Merakyatkan Ekonomi Selangor, Inilah Hasilnya.

Moto kerajaan selangor di bawah pimpinan pkr untuk merakyatkan ekonomi selangor menjadi kenyataan, rakyat negeri selangor yang dirakyatkan ekonominya hanya terdiri dari juak-juak dan pencacai-pencacai pkr, aku berikan contoh bagai mana ekonomi seorang pencacai pkr, baru dua tahun menjadi pegawai khas kepada yakop sapari mampu berbelanja mewah, mampu memiliki dua unit rumah sebelah menyebelah di seksyen 20 shah alam.

Ok aku nak brif sikit korang pasal mamat ni, nama mamat ni sulaiman, siapa orang pkr shah alam yang joint parti tu dari awal penubuhannya sure kenal dengan mamat ni laki bini, bekas perkerja kilang tayar goodyear di shah alam dan juga ketua union untuk kilang tu, telah di buang kerja dari kilang tu sekitar tahun 2000 kalau tak silap, menyepikan diri selepas pkr (keadilan) kalah di shah alam pada pru ke 10 (1999) dan terus mematikan diri (langsung tak nampak batang idung) selapas pkr sekali lagi kalah pada pru 11 (2004). aset yang di miliki ketika itu ialah, sebuah kereta proton putera, rumah teres 1 setingkat, sebiji pajero buruk dan sebuah moto modenas.

Masa pru lepas dia muncul semula sebagai pengarah pilihanraya dun batu 3 shah alam, membantu calon pkr rodziah ismail (exco) banyak budak-budak lama pkr di dun batu tiga shah alam tak berkenan sangat dengan mamat ni terutama di kawasan padang jawa, kata budak-budak tu mamat ni poyo, dulu masa parti susah dia hilang, sekarang parti dah banyak duit baru dia datang. akibat protes budak-budak pkr tu banyak bilik gerakan pkr di dun batu 3 di tutup paling ketara di kawasan padang jawa dan seksyen 18 shah alam.

Nasib dia baik, pkr menang di semua dun dalam shah alam dan dapat negeri selangor, tup-tup dia aku dengar jadi pegawai khas kepada yakop sapari sekarang ini, dalam tempoh dua tahun dia mengaut kekayaan hasil titik peluh orang lain yang berjuang lebih lama dari dari dia, terutama penyokong pas, info ni pun budak-budak pemuda pas yang bagi, sebenarnya mamat ni bukan betul-betul pegawai khas yakop sapari pun, dia hanyalah proxsi sahaja, yakop menggunakan namanya untuk tibai semua kerja-kerja pembersihan di kawasan shah alam, kerja-kerja pembersihan yang dikeluarkan oleh majlis bandaraya shah alam sepatutnya di agih-agihkan sesama komponen pakatan, tapi di sebapkan tamaknya yakop sapari, boleh dikatakan hampir 60 petarus kerja-kerja tu yakop tibai melalui mamat tu. itu baru yakop belum lagi rodziah dan haris bakar.

Dua tahun buat kerja tibai projek majils dan lain-lain, ada yang menganggarkan pendapatan mamat tu sekarang sekitar 70 ke 100 ribu sebulan, kalau proxsi je boleh dapat pendapatan sebanyak tu korang bayangkan la berapa yakop sapari dapat. selain pada tu aset-aset milik mamat tu pun dah bertukar laa, dah tak pakai proton putra buruk lagi dah, proton di tukar ke bmw 3 siri, pajero di tukar ke honda city (model baru beb) dan modenas tu dah jadi moto besar yamaha R1 harga lebih kurang 70 ribu punya moto.

Aku nak tak nak kena percaya beb cerita ni, pasal bebudak pas yang cerita, kalau setakat orang umno atau pkr yang cerita aku boleh kata depa menipu, ni bebudak lama dalam pas shah alam yang cerita, pasal dia orang ni kan kompom syurga tak dela, pasal depa ni marah sangat dengan juak-juak pkr di shah alam.

Comments

Anonymous said…
oh dia ni .. rumah dekat seksyen 20 belah tepi skali .. dulu selalu malam2 buat kacau kat area tu dengan kawan2 dia , parking ikut suka kat depan rumah orang lain ..
YANG GAMBI said…
Bro, semua yang pernah dilemparkan kepada kepimpinan UMNO sudah mula berbalik kepada mereka..... harap-harap masyarakat Malaysia membuka mata...
Anonymous said…
salam bro,

puak2 pkr ni selagi ekonomi malaysia tak tersungkur, selagi itulah mereka layan kemaruk mereka & mimpi ketua umum pr ndk ke putrajaya. tujuan mereka satu saja. nak buktikan pada dunia pakar punaisiat ekonomi mrk tu betul lagi bijaklaksana

mengenangbudi
Anonymous said…
merakyatkan ekonomi SELANGOR, betul la tu,

pegawai khas yakop tu orang SELANGOR,

berkerja dengan exco kerajaan negeri SELANGOR,

pejabatnya di bangunan setiausaha kerajaan negeri SELANGOR dan

dia sorang je la orang SELANGOR yang merasa ekonomi SELANGOR.
Anonymous said…
bila nak bawak ke sprm ni....?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID