3.7 juta untuk PRK PENANTI


Aku baru dapat info ni lepas aku balik dari jalan-jalan, sampai je rumah aku terus buka email rupanya email dari seorang informer aku dalam PKR, mamat ni aku memang kenal lama dah... dia ni berkerja di pejabat wan azizah sewaktu makcik tu jadi MP Permatang Pauh, so sekarang bila makcik tu dah tak jadi MP dia ni pun kerja di pejabat pusat PKR di Tropikana, antara ayat-ayat yang dia hantar kat aku ialah...

16/mac
larat lagi ka parti hang nak lawan anwaq? duit untuk PRK (pilihanraya kecil) Penanti masuk minggu depan, banyak ooo... anwar akan hantar door to door kepada pengundi kat sana. harap-harap aku boleh jumpa hang kat sana, kita pi makan nasik kandaq ok.

so aku pun balas la email dia pada 17/mac 10 pagi.

agak-agak hang la berapa bajet untuk penanti, hang ngan aku pun takan nak sorok kut..

informer aku balas dalam jam 4.15 ptg hari yang sama.

aku tak pasti yang arange benda ni saifuddin (saifuddin nasution) dengan kawan anwaq.

macam tu punya jawapan mak bapak pun menyampah nak dengar, so aku call la dia, dalam aku bersembang tu terkeluar juga la jumlah dana yang bakal PKR dapat, lebih kurang 3.7 juta, datang dari seorang mat salleh warga us kawan baik anwar. so aku pun tanya la soalan cepu emas kat dia, cina yang saifuddin jumpa kat sg petani tu ka yang transfer duit bagi kat korang, dia jawap 'yepp'...

dari pada email dan perbualan tadi, memang compom la pertemuan saifuddin dan walter chia setiausaha kanan pesuruhjaya tinggi republik singapura ada kaitan dengan pinjaman duit tapi kebetulan perkara tu berlaku di bukit selambau so kita ingat PKR nak pakai duit untuk PRK di sana la , tapi kita silap, anwar sebenarnya dah susun strategi akan berlakunya satu lagi PRK, so Dun Penanti la tempat yang paling sesuai untuk 3.7 juta itu di laburkan.

UMNO/BN pandai-padai la plan macam mane nak rampas semula Dun Penanti tu, ingat dalam tangan PKR diorang dah ada duit banyak untuk beli pengundi, walaupun Dun Penanti tu dalam Parlimen Permatang Pauh tapi PKR tetap juga standby duit sebegitu banyak untuk sebarang kemungkinan yang akan berlaku nanti.

Comments

Anonymous said…
kalau real la cerita ni... habis la bn...
Lord Garam said…
BRO SASPEN

PKR MEMANG TARA UNTUNG PUNYA
Ape yang baiknya kalau Keadilan menang pilihanraya kali ini pun, imej dan integriti parti dah makin tercalar kerana kerakusan Anwar.

Saya pasti calon yang bakal terpilih pun jenis tangkap muat je. Bila dah jadi YB, rakyat dilupakan, yang penting fulus dan pangkat je.

Kepada pengundi ADUN Penanti lupakan Keadilan ni, cakap takkan serupa bikin. Satu lagi siri menang sorak, kampung tergadai.

AnWar..AnWar... bapak segala Al-juburi
Anonymous said…
APA2 PUN AKU SUPPORT PAKATAN RAKYAT.ANWAR BLH MEMIMPIN TETAPI TEAM DLM PKR SANGAT RAPOH,ALANGKAH BAGUS JIKA ANWAR MEMIMOIN UMNO ,TERBELA BANGSA MELAYU..TETAPI APAKN DAYA.ANWAR TERPAKSA BERJUANG DI LUAR UMNO HANYA KERANA KERAKUSAN TUN CHE DET
Anonymous said…
bikan anwar terpaksa berjuang di luar UMNO kerana kerakusan mahathir, tapi sebenarnya anwar dah kantoi, mahatir tahu yang dia tu kaki jubur...
PasMuda said…
Hantar duit door to door? Confirm org undi PKR...

3.7 juta blh beli beribu2 pengundi...
apa cer said…
biaq la depa ni nak ambik kerusi tu..BN tak yah bertanding la..guna duit utk benda lain la lagi baguih..tak sokong nak rampas..fokus pada pembangunan...
Anonymous said…
This comment has been removed by a blog administrator.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID