses itu sedang dan sudah pun berjalan, yang menjadi batu penghalang untuk mereka ialah Baitumal dan Pusat Zakat dan juga Jabatan Agama Islam, sekiranya mereka-mereka yang rakus ini berjaya mempengaruhi pegawai-pegawai di tiga agensi itu, maka selepas ini tidak ada lagi tanah wakaf untuk kubur, untuk masjid dan surau di selangor.

Pembaziran juga berlaku di kesemua Majlis Perbandaran dan Majlis Bandaraya di seluruh selangor, det tanya pembaziran apa yang dia maksudkan, menurut kawan det tu, dulu semasa BN/UMNO memerintah Ahli-ahli majlis dilantik empat ke lima tahun sekali, b…

Menyesalnya Rakyat Islam Selangor memilih PR

Image
Dulu adun kota damansara Dr. Nasir dalam sidang dun meminta kerajaan negeri menyalurkan wang zakat kepada semua kaum, semua kaum tu bermaksud wang zakat orang islam turut juga di nikmati oleh kaum cina dan kaum india.

Tapi itu cerita setahun lalu, kini Ronnie Liew ketika dalam mesyuarat exco kerajaan negeri mengusulkan supaya wang zakat di gunakan untuk membailout berberapa anak syarikat kerajaan negeri yang hampir mampos, permintaan ronnie tu turut di sokong oleh berberapa adun cina dan india, xavier jayakumar adun seri andalas meminta kerajaan negeri melalui baitumal dan jabatan agama islam selangor memulangkan atau menukar status tanah-tanah wakaf yang terbiar kepada kerajaan negeri selangor untuk di kormesialkan.

Setelah tanah-tanah wakaf ini di tukar statusnya mereka juga meminta untuk di jual tanah-tanah ni sekiranya ia mempunyi nilai kormesil, wang itu boleh digunakan untuk membayar elaun-elaun ahli majlis seluruh selangor yang kini tertunggak mencecah puluhan ribu ringgit.

Desak…

Nilaikan lah sendiri

Image
PEMIMPIN UMNO_________________________________________________________
PEMIMPIN PAS

HEBATNYA NIK AJIS SAMPAI TOK SAMY HINDU PUN ANGKAT SEMBAH KAT DIA, DAH SAME MACAM AYAH PIN PULAK...

GAMBAR YANG MENUNJUKAN NIZAR PI SEMBAHYANG CINA MATI, TAPI DIA TAK MENGAKU


PEMIMPIN PKR
APE YANG KHALID GAGAP BUATTU ???

RODZIAH MENGIRINGI MAYAT SEORANGPENJENAYAH

TUNDUKJANGAN TAKTUNDUK


BERHALA ANWAR IBRAHIM

Gendang 16 Sept Berbunyi Lagi...

Image
Setelah puas menipu rakyat malaysia tentang projek bodohnya tu, anwar sekali lagi mahu menipu rakyat malayasia dengan projek 16sept part 2 nya. dah bertebaran cerita-cerita yang kununnya ahli parlimen sabah dan sarawak akan melompat parti menyertai Pakatan Haram sekiranya Datuk Najib menganak tirikan negeri mereka dalam bajet 2010 kelak.

Menurut sumber projek 16sept 2010 itu sedang berjalan sekarang ni, buktinya berberapa bekas menteri dan ahli parlimen BN telah menyertai Pakatan Haram itu, nama seperti zahid ibrahim, jui meng dan terbaru s.subramaniam telah pun menyertai PKR. yang det nak tergelak tu ada juga di sebut nama Tengku Razaliegh dan berberapa otai UMNO juga akan terut serta.

Det tanya kenapa projek 16sept hari tu tak jadi, jawab si bahalul cukung anwar ni, ada berberapa faktor projek hari tu tak menjadi, antara sebapnya ialah,

1. permintaan berberapa ahli parlimen sabah dan sarawak supaya memberi meraka peluang satu tahun kepada Datuk Najib untuk mengotakan janji-janjinya kep…

Truth for Teoh Beng Hock

Image
PENTING…!!

Mohon penjilat penjilat fahaman PEMBANGKANG yang diimamkan oleh mahzab Anwarisme dapat SEGERA membaca, menjengok, dan mengikuti sebuah laman blog yang baru dimulakan untuk menyatakan KEBENARAN dalam misteri kematian Teoh Beng Hock, “Setpol” kepada salah seorang Exco Selangor, Ean Yong, wakil rakyat Seri Kembangan.

Blog atas nama Truth for Teoh Beng Hock. Lihat sendiri penceritaan bagaimana mendiang Teoh pernah menyatakan hasrat akan tinggalkan jawatannya setelah melangsungkan perkahwinannya kerana sudah TAK TAHAN melihat ada Exco DAP yang memunggah kekayaan kerajaan Selangor untuk poket dan tembolok sendiri…!!! Sila klik disini.

Di blog tersebut juga anda akan lihat sendiri sebahagian daripada beberapa dokumen yang menunjukkan aktiviti-aktiviti bagaimana “modus operandi” Ronnie Liu sapu duit kerajaan Selangor…..

Pada posting Blogmaster yang lepas telah dipersoalkan kenapa Ronnie Liu yang beria-ia sakan mengamuk di pejabat SPRM sedangkan secara rasmi mendiang Teoh adalah pembant…

Nik Ajis memang Bongok

Image
Dewan Ulama Pas menyifatkan majlis menyalakan lilin bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock di Ipoh, Jumaat lalu yang turut disertai oleh Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai meragukan. Sehubungan itu Ketuanya, Datuk Harun Taib berkata, Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak itu sepatutnya tidak hadir pada majlis tersebut kerana sifatnya yang meragukan itu.Menurutnya, Rasulullah sendiri amat menitikberatkan perkara berkenaan seperti sabdanya yang bermaksud tinggalkan perkara yang engkau ragu dan ambillah perkara yang engkau tidak ragu.“Hadis ini menyuruh kita meninggalkan perkara-perkara yang meragukan iaitu sesuatu yang hukumnya tidak jelas sama ada halal atau haram. Seperti majlis ini adakah ini upacara agama atau sebaliknya?“Sebenarnya Pas telah pun membuat satu garis panduan bahawa majlis-majlis yang meragukan tidak harus dihadiri oleh pemimpin-pemimpin serta ahli-ahli kita,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.Beliau mengulas tindakan Mohammad Nizar menyertai majli…

Rumah Urut aka Rumah Pelacuran membiak subur di Selangor

Image
ISU SELANGOR:

Sejak kerajaan pakatan rakyat Selangor yang didalangi oleh DAP memerintah, bilangan rumah urut, refleksologi bertambah daripada 700 buah kepada lebih 4,700 buah. Ini adalah antara perkaitan dan persekongkolan diantara beberapa exco pakatan dan direstui oleh MB Khalid Ibrahim.

Menurut sumber yang det dapat daripada kakitangan MPK sewaktu det lepak-lepak minum di cong kok kopitiam, berberapa kawan det yang berkerja sebagai pegawai penguatkuasa berasa kesal kerana pihak MB dan berberapa Exco Kerajaan Negeri (yang melayu) lansung tak ambik pot tentang masaalah ini.

Di daerah kelang sahaja, menurut kawan det tu, ada lebih kurang 500- 1000 premis yang berlindung di atas nama urutan tradisional dan refleksologi, sedangkan main buisness dia adalah pelacuran, tauke-tauke rumah urut tu tampa segan silu dan bergitu berani mencabar mana-mana penguatkuasa yang ingin mengambil tindakkan terhadap mereka.

Pernah sewaktu anggota penguatkuasa MPK menyerbu satu premis salah seorang dari pengua…

Fitnah PAS terhadap UMNO bermula sejak Tahun 1959

Image
Mungkin ramai yang meanggap caci-maki PAS kepada UMNO berlaku baru 10-20 tahun kebelakangan ini, kata-kata seperti UNDI PAS MASUK SYURGA yang kerap kita dengar hari ini dan mungkin kita ingat baru-baru ini aje ulama PAS mengeluarkan cacian macam tu.

Tahukah kita amalan pemimpin PAS yang kerap kali mengatakan UNDI PAS MASUK SYURGA ini telah PAS amalkan sewaktu Pilihanraya Umum pada tahun 1959 lagi...

Dalam ucapan pengulungan Tunku sewaktu Perhimpunan Agung UMNO pada 16 APRIL,1960, Tunku menyatakan kekesalannya kerana PAS sanggup memainkan agama untuk kepentingan politik mereka.

"Dalam pilihanraya yang lepas kita telah dapat mendengarkan bagaimana agama yang maha suci itu telah dipermainmainkan untuk kepentingan politik. Di setengah-setengah tempat orang kampung telah diberitahu supaya undi parti PAS jika hendak masuk syurga dan jika undi parti lain jadi kafir."

"Dengan kepercayaan yang seperti ini maka nyatalah orang-orang kampung masih lemahsangat lagi dalam fahaman agama. …

PAS pernah minta UMNO halau CINA dan INDIA.

Image
Sejarah PAS yang ramai rakyat bukan melayu tidak tahu.

Sewaktu pilihanraya umum ke dua pada tahun 1959, Dr. Burhanuddin al-Helmi ketika itu menjadi presiden PAS ke 3, pernah mendesak Tunku Abd Rahman dan UMNO untuk menghalau semua KAUM-KAUM PENDATANG IAITU CINA DAN INDIA dari Tanah Melayu. namun deskaan itu langsung tidak di layan oleh Tunku dan Tunku berpendapat yang PAS dan Dr Burhanuddin Al-Hilmi ini telah dirasuk oleh fahaman komunis PKI (Partai Komunis Indonesia). mengikut cerita yang di perolehi dari berberapa sumber, telah berbondong-bondong kaum cina dan india melarikan diri ke hutan-hutan dan ada juga telah menempah kapal untuk pulang ke negara asal mereka bimbang sekiranya gerakan untuk mengusir kaum cina dan india itu menjadi ganas.

PAS tidak bersetuju dengan UMNO yang memberikan kerakyatan kepada kaum cina dan india, malah PAS pernah mendesak Tunku menghalau semua kaum-kaum pendatang ini dari Tanah Melayu dan PAS juga mendesak supaya kesemua harta benda mereka di rampas. PA…

Khalid Ibrahim pakai duit rakyat Selangor untuk tanam TEOH BENG HOCK

Image
det dapat tahu dari pengurusan mayat sehinggalah tanamnya mayat Teoh Beng Hock semua nye di sponsor oleh kerajaan negeri, mb khalid ibrahim dengan senang hati menggunakan wang rakyat untuk sponsor majlis kematian Teoh, ape jasa Teoh sehinggakan kerajaan negeri sanggup sponsor semua majlis tu..?? mungkin pegorbanan Teoh untuk mati dari pada dia membocorkan rahsia-rahsia adun pakatan haram lah yang menyebabkan kerajaan negeri sponsor majlis kematian dia...


Teoh adalah salah seorang manusia yang cukup beruntung, sudah la kerajaaan negeri sponsor pengurusan kematian dia, petang ahad ni bertempat di stadium kelana jaya satu majlis solidariti memperingati kematian Teoh di adakan, menurut sumber upacara itu memakan belanja yang agak kasar juga dan ia sekali lagi melibatkan wang rakyat selangor di gunakan. seperti semalam upacara canderlight vigil di adakan di bangunan Plaza Melayu Shah Alam (masalam) yang turut di hadiri oleh berberapa ekor pemimpin PAS, Ahli Parlimen Shah Alam khalid samat s…

Teo Beng Hock, Terjatuh atau Di Bunuh...

Image
Hari ini Sec-pol aka Pegawai Khas exco kerajaan Selangor,Teo Beng Hock, 30 , terbunuh selepas dipercayai jatuh bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam. adakah dia benar-benar terjatuh atau ada tangan-tangan sial yang menolak dia supaya dia terjatuh?

Siapa Teo Beng Hock ni? ramai yang tahu dia ni sec-pol aka pegawai khas kepada Ean Yong Hian Wah salah seorang exco kerajaan negeri, tapi ramai yang tak tahu yang Teo ni dulu pernah menjadi pegawai khas kepada MP Petaling Jaya Utara iaitu Tony Pua, si Teo ni dah lama pemimpin DAP berbulu dengan dia. masih korang ingat lagi pada 25 Mac lepas, Karpal Singh pernah memaki Pemuda UMNO dalam Parlimen dengan ayat "celaka" berikutan dengan kes itu, pemuda umno datang memnuntut penjelasan daripada karpal dan meminta karpal memohon maaf, tapi karpal buat bodo je sehinggalah berlaku pertengkaran dan hampir-hampir terjadinya pergaduhan antara pemuda umno dan hero matcha gobinad singh deo.
Dikatakan…

(UPDATE TERKINI) Mahkamah benar Anwar peroleh dokumen kes liwat

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengarahkan pihak pendakwa bagi kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim menyerahkan semua dokumen (barang kes) yang dipohon beliau kecuali sampel DNA.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah mengarahkan pihak pendakwa menyediakan semua dokumen itu termasuk rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dalam masa 10 hari.


komen det...

lain kali kalau ada orang charge kite kat mahkamah, kite mintak semua dokumen yang digunakan oleh pendakwa untuk dakwa kita, kalau hakim tanya kenapa so korang jawab la
" Anwar boleh mintak kenape aku tak boleh"

Kes liwat Anwar: Keputusan peroleh dokumen petang ini

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi selesai mendengar hujah permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim agar mahkamah memerintahkan pihak pendakwaan memberikan kepadanya semua dokumen berkaitan kes liwat beliau sebelum perbicaraan bermula.

Pendengaran di hadapan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah selesai selepas satu jam pihak pembelaan mengemukakan hujahan balas terhadap hujahan pihak pendakwaan semalam.
Hakim kemudiannya menangguhkan prosiding sehingga pukul 2.30 petang ini untuk keputusan permohonan tersebut.

"Saya fikir petang ini saya boleh berikan keputusan bagi permohonan ini.

"Namun saya hanya akan berikan keputusan serta alasannya secara ringkas... Saya perlukan masa untuk sediakan penghakiman penuh," kata hakim Mohamad Zabidin.

sumber mstar online.

BERJAYAKAH ANWAR MENDAPAT SEMUA DOKUMEN ITU...???

50 orang hadir ke perbicaraan Anwar Al-Juburi

Image
Disebapkan tiada blog yang memaparkan gambar perbicaraan Al-Juburi pada 15hb July (pagi tadi) maka det dengan rela hati memberikan berberapa keping gambar kenang-kenangan perbicaraan al-juburi pagi tadi, terbukti hanya berberapa ekor sahaja penyokong al-juburi yang menghadiri perbicaraan itu, target Ketua AMK iaitu Mr Potato mengharapkan penyokong mereka hadir seramai 3 Ribu ternyata meleset.... hanya kelihatan jurugambar dari agensi berita yang memenuhi perkaranggan mahkamah.



Gambar di hadapan pintu masuk mahkamah jam 8.45 pagi

Pihak polis kelihatan relaks memerhatikan kenderaan keluar dan masuk Itik gembo-gembo peliharaan PKR kelihatan terkejut dengan kehadiran penyokong dan ahli PKR yang tak sampai 50 orang. Khalid Ibrahim sanggup ponteng kerja hanya semata-mata untuk hadir mendengar perbicaraan al-juburiHanya ini lah sahaja penyokong al-juburi yang sanggup hadir, yang lain malu untuk datang.Al-Juburi hadir di mahkamah bersama anak beranaknyaAl-Juburi kelihatan resah selepas hakim teta…

TAHNIAH UMNO/BN - PAS TUNGGU MASA UNTUK DI KAPANKAN

Image
Keputusan rasmi Calon PAS Mohd Fauzi Abdullah, seorang peraih ikan, menang dengan majoriti "nyawa-nyawa ikan" sebanyak 65 undi. PAS mendapat 5,348 undi sementara calon BN Tuan Aziz Tuan Mat mendapat 5,283 undi.


Keputusan tersebut diumumkan oleh pegawai pengurus pilihanraya Adnan Hussin di Dewan Petra, SMK Sultan Yahya Petra 1, pada jam 9.01 malam. DUN tersebut mempunyai 12,293 pengundi berdaftar, termasuk 25 pengundi pos, dan 10,631 atau 87 peratus keluar mengundi hari ini.

Beberapa pemimpin atasan PAS hadir di pusat penjumlahan undi di SMK Sultan Yahya Petra 1, Kuala Krai dengan wajah suggul walau pun kemenangan perpihak kepada mereka.

Kemenangan PAS mempertahankan kerusi DUN Manek Urai dengan majoriti tipis 65 undi tidak boleh dianggap kemenangaan mutlak dan ianya pasti menimbulkan pelbagai persoalan.Dalam pilihanraya umum tahun lalu, calon PAS Ismail Yaakob mendapat 5,746 undi dan calon BN, Zulkepli Omar mendapat 4,394.

Sebelum itu, pada jam 3.40 petang tadi, pengarah pilih…

UPDATE !!!!PAS BERTINDAK GANAS!!! USAHA PROVOKASI PAS

Image
BERITA PANAS - PAS BERTINDAK GANAS!

Updated 3.30 pm - KUALA KRAI: Tiga ahli Puteri Umno Perak cedera dilontar batu ketika berada bersama kumpulan penyokong Barisan Nasional (BN) berhampiran pusat mengundi di Sekolah Kebangsaan Peria dekat sini pada jam 12 tengah hari tadi.Mereka diberi rawatan di bilik operasi Kesedar Sungai Peria.

Tadi saya dapat tahu cuma dua, sekarang ni dah bertambah tiga pulak, tah la berapa lagi akan menjadi keganasan PAS ni....astagfirullah!Updated 3.10pm - Tan Sri Muhyiddin Yassin pun kena maki hamun dengan penyokong PAS yang makin menggila ini, apa nak jadi ni? Kenapa terdesak sangat ni? Nak kalah dah ke?

Dua orang Puteri UMNo dari Perak terpaksa dikejarkan ke Hospital gara-gara tindakan ganas oleh penyokong PAS di Manek Urai, mereka dikatakan telah membaling botol dan batu ke arah mereka, memang sejak dari pagi tadi lagi mereka sudah memulakan provokasi sedemikian.Pada jam 2.15 tengahari tadi, kira-kira 80 peratus sudah keluar nmengundi, ini menyebabkan PAS ter…

Azmin buka pekung PKR Selangor

Image
Permintaan Azmin Ali Adun bukit Antarabangsa supaya barisan Exco kerajaan negeri di rombak semula amat megejutkan, azmin seolah-olah memberi penampar jepun kepada khalid ibrahim di saat PKR Selangor tengah pening kepala untuk menyelesaikan masaalah dalaman mereka, adun, ahli parlimen dan pemimpin pkr di peringkat bahagian dan JDM (Jawatankuasa Daerah Mengundi) sekarang ini di laporkan teruk bergelumang dengan RASUAH dan SALAH GUNA KUASA, datang si azmin ni pula minta khalid rombak barisan exconya, lagi pening la kepala khalid ibrahim.


Menurut sumber, Azmin pernah menyatakan rasa tidak puas hati kepada berberapa adun pkr yang mana beliau mempertikaikan kredibiliti khalid ibrahim melantik dua orang adun sebagai exco yang mana kedua-dua adun ni di dalam parlimen yang sama, menurut azmin, tindakkan khalid tu azmin di anggap kurang bijak (bodoh). mana mungkin dua orang exco di lantik daripada parlimen yang sama sedangkan ada ramai lagi adun pkr yang berkebolehan boleh di lantik untuk menjad…

JASA (Jabatan Hal-ehwal Khas) PUNCA UMNO/BN KALAH PRK

Image
Email yang det dapat dari seorang kakitangan JASA, det publish kan untuk bacaan semua orang, terutama orang umno dan pegawai JASA, jangan korang makan gaji buta je... kalau setakat kerja jadi pegawai JASA Dun atau Parlimen, pun korang tak boleh nak laksanakan, dah baik korang berhenti je, kalau det la, setakat kerja macam ni, tutup sebelah mata pun det boleh buat.

Ikuti luahan hati seorang pegawai JASA....

"Saya amat berterima kasih dan berbangga berkhidmat dengan Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), satu-satunya agensi Kerajaan yang bidang kerjanya adalah dalam hal ehwal politik (khususnya parti UMNO). Tetapi saya bukanlah pegawai politik JASA. Saya hanyalah kakitangan sokongan sahaja di JASA.

Selama berkhidmat dengan JASA saya faham apa makna politik sebenarnya, sebelum ini saya buta dan jahil pasal politik. Sejak kebelakangan ini JASA sibuk dengan kerja-kerja pilihan raya kecil di sana-sini. Bila tiba pilihan raya, hampir semua pegawai dan jentera kerja JASA dikerahkan untuk turun pada…