MCA Masih Tak Sedar Diri...

Kata Wee Ka Siong menegaskan bahawa parti itu akan mengkaji semula kedudukan mereka dalam BN sekiranya Umno tetap dengan pendirian menyokong usul PAS di Parlimen untuk melaksana hudud di Kelantan.

Wee berkata MCA mempertahankan seratus peratus asas perlembagaan persekutuan yang dipersetujui BN sejak merdeka.

"Kalau berlaku (Umno sokong hudud) perkara itu kita akan bincangkan kedudukan kita dalam BN.

Pertama, aku sendiri tak sokong kalau hudud yang pas akan nak bentang dalam parlimen itu reakaan mereka sendiri, aku sokong sekiranya hudud yang di bentangkan itu 100 peratus mengikut Al-Quran dan sunnah...

Kedua, siapa mca nak gempak umno sekiranya hudud yang akan di bentangkan oleh pas itu betul-betul mengikut Al-Quran dan sunnah...

Ketiga, boleh ke mca jelaskan apa beza hudud pas dan apa beza hudud Islam.

Keempat, korang semua boleh tengok bagai mana cina bersatu dalam menolak hukum hudud, tetapi dalam masa yang sama orang Islam khususnya orang melayu boleh bergaduh sesama sendiri dalam soal hudud...

Nota: MCA hanya menang 7 kerusi parlimen...

Comments

Anonymous said…
Fasal Hudud

1. DAP halau Pas keluar Pakatan Rakyat.

2. MCA ugut nak keluar BN.

Cuma satu saja kita nak ingatkan, kalau pemimpin Pas dan Umno rasa mereka wajib mempertahankan Islam kita nak cadangkan .... buat pekak badak saja terhadap apa yang diperkatakan oleh DAP dan MCA.

Kita nak bagi tahu baik DAP mahu pun MCA, kedua2nya adalah spesis ular berbisa, cumanya yang satu spesis Tedung Selar dan yang satu lagi spesis Tedung Senduk.

Yang mana Tedung Selar dan yang mana Tedung Senduk ... anda sendiri boleh nampak.

Cuma tolong ingat wahai sekalian orang Pas dan orang Umno, kalian semua islam, tuhan kalian adalah Allah dan bukan lah Allah yang dijadikan tuhan orang kristian.

Penting kita nak ingatkan : Kalau Pas tak teruskan usul Hudud ... Pas akan lingkup. Kalau Umno tak sokong usul Hudud Pas ... Umno akan lingkup.

Yang kami mahu : Pas tak lingkup. Umno tak lingkup. Kerana silap langkah kedua2 parti melayu ini boleh lingkup kerana Hudud. Kerana selama ini pun kedua2 parti melayu ini berseteru sama sendiri lantaran Hudud. Jadikan Hudud sebagai titik permulaan jalinan kerjasama Pas-Umno atas nama islam.

Ana Muslim
Anonymous said…
Cik Ana

Buat saya DAP adalah ular Tedung Selar dan MCA adalah ular Tedung Senduk. Kedua-duanya sama bahaya kepada manusia melayu dan islam.
Surrhead said…
hudud dipolitikkan....Ana nampak mainan politik ni, syabas...anyway, saja nak tambah, hudud tak akan dilaksanakan di seluruh semenanjung sebab warga beragama Islam tak sampai 95%. Biasanya negara2 yg mengamalkan hudud, warga beragama Islam ada 98%.So, Kelantan je ada chan tuk laksanakan hudud. umno, dap, mca takan benarkan hudud dilaksanakan...
Anonymous said…
MCA nak jadi jaguh kaum Cina maklumlah sandiwara mereka berjaya menyatukan kaum Cina dalam PRU 13, jangan lagi diperbodohkan oleh mereka ini, kalah di banyak tempat nak ugut pula, tak sedar diri punya kaum....
Anonymous said…

Kalau si PENDATANG KAPIRDAJAL-MCADALANG-DUA-MUKA ni dah benci sgt. kat ISLAM/umatnya, baik MAMPOS dr. Alam Melayu, pusaka nenek moyang kita dr. sebelum dijajah si KAPIR LAKNAT Barat-ZIONIS dan mana-mana puak pendatang KAPIR yg. asalnya dibawa si PENJAJAH buas tu!!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID