Anwar Tak Puas Hati Kena Pecat, Minta Mahkamah Bicara Sekali Lagi.


Anwar ibrahim masih tidak puas hati kerana di pecat dari jawatan timbalan perdana menteri sebelas tahun dulu, pada 8 mac lepas mahkamah persekutuan telah pun memutuskan yang pemecetan anwar adalah sah.

Anwar sebelum ini gagal dalam usahanya di kedua-dua Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan yang telah memutuskan bahawa bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempunyai kuasa di bawah Perlembagaan Persekutuan memecat menteri kabinetnya dan beliau telah mematuhi perlembagaan dengan menasihati Yang di-Pertuan Agong mengenai pemecatan

Karpal singh selaku peguam anwar pula meminta mahkamah bicarakan kes anwar itu dengan satu lagi kes yang lebih kurang sama yang melibatkan seorang penjawat awam, ada yang kata, tujuan karpal nak hakim bicarakan sekali kes pemecatan anwar dan seorang lagi penjawat awam tu untuk mengelirukan pihak hakim dan mahkamah.

Anwar dalam permohonannya meminta mahkamah mengisytiharkan bahawa pemecatan itu tidak sah dan melanggar perlembagaan di samping minta ganti rugi, yang akan dinilai oleh pendaftar, sebagai menggantikan pengembalian jawatan, cara yang cukup senang untuk anwar mendapat wang dari kerajaan, percayalah dah tentu puluhan juta yang anwar akan minta sebagai ganti rugi itu nanti.

Comments

Anonymous said…
pe benda lagi la si setan ni tak puas hati, dah kena sack tu dah la.
YANG GAMBI said…
Inilah kepakaran sipengkhianat ini... ditambah pulak dengan peguambela yg memang kaki putar...
Anonymous said…
apalah bangsat sgt anak si berahim ni? dg kena pecat tu dah le dan perkara tu sah. apa dia ingat dia tu kebal ke? woi nuar takpe tak lama lagi kau pegi le ke ISTANA SG BULOH tu yg mmg menunggu kedatangan kau.

dah le jangan dilayan le akal hindu depa ni...baik sinuar peliwat mau pun kapal singh kaki putar alam..spinning wheel.cukup2 le jgn bazirkan masa dan wang rakyat yg bayar cukai walau pun sikit. peguam mcm kapal sing gila belit tu dh kaya jgn dok bg muka le....

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID