PAS Menikus Isu Paderi Kristian Hina Islam.

Pas menikuskan diri dari mengulas mengenai klip video yang kini bertebaran dalam laman facebook menunjukan seorang paderi kristian menghina surah Al-Fatihah, Rasulullah dan cara umat Islam bersembahyang.

Mana perginya pejuang-pejuang islam pas? mana pergi ulama pas yang dibelakang nama mereka ada gelaran tantawi, qardawi, marbawi dan macam-macam wi lagi, mana?

Semalam seorang blogger (klik sini) dan ketua wira PERKASA telah membuat satu laporan polis terhadap paderi yang bernama benjamin stephen yang menghina surah Al- Fatihah, Rasulullah dan agama Islam di balai polis dang wangi kuala lumpur. laporan utusan malaysia (klik sini)

Adakah kerana undi orang kristian pas sanggup membiarkan agama Islam dihina dengan sehina-hinanya oleh orang kristian?

Kepada sesiapa yang belum tengok lagi video tu, ini videonya sure korang mesti menyirap darah korang tengok macam mana paderi tu hina gila-gila Al-Quran dan Rasulullah aku harap pihak kementerian dalam negeri dan polis jangan jadi bacul kali ini, ambil tindakan segera, ini bukan lagi isu perkauman tapi ini isu kurang ajar hina agama Islam.

Comments

Anonymous said…
huhh... sial punya paderi.
Anonymous said…
aku bukan nak cakap la..tapi nampak sangat kebodohan..kebangangan paderi nie..cakap ikut logik..stakat dia pk cam tu..anak aku pon reti...apo la..kaji la sedalam2nya...kalu lalu depan aku..aku ludah je dia nie...
joehan said…
syabas dan trima ksh pada mahaguru dan perkasa..tp tu la die..mn pergi org dari parti yg kononnye perjuangkn islam..yg mendabik dada bahawa mereka lbh pahala dr org lain tu..ternyata org2 pas menikus dlm hal ni..tkt hilang undi agaknya..syabas mahaguru n perkasa!!
Anonymous said…
cara dia berkata mcm org indon, tp tk pasti la. Apa pun mmg paderi nie banGGANG..
Pemerhati said…
Paderi Stephen ni bersifat lemah lembut - auww la tu.
Kita semua tahu bhw paderi2 Kristian tak boleh berkahwin. Jadi rata2 adalah amalan mereka utk meliwat anak2 muda utk memuaskan nafsu mereka. Inilah salah satu hasilnya Paderi Stephen yg lembut auww.
Anonymous said…
PAS berani melalak kalau isu judi bola isu isu kebaya ketat dlm mesjid,isu eli bukit lenjan..ada isu2 yg dia tak tahu belum jumpa sirah nabi seperti isu doa kalipah, isu duit sedekah lumba kuda.
Anonymous said…
nak ambil tindakan terhadap paderi ni mungkin sukar kerana beliau rakyat indonesia yang gerejanya berpusat di Pontianak,Indonesia.cuma rasa saya boleh dakwa gereja di kuching yang menjemput beliau untuk berceramah..
Anonymous said…
A Shallow thinker paderi. Doesnt warrant us to comment further.what a great shame to the christianity. He should read MORE about AlQuraan and its deepest meaning. ALLAHUAKBAR!
harunn said…
Salam...mula2 kita kena tanya Tok Guru dulu....
apa komen dia..jangan dia kata tak sudah la....
Anonymous said…
ni lah akibatnya kalau jadi GAY.sanggup jadi murtad sebab marah dgn Islam yg mengharamkan homosexual.kristian tidak mengharamkan GAY..malah ramai yg menganggap jesus itu sendiri adalah GAY.sebab itu kaum GAY amat cenderung kpd kristian.di KL sudah ujud gereja utk GAY..maka menjadi GAY hanyalah mendekatkan diri kpd MURTAD!
Anonymous said…
Ramai lagi rupanya baru tahu video ni , orang lain dah berbakul maki paderi ni sejak tahun 1997 lagi .
Anonymous said…
Adalah menjadi tanggungjawab mana-mana penganut untuk mempertahankan agama masing-masing. Kalau satu-satu agama itu dikritik maka terpulanglah kepada para penganut untuk menjawab kritikan berkenaan.

Kalau ini tidak dilakukan (menjawab kritikan) maka 'kelesuan' ini akan dianggap seumpama mengiakan kritikan berkenaan. Dalam konteks pengkritik, kerana berasakan ada yang kurang atau tidak kenalah maka kritikan dilontarkan. Namun ada juga yang mengkritik kerana lain-lain sebab termasuk keegoan dan kenaifan.

Logiknya kalau pengkritik tidak mempunyai maklumat yang cukup berhubung perkara yang mahu dikritik maka meskipun kritikan yang dilontarkan berlandaskan keikhlasan tetapi kritikan berkenaan mungkin jauh tersasar. Oleh itu pengkritik perlulah betul-betul faham tentang perkara yang hendak dikritik.

Bersesuaian dengan pengembangan dalam aspek kebebasan bersuara, mengharapkan tidak akan ada kritikan adalah tidak munasabah. Namun, kritikan yang tersasar mudah dipatahkan dengan menggunakan akal yang berilmu.

Cumanya kalau pengkritik tidak ikhlas dengan kritikannya malah kalau terang-terang mempunyai tujuan yang serong maka pilihan yang ada ialah menyerahkannya kepada pihak berwajib kalau-kalau kritikannya itu mampu menjejaskan hubungan baik rentas agama.

Chinglot
Anonymous said…
Cara mengatasi masaalah ini;

1. KDN/majlis agama dapatkan pendirian pengetua majlis kristian malaysia, kata2 padri ini betul ke bohong. Dia orang tau ia nya tidak betul.

2. Lepas tu dapat dapat pesetujuan mereka untuk blacklist penceramah ini.

3. Lepas itu kalau mana2 gereja masih guna penceramah ini, apa lagi ambil tindakan lah.

Mesti guna cara "CHECKMATE" lepas tu diorang tak leh buat lagi.

Bila nak "CHECKMATE" babi Namewee. Kita pakai Soilek, Sookun, Babi DAP. YES or NO' apa babi Namewee buat tidak betul. Jangan dolak daleh bila semua jawab tak betul, Menteri Amaran, ambillah tindakkan.

Use Them to settle problem created by them....
Esperalzi said…
PAS kini bukan PAS dulu. Sudah menjadi politically incorrect atau salah politik bagi PAS menjadi hero utk menentang penghina2 Islam. Nanti apa pula kata penyokong2 PAS yg bukan Islam.

Oleh itu, untuk menjaga hati (dan undi) orang2 bukan Islam termasuk orang2 Kristian, PAS rela Islam dihina, tak berbaloi bagi PAS susah2 sangat tentang isu Stephen ni.

Kalau PAS dah boleh masuk ke gereja2 Sarawak dan berkempen bagi pihak orang kristian utk guna kalimah Allah, maka PAS juga tak ada masalah dengan orang2 Kristian yg hina Islam. Bagi PAS, si Stephen ni bukan hina Islam, dia sekadar memberi pandangan berbeza tentang Islam dan Nabi MUhammad (saw). Objektif utama PAS adalah utk bunuh UMNO, bukannya mempertahankan Islam...

Silap2 haribulan, PAS mungkin pelawa Stephen ni masuk PAS, maka akan bertambahlah undi Kristian utk PAS nanti.

PAS elok tukar namanya kepada Parti Antaragama Se Malaysia..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID