Tun M Risau Kalau Pakatan Perintah Malaysia.

Sekali lagi tun mahathir bersuara, kali ini tentang kerisauannya kalau pakatan haram berkuasa memerintah malaysia, kerisauannya tun m berasas sambil memberi contoh yang bekas mb perak dulu, walaupun dia melayu tetapi dia terpaksa mengikut telunjuk cina dap, kerana dap paling berkuasa di perak.

Tun mahathir berkata lagi, pkr bukan untuk memperjuangkan orang melayu tetapi lebih kepada untuk merealisasikan cita-cita peribadi seseorang pemimpin mereka untuk menjadi perdana menteri. perjuangannya bukannya untuk bangsa, agama dan negara tapi untuk jadi perdana menteri. jadi dia menggunakan pakatan untuk merialisasikan cita-citanya untuk menjadi perdana menteri.

Beliau juga mengingatkan supaya tidak terpedaya dengan apa yang dilakukan oleh pakatan, mereka hanya untuk mengejar cita-cita menjatuhkan BN dari tampuk pemerintahan negara. menurutnya apa yang diperkatakan itu bukannya bersifat perkauman, tetapi kepada kestabilan, sedangkan DAP sering membangkit pelbagai perkara berunsur perkauman sejak dahulu lagi.

Temuramah Tun M Bersama UMNO Online...

Comments

Anonymous said…
malaysia akan jadi macam singapork, melayu jadi libral, boleh jalan-jalan bawak botol JD. pas mase tu semua dah murtad pasal ikut telunjuk DAPig.

TAKEBEER... TAKEBEER...
udanggalah said…
Sampai masa PM dari DAP barulah kita semua tahu akibatnya...
Sampan Tua said…
Kepada rakyat MALAYSIA yang bijak pandai, janganlah kamu terpedaya dgn ape yg dilakukan oleh PR. Bukalah mata/telinga anda besar2. Mereka hanya utk menjatuhkan BN dari tampuk pemerintahan negara, kerana dendam kesumat DSAI. Sayangilah bumi berdaulat ini, sebelom ia terlambat!!
Sampan Tua said…
DSAI ni sebenarnya ‘talam dua muka’..

Dia adalah seorang rakyat yang sanggup menggadai maruah bangsa & negaranya sendiri demi kepentingan peribadi. Yang rugi adalah generasi muda & anak cucu kita! DSAI tak rasa rugi apa, sbb umur dia pun dah tua..

Perpecahan kaum di M’sia ini pun disebabkan oleh dia! Dahulu kaum lain tidak terlalu berani mencabar hak istimewa peribumi. Melayu semakin lemah kerana berpecah kepada tiga (UMNO/PKR/PAS). Namun semenjak beliau bebas, PR semakin ‘kuat’ kerana mereka melancarkan ‘perang-saraf’ sejak tahun 2004, dimana BN menang besar di dalam PRU 2004.

Ternyata dengan perancangan yang agak rapi, sentimen-sentimen perkauman berjaya diserapkan ke dalam minda rakyat. PR tidak kira samada isu itu benar atau tidak, mereka akan menggunakan apa-apa isu bagi meracuni minda rakyat khususnya golongan muda (bawah 35 tahun), yang ‘rapuh’ pemikirannya & mudah berubah arah.

Dia tak peduli apa.. yang penting baginya dapat membalas dendam terhadap BN. PKR adalah platform bagi DSAI untuk membayar dendam. Dialah punca ‘kelemahan’ Melayu. Kita yang sayangkan negara ini, perlu lah mengorak langkah untuk ‘membetulkan’ semula pandangan masyarakat terhadap BN. Betulkan lah mana2 yang perlu.

Mungkin sumbangan kecil yang dapat kita lakukan ialah dengan memastikan 80% isi rumah kita menyokong UMNO/BN. Ini penting, kerana didalam kelompok kecil lebih mudah untuk dipengaruhi. Concept “one-to-one” talk lebih efektif daripada berceramah dihadapan 100 orang Moga2 Kerajaan BN kembali kuat seperti dahulu..
Anonymous said…
bkn tu je anno 12:52.. mlah di khalayak ramai bleh bercumbuan, lg rmai yg murtad mak bapak pun xleh halang, xleh tegur dan masa tu jab agama hidup segan mati tk mau krn atas dasar hak asasi manusia jd agama ditinggalkan.... sejenis pun tiada masalah, penaungnya dh memang al-juburi..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID