Posts

Showing posts from July, 2015

Bekas Penyanyi Aishah Antara Pengerak Utama Sayap Wanita Parti GHB...

Image
Bekas penyanyi aishah dan ahli parlimen kota raja dr siti mariah adalah beberapa orang wanita yang menjadi penggerak utama bagi parti baru GHB...
Menurut pendedahan seorang ahli jawatan kuasa muslimat kawasan, modius operandi sayap wanita ghb ini agak mudah, menarik seberapa ramai muslimat pas untuk bersama ghb dan meninggalkan pas...
Dan cuba menarik seberapa ramai selebriti wanita menyertai mereka....

Nora Reformis Joint DAP, Bukti PKR Sudah Tak Boleh Pakai...

Image
Siapa yang tak kenal nora reformis, kalau budak-budak yang kenal politik jalanan dari tahun 1998 pasti akan kenal dia...
Kita semua tahu, reformis adalah tulang belakang keadilan kini pkr, merekalah yang menggerakan demonstrasi-demonstrasi jalanan sewaktu pkr baru nak kenal politik...
Tapi bila reformis tegar seperti nora menyertai dap, sudah pastinya ada sesuatu yang tak kena dengan parti wan azizah, anwar dan anak beranaknya...

DAP sering melaungkan bahawa mereka adalah parti berbilang kaum, parti yang tidak membezakan kaum serta Agama. Merekalah 'Malaysian Malaysia'. Agak pelik bin ajaib apabila dua orang makcik berbangsa Melayu yang hari ini ingin menyertai DAP, kenapa perlu diadakan satu majlis penyerahan borang ahli dan sidang akhbar? 
Dua orang sahajapun. Seorang makcik yang berniaga di Bazar Melayu di Jalan Masjid India yang bernama Norazimah Mohamad Nor, dan seorang lagi yang bekerja sendiri entah dari mana DAP kutip yang bernama Siti Sapura Mohd Hashim. Atau mengkinka…

Jamuan Raya MCA, Itu Semua WAYANG Nak Bodohkan Melayu...

Image
Plaza Low Yat mahu anjurkan sambutan Hari Raya untuk menambat kembali hati orang Melayu. Makanan percuma dan tema mereka memakai Baju Melayu, Songkok dan Baju Kurung.
1.Berikutan perniagaan mencatatkan 50% kemerosotan, Pengurusan Plaza Low Yat merancang bersama MCA untuk menganjurkan sambutan Hari Raya untuk mengembalikan keuntungan besar yang diambil oleh orang Melayu seperti sebelum ini. 
2.Plaza Lowyat yang terdiri sebagai pengundi DAP memilih membuat bersama MCA dan bukan bersama DAP berikutan persepsi perkauman DAP sangat kuat dikalangan orang Melayu. Jadi MCA adalah penganjur yang sesuai pada kali ini walaupun kesemua peniaga itu telah mengundi DAP di Bukit Bintang sejak zaman berzaman. Peniaga DAP juga bersetuju untuk bersatu membuat jamuan Hari Raya bersama MCA biarpun berlainan parti, asalkan matlamat tercapai iaitu bagi menambat hati orang Melayu.
3.Peniaga Plaza Low Yat mendakwa berlaku penurunan penjualan sebanyak 50 peratus selepas insiden telefon bimbit yang bertukar me…

Botak Nie Menangis Minta Berhenti Boikot Low Yat...

Image
Sudah la, jangan buat-buat menangis la...
Bukan sekali kes peniaga menipu pelanggan terjadi kat sana...
Dah berkali-kali la botak...
Kali ini kami sepakat nak boikot low yat...
Tak ada sapa boleh halang...
Sorry la botak ye...

Kenapa Beria-ia Nak Buat Rumah Terbuka Di Low Yat???

Image
Baca kenyataan liow tiong lai...

Berikutan perniagaan mencatatkan sedikit kemerosotan, MCA dan pengurusan Plaza Low Yat merancang untuk menganjurkan sambutan Hari Raya untuk mengembalikan keadaan seperti sebelum ini.
Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, peniaga mendakwa berlaku penurunan penjualan sebanyak 40 hingga 50 peratus selepas insiden kecurian telefon bimbit yang bertukar menjadi kecoh pada Ahad lalu.
Dia nak melayu support low yat, mahkamah belum buat keputusan sama ada betul atau tidak kes itu di klasifikasikan sebagai kes kecurian, dia dah kata itu kes mencuri...
Sepatutnya dia bersikap lebih profasional, dia sebagai menteri patut dia kata selepas kes perbalahan antara pembeli dan penjual telefon bimbit...
Apa punya menteri...
Lagi satu, yang kau beria-ia nak buat rumah terbuka aidil fitri kat situ buat apa...?
Konon nak pujuk orang melayu supaya support tempat tu?
Sorry beb....

Sudahnya Melayu Di Tuduh Mencuri, Yang Jual Telefon Tiruan Lepas...

Image
Ingat, asas kepada berlakunya insiden di low yat ialah...
Budak melayu beli telefon kat situ...
Cina tu jual telefon klon aka tiruan kat dudak melayu tu...
Bila bawak balik setelah di godek-godek oleh kawan-kawan budak melayu, ternyata confirm telefon tu adalah tiruan...
Budak tu pergi semula ke low yat minta tukar...
Cina peniaga tu banyak songeh (pasti korang semua ada pengalam macam nie)
Hati sudah panas tengok cina banyak songeh, dia angkat phone ori kemudian dia blah...
Cina kata dia curi phone tu... kemudian dia di tangkap jaga, bawak ke polis dan polis bebaskan pasal dikatakan dia ada resit pembelian...
Budak tu pi balik cari cina tu, kerana marah dengan perangai cina tu, sudahlah dia jual handpon tak ori, kemudia tuduh pulak dia mencuri...
Dia pukul cina yang menipu dia...
Cina lain yang tak ada kena mengena, pukul dia dan kawan-kawan dia...
Polis ambil tindakan terhadap budak melayu tu...
Macam mana dengan peniaga telefon tiruan tu pulak, siapa nak ambil tindakan dekat dia..…

Cina Kenakan Melayu Mereka Kata Itu Hak, Melayu Kenakan Cina Mereka Kata Rasis...

Image
Fikir-fikirkan...




Produk Yang WAJIB Kita BOIKOT Sempana Aidil Fitri Ini...

Image
Tak payah nak support produk cinabeng lagi...
Orang Melayu orang Islam sudah mampu buat produk sendiri, malah lebih baik dari produk cinabeng...
So pada hari raya ini, kita boikot semua produk keluaran mereka...
Bagi mereka kaya raya pun mereka makin kurang ajar...
Kita selama ini support produk mereka, mereka tetap kata kita rasis, alang-alang dah di tuduh rasis, kita jadi betul-betul rasis...
Ingat kita miliki kuasa membeli, jom kita tunjuk kuasa kita tu...
Siapa ada lagi info tambahan boleh share...









MELAYU LANGGAR LOW YAT: SILA BACA Jawapan Pengarah KPDNKK...

Image
Muez Abdul Aziz Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) turut mengakui ada menerima laporan berkenaan dakwaan penipuan jual beli telefon bimbit serta gajet di Plaza Low Yat.
"Pihak saya ada terima laporan berkenaan penipuan jual beli. Pihak kami telah memulakan risikan dan pemantauan di sana (Plaza Low Yat)," katanya.
Katanya lagi "Kita ada peruntukan undang-undang... lapor terus kepada KPDNKK dan kami akan mulakan siasatan berdasarkan laporan yang diterima. Jangan bertindak ikut emosi," kata Muez yang turut mengesahkan kes tersebut akan disiasat di bawah peruntukan Akta Perihal Dagangan 2011.  SUMBER: ASTRO AWANI...
1. Dah pernah terima laporan, tapi sedang merisik...
2. Ada peruntukan undang-undang dan lapor terus kepada KPDNKK...
Ok, dah pernah ada laporan katanya, so kenapa tak ambil tindakan? gunakan lah peruntukan undang-undang yang ada tu, kenapa nak risik lagi...???
Setahu aku kalau nak merisik nie, laporan tu tak be…

Perjanjian Paling Pelik, Takut-Takut AKHIRNYA TERGADAI...

Image
BARU-BARU ini, Malaysia digegarkan dengan isu sem­padan negara yang bolos dan tidak dikawal rapi. Bagaimana pula dengan pulau-pulau di perairan ki­ta? Adakah pulau-pulau ini di bawah pengawasan kita sepenuhnya?
Pulau Pisang adalah sebuah pulau kecil di pantai barat daya Johor yang dikelilingi perairan Selat Melaka. Terdapat sebuah rumah api yang dibina di atas pulau yang terletak kira-kira 12 kilometer dari Pontian Kecil dan lima kilometer dari Benut ini. Sehingga kini, rumah api ini diselenggara oleh Lembaga Maritim dan Pelabuhan (MPA) Singapura. Terdapat keresahan bahawa sekiranya keadaan ini berlarutan, mungkinkah Pulau Pisang akan menjadi Pedra Branca kedua?
Selat Melaka antara laluan per­kapalan tersibuk di dunia. Bagi me­mastikan kelancaran pelayaran, pihak British telah membina sebuah rumah api di puncak Pulau Pisang pada 1914. Selama lebih seabad, rumah api Pulau Pisang berfungsi sebagai instrumen bantuan pelayaran bagi kapal-kapal yang menuju ke arah bukaan barat Selat Melak…

Ambiga Amat Merbahaya Kepada Umat Islam...

Image
Pendakwah dan pensyarah, Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah mendakwa Datuk Ambiga Sreenevasan lebih berbahaya kepada negara ekoran perjuangan hak asasinya yang bercanggah dengan Perlembagaan dan Islam sebagai agama Persekutuan.
Membidas bekas Pengerusi Majlis Peguam itu, Ridhuan berkata, adalah tidak adil jika pandangan dan pendapatnya mahu disekat sedangkan kumpulan hak asasi dibiarkan bercakap dengan bebas.
“Pejuang hak asasi manusia yang bercanggah dengan Perlembagaan dan agama seperti dia sendiri (Ambiga) boleh pula bercakap. Bukankah dia lebih bahaya daripada orang yang dituduh perkauman.
“Kenapa mereka dibiarkannya bebas bercakap. Saya pula tak boleh membalas apa yang mereka cakap. Jika apa yang saya cakap itu salah, buktikan, mari kita berdebat,” katanya kepada Ismaweb.
Ridhuan berkata, selama ini beliau hanya mengeluarkan pendapat bagi mempertahankan hak orang Islam di tanah air mereka sendiri daripada pihak yang cuba mengganggu mereka.
“Saya tak akan ganggu orang lain selagi …

Meniaga Untung Pun Salah, Meniaga Rugi Pun Salah, Apa Masaalah Rafizi Nie...???

Image
Apa la masaalah budak nie...

Orang lain meniaga nak untung...

Tapi dia meniaga tak nak untung...

Bongok punya budak...

Bila orang lain meniaga untung, dia kata ada penyelewengan dalam perniagaan...

Bila orang meniaga rugi, dia akan kata pula, rugi salah urus syarikat dan penyelewengan...

Meniaga untung pun salah...

Meniaga rugi pun salah...

Budak macam nie elok bagi makan dedak je ikan je, baru pandai sikit kot...

Berita penuh klik sini...


Apa Bingai Sangat Nurul Izah Nie...

Image
Nurul izah kata, pkr akan failkan saman membatalkan kemenangan barisan nasional pada pru lepas, kata nurul, dia akan bawa perkara itu ke mahkamah kera dia yakin spr tak akan mengambil apa-apa tindakan...
Kepada nurul izah, ni aku nak sekolah sikit pada kau...
Biarlah pihak berwajib selesaikan siasatan dulu, ko tak payah la ikut campur dalam urusan nie dan janganlah hasut rakyat jatuhkan kerajaan...
Spr tak ada kena mengena dalam hal ini...
Kelmarin, ambiga kena sekolah dengan peguam spr, ambiga kata spr tipu data dan statistik pengundi, kononnya apa yang di pamirkan oleh spr itu tak sama dengan data yang mereka (ambiga) ada...
Ambiga dan kuncu-kuncunya menggunakan data yang out dated tahun 2013 punya, sedangkan data yang digunakan oleh spr telah di wartakan pada 30 april 2014... boleh baca disini
Guna data out dated, lagi ada hati nak balun spr...
Bukan setakat guna data out dated, kuncu-kuncu ambiga juga gagal menunjukan kepada mahkamah CD Electorial mereka untuk dijadikan hujah...
K…

3 Jam DS Ismail Sabri Bersama Gelandangan...

Image
Walau sesibuk mana pun dia, pada mereka yang kurang bernasib baik tidak di lupakan...
Beliau bersama-sama ngo suara anak muda 1 malaysia menghabiskan masa selama 3 jam dalam program "kami perihatin" memberi bantuan berupa makanan, alatan kebesihan diri dan ubatan kepada gelandangan di sekitar kawasan jalan raja laut, jalan pudu dan menara maybank....
Bermula seawal jam 11.30 malam, beliau bersama-sama ngo berjalan kaki menyusuri lorong-lorong sunyi, lokasi gelandangan tumpang berteduh di bandar itu untuk mengagihkan sajian bersahur...
Sebanyak lebih 700 bungkus makanan diedar semalam selain kehadiran sukarelawan melebihi 78 orang...



Bila Anuar Musa Nak Saman Rafizi...

Image
Belum apa-apa lagi, kamu dah gantung 2 pengerusi dan ceo mara inc...
Bila pulak kamu nak saman rafizi kerana memfitnah mara...?
Takan lah hanya berani dengan geng sendiri tapi takut dengan lawan kot...
Sepatutnya tindakan pertama yang perlu anuar musa buat ialah menyaman rafizi atas tuduhan memfitnah mara, bukan dengan mengantung dua orang anak buah kamu...
Baru beroperasi 6 tahun, mara inc sudah mendapat keuntungan dari pelaburan hartanah mereka sebanyak RM 80 Juta...
Maka selayaknya lah pemfitnah seperti rafizi di saman...
Baca sini, baru 6 tahun beroperasi, mara inc sudah mendapat keuntungan 80 juta...

Adakah Lauyer Afarizam Cuba Sabotaj Najib...???

Image
Aku kesian tengok najib keseorangan dalam menempuh pelbagai masaalah...
Jawapan-jawapan menteri pula di lihat seolah-olah nak sabo najib, macam biasa, bila bodoh jawapan yang pak menteri berikan maka yang kena getahnya adalah perdana menteri...
Terbaru adalah surat lauyer afarizam kepada wsj...
Kita sebagai orang biasa yang tak ada back ground undang-undang pastinya kalau melihat surat itu rasa gembira kerana najib sudah mengotakan janjinya untuk menyaman wsj kerana memfitnah...
Tapi bila terbaca dalam fb semalam, terus pandangan aku jadi berpinau, betul ke si afarizam nie seorang lauyer atau...
Kasian la kat najib, dia harapkan lauyer dia tu hantar surat suruh tarik balik fitnah pada orang yang buat fitnah kepada dia dalam tempoh 14 hari, tapi si lauyer tu pulak pi tanya orang yang fitnah najib tu betul ke kau tulis pasal najib dan kau nak lantik lauyer tak...???
Aduhh... makin parah nie...

Isu Mara Inc: Sepatutnya Anuar Musa Gantung 43 Orang Bukan 2 Orang...

Image
Baca penjelasan tatacara pembelian aset oleh mara inc di  SINI  , 
Kertas cadangan pembelian hartanah oleh mara inc bukan di muktamatkan oleh seorang dua tetapi melalui pelbagai peringkat jawatankuasa dan lembaga pengarah.
Tidak sepatutnya yang digantjng hanya CEO dan Chairman saja. sebenarnya 3 orang lagi yang turut terlibat buat keputusan
Selain itu ada pula 8 orang ahli panel pelaburan. Dah jadi 11.
Majlis MARA ada 10 ahli orang termasuk beberapa ahli politik dan has-been & expired corporate figure yang tak sepatut berada disitu. 10 campur 11 berjumlah 21.
Kertas cadangan ini juga kemudian dikaji dan perlu kelulusan di Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah. Jawatankuasa ada sekurang-kurannya 5 orang. Jadi 26.
Dan yang terakhir perlu mendapat kelulusan jawatankuasa di Kementerian Kewangan dan Majlis Ekonomi. 26 campur 10 di MOF dan 10 di Economic Council jadi 46.
Dalam Investment Panel dan Majlis MARA ada Ketua Pengarah MARA. 46 tolak 1 jadi 45.
Ketua setiausaha juga hadir dalam …

VIDEO: Duduk Malaysia Dah Berpuluh Tahun, Bahasa Melayu Pun Tak Fasih...

Image
Bangla yang duduk 3 bulan kat sini pon lebih fasih berbahasa melayu dari pada puak-puak nie...
Bayangkan la bagla, nepal dan lain-lain pendatang boleh fasih berbahasa melayu dalam tempoh 3 bulan atau paling cabuk pun setahun...

Korang rasa la, adun-adun ini betul ke warganegara malaysia, pure malaysian atau mereka ini spisis yang hilang tahun 2005 dulu...

Tolong jangan gelak lebih sangat, kang terbatal pulak puasa tu...

Inilah Sebabnya Kenapa Aku Setuju SPR Buat Biometrik

Image
Korang baca berita ini...
Kesemua MyKad yang didakwa dijual kepada warganegara China seperti dilaporkan dalam sebuah akhbar hari ini adalah palsu, kata Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Datuk Sulaiman Keling.
Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata, semakan rekod JPN mendapati maklumat seperti nombor kad pengenalan, gambar dan cap jari pada MyKad yang terlibat dalam laporan tersebut tidak wujud.
“JPN mengesahkan semua MyKad yang terlibat dalam laporan akhbar bertajuk ‘RM1.3 juta Beli MyKad’ adalah palsu dan tidak dikeluarkan oleh JPN,” katanya.
Laporan akhbar hari ini menyebut Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyerbu sebuah hotel di Kota Kinabalu, Sabah baru-baru ini dan menahan tiga individu yang sedang memproses MyKad baharu untuk seorang ahli perniagaan warga China.
Sulaiman berkata, semua kesalahan itu adalah mengikut Akta Pendaftaran Negara 1959 (Akta 78) dan Peraturan yang merupakan perbuatan jenayah dan boleh ditangkap.
Jika sab…

Empat Aset Mara Di Australia Jana Keuntugan RM.45 Juta...

Image
Shafie Apdal semalam mempertahankan pembelian hartanah oleh MARA Inc. di Melbourne, Australia.
Menurutnya, semua pembelian hartanah yang dibuat adalah lebih rendah daripada nilai semasa hartanah sekali gus mendatangkan keuntungan kepada MARA Inc., sebuah anak syarikat Majlis Amanah Rakyat (MARA).
"Dia punya hasil menjana sehingga kita mampu membayar hutang bank, di samping ada surplus (lebihan) lebih AU$100,000 atau RM2,864,000 sebulan.. ini fakta dan bukan angka yang direka," katanya pada sidang media selepas majlis berbuka puasa di German Malaysian Institute (GMI) di sini hari ini.
Jelas beliau, setakat penilaian terkini yang dibuat pada Disember 2014, Mara Inc memperolehi lebihan daripada pembelian hartanah itu serta menjana keuntungan lebih AU$16 juta (RM45 juta). sumber:astro awani
Sebelum ini, rafizi menuduh mara melalui mara inc telah membazirkan wang mara untuk membeli beberapa hartanah di australia yang mana rafizi mengatakan pembelian hartanah itu tidak menguntungkan …

Selepas MARA, Apa Lagi Yang Rafizi Nak Jahanamkan...???

Image
NFC dia dah jahanamkan...
Lynas pun dia jahanamkan...
1MDB tengah dia godam...
Kini MARA pulak jadi mangsa...
Pada aku mudah je, rafizi akan jaja cerita mara seleweng duit pada orang kampung, kemudian dia akan kata, lepas nie mara takkan lagi bagi biasiswa kepada pelajar kerana duit mara dah habis, percayalah dengan kata-kata dia tu, orang kampung yang sedikit pendek akalnya akan termakan kata-kata rafizi...
Apa pun, pihak PDRM dah sahkan tak ada unsur-unsur pecah amanah...
Jadi kenapa mara di serang...???
Jawapannya ialah, kerana mara tu adalah institusi yang banyak membantu orang melayu sejak dari lepas merdeka lagi, malah ramai dari kalangan anak-anak melayu yang berjaya hari ini adalah dari bantuan mara...
Ingat, cina cukup berbulu dengan mara ini, malah pernah dulu barua-barua nie minta di berikan kuota 10 peratus kepada pelajar bukan melayu masuk ke uitm dalam masa yang sama juga bila orang melayu minta mereka beri kuota kemasukan pelajar kedalam universiti tunku abdul rahman m…

Hadi Menafikan PAS Akan Menyertai UMNO...

Image
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengecam pihak tertentu yang mendakwa kononnya Pas mahu menyertai Umno-BN sedangkan ia hanyalah fitnah semata-mata.

Beliau berkata, tindakan pihak tidak bertanggungjawab itu hanya merosakkan reputasi perjuangan Islam dan memecahbelahkan perpaduan Pas.

"Saya ingin menegaskan bahawa tohmahan kononnya Pas mahu menyertai Umno atau bergabung dengan Umno menyertai BN adalah api fitnah yang dicetus oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

"Namun sebagai sebuah jamaah Islam yang membawa rahmat kepada semua, kita tetap berpegang kepada prinsip Islam dan terus beristiqamah untuk memelihara perpaduan ummah berasaskan tali ALLAH," katanya dalam ucapan dasar Presiden pada Muktamar Pas Pusat ke-60 di Parit Raja, di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, Abdul Hadi berkata lagi Pas sentiasa menggalakkan hubungan silaturrahim dengan semua pihak berpandukan al-Quran dan as-Sunnah.

"Pas juga saling bantu-membantu dalam usaha menegakkan syariat, membuk…

Tak Lah Cerdik Mana Sangat Si Anuar Musa Nie...

Image
Selama ini orang dok kata, anuar musa nie seorang pemimpin yang cerdik, aku pun nyaris terikut jugak dengan cerita orang-orang tu...
Tetapi bila keluar cerita yang dia menggantung aka merehatkan dua orang kuat mara inc, ceo dan pengerusi nya di rehatkan, maka aku terus melihat anuar musa nie kat cerdik mana pon...
Kenapa aku kata dia tak cerdik? pasal siasatan masih belum selesai terhadap mara inc, malah pihak pdrm pun kata "tiada unsur-usur pecah amanah dalam kes mara itu"...
Jadi untuk apa dua orang kuat mara ini di gantung tugas...???
Akhirnya tindakan anuar itu terpalit juga kepada najib...
Dek kerana tindakan kurang cerdik anuar, tak pasal-pasal pembangkang kaitkan juga pm kita...
Pesan aku pada anuar, lain kali fikir pakai otak bukan pakai kepala lutut, kalau nak popular pun guna cara lain...

VIDEO: Kit Siang Kena Halau Dengan Penyapu...

Image
Menurut sumber kit siang ketika itu berada di satu majlis perjumpaan bersama DAP di sebuah kedai kopi di Masai, Johor bertukar kecoh apabila diserang sekumpulan orang yang mahu menghalang kit siang berucap.
Sejurus selepas acara bermula kira-kira jam 2 petang, kira-kira 50 orang menyerbu masuk ke premis berkenaan dan mula membaling beberapa objek, termasuk cawan, mangkuk plastik dan penyapu ke arah dia.

Adik Ini Perlukan RM 300 Ribu Untuk Pembedahan, Harap Pusat Zakat Selangor Boleh Bantu...

Image
Adik Dalili memerlukan RM300 ribu untuk buat pembedahan hati di negara china...
Ibu bapa adik ini bukan orang senang, kalau mak bapak dia orang senang, sudah tentu dia tak merayu bantuan dari orang ramai...
Semalam di beritakan, adik ini telah muntah darah affect dari penyakitnya itu...
RM 300 ribu tu bukan sikit jumlahnya, tak tau la bila tahun boleh dapat kumpul jumlah sebanyak itu...
Adakah adik ini mampu bertahan sementara duit itu berjaya di kumpul???
Pada pandangan aku, sepatutnya pusat zakat boleh terus memberikan bantuan...
Tak perlu isi borang atau apa segala mak nenek, hantar dulu adik dalili buat pembedahan, pastikan budak itu dapat rawatan sewajarnya, baru cerita pasal isi borang atau apa pun...
Kalau tak silap aku adik nie tergolong dalam Asnaf Gharimin, jadi tak salah untuk pusat zakat mengeluarkan RM 300ribu dari RM 582.1 juta yang di kutip pada tahun 2014, itu tahun 2014, tahun 2013, 2012 takan semuanya dah habis di pakai? ... rujuk sini
Apa pun aku berharap sangat la…

Keluarga Mualaf Perlukan Bantuan Dari Anda Semua...

Image
Assalaamu'alaikum semua
Dengan rendah diri saya ingin memohon bantuan sahabat-sahabat semua untuk sebuah keluarga di Pangsapuri Jasa, Mutiara Rini, Skudai, Johor.

Bapanya mualaf. Kerja di kedai tayar dengan gaji RM1300. Anak 5 orang. Kos sara hidup yg sangat tinggi di JB ini menyempitkan lagi kehidupan mereka. Anak sulung sepatutnya darjah satu tetapi tidak bersekolah. Anak yang kecik tangan baru terkena air panas.
Keadaan rumah sangat daif. Peti sejuk sudah tidak boleh diguna. Mohon bantuan segera agar masa depan anak-anak ini lebih terjamin.

Boleh terus salurkan bantuan kepada mereka melalui akaun berikut dan hubungi mereka di 0197509371 (Puan Shafinah binti Abdul Manan)
No.akaun cimb bank 1218-0004155-20-9
Alamat rumah: En Johari Bin Nordin Blok L-04-01, Pangsapuri Jasa,  Taman Mutiara Rini, Skudai, Johor.
Nama anak 1.) Elysda Emylia - 8 tahun 2.) Ally Iskandar - 7 tahun 3.) Daniel Irfan - 5 tahun 4.) Daniel Haiqal - 4 tahun 5.) Siti Nur Aisyah Solehah - 1 tahun.
Sumber: FB Su…

Nik Abduh Dedahkan Ada Konspirasi Antarabangsa Nak Jatuhkan Hadi Awang Dan Ulama PAS

Image
Ahli Jawatankuasa PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz hari ini mendakwa dasar konsisten PAS untuk menegakkan Islam menyebabkan terdapatnya konspirasi antarabangsa untuk menjatuhkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Majlis Syura Ulama parti itu. 
Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata, serangan tersebut dilakukan dengan melemahkan pimpinan dalaman kerana tidak mahu PAS menjadi parti yang kuat dan mendominasi Pakatan Rakyat (PR). 
"Jika anda bertanya, adakah gerakan menjatuhkan Tuan Guru (Hadi Awang) dan memperlekeh Majlis Syura Ulama PAS projek konspirasi musuh Islam antarabangsa? Saya jawab ya," kata Nik Abduh seperti disiarkan portal milik parti itu, Harakahdaily hari ini. 
"PAS mesti diserang. Ia mesti dipinggirkan daripada menjadi kekuatan utama dalam PR, mesti dilemahkan daripada dalam. 
“Kekuatannya mesti diragut dan dibiarkan hidup dengan kekuatan baru yang bersedia menolak seruan ke arah syariat Islam." 
Anak kepada Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz N…

Peluang Beramal Bersama COURTS & 1M4U Di Bulan Ramadhan Ini...

Image
Siapa yang ada kelapangan, jom kita bersama-sama mendaftar sebagai sukarelawan.

Kerajaan Zalim Kerana Beri Anwar Tandas Cangkung - Peguam Anwar Ibrahim...

Image
Peguam anwar berpendapat, menyediakan tandas cangkung untuk anwar adalah satu perbuatan yang cukup zalim dan tidak berperi kemanusiaan...
Malah kata mereka, di sebabkan anwar menggunakan tandas cangkung, anwar kini ada ketumbuhan sepanjang 4cm di buah pinggangnya, rujuk laporan malaysiakini...

Aku malas nak gelak kaw-kaw pasal bulan puasa, tapi inilah pembohongan terbaru anwar, ahli keluarga dan para peguamnya...
Kalau dulu, kita di canang dengan cerita anwar di racun dengan arsenik, lepas tu wan azizah kata anwar di suntik dengan virus HIV, kini anwar ada ketumbuhan sepanjang 4cm di buah pinggang di sebabkan menggunakan tandas cangkung...
Agak-agak korang lepas nie, apa pulak penipuan yang anwar akan reka...???
PS. Tok, nenek, mak, bapak, malah kita sendiri guna tandas cangkung tak ada masaalah, bila kena kat si al-jub nie, macam-macam hal kau, ada ketumbuhan la, itu la ini la....