Cina Bagi Ikan Patin Dan Talapia Makan Usus Babi, Kemudian Jual Pada Melayu...


"kenapa tidak boleh beri makan usus babi pada ikan saya? bukankah kami sudah bayar cukai, sepatutnya ini hak kami dan hak rakyat untuk beri makan usus pada ikan. Yang tak boleh makan babi itu hanyalah Melayu. Jadi itu adalah masalah peribadi, mana boleh tangkap saya gunakan masalah peribadi. Lagipun tiada Melayu mati lagi makan ikan saya ini. Jika ikan saya tak boleh beri makan usus babi, inilah punca rasis."

"You kena beri kebebasan untuk kami beri makan apa sahaja, kerana kami sudah bayar cukai. lesen berniaga nanti saya apply la, ramai juga orang tak apply lesen, betul double standard la you ni! janganlah menidakkan hak orang cina. apa guna orang cina bayar cukai jika tak boleh beri ikan saya makan usus babi? Wakil Rakyat Rawang pun tidak marah, you mau kacau pula!" -kata pemilik pengusaha cina tersebut.

Perang mulut berlaku apabila seorang pemilik perusahaan pemprosesan babi milik cina tanpa lesen menjadikan organ dalaman iaitu usus babi sebagai makanan ternakan kepada ikan patin, ikan talapia dan ikan keli sebelum dijual dan dipasarkan pada peniaga peniaga cina. Sumber mengatakan ikan patin, ikan talapia dan ikan keli yang dipasarkan oleh peniaga cina ini adalah khas untuk pelaggan Melayu. 

Ikan patin, ikan talapia dan ikan keli itu diternak dengan menggunakan kaedah sangkar di lombong dan kolam berhampiran. Penemuan itu dibuat dalam satu operasi bersepadu yang diketuai oleh Unit Tindakan Khas (UTK) Dipertua Majlis Perbandaran, C Paramasivam, di Jalan Kundang, Kampung Sungai Bakau.Cina ini akhirnya bertengkar dan menghalang penguatkuasa 

Operasi turut dijalan ke atas dua premis kilang cina yang membuat tauhi kering dimana membuat tauhu bersebelahan tempat proses babi di Taman Perindustrian Puteri Permai. Paramasivam memberikan notis 30 hari sebelum premisnya dikenakan tindakan roboh, sita dan kompaun RM6000 diatas pelbagai kesalahan. Antara kesalahannya adalah:

1.berniaga tanpa lesen iaitu secara haram
2.menyimpan daging babi tanpa lesen
3.tidak mematuhi prosedur penyediaan makanan
4.memberi tali perut babi dan usus kepada ikan

Comments

Anonymous said…
jangan beli barangan cina .dalam apajua keadaan jangann beli barangan cina basah ,kering,letrik atau apajua.biar mereka mampus,bukalah mata wahai kaum ku,jangan asyik diperbodohkan.ayam mati dicampurkan dgn yg baru dan dijual dengan harga murah utk orang melayu.ini terjadi.tak mati kita tanpa barangan cina ni,sedarlah.
assaad said…
Salam. Kan dah ada saranan beli barangan Melayu dahulu, kenapa tak lakukan dengan sewajarnya. Kenapa kita tidak mendukung usaha murni bangsa sendiri. Kalau mereka boleh berbuat begitu kenapa kita tidak boleh. Melayu bersatulah, jangan sentiasa di pijak-pijak dan di hina selalu. Bangkitlah tidak kira apa pegangan Politik. Kalau kita bersatu mereka tidak akan boleh mengotak-katikkan kita. Jangan sampai Melayu terus layu?

Fikir-fikirkanlah.......

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com
Anonymous said…
Cuba tanya penjual kat Pasar Borong Selangor...sapa yg bekalkan ikan keli dan tilapia kat situ? Tauke cina.
Anonymous said…
Memang BANGSAT si KAPIR CINA DAJAL ni! Patutlah umat Islam/Melayu kita asyik sakit macam-macam, termasuk sakit moral!

Kita perlukan pasaraya ISLAM TULEN yg. canggih, dgn. sebanyak cawangan di seluruh negeri, bukan sahaja di M'sia tetapi secara global! Baiklah Tabung Haji buat pelaburan ni - bukan shj. uk melabur sebg.perniagaan tetapi utk. BERKHIDMAT dgn. lebih luas pd. umat Islam tempatan dan global. Utk. memastikan hanya produk HALAL makanan, agama, seni, aksesori, kecantikan dan kesihatan dijual serta gabungkan di bawah satu BUMBUNG!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).




Anonymous said…
anon 5:23pm
memang kita dok buat cam tu, beli kat melayu nk tolong/sokong melayu, tapi penjual tu pula ambil barang yg kita beli dkt dia drp pemborong cina..pi mai-pi mai tang tu juga !
Anonymous said…
Peniaga melayu juga perlu diberi kesedaran ABC , BBCD..
Anonymous said…
Cinabeng akan gunakan apa sahaja yg mereka ada utk menghancurkan melayu...
1) bagi melayu makan ikan usus babi supaya melayu jadi bebal, bengap dan bodoh
2)bagi melayu makan ayam mati supaya hati kotor malas solat perangai macam hantu...
3) sayur beracun (racun ulat) supaya melayu dapat anak cacat dan mengurangkan populasi melayu
4) import tepung susu (mengandungi malamine) bagi anak melayu rosak otak dan bodoh

Sedarlah melayu..
Jangan diberi walau sekelumit kepercayaan pada kaum cinabeng
Ini..

sekelumit sekelum

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID