TERKINI: Dun Selangor Usul Pecat Hasan Ali.


Minggu depan sidang dun selangor akan bermula, menurut sumber, sebaik sahaja selesai ucapan pembukaan oleh Duli Tuanku Sultan Selangor, DAP di kepalai oleh Adun Sekinchan akan mengusulkan satu usul undi tidak percaya kepada Hasan Ali, maknanya Hasan Ali akan dinyahkan dari kerajaan pakatan dan jawatan exconya akan di lucutkan dan kemungkinan besar berberapa orang adun PAS yang lain turut di berikan amaran oleh speaker dun supaya mereka lebih memberi kerja sama kepada kerajaan pakatan, kalau tidak mereka ini akan menerima nasib yang sama seperti Hasan Ali.

Dalam sidang dun itu juga nanti, satu usul akan di bawa oleh berberapa adun dap untuk menjadikan speaker seorang yang berkuasa dan kuasanya boleh melebihi kuasa menteri besar, menurut sumber juga antara usul yang ingin dibawa oleh adun dap ialah meminta persetujuan dewan untuk supaya Dewan Undangan Negeri Selangor di Perbadankan, maknanya speaker dun akan menjadi ceo di perbadanan dewan undangan negeri, sekiranya ini berlaku maka kuasa speaker melebihi kuasa menteri besar malah boleh menggugat kuasa DYMM Sultan Selangor.

pautan berita: gerakan anti pkr, warisan 2057

Comments

Anonymous said…
KEPALE HOTAK GAGAP AL BERJAMBOL LAH!..DIA BERANGAN NAK SEMBAH SULTAN TENG CHANG KHIM?? JGN CARI PASAL LA DIA TU!!..SILAP HARIBULAN KENE SUMPAH JADI SANG KELEMBAI!...HARKK PTUIHH!!
Anonymous said…
hasan ali pasti menyesal kerana tidak bergabung dengan umno dulu, kalau tak nasibnya tak akan jadi macam ini
Halim Tuah said…
PAS mempermainkan Hukum Allah dan berfatwa mengikut kepentingan politik dan bukannya kepentingan Islam. Sebab itu hukum-hakam dalam PAS boleh berubah mengikut isu dan kepentingan politik, sehingga PR menjadi HALAL WAJIB disokong, sementara UMNO/BN menjadi HARAM dan WAJIB ditentang. Surah al-An’am ayat 57 Surah an-Nisa’ ayat 46.

http://www.youtube.com/watch?v=PRzYG9vJXAQ
Anonymous said…
Sekarang kita dah nampak macam mana Org2 cina bila berkuasa.
Tak ubah seperti ditaktor komunis. setiap Adun mesti mengikut dan mendengar dibawah DAP.
Adun PAS pun mereka berani nak beri amaran..Nasib ko la PAS!! Nak sangat Tido sebantal dgn DAP. Tahap Kuli jer la Kamu semua Wahai PAS.
Ni baru mereka memerintah Kerajaan Negeri..Apatah lagi jika Meraka ni dapat Memerintah Malaysia..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID