Khalid Ibrahim Janji akan ada 3 lagi Rumah Berhala Hindu di Shah Alam

Sewaktu masyuarat bulanan Majlis Kerja Tertinggi PKR di HQ mereka di Merchant Square Tropicana bulan lepas, Saifuddin Nasution Ismail yang juga Pengarah Strategi PKR mengumumkan dari kajian yang biro dia buat lebih 30 peratus orang melayu telah mengambil keputusan untuk tidak akan menyokong PKR lagi, mungkin akan ada yang kata aleh... baru 30 peratus, baca lebih kurang 30 peratus, maknanya 40 peratus pun lebih dari 30 peratus, 50 peratus pun lebih dari 30 peratus juga. itu yang mebimbangkan anwar dan kuncu-kuncunya sekarang ni, ditambah lagi dengan isu hot rumah berhala hindu dan kepala lembu, orang melayu dilihat makin lagi menjauhkan diri dari PKR.

Mungkin ada betulnya apa yang saifuddin tu cakap, itu sebabnya MB Selangor Khalid Ibrahim memasang satu strategi baru, strategi khalid ialah mengambil hati semua orang india yang sekarang ini dilihat semakin bentan dengan MIC. semalam 13 hb, adalah hari dan time terbaik khalid untuk mengemis sokongan kaum india. dalam satu majlis PKR semalam 13 hb, khalid dalam ceramahnya telah mengatakan pada kaum india di sebuah estet di ijok bahawa rumah berhala di seksyen 23 shah alam sudah tiada masaalah lagi, maknanya, rumah berhala di seksyen 23 sudah boleh di bina tampa ada ganguan dari mana-mana pihak. dan di tepuk oleh ratusan orang india yang datang, khalid juga menambah, yang rumah berhala di seksyen 23 tu sekiranya pembinaannya tidak di gangu gugat oleh penduduk melayu di sana, Deepavali tahun depan seluruh orang india di ijok yang bermazhab mariyaman sudah boleh bersembahyang di sana dan kerajaan negeri berbesar hati untuk menyediakan transport untuk mereka ke sana.

Khalid seolah-olah tahu isi hati masyarakat india di sana, tampa perlu di soal, khalid memberi jaminan yang tapak rumah berhala yang di peruntukan oleh kerajaan BN dulu di seksyen 18 dan 22 masih kekal haknya, ia tetap tapak rumah berhala dan kerajaan selangor dan pkns berjanji tidak akan membangunkan tapak itu untuk tujuan kormesil, sambil ketawa, khalid mengatakan kita selesaikan rumah berhala di seksyen 23 dulu, lepas tu kita bagi peruntukan untuk buat di seksyen 18 kemudian seksyen 22 itu pun sekiranya orang india menyokong PKR lagi dalam pilihanraya akan datang, kata khalid. dan malam itu khalid ibrahim mendapat tepukan yang amat gemuruh oleh orang india di ijok.

Sekali lagi det nak ingatkan pembaca semua, seperti yang kita semua sedia tahu, tapak rumah berhala yang menjadi punca kontrovesi ini bermula di seksyen 19 shah alam, di seksyen 19 ada satu kawasan perumahan yang boleh dikatakan penduduknya 90 peratus melayu, memang ada satu rumah berhala hinduu di kawasan itu yang bersaiz sebesar jamban di bina secara haram jadah diatas tanah milik pkns, atas alasan kuil itu telah bertapak kununnya hampir 150 tahun maka kuil yang asalnya haram telah menjadi halal bersyarat tidak boleh boleh diadakan majlis yang grand-grand di kawasan yang majoriti melayu. maka kekal lah rumah berhala itu ibarat hidup segan, mati tak mati-mati lagi.

Selepas menangnya Pakatan Haram Jadah, secara tiba-tiba rumah berhala yang di seksyen 19 mendapat nafas baru hasil dari pernafasan mulut kemulut dari dua ekor lembu iaitu Rodziah dan Khalid Samad, dalam perjanjian sulitnya rumah berhala seksyen 19 menjadi meriah kembali, bila meriahnya rumah berhala tu, maka turut meriah lah juga crime di kawasan tu lalu penduduk yang selama ini hidup aman damai pun mula protes tentang rumah berhala haram tu, maka untuk menjaga hati penduduk melayu seksyen 19, satu arahan di keluarkan meminta rumah berhala tu kononnya akan di pindahkan, dan tempat yang paling idel untuk di pindahkan ialah di seksyen 23 yang juga majoriti penduduknya melayu dan 60 peratus pula mereka ini penyokong kuat UMNO.

Nampak tak macam mane permainan khalid dan dua ekor lembu tu? buat di kawasan melayu yang ramai penduduk nya menyokong UMNO, dan bila bantahan penduduk di buat maka kerajaan negeri menuduh yang UMNO menjadi dalang dan mereka ni racist, so mereka boleh la pukul canang pada bukan melayu untuk benci pada UMNO. fikir logik la, kalau rumah berhala tu buat depan rumah Azmin Ali atau Rumah Khalid Ibrahim pun dah tentu beruk dua ekor tu akan mengamuk juga, pasal ape tempat dah ada korang tak buat, pi buat pula ditempat yang tak sepatutnya di buat.

Percayalah rumah berhala di seksyen 19 tu tidak akan di roboh atau di pindahkan, sebaliknya akan tumbuh tiga lagi rumah berhala Hindu di shah alam di seksyen 18, 22 dan 23.

Comments

Anonymous said…
baguslah .. lepas ni lemparkan ginjal lembu tu kat khalid.. sumbat dalam mulut dia sekali.
Anonymous said…
mati la rakyat melayu di shah alam, makin berlambak la kuil hidu disana, lepas ni shah alam tak boleh di gelarkan lagi bandar melayu, tapi lepas ni shah alam di gelar bandar kuil... tahniah kepada penyokong pr di shah alam...

wa caya sama lu
Anonymous said…
tahniah kepada khalid ibrahim
Unknown said…
sesuai benar semasa sesi dialog beliau digelar khalid lembu @ khalid babi
Anonymous said…
Eeeeee....

sukanya aku.. Pada PRU12 rakyat Melayu selangor undi tuntut mahukan beruhan di muka bumi Selangor yang bertuah ini.. Berubahan konon.. Amek ko.. Nak sangat..

Rakyat memang berkuasa.. tapi kalu rakyat pikir pakai kepala lutut dalam membuat pilihan.. inilah jadinya.. Ingat kata Pak Cik Spiderman.."With Great Power Comes Great Responsibility".. Rakyat memang berkuasa.. Tapi gunakanlah dengan berhemah dan bijaksana..
jiwakita said…
salam.....

Pemimpin PR bijak pandai menyusun traT.G
bagaimana nak kekal status Adun atau AP
di kawasan masing-masing kecuali mati dengan mengambil kesempatan keatas kecelaruan orang melayu S.Alam dalam
PRU12 lalu dan kini sambil memanipulasi
pula pertambahan dan pembesaran S.Alam
sehingga ke Seksyen 31,32,33,34 (dahulunya estate).Setiap PRU undi penentu adalah kaum bukan melayu.

Bagi mereka 'Perjanjian KUIL' suatu kelebihan...
melayu yg sedar hanya mampu mengucap panjang....
harapan said…
Betul ke ni,tambah lagi kuil,1 kuil satu masjid ko.....

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID