Posts

Showing posts from April, 2009

Bila si bahalul dah sedar diri

Image
Dengar cerita Adun Kota Alam Shah, M. Manoharan yang kini ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sedang menimbangkan untuk meletak jawatan. Menurut sumber-sumber, peguam tersebut kononnya kecewa kerana tidak dapat menunaikan tanggungjawab beliau sebagai wakil rakyat. kalau dah tahu kau tu duk dalam ISA yang kau pi gatal nak bertanding jugak tu buat ape? dan ada juga pengundi-pengundi yang bahalul pi undi dia, menurut sumber, pengundi-pengundi di Dun Kota Alam Shah tak puas hati dengan service yang di berikan oleh isteri dia di dun itu.

Beliau juga memberikan alasan bodoh yang kununnya dia menyedari tekanan yang dihadapi oleh isterinya yang terpaksa menunaikan tanggungjawab beliau. hah kau tau pun, kan lebih elok kau duduk aje diam-diam dalam Kemta tu, tempat tu bagi je orang lain bertanding kat situ, ada gak paedahnya.

Tapi kalau jadi PRK di situ pun bagus juga, tau la macam mane aku nak layan parti pembangkang bile datang kat selangor nanti.

3 kali kalah, Itulah calon PKR di Penanti

Image
Menepati semua ramalan,PKR menamakan Dr Mansor Othman sebagai calonnya untuk pilihanraya kecil Penanti yang dijadual diadakan pada 31 Mei nanti.
Sendiri mengata orang sendiri buat itulah senda gurau politik yang terbit dari pemilihan bekas pensyarah Universiti Sains Malaysia yang berusia 58 tahun ini yang bakal diangkat jadi Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang jika PKR menang pilihanraya kecil itu.
Ini kerana pembangkang sering menjadikan bahan jenaka tentang pemilihan beberapa orang pemimpin UMNO yang tewas dalam pilihanraya dan pemilihan parti masuk ke dalam kabinet dan Majlis Tertinggi UMNO baru-baru ini. Dr Mansor bukan sekali tetapi tiga kali pernah tewas dalam pilihanraya iaitu pada tahun 1999 kawasan Parlimen Balik Pulau,2004 kerusi Dewan Undangan Negeri Seberang Jaya dan 2008 kerusi Dewan Undangan Negeri Pulau Betong. Timbalan Pengerusi Pengerusi PKR Pulau Pinang ini diketahui umum sudah set untuk mengantikan bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Fairus Khairuddin yang ‘ ke…

Sejarah akan berulang kembali

Image
Datuk Seri Najib hari ini menjadi Ketua Perhubunggan UMNO Negeri Selangor mengantikan Tan Seri Muhammad Taib, sebaik sahaja di umumkan pihak yang paling gelabah sekali ialah PKR dan DAP Selangor, PKR dan DAP amat cuak kerana mereka takut apa yang berlaku di perak akan juga berlaku di selangor.
Kita jangan lupa apa yang berlaku di perak, sebaik saja Datuk Najib menjadi ketua perhubunggan umno di sana, perak tumbang dan itu lah yang amat di takuti oleh PKR dan DAP selangor. memang sudah ada perselisihan faham yang amat kritikal berlaku di selangor, DAP kurang senang dengan pimpinan PAS selangor, DAP sentiasa memantau pergerakkan kesemua ADUN PAS di selangor bergitu juga dengan PKR, mereka berkerjasama dengan DAP untuk memantau setiap pergerakkan dan apa sahaja acara yang di sertai oleh pemimpin pas selangor, ada cakap-cakap di kalangan pas memberitahu ada di kalangan calon-calon yang nak bertanding merebut jawatan Yang DiPertua PAS Kawasan (YDP Kawasan) di sponsor oleh berberapa pemimpin…

NAJIB... gadai hak melayu untuk dapat undi cina. (perbincangan ini makin panas di harap pelayar blog ini dpt beri komen tentang isu ini)

Image
Dek kerana gila sangat nak dapatkan balik undi cina, maka najib pun kini sudah jadi cina... mula-mula dia hapuskan Kementerian Usahawan dan Koperasi, yang selama berberapa tahun membantu peniaga kecil melayu untuk menjadi bisnes man. lepas tu najib buat hal lagi dengan menghapuskan kuota 30 ekuiti tempatan (bumiputra) dalam 27 subsektor perkhidmatan. apa yang najib nak buat pada orang melayu ni, dalam masa tak sampai sebulan pemerintahan najib, aku tak nampak ape-ape pun tindakan najib yang dia buat untuk memperkasakan ekonomi orang melayu.
sebenarnya penghapusan kuota 30 peratus ekuiti tempatan (bumiputra) ini telah lama di perjuangkan oleh proxi DAP dalam BN iaitu MCA, memang MCA kurang senang dengan adanya syarat 30 peratus kuota ini, allhamdullilah MCA berjaya juga akhirnya. patut la aku tengok sekarang ni MCA dah slow sikit tekan najib walau pun permintaan MCA untuk dapat lebih jawatan dalam kabinet tapi najib kurangkan, rupanya najib dah tunaikan permintaan MCA yang sekian lama d…

KENAPA BN TAKUT KER!!! (update)

Image
Kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak bahawa Barisan Nasional mungkin tidak letak calon bertanding telah mendapat reaksi pelbagai dikalangan pimpinan BN.
apa ni...? BN/UMNO dah jadi bacul ke?? kalau betul la, pilihanraya kecil penanti ni BN/UMNO tak bertanding, maka BN/UMNO boleh la di masukan ke dalam Malaysia Books of Record, pasal ape? pasal ni lah buat pertama kalinya BN tak bertanding dalam pilihanraya kecil semenjak negara merdeka.
aku pun tak paham kemana arah tuju yang najib nak bawa BN/UMNO ni, atau pun najib gentar dengan anwar kot, tu pasal la dia tak nak BN bertanding kat situ.
BN mesti bertanding di penanti, kalau tidak akan bersorak-sorai la pembangkang kalau BN/UMNO tak bertanding, BN/UMNO akan di cop dengan pelbagai kata-kata nista pembangkang, memang peratusan untuk BN/UMNO menang di penanti tu kurang 20%, tapi harus di ingat kalau BN/UMNO dapat menambahkan jumlah pengundi melayu di kawasan itu, itu sudah cukup bagus, maka PAS akan membuka mata deng…

3.7 juta untuk PRK PENANTI

Image
Aku baru dapat info ni lepas aku balik dari jalan-jalan, sampai je rumah aku terus buka email rupanya email dari seorang informer aku dalam PKR, mamat ni aku memang kenal lama dah... dia ni berkerja di pejabat wan azizah sewaktu makcik tu jadi MP Permatang Pauh, so sekarang bila makcik tu dah tak jadi MP dia ni pun kerja di pejabat pusat PKR di Tropikana, antara ayat-ayat yang dia hantar kat aku ialah...
16/mac larat lagi ka parti hang nak lawan anwaq? duit untuk PRK (pilihanraya kecil) Penanti masuk minggu depan, banyak ooo... anwar akan hantar door to door kepada pengundi kat sana. harap-harap aku boleh jumpa hang kat sana, kita pi makan nasik kandaq ok.
so aku pun balas la email dia pada 17/mac 10 pagi.
agak-agak hang la berapa bajet untuk penanti, hang ngan aku pun takan nak sorok kut..
informer aku balas dalam jam 4.15 ptg hari yang sama.
aku tak pasti yang arange benda ni saifuddin (saifuddin nasution) dengan kawan anwaq.
macam tu punya jawapan mak bapak pun menyampah nak dengar, so ak…

16 Sept sekiranya berlaku...

Image
Bendera Kebangsaan Republik Malaysia mengantikan Jalur Gemilang Presiden Republik Malaysia dan Perdana Menteri pertama Republik Rakyat Penang

Apa akan berlaku sekiranya 16 sept berlaku dan fuckatan riot dapat menubuhkan kerajaan persekutuan, sudah tentu Anwar Ibrahim aka Al-Juburi (tu mat sabu yang kata) menjadi perdana menteri Malaysia. Agak-agak apa perkara pertama yang Al-Juburi akan buat?

Si Al-Juburi akan cuba mempegaruhi berberapa orang jeneral tertinggi tentera untuk menyatakan taat setia kepada dia. (sekarang ini tentera taat pada raja-raja melayu dan agong) bergitu juga dengan pegawai tertinggi polis, dia juga akan mempegaruhi badan kehakiman, bila semua itu sudah berada di bawah telunjuk dia, maka satu revolusi yang akan dia gelarkan sebagai revolusi rakyat akan berlaku, maka sejarah kesultanan melayu yang di asaskan 800 tahun lalu akan berkubur yang hanya boleh di tatap di muzium Negara sahaja. Maka nasib istana Negara akan jadi seperti istana kampong gelam di singapura. Dan M…

Bahaya Melayu terus berpecah

Image
"Kebimbangan saya ialah orang yang tidak menjadi penentu sudah menjadi penentu, orang Melayu majoriti yang sepatutnya menjadi penentu, sudah tidak menjadi penentu."Itulah keresahan yang dizahirkan oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam wawancara dengan penulis di kediamannya pada Sabtu lalu.Sebenarnya Muhyiddin bukanlah orang pertama yang melahirkan kebimbangan mengenai kedudukan kuasa politik Melayu sekarang, malah sebelum ini sudah ramai pemimpin UMNO yang berbuat demikian.

Tetapi malangnya orang Melayu masih belum sedar malah orang Melayu yang berada dalam pembangkang terutamanya Parti Keadilan Rakyat (PKR), akan mentertawakan kenyataan sedemikian.Mereka menganggap kenyataan hanya helah UMNO yang merasakan orang Melayu semakin tidak menyokong parti tersebut. Namun apa yang berlaku pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dan Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau jelas membuktikan bahawa orang Melayu sudah tidak lagi mempunyai apa-apa kuasa penentu…

Perkara-perkara pelik

Image
ni monyet ke kucing...?

ala kalah lagi... koyak la macam ni...

mati keras...

angkat tangan kalu tak aku tembak....

slum dog millionair

Rogol...Rogol...Rogol...

Image
Asyik nak merogol je... ape nak jadi la dengan menatang ni...? 6 lawan 1 bro.. mana boleh tahan.



MCA Gunting dalam lipatan

Image
Malaysiakini 8 April 2009
MCA mengadakan mesyuarat tergempar barisan pemimpin kanannya pagi ini - dipercayai tidak berpuas hati dengan keputusan Datuk Seri Najib Razak - susulan rombakan kabinet perdana menteri yang dijangka lebih kecil.

Pertemuan itu diadakan di Kementerian Pengangkutan di Putrajaya selepas presidennya Datuk Seri Ong Tee Keat, yang juga menteri pengangkutan, bertemu perdana menteri baru kelmarin.

Dalam sidang media selepas mesyuarat selama 90 minit itu, Ong berkata MCA menggesa Najib mengekalkan kuota parti itu - rakan komponen kedua terbesar dalam BN - seperti sejak pembentukan gabungan itu pada 1974.

MCA mendapat empat jawatan menteri dan enam timbalan menteri dalam setiap kabinet yang dibentuk oleh perdana menteri lalu, kata Ong.
Najib kini dalam proses rundingan dengan barisan pemimpin atasan 13 parti komponen BN, termasuk Umno, sejak dilantik secara rasmi sebagai perdana menteri keenam di Istana Negara, Jumaat lalu.

Beliau menangguhkan pengumuman barisan kabinetnya - …

Sah Gilo Menatang ni...

Image
Apabila seorang yang dikatakan ulama menghalalkan seorang cina yang menjadikan babi sebagai makanan ruji, mengunakan ayat Al-Quran yang dah tentu arah surah yang dia baca tu ( Surah Aura) yang langsung takdak dalam Al-Quran, bila di tanya oleh wartawan apa hukumnya dia boleh jawab 'tak pe' maka sah la makhluk yang di angkat oleh beribu ahli PAS sebagai Tuan Guru atau Murshidul Am ni adalah GILA, macam mane la korang boleh ambik orang GILA jadi Tok Guru korang.... aku tak paham...
Umat Islam meletakan Al-Quran di tempat yang tertinggi, tapi atas kepentingan politik membabi buta PAS, PAS rela orang KAFIR mempermainkan Al-Quran, melacurkan ayat-ayat Al-Quran demi sesuap nasi mereka. ape punya sial la Murshidul Am PAS ni... aku tak pasti la dia ni nyanyok ke atau buta agama, mungkin selama ni di berceramah di masjid pulai condong tu bukan mengikut Al-Quran atau hadis tapi menggunakan logik akalnya kut...
Cuba korang beri tau aku Surah Aura ni kat mane? Quran mane yang dia baca ni? S…

POSTER PILIHAN HARI RAYA

Image
baca-cetak-edar copy-paste-publish


Bila si tua ni nak berambus...

Image
Dulu sewaktu di wartawan tanya Nik Ajis bila dia akan berundur dari Jawatan MB Kelantan, jawab dia 'dia akan berhenti bila mahathir letak jawatan PM' nah sekarang dah masuk 5 tahun Tun Mahathir letak jawatan jadi PM kemudian di gantikan oleh Pak Lah dan Pak Lah di gantikan pula oleh Datuk Najib, tapi orang tua tu tak berambus-berambus juga... takkan orang tua ni nak jadi diktator kut, tu la dulu beria-ia sangat ko kutuk mahathir, kau kata dia gila kuasa la, firaun la dan macam-macam lagi, tapi hakikatnya kau pun sama jak la, mungkin kau dah masyukk dengan projek balak di kelantan yang mana husam masam jadi proksi kau.
Dah la nik ajis oii.... kau blah je la... selagi kau ada pening kepala orang islam/melayu kau buat, macam-macam fatwa sesat kau buat, sampai bergaduh sesama melayu/islam, kau tak rase bersalah ke..?? bila orang kata kau ni sesat kau marah, tapi hakikatnya memang kau ni ada unsur-unsur sesat, aku harap lepas Pilihanrayakecil ni kau blah la, duk rumah buat sembahya…