AJAL KERAJAAN PR SELANGOR HAMPIR TIBA


Selangor akan mendapat kerajaan baru, kerajaan pakatan haram yang berusia 16 bulan dilihat rakyat terlalu korup, rakus, gagal dan gila kuasa sekarang ini. itu lah kata-kata seorang pegawai tinggi pejabat daerah, yang daerah tu ada banyak kilang ketika det temui pagi tadi.

Menurut kawan det tu, cerita yang det keluarkan semalam mengenai pengambilalihan tanah wakaf di selangor ni benar-benar berlaku dan sekarang ini proses itu sedang dan sudah pun berjalan, yang menjadi batu penghalang untuk mereka ialah Baitumal dan Pusat Zakat dan juga Jabatan Agama Islam, sekiranya mereka-mereka yang rakus ini berjaya mempengaruhi pegawai-pegawai di tiga agensi itu, maka selepas ini tidak ada lagi tanah wakaf untuk kubur, untuk masjid dan surau di selangor.

Pembaziran juga berlaku di kesemua Majlis Perbandaran dan Majlis Bandaraya di seluruh selangor, det tanya pembaziran apa yang dia maksudkan, menurut kawan det tu, dulu semasa BN/UMNO memerintah Ahli-ahli majlis dilantik empat ke lima tahun sekali, bila mereka ni di lantik untuk satu tempoh masa yang lama, maka kerberkesanan mereka untuk berkhidmat kepada rakyat lebih berkesan. tetapi sekarang ni semasa pemerintahan khalid, ahli-ahli majlis di lantik setahun sekali, maka setiap kali lantikan di buat sudah tentu berberapa perkara perlu di tukar, kita ambil contong paling kecil ialah kad nama (name card) seorang ahli majlis mendapat sekuarang-kurangnya 10 kotak, emblem (logo kereta) latter head dan rubber stamp. itu kita tak kira lagi tentang elaun-elaun mereka, kalau ahli majlis tu mewakili parti politik maka elaun mereka ni berbeza dengan dengan ahli-ahli majlis yang mewakili ngo.

Itu kalau kita kira satu PBT, di selangor ni ada berapa banyak PBT? sekarang ni menurut kawan det, kalau kerajaan pakatan haram ni bubar dun pun percayalah kemenangan akan berpihak semula kepada BN/UMNO, menurut dia pegawai-pegawai kerajaan negeri semuanya sudah fedup dengan perangai daripada MB, Exco, Ahli Majlis sampai la ke machai-machai politik ni, mereka ni semuanya berlagak, dulu pernah det tulis yang seorang ADO dibaling file ke mukanya dan perkara ini tidak pernah berlaku dulu.

Dia menambah lagi, ada berberapa kontraktor pembersihan milik orang-orang PAS mengadu pada dia yang sejak pakatan haram ni menang mereka langsung tak dapat projek dari PBT, kontraktor PAS tu kata segala projek pembersihan (maintenance dan landscape) semua nya di sapu oleh puak-puak PKR, kalau ada pun orang PAS yang dapat projek tu maka mereka ni memang kroni adun atau ahli majlis. ini amat jauh berbeza sekali sewaktu pemerintahan UMNO dulu, mereka ni boleh di katakan hidup senang kerana walau pun UMNO dikatakan mengamalkan kronisma dalam pengagihan projek (kerja-kerja inden) tapi mereka pun turut menikmati juga, det tanya macam mane tu? ye la, UMNO bagi projek untuk kroni dia supaya kalau ada ape-ape program kecil parti, kroni dia boleh fund balik kepada parti, takan la dalam satu PBT ada 60 kerja umno nak tibai semua, kalau umno ambik pun hanya 20-30 peratus je kerja-kerja tu, yang lain PBT open tender la, lagi satu walau pun ada puak-puak umno ni yang dapat projek tapi dia orang ni sub kan balik kepada kontraktor yang kecil-kecilan ni, contoh kontraktor kecil-kecilan ni ialah kontraktor yang tak ada lesen atau modal tak cukup, so kira sama dapat sama rasa, lagi satu puak-puak umno ni dia bukan kira sangat kontraktor tu parti ape janji yang dia tahu kau tu melayu.

Rasuah yang melibatkan Exco-exco selangor semakin membarah, menurut kawan det tu, kalau makin banyak pendedahan yang dibuat oleh blogger dan pihak-pihak tertentu mengenai perlakuan rasuah mereka ni kawan det tu cukup yakin kerajan khalid akan tumbang dalam masa seratus hari dari sekarang. rakyat sudah tahu temberang mereka dan rakyat menunggu masa sahaja sekarang ini untuk menghukum mereka.

Pertemuan det dengan kawan tu di akhiri pada jam 10 pagi, kawan det sempat berpesan, "korang buat la ape yang patut, makin lama korang biarkan orang melayu akan hilang tanah, orang islam dah tak de kubur, nak harapkan PAS ? khaaa...thuiiii...

Kawan det juga sampaikan salam kepada berberapa orang blogger seperti GAP, Medan Info dan berberapa blogger lain di selangor ni. dengan ucapan Terima Kasih dan teruskan usaha anda...

Comments

SALAM SAUDARA,
MUDAH-MUDAHAN APA YANG SAUDARA PAPARKAN DI SINI DAPAT MEMBUKA HATI,MINDA RAKNYAT SELANGOR KHUSUSNYA KAUM MELAYU dan ISLAM.
SEKALI LAGI DEMI PERJUANGAN,KP MINTA IZIN COPY ARTIKEL YANG MENARIK INI..
Anonymous said…
apa yang and paparkan ada sahih nya...

KAWAN SAYA ..ORANG KUAT PENYOKONG PAS DI SELANGOR...JUGA MENGELUH SEBAB DAH TAK DAPAT TENDER ...DIA BERITAU SAYA SEMASA BN/UMNO MEMERINTAH DAHULU...ADA JUGA DIA DAPAT TENDER WALAU PUN DIA ORANG KUAT PAS...

Sekarang katanya ....satu pun tak dapat... sudah satu tahun..satu kerja pun dia tak dapat...
alahai umno,dah takde cerite ke?
Unknown said…
Mudah mudahan jadi kenyataan.
Tengok muka si khalid tu pun dah nyampah...pakai songkok pun tak betul.

BERITA CAP BUMI.......
KO TU DAH RABUN KER....ATAU DAH BUTA LANGSUNG DAH TAK TAHU MENILAI YANG MANA SATU KEMAJUAN DAN KEHANCURAN.
fedup said…
kalau dah owg atasnya kata semua boleh..halal haram bukan masalah lagi..semuanya atas nama perjuangan..cuma terkilan jika rakyat S'gor tidak lagi membuka mata dan minda utk melihat kebenarannya..

cap bumi..kau nie kategori cap ayam gak la..siang nampak malam rabun jalan main langgar tunggul jer..

bodoh tak boleh di ajar pandai tak boleh di ikut..
sasha2020 said…
Aku setuju sangat....Pakatan rakyat yg memerintah Selangor akan tumbang tak lama lagi.

Ada berita yg aku dengar, beberapa ADUN PKR & PAS nak keluar parti dan menjadi bebas...Tunggu dan lihat.
eMNo said…
Di Perak semasa peralihan kerajaan, Nizar macam gila babi meroyang nak kerusi MB balik, Sivakumar macam beruk matyeh. Kalau terjadi di Selangor pula Khalid pun akan ikut jejak Nizar. Di Perak boleh sidang DUN bawah pokok, Di Selangor agaknya boleh buat dalam tandas awam.
Anonymous said…
Haloo berita cap bumi...
Dah jelas 2 kali cadang nak ambil duit zakat.Agaknya kau ni bukan golongan yang kena bayar zakat.Tolong jangan campur...atau mata kau kat buntut telinga kau kat lutut.Khalid tu bukan saja selsema babi,virus gila babi pun dah jangkit kat dia.Ada faham ka...
Lord Garam said…
DET,

TAK SABAR RASANYA NAK BERPEJABAT DI BANGUNAN SUK TUH...
KALAM JAUHARI said…
Bagi depa 2-3 tahun lagi dan kita boleh padankan muka-muka melayu yang konon benci UMNO kerana kronisma itu.

Bro, masa UMNO memerintah boleh dikatakan 50% kontraktor adalah penyokong PR walaupun bukan ahli mana-mana parti kerana menyangka PR lebih baik.

Laa ni mereka mengeluh kerana kontrak2 habis disapu juak2 PKR.
Pulak tu puak2 PKR ni bercakaran sesama sendiri.

Kawan aku yang berniaga di tanah tol kat Sunway selalu dikacau penguakuasa MPSJ sampailah dia mengadap Nik Nazmi. Stelah beberapa sumbangan bertukar tangan barulah perniagaan beliau aman.

Kalau zaman UMNO yang ambik rasuah macam ni penguat kuasa sendiri, tetapi zaman PR ahli majlis dan ADUN pun sapu sekali!

Hambik kau.
PaKMie said…
Salam...

Actikel yg bagus, sdh terang lagi tersuluh...

Sememamgnya begitulah nasib org melayu dibawah pembangkang dibawah kerajaan pembangkang.

Baru 16bln memerintah mcm2 dh berlaku kepincangan. Apakata jika ianya berlarutan lama, sdh tentu Selangor akan menjadi sebuah negeri pertama muflis dinegara ini.
Salam Perjuangan,

Kami dari GPMS Cawangan Wangsa Maju amat mengagumi pengendalian blog anda.

Apa yang kami harapkan kita dapat bekerjasama selepas ini dalam memberi idea dan info2 terkini mengenai masa depan generasi baru di Negara kita khususnya di kalangan Generasi Melayu.

Kami juga meminta jasa baik dari pihak anda agar dapat mempromosi blog kami buat tatapan masyarakat.

Sila layari blog kami di www.gpmswangsamaju.blogspot.com dan berikan komen2 anda.

Yang Di Pertua GPMS Cawangan kami, En. Jais Abdul Karim menyampaikan Salam Kasih khas buat anda.

Sekian, Ikhlas dari,

MUHAMMAD RADHI ABD. RAZAK
Ketua Penerangan merangkap Ketua Editor Blog,
GPMS CAWANGAN WANGSA MAJU
eXception said…
DET mohon copy artikel ni... Tq..

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan
Anonymous said…
teringan aku kat hero tamil....sivaji...oit...ko lepak mane.....ck ke..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID