Posts

Showing posts from May, 2014

HUDUD: Brunei Takut Laknat ALLAH, Pas Takut Kena Laknat Dengan Dap...

Image
Beza antara kerajaan negara brunei dengan kerajaan kelantan yang di terajui oleh pas...
Kerajaan brunei lebih takut laknat Allah walau pun mereka tahu, pelaksanaan hudud di negara itu boleh menyusahkan negara itu dari segi ekonomi dan kemungkinan negara kecil itu di pulaukan oleh negara barat.
Kerajaan kelantan dan parti yang memerintah iaitu pas, lebih takut di singkir dan di pulaukan oleh DAP berbanding laknat ALLAH...



Dia Pandai Menipu, Dia Juga Pandai Berlakon...

Image
Masa tengah rehearsal...

Bila director cakap "ACTION" dia pun purak-purak menangis...

Logik ke betina nie, nak menangis dan berasa sedih atas kemangkatan DYMM Sultan Azlan?
Pada aku tak logik, pasal dalam diri dia, tak ada jati diri melayu, dalam kempennya habis semua hak orang melayu dan Islam dia gadai, bermula dengan HUDUD, UiTM, DEB, RAMD (renjimen askar melayu) lepas nie kalau dia jadi ahli parlimen tak tau la apa dia nak gadai lagi...
Jadi, buat muke sposen, konon-konon menangis masa ziarah jenazah tu, pada aku itu hanya lakonan semata-mata, pasal nak masuk facebook, boleh bodohkan orang...

Jangan Ada Yang Gatal Pulak Jemput Barua Nie Masuk UMNO...

Image
Chegu bard, kepala perusuh di gantung keahliannya oleh lembaga disiplin pkr kerana mengkritik proses pemilihan parti, sebenarnya, ini bukan kali pertama barua nie kritik pkr, dia pernah mengkritik anwar menipu sewaktu pemilihan lepasklik sini.
Menurut sumber rapat dari pkr, kesalahan chegubard kali ini sudah tidak boleh di maafkan lagi, keceluparan dia mengkritik anwar dulu dan kini jawatankuasa pemilihan pkr, sudah tidak boleh di ampun...
Sepatutnya chegubard sudah di ambil tindakan dilucutkan keahliannya dalam pkr, tapi di sebabkan takut akan jadi kekecohan, maka dia di gantung keahlian dulu dan secara pelan-pelan dilucutkan keahliannya dan ngo yang di pimpin solidariti anak muda malaysia (samm) tidak lagi di anggap sebagai sayap ngo pkr...
Disini aku nak ingatkan umno, kalau benar cerita barua tu dibuang dari pkr, aku harap jangan ada pulak pemimpin umno gatal-gatal nak pungut barua nie masuk umno...
Ingat sikit apa yang telah dia buat terhadap umno, setiap patah perkataan yang ke…

Rakyat Perak & Pahang Sila Buat Polis Report Terhadap Barua Ini...

Image
Tak cukup dengan menghina pemimpin umno/bn, barua-barua belaan anwar menghina Almarhum Tuanku yang mangkat semalam...
Inilah hasil tarbiyah pakatan, orang yang dah meninggal dunia pun mereka sanggup hina...
Harap rakyat negeri perak yang cinta dan kasihkan Almarhum sila buat laporan polis terhadap barua pemilik akaun facebook ini...



Whatsapp Dyana Sofya Nak Jumpa Ibrahim Ali.

Image
Kantoi giler budak nie.
Dia nak jumpa presiden perkasa, datuk ibrahim ali, tapi bukan di teluk intan.
Kahh...kahh...kahh... Ada deal ke?

DAP Guna Talian Hayat, Hadi Awang Di Arah Bantu Menangkan Dyana Sofea.

Image
Apa dah jadi nie? presiden parti Islam yang nak melaksanakan hukum Allah iaitu hudud pergi bantu berkempen calon dap yang terang-terang tolak hudud...

Mana letaknya maruah Islam, bila mana hadi sanggup bantu calon dap yang tolak hukum Allah, sudah terang-terang dia tolak hukum Allah, calon tu gagal sama sekali menutup aurat...

Sudahlah budak tu banyak kali kantoi menipu, takan calon yang tolak hudud, tak tutup aurat dan kerap menipu, hadi awang nak tolong kempen bagi menang kot...

Apa dah jadi dengan pas sekarang nie...


BAM Anti Pemain Melayu? Ranking Dunia Jadi Bukti...

Image
Kalau di lihat dari ranking pemain perseorangan dunia yang di keluarkan oleh BWF, ada 3 orang anak melayu yang tersenarai dalam list top 100 dunia.
Seperti kata sahabat blogger house pk, "Darren sepanjang thomas cup tak penah menang tapi masih diturunkan sebagai perseorangan ke 3" klik sini
Macam mana orang yang rankingnya 66 dunia boleh jadi ketua pasukan, sedangkan di atas darren masih ada lagi 2 pemain melayu iaitu, misbun ramdan mohamed misbun ranking 54 dan zulfadli zulkifli 61.
Sikap perkauman dan pilih kasih dalam BAM makin teruk, pihak berwajib seperti kementerian belia dan sokan perlu tengok-tengokan perkara sebergini.

Duit Tak Ada, Tapi Ada Hati Nak Ambil Alih PLUS...

Image
Menurut maklumat terbaru, Tan Sri Halim Saad dan Idaman Saga Sdn Bhd sedang kuat melobi untuk pengambil alihan PLUS biarpun beberapa pihak mula mempertikai motif syarikat terbabit. Rasa sangsi dan syak wasangka tidak dapat dielakkan apabila dokumen cadangan pengambil alihan yang dibocorkan kepada media lebih merupakan janji-janji manis mengurangkan kadar tol, mengurangkan bebanan kerajaan dan juga menetapkan kadar tol yang tetap.
Tindakan ini tampak seolah-olah ada agenda untuk memandu persepsi awam mendesak kerajaan menerima cadangan Idaman Saga ini biarpun mereka tidak memberi sebarang indikasi mengenai harga pengambil alihan dan proses mengumpul dana bagi tujuan pembelian.
Jika dilihat trend syarikat ini sejak 5 tahun kebelakangan ini ternyata mereka lebih kepada menjadi syarikat korporat yang mengejar publisiti berbanding menjalankan perniagaan.
Sebelum menggunakan Idaman Saga, Tan Sri Halim menggunakan Jelas Ulung Sdn Bhd pada tahun 2009 mencadangkan pengambil alihan PLUS dengan…

Ini Macam Punya Flat Black Pun Melayu Tak Boleh Kasi Settle Ka...???

Image
Ini paria banyak keras kepala...

Itu batu besar dalam kepala ada duduk...

Dia tak mau minta ampun sama melayu la...

Apa kita mau bikin sama ini paria...?

Mau ajak kena teh tarik ka...?

Mau kasi dia nasihat ka...?

Atau mau deshummm...deshumm dia ka...?

Kalau betul dia tak mau minta ampun sama melayu...

Melayu sudah tada maruah la...

Paria sudah berani pijak melayu punya maruah la...

Apa lagi melayu ada...???

Ini macam punya flat black pun melayu tak boleh kasi settle ka...?

Tak Sama Tapi Serupa... Raih Undi Sampai Masuk Pasar BABI...

Image
Perhatikan dua gambar di bawah...

Jantina mereka memang tak sama...

Tapi cara mereka meraih undi CINA nampak serupa...

Mereka berdua sanggup gadai maruah sebagai umat Islam dan bangsa melayu masuk ke dalam pasar babi semata-mata nak raih undi dan jaga hati CINA.

Kudos...


Selamat Datang Fu Wa & Feng Yi, Bukti Kerajaan Kita Sayang Hidupan Liar...

Image
Selamat datang di ucapkan kepada dua ekor panda berbagsa cina, Fu Wa dan Feng Yi...
Sebelum masuk kerumah yang bernilai RM 25, dua ekor panda itu di kuarentin dahulu takut-takut ada penyakit yang dibawa dari negara asal mereka, china.
Panda adalah salah satu haiwan keluarga beruang yang sangat jinak, justeru itu, tidak hairanlah kerajaan kita membelanjakan kira-kira RM.3 Juta untuk dibayar kepada kerajaan china.
Menurut laman web astro awani, kos penjagaan panda itu di rumah barunya di zoo negara, di anggarkan RM.1.5 Juta setahun.
Sejumlah RM15 juta ditanggung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) manakala bakinya oleh kerajaan.
Sekiranya pasangan panda itu beranak, maka kerajaan kita akan memberi pula RM 2 Juta kepada kerajaan china dan hanya boleh menyimpan anak panda itu selama dua tahun sahaja, walau pun anak panda itu lahir di malaysia, dia tidak mendapat taraf kewarganegaraan kerana ibu-bapa panda itu masih lagi warga negara china...
Apa pun aku sebagai rakyat malaysia, amat berb…

Di Pulau Pinang Hampir Terjadi Rusuhan Kerana Mulut Paria Ini...

Image
Adun DAP ini kata MELAYU dan UMNO CILAKA...
Perghh... macam la dia tu putih sangat...
Akibat keceluparan mulut paria nie, di pulau pinang tadi hampir-hampir terjadi rusuhan...
Dibawah adalah gambar saat orang melayu pulau pinang yang selama ini di tindas oleh regim rasis komunis DAP merempuh masuk ke bangunan dewan undangan negeri pulau pinang untuk berjumpa dengan paria itu, menuntut supaya dia memohon maaf...

Antara Dyana Sofia, Alifah Ting & Dr. Noha....

Image
Alifah Ting Leh Ping kini adalah ikon sebenarnya bagi generasi muda, remaja dan para siswazah. Namanya melonjak naik hanya kerana mempertahankan sebuah keyakinan yang berjaya dibina dalam masa setahun sahaja.
Ini adalah satu pencapaian yang luar biasa bagi seorang mualaf berbangsa Cina untuk memahami dan menghayati sesuatu keyakinan, tanpa dipaksakan atau diindoktrinasikan. 
Tidak sedikit manusia Muslim yang bergelumang di menara gading, mencapai pelbagai gelaran di sana sini, bergesel bahu dengan tokoh-tokoh terbilang tetapi memiliki worldview dan pegangan hidup yang bertentangan dengan Islam.
Dyana Sofia, satu sosok wanita yang menjulang namanya sebagai seorang wanita Islam yang bertanding didalam pilihan raya kecil Teluk Intan. Oleh kerana beliau berpegang kepada keyakinan dan

Tahun 2013 Kutip Zakat RM492 Juta, Tapi Masih Ada Orang Islam Tinggal Bawah Jambatan...

Image
Jambatan konkrit di Lebuh Pasar Besar berhampiran Pasar Seni di sini, menjadi saksi kedaifan hidup sebuah keluarga gelandangan di tengah-tengah kemajuan ibu negara.
Kawasan itulah menjadi ‘rumah’ buat Juliana Jamil, 38, bersama suaminya yang hanya mahu dikenali sebagai ‘Bob Komando’ dan empat anak mereka berusia antara empat hingga 10 tahun berteduh sejak tahun lalu.
Lebih menyayat hati apabila melihat anak-anak pasangan ini, terpaksa mandi menggunakan air longkang yang entah dari mana sumbernya.
Dengan pendapatan keluarga ini hanya kira-kira RM7 sehari daripada hasil menjual barangan lusuh yang dikutip di tempat awam dan tong sampah, sudah tentu mengisi perut menjadi keutamaan

Mat Sabu Cakap "Dia Suka Bibir Dyana Sofia" Love U Abang Mat...

Image
Dyana sofia kata, abang mat suka bibir dia...
Perghh how nice, so romantic....
Kit siang mesti jelous...

Apa Mat Sabu Suap Ke Mulut Dyana...???

Image
Apa yang mat sabu suap ke mulut calon DAP tu...?
Hebat bang mat, semua pompuan dia nak try...

Style Kampen BN Masih Di Takuk Lama...

Image
Perhatikan dua poster di bawah, rasa-rasa mana satu poster yang catche, cool dan trandy?
Kita tak payah tengok muka calon, tapi art work poster itu, poster calon dap dah macam cover majalah dan poster calon bn macam poster zaman darurat di malaya...
Adoii macam mana nak tarik orang muda untuk sokong bn kalau poster pun dah fail...

MH370: Apa Maksud Tun M "Seseorang Sedang Menyembunyikan Sesuatu"...?

Image
Kita sudah sedia maklum tun sudah tembak CIA dan Boeing dalam misteri kehilangan pesawat mh370, itu terang-terang dia sebut dalam artikelnyadi sini...
Tapi apa maksud tun "seseorang sedang menyembunyikan sesuatu" adakah ayat itu tun tujukan kepada cia dan boeing atau perkataan seseorang itu tun tujukan pada individu...?
Kalau tun tujukan pada individu, siapa yang tun maksudkan...
Rakyat nak tahu apa kesudahannya cerita mh370, mula-mula cari di laut cina selatan, kemudian pindah ke lautan hindi, lepas tu dengar kata ke teluk benggal pulak, apa cerita sebenarnya nie? 
Kalau kena hijack cakap la kena hijack, kalau terhempas mana serpihannya?

Cubaan Halim Saad Ambil Alih Syarikat PLUS...

Image
Projek Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) merupakan nadi utama pengangkutan di Semenanjung Malaysia dan kadar tol merupakan antara isu politik yang boleh memberi kesan buruk kepada kerajaan jika tidak ditangani dengan baik. Justeru mahu tidak mahu kerajaan harus menolak sebarang cadangan penswastaan semula secara terbuka kepada mana-mana pihak terutamanya kepada kumpulan Tan Sri Halim Saad.
Akhbar The Star, 25 Mac lalu melaporkan Tan Sri Halim Saad berhasrat mengambil alih syarikat konsesi lebuh raya PLUS melalui melalui syarikat pelaburannya Idaman Saga. Kononnya melalui pengambil alihan ini kerajaan dapat menyelamatkan kos subsidi sebanyak RM 64 bilion.
Dalam cadangan tujuh muka suratnya, Idaman berjanji akan mengekalkan kadar tol sedia ada dan akan melupuskan sebarang pampasan daripada kerajaan sehingga konsesi berakhir pada 2038.

Pengawal Keselamatan Melayu Di Pecat Kerana Hina Perdana Menteri Dalam Facebook...

Image
Ini yang berlaku di singapura, seorang pengawal keselamatan berbangsa melayu di pecat oleh majikannya kerana dia didapati menghina perdana menteri singapura dalam facebook perdana menteri itu...
SINGAPORE May 15. Mr Ridhuan Abdullah, 30, was sacked from his job as a security officer at Keith Morton for posting a comment on PM Lee's facebook page which was deemed to be vulgar.
The security firm explained that the conduct of Mr Ridhuan is not condoned by the firm and security officers are expected to uphold at least a basic standard of decorum at all times. Klik Sini


Cina MCA Arahkan Najib Ambil Tindakan Pada Menteri Melayu UMNO Yang Sokong Hudud...

Image
Baca apa kata ketua wanita mca ini,
MCA wants Cabinet ministers who openly supported PAS’ hudud initiative to be dealt with by the BN top brass.
Wanita MCA chief Heng Seai Kie was referring to Minister in the Prime Minister Department Jamil Khir and the International Trade and Industry ministerMustapa Mohamed who declared their support forhudud in Kelantan.
Artikel selanjutnya Klik Sini

KJ Membalun Ultra Melayu...

Image
Sebagai memperingati peristiwa rusuhan kaum tahun 1969, DAP beserta Gereja dan berpuluh buah NGO pro-pembangkang telah mengeluarkan sebuah kenyataan sempena tanggal 13 Mei kelmarin.
DAP dan Majlis Gereja Malaysia (CCM: Council of Churches of Malaysia) menyuarakan azam mereka dalam “mempertahankan keamanan, kasih-sayang, keterangkuman dan kebebasan di Malaysia pada ulangtahun ke-45 Rusuhan 13hb Mei, kejadian keganasan politik paling teruk dalam sejarah Malaysia sepanjang 51 tahun”.
Kenyataan bersama DAP, Gereja dan NGO-NGO itu berpegang bahawa:
“Malaysia, seperti yang dibentuk pada 1963 dengan penggabungan Malaya, Sabah, Sarawak dan ketika itu Singapura, diniatkan sebagai satu negara dalam keamanan, kasih-sayang, keterangkuman dan kebebasan, dan bukannya satu negara yang didominasi oleh keganasan, kebencian, pengucilan dan ketakutan.”
Mereka juga berkata:
“Tidak mengira apa perbezaan-perbezaan di antara kita, keganasan, kebencian, pengucilan dan ketakutan tidak boleh dan tidak patut digu…

Binatang Ini Berlakon Lagi...

Image
Kalau korang tak caya, korang tengok nanti siapa yang akan dia salahkan, dah tentu UMNO/BN akan jadi mangsa fitnahnya...

Apa Salahnya Tunggu Sampai Lepas 17 Hari Bulan....

Image
Tak tau nak kata apa, ini lah yang orang kata, "tak ada penyakit, cari penyakit" tak pasal-pasal umno bergolak...
Baru dua-tiga hari lepas, najib kata, "tiada parti politik segagah umno" nah sekarang apa dah jadi? umno haru biru dek kerana keegoan pemimpin...
Jujur aku kata, kalau itulah alasan ahmad said, apa salahnya najib tunggu sehingga majlis itu selesai, aku yakin ahmad said seorang yang menepati janji...
Tapi entah la, mungkin najib termakan hasutan orang-orang di kiri, kanan, depan, belakang dia yang nak jugak ahmad said pergi dari kerusi menteri besar pada hari bersejarah 12 mei...
Bukannya ahmad said tu tak ada jasanya di terengganu...

Solidariti MCA Menolak Hukum Hudud, Tak Bertanding PRK Bukit Gelugor...

Image
Tak payah nak cakap apa lagi, kini terbukti sudah yang mca sebenarnya tidak ada keberanian untuk bertandig melawan dap dalam prk bukit gelugor...
Mca sanggup memalukan bn, mca tak sanggup berlawan dengan sebuah parti yang mempunyai agenda perjuagan yang sama dengan mereka iaitu menolak hukum hudud...
Mca sudah menunjukan solidariti mereka dalam isu hudud dengan membiarkan dap menang mudah...
Jadi untuk apa lagi mca berada dalam barisan nasional...???

Hukum Hudud. Tak Sampai 1% Tekanan Yang PAS Terima Berbanding Kerajaan Brunei...

Image
Siapa yang menentang hudud di malaysia? DAP, PKR dan MCA, UMNO kini sudah menyokong pelaksanaan hukum Allah itu...
Jadi aku tak nampak bertapa hebatnya tekanan yang di terima oleh pas dalam melaksanakan undang-undang syariah itu berbanding dengan tekanan yang cukup-cukup hebat yang di terima oleh kerajaan Brunei...
Setakat pas hilang sokongan cina apalah sangat, masih ramai orang melayu/Islam yang bersama-sama ingin melihat undang-undang syariah itu dilaksanakan sepenuhnya...
Cuba kita lihat brunei, setiap hari DYMM Sultan Hasanal Bolkiah menerima tekanan dari pihak luar yang tidak senang dengan keputusan baginda untuk melaksanakan hudud, tak cukup dengan tekanan dari negara-negara kafir harbi, Baginda turut di hina oleh beberapa stesen penyiaran milik yahudi seperti cnn dan lain-lain...
Baginda sultan tahu akan tekanan yang dia hadapi, malah sekiranya puak-puak ini serius memberi tekanan terhadap brunei, ia mampu menjahanamkan ekonomi negara itu...
Bak kata baginda, "siapakah k…

VIDEO: Tengok Apa Yang Berlaku Bila Kaldai Pun Nak Berpolitik Juga...

Bila kaldai atau baghal nak berpolitik, maka inilah terjadi...

Aku tak pasti kat mana kejadian ini berlaku, tapi apa yang nyata ia berlaku di negeri selangor dan semasa pemilihan cabang pkr...

Enjoy...

VIDEO: Apa Masaalah Budak Nie Sebenarnya...???

Sampai la aku dok fikir, apa masaalah budak pompuan nie...

Terlebih xcited ke...?

Atau dia....

VIDEO: Cina Gampang Cuba Provok Anggota Polis...

Kurang ajar punya cina, inilah hasil tarbiyah pakatan, cina sudah tidak ada rasa hormat lagi pada penjawat awam terutama anggota polis...
Korang tengok lah sendiri video tu, bagai mana anggota polis melayu di hina oleh pesalah cina...

Janji Keling, AirAsia Masih Tak Mahu Berpindah Ke KLIA2 9 Mei...

Image
Ini janji airasia pada 15 april lepas...


Dan ini pula jawapan dalam twitter mangkok paria tu...


Soalnya apa yang tak kena dengan KLIA2...
Kenapa airasia terlalu cerewet sangat...
Syarikat penerbangan lain sudah mula beroperasi dan membuka kaunter tiket mereka disana tampa banyak komplen, kenapa airasia tak boleh...
Adakah airasia akan berpindah ke KLIA2 sekiranya tuntutan mereka supaya MAHB menyediakan muzium dan spa di tunaikan... kliksini
Hari ini sudah 8 mei, esok 9 mei, tapi melihatkan kepada gambar-gambar di bawah, pejabat urusan airasia di KLIA2 dalam keadaan bergini aku yakin, kenyataan yang di keluarkan oleh airasia pada 15 april lepas adalah pembohongan semata-mata dan sekali gus airasia tidak hormat kepada najib yang telah mengarahkan airasia supaya ikut berpindah di klia2klik sini
Gambar menunjukan pejabat airasia di KLIA2 masih belum di siapkan oleh syarikat penerbangan itu... klik sini

MCA Masih Tak Sedar Diri...

Image
Kata Wee Ka Siong menegaskan bahawa parti itu akan mengkaji semula kedudukan mereka dalam BN sekiranya Umno tetap dengan pendirian menyokong usul PAS di Parlimen untuk melaksana hudud di Kelantan.
Wee berkata MCA mempertahankan seratus peratus asas perlembagaan persekutuan yang dipersetujui BN sejak merdeka.
"Kalau berlaku (Umno sokong hudud) perkara itu kita akan bincangkan kedudukan kita dalam BN.
Pertama, aku sendiri tak sokong kalau hudud yang pas akan nak bentang dalam parlimen itu reakaan mereka sendiri, aku sokong sekiranya hudud yang di bentangkan itu 100 peratus mengikut Al-Quran dan sunnah...
Kedua, siapa mca nak gempak umno sekiranya hudud yang akan di bentangkan oleh pas itu betul-betul mengikut Al-Quran dan sunnah...
Ketiga, boleh ke mca jelaskan apa beza hudud pas dan apa beza hudud Islam.
Keempat, korang semua boleh tengok bagai mana cina bersatu dalam menolak hukum hudud, tetapi dalam masa yang sama orang Islam khususnya orang melayu boleh bergaduh sesama sendiri da…

Saranan Hannah Yeoh Pelan-Pelan Di Ikut Oleh Menteri Kabinet...

Image
Semalam menteri di jabatan perdana menteri kata, "ruangan kaum [bangsa] dalam borang rasmi kerajaan yang tiada nilai tambah di gugurkan"
Pada aku setiap borang yang di isi oleh rakyat malaysia perlu ada ruang untuk bangsa, apakah dengan tidak mencetak perkataan "KETURUNAN atau BANGSA atau KAUM, MELAYU, CINA, INDIA & LAIN-LAIN pada borang, kerajaan mampu menjimat sebanyak 1 trilion setahun?
Mungkin menteri di jabatan perdana menteri itu telah mengabil contoh borang dari pejabat hannah yeoh adun dap subang yang tidak mencetak ruang bangsa dalam borang di pusat khidmat masyarakatnya...
Mula-mula buang ruangan bangsa dalam borang, lama-lama buang perkataan bangsa dalam mykad pulak di hapuskan, tak percaya korang tengok la nanti...

Ini Kualiti Air Yang Khalid Ibrahim Suruh Rakyat Selangor Minum...

Image
Harakah, suara keadilan, malaysia kini dan malaysian insider tak akan keluarkan laporan ini, ini adalah laporan hasil kajian cerdik pandai...
Khalid ibrahim nak suruh rakyat selangor mampos agaknya, mungkin nanti dia akan kata hujun dah turun lebat dan empangan di seluruh selangor airnya dah meningkat, tapi kita kena ingat, selama satu minggu, beratus ribu gelen air lombong telah di pam masuk kedalam loji-loji rawatan air dan segala macam jenis toksik telah bercampur dengan air bersih di dalam kolam takungan...





Kristian Indon Haramkan Guna Kalimah ALLAH, Kristian Di Malaysia Macam Mana Pulak...???

Image
Seorang sarjana agama samawi Indonesia Prof. Manahem Ali berkata, sebahagian penganut Kristian di republik itu kini menolak penggunaan kalimah 'Allah' dalam Bible kerana menganggapnya sebagai sembahan orang Islam.
Pensyarah Universiti Airlangga, Surabaya itu berkata, malah  ada juga kelompok Kristian yang mengharamkan terus penggunaan kalimah tersebut dari naskhah tersebut
"Di Indonesia lebih kejam menurut saya, ada kelompok Kristian yang mengharamkan nama Allah dalam kitab Injil kerana ia dianggap (mereka) berhala umat Islam," katanya dalam sidang media sempena “Seminar Kalimah Allah dan Kristologi Nusantara” di Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini hari ini.
Ketika mengulas isu yang timbul apabila istilah berkenaan turut digunakan dalam Bible di Malaysia, katanya, Bible berbahasa Melayu yang digunakan di Sarawak itu menggunakan kalimah “Allah” sebagai menggantikan istilah “Tuhan”, yang diterbitkan oleh Lembaga Alkitab Indonesia.
Sedangkan, jelas Manahem, teks a…

Akhlak Pemimpin PAS...

Image
Inilah akhlak pemimpin pas, setalah bertahun-tahun di tarbiyah oleh nik ajis...



Najib Tolong Sound Sikit MCA & GERAKAN...

Image
Saranan aku pada MCA dan GERAKAN, tak usah nak tunjuk hero pada bangsa cina, kamu MCA dan GERAKAN sudah jadi paria di mata orang cina, lebih baik duduk diam-diam...
Aku harap najib boleh sound sikit kedua parti komponen bn tu supaya jangan bagi komen-komen yang merapu pasal hudud...
Ingat umat Islam di malaysia baru nak bersatu, jangan dengan komen-komen merapu yang keluar dari mulut pemimpin MCA dan GERAKAN, hukum hudud sekali lagi tak jadi dan sekali lagi umat Islam di malaysia berpecah belah...
Jadi aku merayu pada najib, tolong sound sikit MCA dan GERAKAN dari buat komen bodoh dan merapu pasal hudud...

Perjelas Hudud, PAS Akan Calonkan Mat Sabu Di Bukit Gelugor...

Image
PAS berkemungkinan akan meletakan timbalan presidennya di kerusi parlimen bukit gelugor pada pilihanraya kecil parlimen itu nanti...
Bagi pas, mat sabu mampu menerangkan isu hudud dan kaedah pelaksanaannya kepada orang bukan Islam, pas memerlukan sokongan orang bukan Islam terutama dalam parti dap dan pkr untuk melaksanakan hukum Allah itu di negeri kelantan tidak lama lagi...