Posts

Showing posts from October, 2014

Ini Dinamakan Solat Politik...

Image
Cer tanya zuraidah mak lampir. Dia solat ikit mazhab mane?
Atau pun telahan aku selama ini ada kebenaranya. Zuraidah tu sebenarnya bukan perempuan tapi dia jantan yang menyerupaai perempuan...
Pengundi ampang nilaikan lah sendiri. Ini ke jenis buta agama pemimpin yang korang undi hari tu...

Kerana Bentley. Adik Ahmad Maslan Terselamat Dari Kecelakaan.

Image
Alhamdulilah syukur. Adik kepada timbalan menteri kewangan datuk ahmad maslan terselamat dari kemalangan jalan raya.Di fahamkan kemalangan berlaku ketika hujan dan jalan licin.

Ceramah "I Want To Touch Anwar Ibrahim" Di Subang Jaya Semalam...

Image
Ceramah "i want to touch anwar ibrahim" di subang jaya semalam, cukup membosankan...
Crowd yang datang paling-paling tinggi pun aku boleh bagi 500 orang, cukup parah kalau ceramah anwar di saat dia nak masuk penjara kehadiran hanya 500 orang, mungkin rakyat dah muak dengan penipuan demi penipuan yang di buat oleh anwar...
Modal ceramah semalam ialah tayangan video kes liwat pertama dan penceramah pula lepas sorang-sorang bercerita mengimbau kes liwat anwar 15 tahun lepas...


Siapa mamat nie, nampak "JAMBU"...


Ceramah hannah yeoh penuh dengan hasutan, itu sebab dia beria-ia nak hapuskan akta hasutan...


Johari Abdul Rempuh Pintu Pagar UM

Image
Johari abdul mengetuai perusuh merempuh pintu pagar UM sebentar tadi..Setelah berkali-kali polis beri amaran tetapi penyokong anwar tidak juga berganjak, kedengaran penyokong anwar memaki hamun pihak polis dan pegawai keselamatan UM...Harap pihak polis bertindak tegas terhadap perusuh ini...

Program "I Want To Touch Anwar Ibrahim' Di Little India Klang...

Image
No comment, just enjoy the picture... Hujan lebat, so tak boleh follow sampai habis...















MAIS Ucap Selamat Maju Jaya Kepada Penganjur "Mari Pegang Anjing"

Image
Surat yang dikatakan dari Majlis Agama Islam (MAIS) sudah bertebaran di alam maya, dalam surat itu, pihak MAIS mengucapkan "Selamat Maju Jaya" kepada penganjur acara "i want to touch a dog (IWTTAD)... Rupanya acara itu mendapat sokongan padu dari MAIS...
Lepas nie MAIS boleh la luluskan pulak acara i want to touch a pig, pasal babi tak haram di sentuh, babi hanya haram di makan... hahahahaha....
Tahniah MAIS, korang tanggung la dosa puak-puak tu....
Lihat gambar, apa yang menyedihkan, mereka yang bertudung dok galak sangat nak pegang anjing, tak nampak pulak awek-awek melayu yang free hair dukung anjing...

Semua foto aku collect dari facebook, untuk tunjuk pada korang bertapa gembiranya mereka dapat mendakap dan memeluk anjing...








Rakyat Singapore Rembat Minyak RON 95 Kita, Hasan Malik & KPDNKK Perlu Ambil Tindakan SEGERA!!!

Image
Dari blog sahabat...
Di manakah letaknya jati diri dan semangat sayangi MALAYSIA di dalam diri para pekerja dan bos PETRONAS Jalan Storey Johor Bahru serta banyak lagi pengusaha stesen-stesen minyak di negeri Darul Ta’zim nie bila memBUTAkan MATA dan HATI mereka melihat sahaja minyak RON95 yang sepatutnya dinikmati rakyat MALAYSIA turut menjadi habuan kepada pemilik kereta asing khususnya dari Singapura nie ….
Adakah keuntungan yang dikejar semata-mata?
Di manakah penguatkuasaan khususnya pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri & Hal Ehwal Pengguna terhadap stesen-stesen minyak yang membenarkan pengguna kereta asing meMEMENUHkan tangki minyak mereka dengan RON95?
Adakah pihak KPDNHEP juga buta mata dan hatinya? Klik sini
Ini kenyataan yang di keluarkan oleh hasan malik, menteri kpdnkk, sila baca...

Bolehkah perbuatan cina singapore ini di kategorikan sebagai penyeludupan...? kalau boleh, sila ambil tindakan segera terhadap stesen minyak terbabit, kalau itu bukan di kategorikan sebag…

U Melayu Kolot, Anjing Pun U Tak Berani Pegang...

Image
Hahaha tergelak aku bila ada orang sergah aku dalam fb dengan mengatakan aku melayu kolot kerana tak berani pegang anjing, jawapan aku mudah, kolot pun kolot la, tak mestinya untuk jadi melayu moden kita kena pegang anjing...
Rupanya ramai orang melayu yang secara senyap-senyap bela anjing di rumah, aku tak pasti macam mana mereka sorokan anjing tu dari pengetahuan jiran dan sedara-mara, kita kena terima hakikat bahawa pada orang melayu yang dikatakan moden ini, anjing sudah dijadikan haiwan belaan mereka di rumah, sama macam kucing, hamster, iguana dan lain-lain...
Setahu aku la, dalam Islam, tak pulak di nyatakan anjing boleh di bela sebagai "pet" dalam Islam hanya membenarkan dua perkara untuk anjing, 1. untuk menjaga ladang dan kebun, 2. sebagai haiwan yang dibawa ketika memburu, dalam Islam tak sebut anjing boleh di bela sebagai "pet"

Melayu menjadi kolot kerana tak berani pegang anjing, ada yang beranggapan, "samak" adalah satu perbuatan simbolik s…

Acara Orang Islam Pegang Anjing, Perlu Ke Acara Seperti Ini Di Adakan...???

Image
Semua umat Islam tahu, bahawa anjing kalau di sentuh ketika ia kering dan tangan kering tak jadi masaalah, malah ada artis kita pun tampa segan silu membela anjing di rumah, pada aku itu lantak dia la... klik sini
Tapi perlu ke di anjurkan satu acara untuk orang Islam pegang anjing di buat secara besar-besaran...??
Kalau ada yang kata perlu, aku nak tanya, untuk apa...???
Menurut penganjur acara itu syed azmi alhabshi, tujuan acara itu di anjurkan adalah untuk membantu umat Islam membuang persepsi negatif terhadap anjing dan mengajar cara-cara untuk "samak"
Ntah la aku pun tak paham untuk apa acara ini di jalankan, bukan ramai pun umat Islam di malaysia ni teringin nak bela anjing, tak tau la pulak lepas nie ada badan bukan kerajaan akan memperomosikan bela anjing kepada umat Islam.
Harap pihak berwajib tolong pantau sikit acara yang pada aku cukup GILA ni....



Terjerit-Jerit Rakyat Minta Akta Hasutan Di Kekalkan, Tapi Mamat Nie...

Image
Dia nie orang umno, tapi bawa suara pembangkang...
So ahli umno dan rakyat tak payah la terjerit-jerit mintak akta hasutan di kekalkan...
Pasalnya pemimpin besar umno sendiri setuju akta itu di hapuskan...
So ape cerita...???



Harga Minyak Dunia Dah Turun, Harap Gomen Turunkan Harga Minyak Di Malaysia...

Image
Menurut AFP, harga minyak dunia kini $83.37 se-tong, kali terakhir harga minyak turun adalah dua tahun lepas iaitu $80.37 se-tong.
Dengan penurunan harga minyak dunia nie, aku berharaplah agar kerajaan yang perihatin dengan nasib rakyat terbanyak nie, bermurah hati la untuk turunkan harga minyak.
Menurut laporan AFP, punca harga minyak kini turun adalah kerana "over supply" dengan bahasa kampung bekalan minyak dunia berlambak-lambak, so dunia sekarang nie tak ada masaalah kekurangan stok minyak, bila dah berlambak sangat bekalan, maka tak logik untuk harga minyak di naikan...

Hasan Malek The Legend, Manusia Hebat Yang Pernah Tanah Melayu Miliki...

Image
Setiap patah kata yang di nukilkan oleh hasan malik ibarat "masterpices" seperti leonardo da vinci karyanya monalisa.
Setiap gerak yang di buat hasan malik mengikut denyut nadi rakyat...
Negara dan rakyat sepatutnya megah dan rasa beruntung memiliki seorang menteri yang super duper genius, manusia genius seperti hasan.
Suatu ketika dulu, hasan pernah mengungkapkan ayat " kalau harga ayam naik, jangan makan ayam" wow... satu ungkapan yang mampu meruntuhkan tembok besar cina, ungkapan sehebat ungakapan nepoleon ketika berdepan tentera british dalam peperangan waterloo, hanya manusia genius seperti hasan malik mampu mengungkapkan kata-kata pujangga macam tu...
Jawatan sebagai menteri perdagangan dalam negeri dan hal ehwal pengguna amat tidak setara dengan ke genius-an hasan malik...
Perdana Menteri adalah jawatan yang cukup sesuai untuk beliau yang berotak genius se genius albart einstein...

Penubuhan Sekolah Vernakular (SRJK-C & SRJK-T) Tiada Dalam Perlembagaan Persekutuan...

Dengar elok-elok, perlembagaan persekutuan tidak ada menyebut orang cina dan india berhak untuk menubuhkan sekolah aliran mereka sendiri...

Sahabat "SESAT" Anwar Ibrahim Akan Di Halau Keluar...

Image
Cukuplah anwar je yang sesat, jangan di jemput lagi orang luar datang untuk menyesatkan umat Islam di malaysia nie...

When "Menteri-Menteri bongok" wrongly explained as "good for government"

Image

DAP Terpaksa Guna Populariti MILO Untuk Raih Simpati Orang Melayu...

Image
DAP terpaksa guna populariti minuman MILO untuk megembalikan tenaga politik parti mereka...

Tidak cukup dengan mengumpan beberapa orang anak gadis melayu menjadi ahli dan jurucakap mereka, DAP menggunakan minuman kegemaran orang melayu untuk meraih populariti mereka...

Lihatlah bertapa desperate nya mereka...



Hadi Awang Boleh Kena Penyakit TIBI Kalau Baca Tulisan Tun Mahathir Ini...

Image
TAHALUF SIYASI
1. Dalam usaha PAS untuk mengurangkan sokongan orang Melayu kepada UMNO, PAS mendakwa bahawa orang UMNO menjadi kafir kerana bekerjasama dengan orang bukan Islam, khususnya orang China yang beragama Buddha atau Taoist dan orang India yang beragama Hindu
2. PAS mendakwa bahawa orang Islam tidak dibenar oleh agama Islam bekerjasama dengan orang bukan Islam. Mereka akan menjadi kafir jika berbuat demikian. Oleh itu, orang Melayu dalam UMNO dan penyokong mereka sudah menjadi kafir.
3. Tuduhan ini dibuat dengan begitu serius sehingga orang PAS benar- benar percaya orang UMNO kafir. Susulan dari itu, orang PAS tidak lagi sembahyang berjemaah dengan orang UMNO. Mereka sembahyang berasingan dibelakang imam mereka sendiri.
4. Mereka tidak membenar anak mereka berkahwin dengan anak orang UMNO. Ada yang dikahwin sekali lagi kononnya untuk menghalalkan perkahwinan mereka sebelum menyertai PAS.
5. Kubur orang PAS juga diasingkan dari kubur orang UMNO. Ada juga perpecahan dalam kelua…

Rakaman Perbualan Telefon Dikatakan Antara Seorang AJK PAS & Safuan Anang...

Antara yang menarik dalam perbualan telefon itu ialah...

1. AJK PAS itu mengakui, khalid samad, dr dzul dan suhaizan kiat memang tak boleh pakai...
2. Budak safuan anang nie, sebenarnya bukan ahli mana-mana parti pon...

Korang dengar rakaman perbualan itu sampai habis...

Sudahla Harga Minyak Naik, Kini Azmin Arah Bank Bekukan Akaun Bantuan Untuk Warga Emas Di Dun Perlabuhan Kelang

Image
Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor mengarahkan bank supaya membekukan akaun Skim Mesra Usia Emas (SMUE) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang yang diwakili bekas Menteri Besar itu.
Arahan atas nama Bendahari Negeri Selangor itu dikeluarkan pada 25 September lalu.
Pegawai Khas kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Faekah Husin berkata, beliau percaya tindakan tersebut dibuat atas arahan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

TERIMA KASIH GOMEN HARGA PETROL NAIK TEPAT PADA MASANYA

Image
Kenaikan harga petrol RON 95 dan diesel mulai 2 Oktober ini mungkin SANGAT TEPAT pada masanya menurut jangkaan para penasihat kerajaan yang memerintah.
Apa tidaknya, seawal malam Jumaat ini, pastinya umat Islam.akan mulai berpusu-pusu berkereta untuk pulang ke kampung halaman menyambut Aidiladha.
Pastinya semua yang pulang ke kampung itu akan terasa kesan kenaikan 20 sen itu.
Mengambil MASA YANG TEPAT untuk kuatkuasa kenaikan harga minyak itu, pastinya apabila sanak saudara berkumpul ketika berkorban dan menikmati juadah Aidiladha nanti, barulah ada korum yang besar untuk mengutuk kerajaan yang memerintah. 
Kalau ramai-ramai duduk mengutuk kerajaan, baru ada umphhh, baru ada kesan!!! Tak ke begitu?
Apa sebenarnya agenda penasihat kerajaan ini? TENGGARA is SOUTHEAST

Sekolah Rasis Mahu Peruntukan Lebih Tahun Depan

Image
Adakah najib akan melayan permintaan mereka...?
Apa keuntungan yang kerajaan dapat sekiranya membantu mereka, ada jaminan ke yang boleh mereka berikan sekiranya lebih peruntukan di beri maka mereka akan memberi lebih undi kepada BN.
Kalau mereka tak boleh janji, aku cadangkan, baik ketepikan permintaan mereka tu.
Bak kata orang negori, buat perabih borehh...