Ketua Dewan Ulama PAS Kata Pelaksanaan Hudud Tak Bertentangan Dengan Perlembagaan


Ini petikan ucapan ketua dewan ulama PAS pusat di muktamar tadi.

PAS telah menjalankan kewajipannya yang diarahkan oleh Allah apabila telah menjadikan undang-undang jenayah Islam sebagai sebahagian daripada undang-undang negeri di Kelantan pada tahun 1993 menerusi Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan Terengganu pada tahun 2003 menerusi Enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003. 

Demikian ditegaskan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP), Datuk Ustaz Harun Taib dalam ucaptama pada muktamar tahunan dewan itu kali ke-52 di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam, di sini pagi ini.

“Sejak 1992 lagi saya menegaskan bahawa Enakmen Jenayah Syariah II tidak bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia dan boleh dilaksanakan di Kelantan,” ujarnya.

Jadi kenapa pas masih berdolak dalih lagi dalam melaksanakan hukum dudu, rupanya harun taib sudah confirmkan yang pelaksanaan hudud boleh di buat di negeri kelantan, tapi tak taulah pas tetap menyalahkan umno/bn dan perlembagaan persekutuan sebagai punca hudud tak boleh di buat di kelantan.

Adakah harakah daily tersalah lapor ucapan harun taib...???

Comments

Anonymous said…
Aku berani kerat jari bro, pas tak akan aku ulang pas tak akan buat hudud walau pun kerajaan persekutuan dah bagi greenlight.
Anonymous said…
Ini semua adalah Modal untuk Muktamar 2013. Dengar boleh lah tapi jangan lah percaya sangat.

Pemimpin Pas memang pandai berlakon dan terkenal kerana lakonan mereka. Contoh : Bila nak PRU maka Hudud pun di Hidup kan tujuannya nak tunjuk kat orang melayu KONON2NYA PAS ADALAH JAGUH NAK LAKSANAKAN HUKUM TUHAN.
Habis PRU maka Hudud pun mereka (Pas) simpan elok2 dalam peti besi kebal pencuri supaya dapat digunakan semula pada PRU akan datang. Anda setuju tak ?????

Kesimpulan saya adalah selagi adanya PRU dan selagi adanya Pas dalam arena politik negara maka HUDUD pasti akan menjelma menampakkan wajahnya yang samar2 kepada orang melayu. Orang melayu jangan risau Hudud tidak akan mati dan tidak akan kemana2 ... saya sangat pasti dalam 4 atau 5 tahun sekali dia akan datang bertemu dengan kita orang2 melayu.

Ana Muslimah
Anonymous said…
SYUKUR ALHAMDULILLAH kalau ULAMA PAS boleh TEGAS mcm. ni kpd. DAJAL BINATANG-BINATANG BUAS-Musuh Islam/Melayu, termasuk si kapal-KURAP-DAPBANGKAI itu! Dan NYAHkan puak LIBERAL PENGKHIANAT mahupun kongres KAPIR-KURANG-AJAQ dlm. PAS!

Lepas tu, tolong segerakan HUKUM HUDUD di Kelantan, negeri Islam yg. dulunya penuh tradisi PUSAKA Islam/Melayunya!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID