Apa Normala Boleh Buat Kalau Di Menang ???

Apa yang boleh dibuat oleh normala kalau dia menang? jawapannya dia tak boleh buat apa-apa pun, pembangkang kata dia boleh bawak masaalah rakyat di dun tenang ke sidang dewan undangan negeri, macam mana dia nak bawa masaalah rakyat tenang sedangkan dia dan suaminya pun sendiri bermasaalah, suaminya sakit, dia tak ada peruntukan untuk buat parit, elaun yang normala bakal dapat sekiranya dia jadi adun hanya rm 4000, dengan hanya rm 4000 mampu ke dia selesaikan masaalah rakyat? jawapannya sudah tentu tak.

Johor di kuasai oleh bn, dari pentadbiran sehinggalah kewangan, maka adalah lebih baik pengundi tenang mengundi calon bn, pasal apa? pasal senang nak berurusan kalau ada apa-apa masaalah, kalau undi pas? boleh selesaikan ke masaalah tu?

Memberikan kemenangan kepada normala samalah seperti kita memberi dia gaji buta, rm 4000 yang normala dapat tiap-tiap bulan tu tak boleh selesaikan masaalah penduduk. kelak, penduduk tenang akan merungut dan akhirnya akan merujuk semula masaalah itu kepada bn, jadi buat apa lah susah-susah nak undi pas, undi je lah bn, aku yakin dengan track record bn di johor ni, segala masaalah penduduk boleh diselesaikan dengan mudah.


Comments

blogenstarz said…
MAKA JADILAH IA SEPERTI ELIZABETH WONG JR.
Anonymous said…
elizebeth wong ker...


kalu yang ni naik selera...
walau camna lawa pun eli tu...selera aku tetap pada melayu..
keh ..keh...keh..
cuma aku risau...tak sempat nak apa2...mat sabu atau din pudu rembat dulu.
Anonymous said…
Oh tenang, prk dun tenang, ... umno boleh tidur lena... pas terus berjuang menongkat arus,.. harga sebuah dakwah & jihad,.. bagaikan nabi noh, nabi ibrahim, para rasul yang berdepan dengan kaumnya... pun begitu... air yang tenang jangan sangka tiada "buaya"... kudrat & iradat Allah taala mengatasi segalanya!

Keimanan, kesabaran & keikhlasan Cikgu Mala & pejuang2 barisan hadapan yang lain .. akan menarik rahmat & pertolongan Allah... melalui jundullah disetiap "medan tempur" untuk melenyapkan kebatilan, kebiadapan & ketakburan UMNO/BN ... Kami pohon nusrah Allah untuk Cikgu Mala & PAS dengan sesuatu keajaiban diluar kudrat manusia... Amiin.
Anonymous said…
P.G.U ...now & next PRU13.

vote 4 PAS!
Anonymous said…
lain kali org PAS yg fasiq dan munafiq, bila ada PRU tu, jgn la bawak lori jaja nak musnahkan BN/UMNO.
cuba bawak mebgucap (jika masih islam la) dan ingat kan allah. nah, sekarang dah tahu kalah, buat cerita lain.
sabar la PAS.pegi jumpa LKY.
semoga PAS yg takbur, fasiq dan byk kafirun dan berkawan dgn org tak caya tuhan (DAP) mampos masuk neraka. AMIN.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID