Posts

Showing posts from January, 2015

Saya Tinggalkan Anwar Kerana Sebab Moral Dia Meragukan - Prof Dr Sidik Baba

Image
Sidik baba pernah menatang anwar bagi minyak yang penuh, dia manusia yang cukup mengenali anwar, tetapi dalam bab moral dia tak boleh berkompromi dengan manusia itu...
Anwar jangan kata dia tak kenal sidik baba pulak yer...

Hakikat Sebenar, PKR Dan Pakatan Rakyat Sarawak Memang BONGOK Dan BODOH...

Image
Hakikat sebenar yang rakyat sarawak perlu terima, pkr dan pakatan rakyat sarawak memang bongok, mereka selalu tunjuk mereka sangat hebat dan cerdik, malah mereka kerap menunjukan yang mereka lebih cerdik dari SPR, tapi hakikat sebenarnya, mereka sendiri tak tahu macam mana dan bagai mana untuk menyemak daftar pemilih dalam laman web SPR...
See, even we at #KLChronicle also can check where Anwar Ibrahim is voting and these idiots in PKR is saying that the people of Sarawak can't? What rubbish. KLIK SINI

Belangsungkawa GAP, RIP...

Image
Belangsungkawa atas kehilangan blog Gerakan Anti PKR yang di percayaai telah di godam oleh penggodam cytro pakatan kuda...

Patah tumbuh hilang berganti, blog Gerakan Anti PKR kini diberi nafas baru, anda semua boleh klik di sini.

Hanya Yang Terbaik Dari Ismail Sabri...

Image
Aku yakin, kalau mangsa banjir terbaca kenyataan dari menteri pertanian datuk ismail sabri, sudah tentu mereka akan bersyukur dan berterima kasih, ismail sabri mengumumkan beberapa peruntukan dan bantuan kepada mangsa banjir malah tak keterlaluan kalau aku kata, peniaga kecil dan petani juga akan berterima kasih kepada beliau dan kementerian pertanian, antaranya bantuannya ialah,
1. Sebanyak 3 juta telah dibelanjakan pada awal oleh MOA. Kementerian Pertanian sangat komited bantu walaupun kita patut berada di belakang
2. Penyusunan semula bajet oleh PM. Setakat ni projek rakyat tetap diteruskan, cuma mungkin operasi pengurusan daripada Kementerian dikurangkan.
3. Tambahan 100 juta untuk Tekun & 10k untuk mangsa banjir pulihkan semula perniagaan mereka. Tangguh pinjaman oleh Agrobank dan Tekun. Untuk Tekun kita beri dengan segera, tidak ada lagi borang n karenah birokrasi. Tekun juga akan menjadualkan semula pinjaman utk meringankan beban mangsa. Agrobank pula peruntukkan 50 juta u…

Komunis Pernah Gunakan Sentimen Agama Untuk Menarik Rakyat Menyokong Mereka...

Image
Gua Musang Republik Komunis, 17hb – 21hb Julai 1948
Pada 17hb Julai 1948, Gua Musang ditawan oleh pengganas Komunis. Hubungan di antara Gua Musang dengan kawasan-kawasan lain di Persekutuan Tanah Melayu telah terputus. Penduduk disitu dimaklumkan bahawa Gua Musang adalah kawasan terakhir yang dibebaskan oleh PKM dari penjajah, seluruh Tanah Melayu sudah menjadi milik PKM. Hakikatnya Gua Musang adalah kawasan yang pertama dan terakhir berjaya ditawan oleh pengganas komunis. Artikel ini ditulis berpandukan maklumat daripada beberapa buah buku oleh sejarahwan, Cawangan Khas Polis DiRaja Malaysia dan mendiang Chin Peng.
Awal pagi 17hb Julai 1948, segerombolan 100 orang pengganas komunis menyusup masuk ke Pekan Gua

Pengerusi BERSIH Jemput Proksi Yahudi Ganggu Kerja SPR...

Image
Apa alasan pengerusi bersih, marina chin menjemput diplomat asing untuk campur tangan isu dalaman negara kita?
Jawapan aku senang aje, BERSIH adalah proksi yahudi, BERSIH mendapat dana yang cukup besar dari yahudi untuk menghuru-hara dan menggangu struktur pilihanraya negara kita...
Jadi tidak hairanlah apa sahaja tindakan SPR akan di tentang oleh BERSIH...
Sebagai contoh, BERSIH mengkritik kononnya persempadanan semula kawasan pilihanraya kononnya akan di gunakan oleh barisan nasional untuk mendapatkan kelebihan kerusi untuk BN, sedangkan selama ini BERSIH juga yang meminta agar SPR membuat persempadanan kawasan pilihanraya...
Menurut BERSIH lagi, penambahan 11 kerusi dun di sarawak adalah tidak wajar dan BERSIH menuduh SPR bersekongkol dengan BN, sedangkan semua orang tahu, penambahan 11 kerusi baru dun sarawak di buat kerana keperluan dek penambahan jumlah pengundi dan BN menguasai 2/3 dun sarawak, negeri-negeri yang mana pakatan mendapat majoriti 2/3 juga boleh meminta SPR menamb…

Tun Daim Di Serang Hebat, TV3 Jadi Barua Siapa???...

Image
Sudah berkali-kali tun daim di serang, kalau dia di serang dalam harakah, suara keadilan atau pun roket, aku tak berapa kisah sangat, tapi tun daim di serang oleh media dikatakan pro kerajaan, kenapa...???
Siapa yang mengarahkan tv3 serang daim? 
Kenapa tv3 menggunakan pemimpin pkr untuk serang daim...?
Mengikut firasat aku, ada orang yang nampak tun daim boleh mengagalkan cita-cita besar dia, lalu di arah tv3 untuk bunuh tun daim...
PKR sebenarnya sudah tidak berminat dengan cerita daim ini, tetapi pada pandangan aku, orang bercita-cita besar ini menggunakan pkr dan tv3 untuk menyerang daim...

Siapa orang tu? jengg...jengg...jengg... nanti aku bagi tau...



Saifudin Abdulah Senada Dengan Paulsen? Khutbah Jumaat Tempat Sebar Kebencian...

Image
Inikah new politic yang nak di bawa oleh saifudin abdulah...
Gaya tulisan dalam twitternya nampak macam dia senada dengan eric paulsen (orang cina tapi nama macam orang sweden)...
Dalam quran Allah ada menyebut "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka" surah Al- Baqarah 120.
Adakah pudin berpendapat, Allah juga menyebar kebencian terhadap orang yahudi dan nasrani...???
Bagus juga dia nie kalah bertanding pru lepas...

Pakatan Di Saran Guna Saluran Betul Untuk Bantah Persempadanan Dun Sarawak Bukan Di Media Sosial...

Image
Sebanyak 11 DUN baharu dicadangkan oleh suruhanjaya pilihanraya malaysia (SPR) untuk menghadapi pilihanraya negeri sarawak (PRN) ke 11 yang dijangka tamat tempoh matangnya pada bulan Jun 2016.
SPR telah mempamerkan syor kajian semula persempadanan bahagian-bahagian pilihan raya bagi negeri sarawak bermula 5 Januari sehingga 4 Februari 2015 dilaman web rasmi SPR dan ianya terbuka untuk sebarang bantahan bersyarat.
Senarai DUN baharu yang dicadangkan adalah seperti berikut:
N13 Batu Kitang N17 Stakan N18 Serembu N23 Triboh N26 Gedong N40 Kabong N57 Tellian N63 Selirik N66 Murum N70 Samalaju N78 Long Lama
Seperti yang kita semua maklum, DAP dan PKR membantah 11 kawasan baru pilihanraya yang di syorkan oleh spr, menurut ketua PKR cabang lanang Law Hin Ching menggesa orang ramai yang tidak berpuas hati terutama pengundi berdaftar menyertai kempen itu dengan mengisi surat bantahan yang akan dihantar kepada SPR.
Katanya lagi, pkr memerlukan sekurang-kurangnya 100 orang untuk menandatangani …

Gambar-Gambar Majlis Penutup Kursus Asas Komando 2014

Image
Gambar-gambar sekitar majlis penutup kursus asas komando 2014 di pantai betutu laut, kem sungai udang, melaka yang berlansung pada pagi semalam...


JIHAD EKONOMI: Harga Barang Di Pasar Tani Khas MOA 18 Hingga 60 Peratus Lebih Murah...

Image
Banjir merupakan salah satu penyebab utama barang makanan basah dan kering melambung harganya, bila harga mahal dek penjual dan pemborong cekik darah, rakyat mula salahkan kerajaan...

Atas keperihatinan kerajaan jugalah, kementerian pertanian dan industri asas tani (MOA) tampil membantu mangsa banjir dengan menyediakan pasar tani khas yang mana harga barangan di pasar tani khas itu 18 hingga 60 peratus lebih murah dari pasar biasa...

Di sini aku senaraikan lokasi pasar tani, korang boleh klik sini


Komunis Hasut Penceroboh Tanah Kerajaan Berdemo Esok...

Image
Menceroboh tanah milik kerajaan adalah satu kesalahan, tapi disebabkan kebebalan kerajaan negeri perak ketika itu di tadbir oleh pakatan rakyat, maka dibiarkan sahaja mereka megerjakan tanaman di tanah itu...
Nama pun penceroboh, bila kerajaan negeri kini menuntut semula tanah yang mereka ceroboh untuk di bangunkan projek untuk rakyat, penceroboh ini mula memekak, mereka mengatakan kerajaan negeri perak bertindak zalim terhadap mereka, apa kezaliman yang telah di buat oleh kerajaan negeri perak? adakah menuntut semula tanah yang di ceroboh oleh penceroboh perbuatan zalim...???
Mereka menceroboh tanah milik kerajaan negeri perak, jadi kenapa satu demonstrasi di atur esok di hadapan bangunan kementerian pertanian? apa kejadahnya?

VIDEO KHURAFAT PAS, Gambar Nik Ajis Lebih Mulia Dari Kitab Suci Al-Quran...

Image
Inilah pandangan orang yang mengambil video ini, padanya gambar nik ajis tidak terjejas sedikit pun terkena air banjir berbanding dengan tulisan Ayat-ayat suci Al-Quran yang tergantung di dinding-dinding dan di lain-lain-lain tempat...

Inilah SYIAH... mengagung-agungkan pemimpin secara membabi buta...


Bila Tak Bagi Menyalak, Bila Dah Bagi Pun Menyalak Jugak...

Image
Sampai bila puak-puak nie nak berperangai macam anjing nie, dulu orang tak sediakan khemah korang bising, kata kerajaan tak jaga privacy mangsa banjir, sekarang bila orang dah sediakan khemah korang menyalak juga kata khemah tu tak ada bumbung...
Weii puak-puak bongok, Bayangkan dalam keadaan bersesak-sesak di sebuah pusat pemindahan. Kita di negara tropika sekalipun musim hujan melanda. Haba badan mangsa-mangsa banjir selain haba di ruang dalam pusat pemindahan itu sendiri sudah cukup untuk membuatkan kanak-kanak kecil yang cukup ramai di pusat-pusat pemindahan rimas. Apatah lagi pusat-pusat pemindahan bukannya pusat-pusat pemindahan kekal.
Ada yang bertanya dengan penuh jahil apa yang 1M4U buat semasa banjir. Sama ada mereka baghal atau sebaliknya, hanya mereka yang lebih tahu memandangkan 1M4U kerap kali mempromosikan permintaan untuk mendapatkan lebih ramai sukarelawan.
Sekarang aku nak tanya mereka-mereka yang menyalak tu, apa unit amal pas buat???klik sini