Ini Dinamakan Solat Politik...


Cer tanya zuraidah mak lampir. Dia solat ikit mazhab mane?
Atau pun telahan aku selama ini ada kebenaranya. Zuraidah tu sebenarnya bukan perempuan tapi dia jantan yang menyerupaai perempuan...
Pengundi ampang nilaikan lah sendiri. Ini ke jenis buta agama pemimpin yang korang undi hari tu...

Comments

Anonymous said…
Adoiiii kelakar la puak ni... Gila menunjuk nunjuk...323
Anonymous said…
aku memang malu ...tak pernah undi dia pun.....tengok cara cakap dan style memang
pun tak ada kelas....
Anonymous said…
kot2 dia ni berMAZHABkan regim zionis ISRAEL ....
sedih.. amat menyedihkan...
selalunya kan org yg menunjuk2 kat luar ni, kat dalam dia tak buat...
wlau mcmana pun.. kita kena bersangka baik tapi cuma yg solat tak nampak yg patut dinampak.. nampak jelas nampak tu, dh tentu dah ZIONOSnya...
aduyai.........
raismazzadam said…
Klu sembahyang sebeleh ANJING pun...puak PR akan kata sah....Penyokong PR kan GILA LAGI BODOH....
Anonymous said…
macamlah tak ada surau.. buat malu..
Anonymous said…
DiTanah Melayu ni surau dan masjid ada di mana2. Pergilah solat di sana. Kita bukan dlm darurat. Jagalah adab !
Anonymous said…
Kufur nikmat.
Anonymous said…
Kufur nikmat.
Anonymous said…
Nmpak sngt x pernah solat......ni solat nk cover malu pd juak Pas....teruk Pkr ni solat pun jd bahan politik.....
Anonymous said…
Masjid Besi yang boleh memuatkan 12,000 jemaah hanya berhadapan dengan POJ saja. Kenapa nak kena sembahyang tempat terbuka. Inilah ajaran peliwat tua, kena tunjuk islamik baru orang boleh percaya.
Anonymous said…
Sebenaqnya, makin ramai si ekoq-ekoq PENYAMAQ, ejen Barat-ZIONIS, dan ejen-ejen mereka dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM termasuk menggunakan Bukan Islam Inonesia/Thailand/Filipina-muka Melayu, utk. MENYAMAQ sebagai/masuk Islam atau guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi) – untuk termasuk berkahwin dgn. pemimipin/usahawan Islam/Melayu yg. penting dan kaya; dan terus menyonsangkan mereka terutamanya jadi puak liberal Islam - yg. ramai dah hidup mcm. omputih!

Lihat sajalah perangai si SODOM-no-1; dari jadi pemimpin mahasiswa Islam kat universiti, sampai boleh jadi puak songsang – tapi yg. herannya, bininya tak pula kisah!

Jadi baik MAIS/JAIS panggil BETINA PKRSODOM ni - apahal Solat boleh tunjuk rambut pula?! Biaq pecah TEMBELANG identiti dia sebenaq; suruh baca Quran - KDN patut siasat asal-usul keluarga BETINA ni kat Indonesia; betulkah Islam?!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said…
AURAT WANITA KETIKA SOLAT

AURAT WANITA DALAM SOLAT : Para ulama telah bersepakat berdasarkan dalil-dalil yang ada untuk menetapkan bahawa batas aurat seorang wanita adalah seluruh tubuhnya, kecuali wajah dan kedua tapak tangan. Dalam bahasa arab, disebutkan jami'u badaniha illa al-wajha wal kaffaini (seluruh tubuhnya kecuali wajah dan dua tapak tangan).

Mungkin yang jadi titik masalah di sini adalah tentang istilah telapak tangan. Dalam Bahasa Melayu, kalau al-kaffaini diterjemahkan sebagai telapak tangan, sebenarnya bukan penterjemahan yang tepat. Sebab yang dimaksud dengan al-kaffaini adalah tapak tangan, mencakupi bahagian dalam (bathinul kaff) dan juga bahagian luar atau punggung (zhahirul-kaf). Sedangkan bila diterjemahkan dengan telapak tangan, maka yang dimaksud hanya bahagian dalam tapak tangan saja.

Penterjemahan yang tepat adalah tapak tangan yang mencakup bahagian dalam dan luarnya. Sehingga batas mulainya aurat adalah pada pergelangan tanganya (ar-risghu).

Popular posts from this blog

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

VIDEO Memperingati 46 Tahun Peristiwa 13 Mei 1969...

GELABAH HILANG KUASA, MAHATHIR MACAM SEMBUNYIKAN SESUATU