Isu Mara Inc: Sepatutnya Anuar Musa Gantung 43 Orang Bukan 2 Orang...

Baca penjelasan tatacara pembelian aset oleh mara inc di  SINI  , 

Kertas cadangan pembelian hartanah oleh mara inc bukan di muktamatkan oleh seorang dua tetapi melalui pelbagai peringkat jawatankuasa dan lembaga pengarah.

Tidak sepatutnya yang digantjng hanya CEO dan Chairman saja. sebenarnya 3 orang lagi yang turut terlibat buat keputusan

Selain itu ada pula 8 orang ahli panel pelaburan. Dah jadi 11.

Majlis MARA ada 10 ahli orang termasuk beberapa ahli politik dan has-been & expired corporate figure yang tak sepatut berada disitu. 10 campur 11 berjumlah 21.

Kertas cadangan ini juga kemudian dikaji dan perlu kelulusan di Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah. Jawatankuasa ada sekurang-kurannya 5 orang. Jadi 26.

Dan yang terakhir perlu mendapat kelulusan jawatankuasa di Kementerian Kewangan dan Majlis Ekonomi. 26 campur 10 di MOF dan 10 di Economic Council jadi 46.

Dalam Investment Panel dan Majlis MARA ada Ketua Pengarah MARA. 46 tolak 1 jadi 45.

Ketua setiausaha juga hadir dalam mesyuarat Board of director, Majlis MaRa dan KKLW. 45 tolak 2 jadi 43.

Maknanya tolak dirinya sendiri, Anuar Musa perlu gantung 42 orang lagi yang terlibat dalam pembelelian hartanah. Bukan setakat dua.

Dalam 42 itu, Najib terlibat sebagai Pengerusi EC. Ketika media pro pembangkang mengatakan ini keputusan Najib, Anuar kata tidak. Dengan menggantung 2 orang ini bermakna Anuar mahu 43 yg lain termasuk PM digantung. sumber

Tu la aku kata dia nie tak cerdik...

Comments

Anonymous said…
Dalam menangani isu fitnah, gantung ke cuti ke x perlu, sebab x de bukti yg sah. Lebih2 lagi Pengerusi MARA ni tahu mengenai SOP yg ada dan sentiasa dipatuhi. Tindakan mencutikan CEO MARA ni memang x kenalah sangat2.
Anonymous said…
Itulah apabila pemimpin Islam/Melayu asyik jadi PENAKUT pd. si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Kita sepatutnya JANGAN asyik DEFENSIF - tetapi pemimpin-pemimpin Islam/Melayu juga mesti asyik SERANG ("ATTACK")! Itulah strategi perang memanjang Barat/Zionis dan EJEN-EJEN depa dari puak si PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-ANJING KURAP-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1, sampaikan Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) boleh diJAJAH sewenangnya!

Nek Tempoyak.
Anonymous said…
Dan apa hal si PENGGANAS gong eng-DAPBANGKAI tu pikiaq dia lebih BERKUASA dari DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/NEGARA/ATM, serta K’jaan persekutuan termasuk KDN/PDRM - sampai nak sewenangnya MEMBEKUkan aset 1MDB?!

Ini disyaki memang strategi KEPARAT puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni nak MENGHALANG mana-mana ajensi persekutuan beli tanah IMDB tu yang mahu menjaga KEPENTINGAN, TANAH dan HAK Bumiputera di sana, yang memang makin TERHAKIS! Maka aku syak, inilah antara sebab UTAMA kenapa depa beriya nak MENJATUHkan IMDB dan YAB PM kita!

Nek Tempoyak.

Anonymous said…
Gantung tugas tu yg paling utamanya adalah utk melancarkan siasatan...bukan beertinya salah...
Anonymous said…
Soalnya bukan pasal umno ITU parti Melayu. Isunya Wang rakyat termasuk kita disonglap masuk pocket sendiri Oleh para pencari komisen ni.takkan korang tak tahu? Kalu korang tak tahu korang ni mungkin tak pernah dapat duit komisen kot.APA guna masuk umno Kalu tak mahu duet komisen.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID