APE GAME YANG DR. ASRI MAIN NI ???


Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyifatkan kenyataan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Datuk Mohamed Khusrin Munawi bahawa orang bukan Islam tidak boleh memasuki masjid merupakan satu pandangan yang sempit.
sumber: mstar online

Apa game yang sebenarnya si dr asri ni nak main, kalau nak main game politik main la betul-betul, jangan la sat main game politik, sat main game agama. ok la aku berperangsangka baik dengan dr.asri, mungkin dia tak kenal siapa itu xavier jayakumar atau pun dr. asri mengambil berberapa dalil dan nas. ya memang betul, orang kafir boleh masuk mane-mane masjid kecuali masjidil haram di makkah.

Tapi tahukah kamu wahai dr.asri, siapakah manusia yang masuk kedalam masjid itu? dia ialah xavier jayakumar, seorang penyokong kuat gerakan anti islam (IFC) dan antara kepala gerakan untuk memurtadkan orang islam yang sama agama dengan kamu wahai dr.asri oii... bolehkah orang ini dibenarkan memijak karpet yang digunakan oleh orang islam bersolat, sedangkan dia memiliki 2-3 ekor anjing belaannya di rumah? soalan aku, bersih ke tangan xavier tu dari segala kekotoran, ada ke xavier tu mengikut adap-adap ketika masuk masjid? dan yang terakhir, xavier tu dah mandi wajib ke?


Di berberapa negara islam lain, memang dibenarkan si kafir masuk kedalam masjid dengan tujuan mendengar kuliah atau pun melawat supaya dibuka pintu hatinya untuk memeluk islam, tetapi hanya di tempat yang di khaskan sahaja, bukannya di saff kedua, tapi dalam kes si kafir xavier ni, dia bukan sekadar melawat atau mendengar syarahan atau kuliah agama, tapi dia masuk kedalam dewan sembahyang, memijak permaidani di saff kedua tempat orang islam bersujud, kemudian berceramah menghentam kerajaan, menceritakan keburukan orang lain, boleh ke macam tu dr.asri oii...

Aku tak tahu dimana stand politik kamu dr.asri, tapi bagai mana pula kalau yang masuk masjid itu bukan xavier sebaliknya samy vallu, chua soi lek, ong tee kiet atau pairin kitingan, adakah kamu tetap berpegang dengan kenyataan yang kamu buat sekarang ini? selepas ini tidak salah lah pula sekiranya seorang tauke babi masuk kedalam dewan sembahyang atas alasan kononnya dia ingin memberikan bantuan, walhal pemberian bantuan itu boleh dibuat di mana-mana sahaja tempat di dalam kawasan masjid tetapi tidak di dalam dewan sembahyang.

lagi pautan berita: gerakan anti pkr

Comments

Anonymous said…
haa...haa... apa cerita ni?
PAPA GOMO said…
macam macam game bro...apa pun pas memang dah jadi parti yang melacurkan Islam.

bro....kawan punya link harap dapat tukar ke
www.papagomo.com
tq
AnakPas said…
Sebenarnya dr Asri betul.."BABI, Lembu kalu masuk ke masjid..juga kalu duduk kat mimbar sekalipon memang tidak haram (tak siapa kata haram)
Cuma dari segi moral, kesucian, kehormatan, itu saja lah...jadi dr Xi yg. masuk masjid dan bercakap politik tu kerendahan JK masjid dari segi moral (hanya untuk untuk main politik)..bawa masuk mahkamah memang tak menang..
lagenda said…
Salam Ziarah........

Pelik tapi benar ni celaru habis lagu ni
Anonymous said…
SALAM.

BUKAN SETAKAT CELARU HABIH...TAPI CUKUP-CUKUP HARU BIRU...INILAH PUKIMAK NYA BILA BERKONGSI KUASA BERSAMA KAPIAQ HARBI...
Anonymous said…
salam.
Pemimpin-0pemimpin UMNO dah mampus ke terutama ketua2 pemuda langsung tak ada suara dan telor...???? Hoi...paglima-panglima UMNO kamu semua dah mampus ke ????
MK IV said…
aku,pasbuih dan siamang

det bersetuju dngan apa yang kamu tulis tu.
Tok Pawi said…
alo bro... gua konpius la... apa lu cerita?
C L J said…
Habis orang tersepit jadi tak menentu dan kalut begitu ke.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID