Posts

Showing posts from February, 2013

Lima Tahun Dalam Pakatan, PAS Gagal Mengislamkan Mereka...

Image
PAS GAGAL…PAS TIADA LANSUNG AGENDA UNTUK MENGISLAMKAN ORANG KAFIR CINA & ORANG KAFIR INDIA DI MALAYSIA
Penasihat Umum (Mursyidul Am) PAS iaitu NIK ABDUL AZIZ NIK MAT telah menghasilkan sebuah buku bertajuk 
“ MUHAMMAD BUKAN NASIONALIS”
Tetapi parti yang di pimpin oleh NIK AZIZ  iaitu PAS tak seperti apa yang ditulis dalam buku tersebut. 1)Parti PAS berjuang untuk bangsa MELAYU sahaja bersifat Kebangsaan/Nasionalis.
2)Parti PAS langsung tiada agenda untuk mengislamkan orang Kafir Cina & orang Kafir India di Malaysia.
3)Muktamar-muktamar PAS tidak pernah meletakkan sasaran /angka untuk mengislamkan orang Kafir Cina & orang Kafir India di Malaysia & mereka langsung tidak pernah berbincang, menbahaskan & menyentuh perkara tersebut.
4)Pemimpin-pemimpin atasan PAS semua berbangsa MELAYU tiada pun orang MUSLIM dari golongan Cina & India memegangkan jawatan peringkat tertinggi dalam PAS, tetapi mereka menubuhkan sayap parti untuk orang KAFIR CINA untuk menyokong kuasa…

Haiwan Kah Aku Kerana Terima Wang Dari Ulil Amri

Image
ADAKAH wajar penerima bantuan kewangan dari Kerajaan Pusat yang diterajui Barisan Nasional (BN) dianggap sebagai haiwan yang memakan hampas. Sepatutnya isu ini tidak timbul jika kita sebagai umat Islam memahami konsep bersyukur terhadap rezeki yang diberikan oleh Allah SWT.
Jika kita hidup susah tetapi hendak mengharapkan kerajaan yang papa kedana pun tidak ada gunanya juga. Soalnya Kerajaan Pusat mampu memberi dan kita tidak kufur nikmat sanggup menerima maka mengapa dipersoalkan sama ada memberi duit sebagai memberi ikan dan bukan memberi pendidikan.
Bercakap soal memberi ikan dan bukan belajar cara menangkap ikan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, cuba lihat apa yang dilakukan oleh kerajaan Terengganu di bawah Menteri Besarnya, Datuk Seri Ahmad Said berbanding apa yang telah dilakukan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak dengan pendidikan anak-anak negeri masing-masing.
Sehingga kini di Kedah krisis …

Mereka Bantu Gereja Untuk Jatuhkan Kerajaan BN

Image
Satu forum bertajuk "preparation for election" anjuran dua ngo, action network & catholic graduates movement of malaysia akan di adakan di dewan gereja st peter, melaka.
Soalannya, untuk apa ngo berteraskan kristian menganjurkan forum pilihanraya dan menjemput dua anak melayu Islam memberi "talk" pada forum itu...???
Aku yakin dan percaya forum yang adi anjurkan oleh ngo kristian ini akan mirip macam forum memeluk Islam seperti yang pernah di anjurkan oleh bar council tahun 2008 dulu.
Forum anjuran ngo kristian ini bukan nak bincang sangat pasal pilihanraya pun, tapi perbincangan tertumpu kepada penggunaan kalimah Allah... tak percaya korang tengok je la nanti. sumber: JPX



Kenapa Ada Salib Di Buku Manifesto Pakatan...???

Image
Desas desus yang mengatakan agama kristian akan di jadikan agama rasmi malaysia dan seorang yang beragama kristian akan di lantik menjadi perdana menteri, kini sudah nampak kebenarannya...
Apa motif pakatan meletakan tanda salib pada buku manifesto mereka, adalah tidak adil logo kristian di letak di buku manifesto tapi tidak simbol bulan dan bintang yang selama ini menjadi simbol agama Islam di ketepikan, bagai mana pula dengan simbol agama hidu, sikh dan buddha?
Kenapa salib mendapat tempat istimewa dalam manifesto pakatan...???


Dua Belas Kegagalan Manifesto Pakatan Selangor, Lagi Mau Percaya Kaa....

Image
Dulu masa belum berkuasa ini tawaran mereka:


Sesudah berkuasa, tawaran jadi tawar, janji tinggal janji:


Manifesto Pakatan Yang Bisa Menumbangkan BN..

Image
Sekiranya kami menang PU13, kami berjanji :

Harga minyak Harga minyak akan turun. Mulai Julai 2013, harga minyak kelapa, minyak lintah, minyak bijan dan minyak gamat akan kami turunkan 50peratus. Minyak ikan  minyak rambut, minyak senyonyong,  minyak urut dan minyak wangi akan kami turunkan 25%. Minyak pelincir jenama Vaseline serta minyak cap kapak akan kami bagi percuma kepada rakyat.
Harga kereta Harga kereta akan turun. Mulai Disember 2013, keretapi, kereta lembu dan kereta remote control akan kami turunkan 50%. Harga kereta mayat tak turun.
System AES Automated Enforcement System (AES) sedia ada akan dimansuhkan dan diganti dengan system AES (Animal Enforcement System) yang baru. Monyet dan kucing akan digunakan untuk menangkap pemandu yang laju atau yang tidak mematuhi arahan lalulintas.
Pendidikan percuma Pendidikan percuma akan diberikan kepada rakyat untuk mempelajari bidang-bidang berikut (1) permainan computer (2) tatacara menggunakan Facebook and Twitter (3) mengumpat (4) mengg…

Lima Tahun PI Bala Bersembunyi, Segala Kos Di Tanggung PKR...?

Image
Selepas lebih kurang 5 tahun penyiasat persendirian Balasubramaniam Perumal (PI Bala) menghilangkan diri bersembunyi di India, Ahad lepas bersamaan 24 Februari 2013, akhirnya PI Bala muncul di KLIA dengan sambutan hangat oleh kira-kira 50 penyokong PKR. 
Sambutan yang diberikan oleh PKR terhadap PI Bala itu mengesahkan lagi wujudnya peranan parti itu dalam merencanakan komplot jahat mereka memanipulasi dan mensensasikan kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya untuk dikaitkan dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.
Lagi pun bila mana perkara pertama yang dilakukan PI bala ialah bersumpah bersaksikan kitab Hindu Bhagavad Gita bahawa Akuan Bersumpah (SD) pertama yang mengaitkan Najib dalam pembunuhan Altantuya kononnya adalah benar, manakala SD 2 pula dilakukan secara terpaksa, tambah jelas lagi peranan PKR dalam kes ini.

Orang PAS Islam Di Dalam Surau, Tapi Kafir Di Pentas Ceramah

Image
SEBARKAN....

Aku Senaraikan 8 Kegagalan Pentadbiran Kerajaan Pakatan Haram Selangor...

Image
SEJAK mengambil alih Selangor pada Mac 2008, kerajaan negeri Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak pernah serius dalam menunaikan janji-janji dalam manifestonya.
Apabila Gabungan Prihatin Rakyat Selangor (GPRS) yang pertama sekali tampil mempersoalkan janji-janji yang dimungkiri kerajaan negeri serta memulakan tindakan saman, keprihatinan NGO itu disambut remeh pula oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Malah, Abdul Khalid mencabar pula sesiapa sahaja termasuk GPRS menyaman kerajaan negerinya. Lebih teruk lagi, boleh dijawabnya: "Manifesto itu bukan janji."

Mana Wang 50 Ribu Milik Altantuya, Bala...???

Image
PRU 13 yang akan berlangsung dalam tempoh terdekat ini dijadikan sandaran utama oleh bekas penyiasat persendirian P Balasubramaniam (Bala) untuk pulang ke Malaysia setelah dipanggil balik oleh pemimpin Pakatan Rakyat untuk membantu mereka dalam kempen kelak.
Isi kempen pastinya tidak lari dari menyentuh perihal kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shariibu yang merupakan kekasih gelap kepada Razak Baginda di mana PR cuba mengaitkan kematian wanita itu dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.
Kepulangan Bala tentulah tidak secara percuma, ada habuannya dari PR sementelah lagi sepanjang perlariannya di India selama beberapa tahun lepas segala perbelanjaan dan kos kehidupannya di sana mendapat sokongan kewangan daripada pemimpin parti pembangkang.

Berapa Speed Limit Yang Sesuai Untuk Puaskan Hati Bahalul Nie...???

Image
Tergelak bila aku baca cerita budak nie, dia tak puas hati pasal speed limit jalan di putrajaya hanya 70 kilometer sejam, kaw-kaw dia balun kerajaan, so soalan aku pada budak nie dan kawan-kawan dia yang bersetuju dengan pendapat bodoh budak nie,
Berapa speed limit yang korang nak untuk puaskan hati korang...???
nota: budak nie bekas pelajar UNISEL, kalau dah dasar pembangkang, ada je benda yang dia nak bangkang walau pun dia nampak bodoh kalau dia bangkang perkara yang boleh menyelamatkan nyawa rakyat.

Nasib Malang Seorang Wanita Bersuamikan Penyamun Yang Paling Di Kehendaki...

Image
Kamal Hisham bukan sahaja seorang Penyamun Tegar..., anak kelahiran Majidee Johor ini seorang yang Penakut Tahap Gaban kerana masih belum berani untuk pulang dan membuktikan semua tuduhan tuduhan palsunya terhadap Tuanku Sultan Johor, Tuanku Sultan Ibrahim Ismail.
Penyamun Tegar yang memboncit dengan kekayaan jutaan wang ringgit hasil daripada kerja menyamun setelah bermodalkan tipu helah menjual nama Sultan Johor, masih berada diluar negara berbelanja sakan di Dubai dan beberapa negara Eropah.
Sekarang ini difahamkan Kamal semakin resah kerana segala fitnah dan tuduhan palsu terhadap Tuanku Sultan Ibrahim tidak berjaya merosakkan minda rakyat. Apatah lagi rakyat di negeri Johor sangat mencintai seorang Sultan yang berjiwa rakyat, mudah didekati... baca selanjutnya klik sini.

Ada Misteri Kes Lahat Datu & Misuari Jumpa Anwar...

Image
1. misuari dendam dengan kerajaan malaysia kerana menangkapnya dulu.
2. misuari tahu kerajaan malaysia ada simpan dokumen dan surat perjanjian sultan sulu dengan syarikat hindia timur
3. misuari tahu filipina masih berselera keatas sabah.
4. misuari tahu besar imbuhanya kalau sabah kembali kepada filipina dia dan sultan sulu turut juga dapat imbuhan.
5. tapi sapa yang nak tolong misuari untuk dapatkan balik surat dan dokumen itu?
6. itu sebabnya misuari pergi berjumpa dengan anwar, mungkin pandangan misuari anwar akan jadi perdana menteri malaysia
7. misuari cuba deal dengan anwar, untuk dapatkan surat dan dokumen itu.
8. kalau berjaya, mungkin anwar juga akan dapat imbuhan mungkin bukan dari filipina tapi tuan kepada filipina (amerika)
9. penceroboh yang masuk ke lahat datu bukanya semua askar sultan sulu, tapi adalah komando filipina.
10. logik, sultan sulu tak ada rakyat, tak ada kerajaan, tak ada duit, mana mari senjata tu, sapa supply?
11. mereka (komando filipina) dihantar untu…

DETUM JELATIK: Cina Gunakan PKNS Untuk Halau Melayu... Yeeehaa.

Image
Melayu dah kena gadai, Melayu dah kena lelonggg..... PKNS yang dahulunya berperanan mengangkat martabat ekonomi melayu kini sudah menjadi pencacai barua untuk mengkayakan pelabur pelabur cina dari Singapura demi tembolok chauvanist DAP.
Kerajaan Pakatan Negeri Selangor sedang rancak mahu melaksanakan sebuah Projek Megalomania yang terletak dikawasan penduduk melayu di Keramat dalam DUN Hulu Klang, dibawah Parlimen Gombak.
Pembangunan MEGA ini akan menyaksikan orang melayu pesekitaran situ akan dihalau seperti anjing kurap..! Merempat ditanahair sendiri kerana mahu mengkayakan kaum sepet dari Singapura dan China. Kununnya mereka adalah pelabur asing yang sangat prominen, tetapi sebenarnya inilah dia proses pengusiran kaum melayu secara sangat halus...
Yang menjadi peliknya, projek MEGA yang mahu membinan beberapa bangunan pencakar langit menelan harga berbilion ringgit, lantikan syarikat pemaju untuk projek ini sangat meragukan dan tidak mustahil berlaku penipuan dalam kerajaan negeri…

Lebih 15 Ribu Sambut Najib Di Parlimen Pandan Semalam...

Image
PM Najib menghadiri sambutan chap goh meh di parlimen pandan semalam, kira-kira lebih 15 ribu orang hadir di majlis itu.
Dalam majlis itu, najib menerima memorandum permohonan untuk membina sekolah jenis kebangsaan cina di dun teratai, najib berkata, kerajaan pusat tidak ada masaalah meluluskan projek itu, tetapi yang menjadi masaalahnya ialah kuasa untuk memberi kelulusan tapak pembinaan sekolah di tangan kerajaan negeri, jadi untuk menyenangkan pembinaan sekolah itu, najib meminta pengundi di dun teratai memberikan kemenangan kepada BN di dun teratai dan di selangor, supaya permohonan untuk membina sekolah itu menjadi lebih mudah.

MESTI TONTON: Video Cara Mudah Mematahkan Helah Orang Kristian Nak Guna Kalimah Allah

Image
Satu penerangan yang cukup menarik, senang di faham lengkap dengan berberapa ayat quran sebagai rujukan, cara mudah nak patahkan helah orang kristian yang kini makin menggila nak guna kalimah Allah... 

SEBARKAN DEMI MENJAGA KESUCIAN KALIMAH ALLAH

Ada Sebab Kenapa Nur Misuari Jumpa Anwar Ibrahim...

Image
Ada sebab kenapa nur misuari nak sangat berjumpa anwar ibrahim, akibat rasa dendam yang teramat sangat kepada kerajaan malaysia, misuari sanggup menggigit tangan orang yang pernah suap nasi ke mulut dia dulu...
Ada secret deal antara anwar dan nur misuari, ini cerita lama, ini dendam lama, hanya anwar sahaja yang mampu menolong misuari membalas dendam ini...
Nanti aku sambung lagi...

Atas Runtuhan Rumah Pangsa Orang Melayu, Cina Dirikan Kodominium Mewah...

Image
Kenyataan Media
GAPS rasa terpanggil untuk turut sama menyatakan bantahan terhadap cadangan Menteri Besar yang mahu membangunkan projek kediaman kondominium super mewah di tapak runtuhan bangunan rumah pangsa orang Melayu di Kg Datuk Keramat.
Kondominium super mewah 45 tingkat Datum Jelatik yang ditawarkan dari rm 956,000 hingga rm 11.6 juta sebuah adalah harga yang langsung tidak munasabah untuk dibeli oleh orang Melayu, Cina atau India yang berpendapatan kecil atau sederhana. Hanya jutawan dan mereka yang berpendapatan minimum rm20,000 sebulan saja yang mampu untuk membeli kondominium itu.
Usaha yang di pelopori oleh PKNS ini adalah terpesong jauh dari tanggungjawab mereka yang sepatutnya membina perumahan untuk golongan rendah dan sederhana.
GAPS ingin mempertikaikan polisi perumahan kerajaan negeri khususnya PKNS yang dalam masa 5 tahun ini hanya menumpukan pembinaan rumah untuk orang kaya dan jutawan sahaja sedangkan 90% penduduk selangor adalah terdiri dari mereka yang berpendap…

Terima Kasih Nik Ajis, Aku Cayank Kau...

Image
Terima kasih aku ucapkan pada nik ajis, kalau boleh aku nak cium-cium pipi dia yang dah berkedut sejuta tu, makin dia buka mulut, makin banyak undi pakatan hilang...
Ya Allah kau lanjutkan lah usia nik ajis, sesungguhnya dia banyak membantu BN memenangi pilihanraya akan datang, Aminn.....


Hasil Negeri Kedah Gawat, 11 Adun Desak Azizan Letak Jawatan MB

Image
TUNTUTAN RM100 juta oleh Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak kepada Kerajaan Pusat sebagai pampasan untuk menghentikan pembalakan ?cuci mangkuk? di kawasan tadahan hujan berdekatan Tasik Pedu, menunjukkan Pas Kedah cukup terdesak untuk meningkatkan hasil pendapatan negeri.
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang pernah menjadi Menteri Besar Johor selama sembilan tahun, menyifatkan kenyataan Azizan - yang menjadi menteri besar sejak 2008 - sebagai amat tidak logik dan tidak masuk akal, lebih-lebih lagi dari segi hubungan kerajaan negeri dengan Persekutuan.
Namun Pas Kedah tidak mempedulikan sama ada tindakannya disifatkan mengugut, tidak wajar atau pelik kerana perbuatan di luar kewarasan seperti merosakkan alam sekitar dan menggondolkan hutan yang terletak hanya 100 meter dari tasik sudah pun dilaksanakan walaupun tanpa laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA).
Meskipun tuntutan itu membuktikan kewangan negeri tenat atau berisiko muflis namun sungguh m…

Parti BERJASA Tawar Tempat Bertanding Buat Ustaz Nasaruddin Mat Isa

Image
Kalau tanya generasi muda sekarang pasti ramai yang kata kenal langsung apa itu BERJASA.Ini kerana sudah lebih 17 tahun parti politik serpihan PAS itu menyepi.

Tiba-tiba muncul berita baru-baru ini mengenai pengumuman parti BERJASA untuk bertanding semula dalam PRU ke 13.

Pengumuman itu sudah tentu  menimbulkan tanda tanya dan menarik perhatian berbagai pihak terutamanya pemerhati politik semasa.

Semua orang tahu PAS kini berkecamuk dengan berbagai masalah ekoran hubungannya dengan DAP dan PKR.

Apakah ia hendak mencelah masuk melihat situasi itu?

Presiden ISMA Abdullah Zaik Abdul Rahman berkira-kira untuk bertanding di 20 kerusi DUN dan Parlimen seluruh negara.

Fokus mereka jelas "Bertanding Bukan kerusi yang ditandingi UMNO atau PAS," malah Presiden BERJASA, Mohd. Yusoff Haron sendiri awal Febuari lalu menawarkan tempat untuk bekas Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa untuk bertanding di atas tiket parti tersebut. sumber: AgendaDaily

Fauziah Saleh Minta Majlis Syura Ulama PAS Jangan Halang Kristian Guna Kalimah Allah

Image
Korang tengok sendiri kenyataan minah nie, hari tu kes lynas dia juga nak jadi hero, pakar nuklear yang juga ahli parlimen hulu langat dr che rosli kata loji lynas selamat, tapi minah nie mati-mati dok kata loji lynas tak selamat...
Nahh... sekarang bila majlis syura ulama pas kata, kristian tak boleh pakai kalimah Allah, minah nie seboleh-boleh kata kalimah Allah tu boleh pakai malah dia siap kata lagi, orang zaman jahiliah dah lama pakai, kenapa orang sekarang tak boleh pakai...
Ntah la korang tengok la sendiri video nie...

Belum Tawan Putrajaya, PKR & DAP Johor Sudah Berbunuhan

Image
Akhir-akhir ini politik Malaysia semakin kerap dihiasi dengan kisah pertelingkahan antara parti-parti sekutu di dalam pakatan pembangkang akibat isu-isu semasa.  Antaranya, isu Kalimah Allah, jelas meretakkan hubungan PAS dengan DAP walaupun terdapat suara-suara di dalam PAS yang tidak mampu mengakui hakikat itu.  Isu yang sama juga menjauhkan lagi PAS dengan PKR kerana parti PKR jelas mempunyai pendirian yang sama dengan DAP. 
Walaupun PAS pada hakikatnya, akur dengan kehendak PKR dan DAP tetapi ‘pertelingkahan mulut’ di media perlu diteruskan bagi memberi gambaran kepada penyokong PAS kononnya parti itu tidak akan mengalah.  Namun, ketidaksanggupan PAS untuk keluar dari Pakatan Rakyat dengan sendirinya menandakan PAS telah pun kalah dan akur kepada DAP dan PKR.

Kesian... Fikiran Anwar Makin Berkecamuk...

Image
Ketua Pembangkang semakin berkecamuk fikirannya ekoran tekanan politik yang dihadapi menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 yang akan diumumkan dalam masa terdekat.
Kalan dalam istilah peperangan, Anwar Ibrahim terpaksa mengeluarkan semua senjata sulitnya bagi menghadapi populariti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang semakin meningkat.
Malah Anwar jelas nampak tertekan apabila rakyat mula memberi respons yang cukup memberangsangan terhadap segala usaha serta program untuk membantu dan meringankan kos kehidupan.

Sharizat Tuntut Wan Azizah Perjelas Isu Xenophon...

Image
SIARAN MEDIA
Y.BHG DATO’ SRI SHAHRIZAT ABDUL JALIL
KETUA BARISAN NASIONAL WANITA MALAYSIA
WANITA BN TUNTUT PRESIDEN PKR JELAS ISU XENOPHON

KUALA LUMPUR, 19 FEBRUARI 2013 – Wanita Barisan Nasional pada hari ini menuntut penjelasan dari Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah sama ada benar Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan individu yang bertanggungjawab menjemput Xenophon datang ke Malaysia untuk meyakinkan Majlis Syura PAS bahawasanya beliau lebih layak dan bersih dari Datuk Seri Hadi Awang, Presiden PAS, untuk menjadi Perdana Menteri seandainya Pakatan Rakyat memenangi Pilihanraya Umum Ke 13 yang akan datang.
Kehadiran Xenophon juga dilihat membawa agenda dan unsur negatif kepada negara yang mana boleh menggugat kestabilan dan keharmonian rakyat Malaysia yang selama ini hidup di bawah naungan kerajaan yang berdaulat dan berpelembagaan.  
Wanita BN juga menyokong tindakan Jabatan Imigresen Malaysia yang tidak membenarkan kemasukan Nick Xenophon ke Malaysia baru-baru ini seperti yang dila…

Karpal Perlekeh Kenyataan Majlis Syooru PAS...

Image
KENYATAAN AKHBAR DATO’ DR HASAN MOHD ALI  MENGENAI KENYATAAN TERKINI KARPAL SINGH  BERHUBUNG DENGAN KALIMAH ALLAH
Saya terpanggil untuk membuat sedikit ulasan mengenai kenyataan Karpal Singh berhubung dengan isu kalimah Allah yang dimuatkan dalam beberapa portal berita hari ini.
Karpal dalam kenyataannya menyebut bahawa Pakatan Rakyat tetap bertegas berpegang kepada keputusan Majlis Presiden Pakatan tersebut pada 8 Januari 2013. Beliau tetap bertegas tidak menerima keputusan Majlis Syura Ulama PAS yang bersidang pada 30 Januari 2013 yang tidak membenarkan kalimah Allah digunakan oleh penganut Agama Kristian dalam Bible versi Bahasa Melayu.
Karpal Singh mendakwa bahawa majoriti 2/3 (DAP dan PKR) mengambil pendirian yang sama dengan apa yang beliau pertahankan selama ini. Karpal dipetik sebagai berkata “Majlis Syura Ulama PAS adalah satu bahagian kecil dan tidak mewakili majoriti. Keputusan Majlis Syura tidak boleh atasi keputusan yang diumumkan ketiga-tiga pemimpin utama PR”.
Kenyataa…

Banjir Di IOI Puchong, Bukti MB, Ahli Parlimen & PBT Tak Buat Kerja...

Image
Kenyataan Media GAPS
Banjir IOI Puchong bukti kelemahan pentabiran Khalid Ibrahim
Banjir yang melanda IOI puchong pada petang ini adalah sudah dijangkakan. Banjir yang sama pernah menyerang Klang beberapa kali dalam tahun lalu. Banjir yang sama juga pernah melanda Kajang tahun lalu.
Semua orang tahu, punca banjir-banjir kilat adalah kerana saliran longkang, parit dan sungai tidak diselengara dengan baik oleh pentadbiran Dap, Pkr dan Pas.
Walaupun kerajaan pusat memberikan bantuan sebanyak lebih dari RM350 juta setahun dari peruntukan MARRIS kepada kerajaan Selangor setiap tahun, namun kerana kelekaan Menteri Besar bermain politik setiap hari menjadi nya lena dalam buaian politiking yang tak berkesudahan. Peruntukan yang sepatutnya dibelanjakan untuk baiki jalan, selenggara parit, longkang dan sungai dibazirkan kepada projek MES yang menguntungkan kroni politik Pkr, Dap dan Pas sahaja.
Air hak rakyat seperti yang dilaungkan setiap hari oleh MB, adalah air banjir juga milik rakyat ? Mo…

Apa Akan Berlaku Sekiranya Pakatan Kalah PRU 13...???

Image
Antara perkara yang di jangka akan berlaku selepas tutupnya pusat-pusat mengundi ialah,
Pakatan akan kumpulkan seberapa ramai penyokong mereka di hadapan pusat mengundi, mereka akan buat kecoh selepas kiraan di setiap saluran mengundi menunjukan ada tanda-tanda mereka akan kalah...
Berkumpul di dataran contoh kalau di selangor di dataran shah alam, sambil melaungkan slogan mengutuk spr, kononnya pengundian pada hari tu tidak sah dan ada penipuan...
Bila tahu mereka kalah di negeri selangor, (contoh) mereka akan cetuskan kekecohan dan suasana panic, contoh bakar kenderaan, bakar harta benda awam, kepung pejabat suk, percayalah bangunan umno selangor juga menjadi sasaran, perlu ingat, ketika itu hari sudah beransur malam...
Perarakan akan berlaku, terutama di kuala lumpur, mereka akan berkumpul di dataran merdeka, protes dan membakar harta benda awam akan di buat untuk menimbulkan suasana panic...

Bertempur dengan pihak berkuasa sudah tidak boleh di elakan (contoh perhimpunan bersih 3.…

Haron Din Dimaki Oleh Ahli PAS Kerana Tak Setuju Kristian Guna Kalimah Allah....

Image
Cuba baca terjemahan ayat ini...
“Sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: “Sesungguhnya Allah adalah Al Masih putra Maryam”, padahal Al Masih (sendiri) berkata: “Hai Bani Israel, sembahlah Allah Tuhanku dan Tuhanmu” Sesungguhnya orang yang mempersekutukan (sesuatu dengan) Allah, maka pasti Allah mengharamkan kepadanya surga, dan tempatnya ialah neraka, tidaklah ada bagi orang-orang lalim itu seorang penolong pun.“[QS. Al-Maidah:72

"Sesungguhnya kafirlah orang-orang yang mengatakan: "Bahwasanya Allah salah satu dari yang tiga" [trinity], padahal sekali-kali tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Tuhan Yang Esa. Jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, pasti orang-orang yang kafir di antara mereka akan ditimpa siksaan yang pedih."[QS.Al Maidah:73]

PAS Kota Raja Nak Bagi Petrol Free...???

Image
Sapa nak minyak free...??? pergi ke stesen minyak caltex taman seri andalas, hanya bawak ic je...
Satu lagi cara pas nak pancing undi... kahhh...kahhh...kahhh...

GEMPAR: Ulama PAS Sengaja Sorok Ayat Ini Untuk Benarkan Kristian Guna Kalimah Allah...

Image
Baca terjemahan ayat ini....


“Sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: “Sesungguhnya Allah adalah Al Masih putra Maryam”, padahal Al Masih (sendiri) berkata: “Hai Bani Israel, sembahlah Allah Tuhanku dan Tuhanmu” Sesungguhnya orang yang mempersekutukan (sesuatu dengan) Allah, maka pasti Allah mengharamkan kepadanya surga, dan tempatnya ialah neraka, tidaklah ada bagi orang-orang lalim itu seorang penolong pun.“[QS. Al-Maidah:72
"Sesungguhnya kafirlah orang-orang yang mengatakan: "Bahwasanya Allah salah satu dari yang tiga" [trinity], padahal sekali-kali tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Tuhan Yang Esa. Jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, pasti orang-orang yang kafir di antara mereka akan ditimpa siksaan yang pedih."[QS.Al Maidah:73]
Fuhh... sebijik kena atas batang hidung pas, pkr dan penyokong pluralisme agama...rasa-rasa korang la apa pulak puak-puak pas nak spin pasal ayat nie...???

Kahhh...Kahhh...Kahhh Anak Cina Menangis Dalam Lokap...

Image
Kahhh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh... kejap perut aku cramp kahh... kahh... kahh... kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...kahh...
Hari tu dia lah hero, dia tunjuk "fuck" pada permaisuri agong, dia lah yang sound polis kata " ini penang cina punya, polis melayu tak ada kuasa di penang" semalam rakan media aku bagi tau, budak cina tu menangis teresak-esak dalam court pasal takut kena penjara, mungkin dia tahu kot, dalam penjara ada ramai geng anwar yang kaki bontot, masak la bontot anak cina tu...
Sekarang aku nak sound anak cina tu, "ini malaysia melayu punya, PDRM ada kuasa dalam malaysia" lancau lu....

VIDEO: Jawapan Timbalan Pengerusi SPR, Terhadap FITNAH Mat Sabu, Dia Dah Tuduh Salah Orang..

Image
Mat sabu kata dalam harakah, timbalan pengerusi spr (sekarang) datuk wan ahmad wan omar menjadi dalang konspirasi terancang untuk memenangkan bn di sabah, padahal di waktu itu, datuk wan ahmad bukanlah pengerusi spr sabah dan dia belum berkerja lagi dengan spr...

Bermakna mat sabu dah tuduh salah orang la, bodoh punya timbalan presiden pas, kalau nak tuduh orang pun buat lah home work dulu, jangan lah main hentam je, apa pun nanti mat sabu, harakah and the gang boleh lah standby duit banyak-banyak buat bayor saman...

Apakah Sebesar-Besar Kemungkaran Kita Pada Allah...???

Image

Masihkah Kita Mahu Percaya Dengan Manifesto Pakatan...???

Image
Saifuddin nasution kata, pakatan akan melancarkan manifesto mereka pada 24 feb ini di shah alam convention centre (SACC)...
Baru tahun lepas, menteri besar selangor, tan sri khalid gagap kata, "manifesto bukan janji", jadi kalau manifesto bukan janji, buat apa pakatan nak lancarkan manifesto di sacc pada 24 feb ini...???
Sila rujuk kamus, apa maksud manifesto...
Kalau pakatan kata manifesto bukan janji, abis manifesto tu menatang apa...??? 
Pada aku tak perlulah rakyat selangor percaya pada manifesto pakatan yang akan di lancarkan pada 24 feb ni...

Soalan Jawab Agama, Siapa Boleh Tolong Jawab...

Image
Aku ada satu soalan, nie bab solat...

Apa hukumnya kita menjadi makmum dan berimamkan imam yang sepanjang usia tuanya menggunakan pampers (lampin pakai buang)...

Musykil juga ekk....


Pesan Tun M Pada Orang Melayu, Pastikan BN Majoriti 2/3 Baru Boleh Halau Ambiga...

Image
Orang melayu tak kiralah dari parti umno, pas atau pkr, kalau anda betul-betul menentang murtad, menentang pluralisme agama, perlu mengikut saranan tun mahathir...

Anak Cina Tunjuk "Fuck" Pada Permaisuri Agong Adalah Ahli DAP

Image
Pada jam 12:50 tengah hari sewaktu rombongan DYMM Raja Permaisuri Agong berada di Terminal Perlepasan LTAB Bayan Lepas, Leong Pei Koe telah menunjukkan isyarat lucah kepada kenderaan yang diniaki oleh DYMM Raja Permaisuri Agong.
ASP Mohd Fakharuddin bin Abdul Hamid yang merupakan pengawal pengiring DYMM Raja Permaisuri Agong yang melihat gelagat lelaki tersebut telah keluar dari kenderaan pengiring dan merapati LEONG PEI KOE.
Amaran telah diberikan kepada lelaki berbangsa Cina tersebut yang dia boleh ditahan dan ditangkap di bawah Seksyen 294 (a) KK. Bagaimanapun, lelaki Cina itu mencabar pihak berkuasa agar menangkapnya dan berkata,"di Pulau Pinang, polis Melayu tidak ada kuasa kerana Pulau Pinang adalah hak milik Cina".
Apabila ASP Mohd Fakharuddin menghampiri LEONG PEI KOE, lelaki Cina tersebut terus memberikan isyarat lucah beberapa kali. Dengan bantuan anggota PGA, akhirnya dia ditahan dan digari bagi siasatan dan tindakan lanjut.
Hasil siasatan polis mendapati, lelaki…

DAP Penyebab Utama Jenayah Di Malaysia Meningkat...

Image
Menyorot sejarah kemasukan kaum Cina ketika era perlombongan bijih timah di Perak, turut membawa kita kepada sejarah kongsi gelap atau jenayah tersusun.  Orang Cina telah menubuhkan kongsi-kongsi gelap tidak lama selepas British menduduki Pulau Pinang (1786) dan Singapura (1819). Sejak tahun 1799 lagi kongsi-kongsi gelap Cina mula menentang pentadbiran British di Pulau Pinang. Antara kongsi-kongsi gelap yang terkenal ialah Ghee Hin (Kantonis) dan Hai San (Hakka).   
Antara objektif kongsi-kongsi gelap ini adalah menguasai lombong-lombong bijih timah, perdagangan kuli, perjudian dan pelacuran.  Keadaan menjadi begitu buruk kerana pada tahun 1831, hanya terdapat 18 orang polis sahaja bagi penduduk seramai kira-kira 16000 orang di Singapura. Malahan kakitangan kehakiman juga tidak mencukupi bagi menyelesaikan kes-kes jenayah.  Sehingga tahun 1856 hanya terdapat seorang hakim di Negeri-negeri Selat. Keadaan ini telah menggalakkan perkembangan kongsi-kongsi gelap Cina.

Spin Cerita, Anwar Sebenarnya Jumpa Haron Din Mintak Nyawa...

Image
Berderai lah cerita kononnya ustaz haron din yang mengatakan siapa yang benarkan kristian guna kalimah Allah kufur pergi menghadap anwar ibrahim, konon cerita ada perkara penting yang haron din nak sampaikan pada anwar...
Fikir logik... haron din ulama tersohor pi jumpa anwar yang benarkan kristian guna kalimah Allah, rasa-rasa korang logik tak cerita haron di jumpa anwar untuk bincang soal hala tuju politik...
Cerita haron din jumpa anwar adalah rekayasa puak anwarinas, bukan apa, konon nak tunjuk masih ada lagi ulama yang sanggup menyembah kaki anwar, konon masih ada ulama yang nak mintak pandangan politik dari si peliwat itu...
Cerita haron din di reka untuk tunjuk pada orang melayu kononnya anwar ni memang bersih, bersih-sebersihnya, itu sebab ulama tersohor seperti haron din pun masih nak jumpa dia lagi...
Pirahhh.... cerita sebenarnya anwar senyap-senyap pi jumpa haron din dirumahnya di bangi, dia minta haron din yang juga timbalan murshidul am pas, mempegaruhi majlis syura pas…

Aisayy Anwar Sudah Kena Main Laa...

Image
Kenyataan Presiden Parti Progresif Sabah (SAPP) Datuk Yong Teck Lee yang bertegas negeri Sabah mesti bertanding di majoriti kerusi dalam dewan undangan negeri adalah sesuatu yang menarik dalam konteks Negeri Di Bawah Bayu itu.
Teck Lee memberi alasan parti-parti yang ditubuhkan di Semenanjung perlu memberi laluan kepada parti seperti SAPP untuk menerajui kerajaan sekiranya menang dalam Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.
Katanya ini adalah penting demi untuk melindungi autonomi negeri tersebut mengikut perjanjian gagasan Malaysia 1963.

Buasir Anwar Makin Kronik Bila Tahu Wanita BN Lancar Gelombang Biru...

Image
Wanita BN sudah siap sedia menghadapi pilihanraya, petang tadi di perkarangan bangunan pwtc, gelombang biru wanita bn telah di lancarkan oleh datuk seri najib, pengerusi bn malaysia.
Majlis pelancaran di hadiri kira-kira 2000 ahli jawatankuasa wanita dari bahagian-bahagian sekitar selangor dan kuala lumpur, menurut sharizat, pelancaran gelombang biru wanita bn akan di buat di setiap negeri bermula hari ini sehinggalah parlimen di bubarkan...

Anugerah Saiyyidatina Khadijah, Siddiq Fadhil Sindir Pakatan Rakyat

Image
Agaknya tika ini Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail masih lagi kembang bangga tak sudah-sudah terkenangkan dirinya tiba-tiba sahaja mendapat Anugerah Khas Saiyyidatina Khadijah semasa Himpunan Helwa Kebangsaan (HKK) 2013 baru-baru ini.
Anugerah tersebut yang disampaikan oleh Presiden Wadah Pencerdasan Umat Malaysia (Wadah),Dr Siddiq Fadzil itu khabarnya sebagai penghargaan di atas 'keberanian Wan Azizah menegakkan keadilan,kebenaran dan memperjuangkan Islam ke arah perubahan'.
Entah di mana beraninya Wan Azizah dan tak tahu di mana letaknya keadilan dan kebenaran Islam yang diperjuangkan oleh isteri kepada Ketua Umum PKR itu sehingga timbul idea dari Dr Siddiq untuk menyamakan Presiden PKR itu dengan Saiyidatina Khadijah binti Khuwailid RA, sukar sekali untuk umum mencari logiknya.

Wohhh... Rupanya Kristian Dah Endorse Anwar Jadi PM Malaysia...

Image
Dengan membaca surat ini maka paham lah aku kenapa anwar bin ibrahim bergitu bermati-matian mempertahankan kalimah Allah di gunakan oleh orang kristian...
Rupa-rupanya puak-puak kristian dah endorse dia untuk jadi perdana menteri malaysia, bila kristian dah endorse dia jadi pm, maka hajat puak-puak kristian untuk jadikan malaysia sebuah negara kristian seperti yang di impikan oleh dap akan termakbul...




RCI Sabah: Rileks Bro Hero Tak Mati Lagi, Dia Pengsan Aje...

Image
Jangan mudah sangat buat kesimpulan sedangkan prosiding Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai isu pendatang asing tanpa izin di Sabah, masih berjalan.

Siasatan RCI masih berterusan, maka adalah tidak wajar bagi mana-mana pihak memberi komen yang menyalahkan mana-mana pihak berhubung perkara yang ditimbulkan dalam prosiding itu.
"Janganlah buat sebarang kesimpulan sebelum prosiding ini selesai. Janganlah tuduh SPR itu dan ini. Tak tepat. Belum habis. Tunggulah sampai habis. Kita hormatilah RCI,
Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof Bercakap pada sidang akhbar di Kuching, beliau berkata memberi komen ketika ini samalah seperti membuat kesimpulan tentang kesudahan cerita dalam sebuah filem yang belum habis ditayang.
"Pada awal cerita dalam filem tu, hero kena tembak. Tapi, janganlah buat kesimpulan hero tu dah mati. Pada penghujung cerita, rupa-rupanya dia pengsan saja," kata beliau.