Nik Ajis Dan Pahaman Islamnya.

Nik ajis berkata semalam, kekuatan politik orang Melayu adalah bergantung kepada kesediaan Umno untuk menukar dasarnya kepada Islam. "Pada saya, kalau Umno tukar dasarnya daripada Melayu kepada Islam, orang Islam makin kuat dan politik Melayu bertambah kukuh.

Islam yang macam mana nik ajis nak? nik ajis nak islam yang menghalalkan maki hamun orang? nik ajis nak islam yang mengkafirkan sesama islam? atau nik ajis nak islam yang mendoakan sesama islamnya pecah perut? nik ajis nak islam yang macam mana?

Nik ajis kata umno tak islam, habis pas tu islam sangat ke? mungkin islam pada pas boleh membenarkan kafir laknat menggunakan kalimah ALLAH, mungkin akan terlaksana islam kalau seorang suami mendera isterinya dan meminta hubunggan sex semasa isteri dalam pantang bersalin.

Habis selama ini siapa dan parti mana yang menegakan syiar islam di malaysia? parti thai rak thai? parti golkar? macam-macam yang umno/bn buat untuk menegakan syiar islam apakah umno masih tidak islam? bagai mana kalau umno betul-betul menukar perjuangannya dari melayu kepada islam, adakah nik ajis akan menyertai umno? atau nik ajis akan konar pula dengan mengatakan islam yang umno bawak tu islam plastik, sudah la nik ajis oii... selagi kau masih bernyawa maka selagi itulah kau akan memusuhi saudara seislam kau, islam akan bersatu bila kau dah mati, pasal kau lah punca sesama islam dan melayu berbalah.

Comments

Anonymous said…
abaikan apa pahaman nik aziz. yg menjadi persoalan, kenapa perlunya UMNO merujuk kepada nik aziz bila timbulnya soal bersatu di antara PAS dgn UMNO? Nik Aziz bukan pembuat dasar? Nik Aziz bukannya presiden PAS. Kenapa perlunya merujuk kepada si tua jahanam itu? Di mana hadi awang? sehingga ke hari ini, hadi mendiamkan diri, sudah tidak berfungsi lagikah hadi awang? hanya presiden boneka yg dipergunakan oleh nik Aziz?
hangkedee said…
Hari hari tenguk dan bincang pasal orang itu dah meluat aku.abaikan saja abis cerita.
lord ried said…
ALOOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU......

IDUNG TADAK MENCUNG, PIPI TERSORONG2...... YANG PARTI BEWAK DOK HEGEH2 NAK BERBEIK2 NGAN PAS TU.....APA MASALAHNYA. KAN PARTI BEWAK DAH ADA KEKUATAN SENDIRI....
NAK BEKERJASAMA JUGAK MISTI KENA TURUT APA YANG PAS MAW......

SUSAH KA NAK UBAH PERLEMBAGAAN UGAMA SUKU POLITIK SUKU @ PERJUANGAN ASOBIYYAH YANG SESAT LAGI MENYESATKAN TUH. KALU PARTI BEWAK MAI KAT KITA DOK BAK TAIK DALAM PURONG NAK SUH KITA CIUM.... SAPA LA PELAHAT NAK DEKAT.

KALU LA NABI MUHAMMAD BERJUANG UNTUK BANGSA ARAB........ FUHHHHHH BERJUANG SAKAN LA PUAK2 BEWAK NI.

he he he
nak kawan ngan kita.....kena la pi basuh beghak dulu.
Anonymous said…
N.ajis ni celaka..habis PAS dikelantankannya.dia buat acuan sendiri dalam isu agama.umat islam di malaysia habis diporak perandakannya.dia tak sedar yg penyakit riak sudah membiak di hati dia.bila seseorang itu rasa dia lebih baik drp org lain maka kuman riak akan timbul dan terus membiak.lantak ko la N.ajis celako!!kubo hang kata mai,rumah hang kata berambos!!
Anonymous said…
tak payah buat baik dgn nik aziz...tak de pekdahnya..biarkan dia mati dulu..pastu baru boleh bincang dgn PAS pasal penyatuan melayu.selagi org tua celaka tu idup lagi,selagi tu susah nak berbincang ngan PAS.
Anonymous said…
saya betul tak faham kanapa umno betriya iya sangat nak bergabung dengan pas..bukan kah umno dari parti yang memerintah sekarang! Janganlah hidong takmancung pipi tersorong sorong pula! Masa masih ada untuk menyatukan melayu. Jika tak mampu juga 9ibrahim ali patut jadikan perkasa sebagi alternatif..saya sokong penoh.
Maaf tuanpunya blog sebab lari tajuk,
Saya masih lagi dengan penutupan IKYS tumpang letak dalam topik terbaru tuan.

Kepada yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang IKYS sila ke blog saya di http://tendangterajang.blogspot.com/2010/07/ikys-rugi-atau-nak-cari-untung-pintas.html
Luahan hati bapa saudara kepada salah seorang pelajar IKYS

aku yang bingai
Anonymous said…
Kenapa riuh rendah niiii? Rasa tersepit ke????
Anonymous said…
Anonymous said...

Kenapa riuh rendah niiii? Rasa tersepit ke????
July 19, 2010 6:41 PM

bukan rasa tersepit...tapi rasa meluat tengok bapak ko n.ajis.yg riuh rendah tu penyokong PAS mcm LORD RIDiculous.
Anonymous said…
Salam Bro DET,

Itulah tuan guru bewak lord reid. Ntah berapa ramai orang sudah disesatkannya.

Dap terang-terang menolak islam, boleh bekerjasama. Tapi klu dgn UMNO, mesti tukar dasar perjuangan. hehehe... dasar lidah bercabang aka bewakss...
putrajayareformer said…
apa yg umno perjuangkan ISLAM? tgk isteri pemimpin umno x melambangkan muslimah pun.. kalo setakat arahan ALLAH untuk pastikan isteri n keluarga untuk tutup aurat pun x mampu nk buat, cmne nk pejuangkan ISLAM?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID