Posts

Showing posts from April, 2019

Tommy Thomas Akan Dakwa Tommy Thomas Di Bawah Akta Hasutan.

Image
Ketua Polis Negara, Datuk Fauzi, semalam mengatakan, yang polis akan melakukan siasatan keatas penganjur dan peserta Forum Satut Rom yang berlangsung di Universiti Malaya, beberapa hari lepas.
Satu forum yang dijadikan platform oleh beberapa individu yang anti Raja-Raja Melayu untuk menibai, menghina dan mencela, kedudukan Raja Melayu.
Tahniah aku ucapkan kepada PDRM kerana berani bertidak untuk menyiasat.
Tetapi bagai mana setelah siasatan selesai?
Akan berlakukah pendakwaan?
Beranikah Tommy Thomas sebagai peguam negara mengeluarkan kertas pendakwaan untuk mendakwa Syed Husin Ali, Tommy Thomas, Asheeq Ali dan beberapa penalis yang lain?
Haa..haa...haa... Sudahnya kes tu akan senyap sampai ke sudah.
Maka, selepas ni kalau ada apa-apa forum untuk menghina Raja-Raja Melayu, sudah tentu pihak penganjur akan menjemput lagi Tommy Thomas, kerana apa? dengan adanya Tommy Thomas sebagai penalis, maka forum itu sudah tentu tidak akan di ganggu oleh pihak berkuasa.
Tibai dan hentam lah Raja-Ra…

Nasib Mahathir Dan Tommy Di Tentukan Julai Ini.

Image
Nasib Mahathir dan Tommy Thomas akan di tentukan pada bulan Julai ni.
Itu sumber yang bermain di mulut ahli politik sejak kelmarin.
Mahathir hanya ada tiga pilihan sahaja.
Pecat Thommy Thomas.Mahathir letak jawatan sebagai PM.Bubarkan Parlimen.
Itu sahaja pilihan yang di beri kepada Mahathir.
Menurut cakap-cakap politik, Mahathir akan menolak ketiga-tiga pilihan itu, dia sanggup mengerahkan penyokongnya turun berdemo dan membuat kacau bilau demi mempertahankan kedudukannya.
Tapi tidak mengapa, kita tunggu bulan Julai ni, kita tengok hebat tara mana manusia bernama MAHATHIR itu.

Aku Nak Tanya, Cucu Mahathir Ni, Lelaki Ke Perempuan?

Image
Aku nak tanya korang la, terutama cai-cai PH.

Cucu big boss korang ni, lelaki ke perempuan?

Dia ni katanya anak kepada Marina.

Nama dia pun tak ada bunyi nama melayu, nama dia Ineza Roussille.

Tengok pada nama, macam nama perempuan.

Tapi tengok pada tubuh badan, nampak macam jantan.

Budak ni la yang kata dia tak setuju, atok dia jadi perdana menteri sekali lagi.

So korang boleh tolong sahkan apa jantina budak nie.

Kompius la.



Adakah Kerana PH Dia Jadi Macam Ni?

Image
Lihat perbezaan ini...


Umno/Bn masih lagi berkuasa ketika gambar ini dirakamkan. Ketika itu GST masih lagi berkuat kuasa, PTPTN masih belum dihapuskan dan ketika ini penerima BR1M berjumlah 7.1juta orang. Bak kata dia dulu, rakyat tertekan dengan kos sara hidup yang melambong-lambong tinggi.
Gambar yang ini pula...


Gambar ini dirakam beberapa hari lepas, ketika ianya dirakam, PH telah pun berkuasa dan lelaki tua yang berada di sebelahnya itu (gambar atas) telah pun menjadi Perdana Menteri buat kali ke2. Ketika dia merakam gambar ini, segala janji yang dia dengar dari lelaki tua itu telah 100 peratus ditunaikan.

Kecerdikan Mahathir Buatkan Pelabur Luar Jual Saham Mereka

Image
Malaysia menyaksikan aliran keluar dana asing mingguan terbesar dalam tempoh enam minggu selepas pelabur asing beralih kepada ‘gear lebih tinggi’ bagi meningkatkan aktiviti penjualan pegangan saham di pasaran tempatan pada minggu lalu, demikian menurut MIDF Research.
Firma penyelidikan tempatan itu berkata, berdasarkan data Bursa Malaysia, aliran keluar dana asing menerusi penjualan pegangan saham tempatan mencecah RM433.4 juta sepanjang tempoh dikaji minggu lalu.
Katanya, pelabur antarabangsa adalah penjual bersih sepanjang minggu lalu meneruskan sesi penjualan harian pegangan pelaburan asing selama tujuh hari berturut-turut sejak Jumaat lalu.
“Bursa Malaysia memulakan dagangan pada suku kedua dengan sentimen suram apabila aliran keluar dana asing hampir mencecah RM100 juta pada Isnin (minggu lalu).
Katanya, pada Khamis lalu, aliran keluar dana asing daripada pasaran tempatan mencecah RM96.4 juta sebelum terus menjunam kepada RM59.8 juta pada Jumaat.
“Sepanjang April, aliran keluar …

Mahathir Tak Faham Perlembagaan - Shad Saleem

Image
Kenyataan Mahathir bahawa perlembagaan negeri Johor dan Terengganu terbatal dengan pembentukan Persekutuan Tanah Melayu tidak tepat. Menurut pakar undang-undang Shad Saleem.
Tambah beliau lagi, tafsiran Mahathir adalah berlebihan dengan mengatakan bahawa perlembagaan (negeri) Johor dan Terengganu terbatal.
"Kita harus ambil kira bahawa dia seorang doktor, dia bukan lulusan undang-undang. Oleh itu, saya tidak fikir dia harus dinilai dengan standard seorang peguam," katanya.
Malaysiakini - 25 Apr 2019

Bubarkan Sahaja Bersatu Negeri Johore.

Image
Sekarang ni aku nak tanya pada ahli-ahli bersatu negeri johor, taat setia korang sebenarnya kepada siapa, pengerusi parti korang atau DYMM Sultan Johor.
Pengerusi parti bersatu kerap sudah menghina Sultan Johor, adakah korang semua masih nak taat kepada dia?
Malah pengerusi bersatu pernah mengugut untuk menangkap Tengku Mahkota Johor hanya kerana beliau menegur cara pentadbiran pengerusi bersatu. 
Adakah korang sebagai ahli bersatu di negeri johor bersetuju dengan tindakan pengerusi korang tu?