Senarai Projek Direct Nego Yang Di Luluskan Oleh Khalid Gagap.

Khalid gagap dalam satu kenyataan rasminya selepas mengangkat sumpah menjadi mb, pernah mengatakan segala tender secara runding terus akan di hapuskan bagi mengelakan dari di monopoli oleh pihak tertentu, kata khalid, beliau mendapati kira-kira 98% projek sebelum ini diberikan dan dilaksanakan oleh kumpulan tertentu sahaja. klik sini

Itu kenyataan khalid selepas berberapa hari bergelar mb selangor, tapi betul ke apa yang khalid cakap tu?

Ini dia bukti-bukti segala apa yang khalid katakan dulu hanyalah wayang untuk menunjukan yang mereka ni suci dari rasuah, tetapi kalau dah pandi tu tetap pandi la.... kat bawah tu senarai syarikat yang mendapat projek secara runding terus sebulan selepas khalid menjadi menteri besar, iaitu pada april 2008, macam mana pulak selepas 3 tahun pakatan haram memerintah? adakah banyak lagi syarikat yang berkempentingan dengan khalid mendapat projek secara direct nego?

Yaa.. memang banyak syarikat yang dapat projek secara direct nego, itu pasal la sampai teoh beng hock mati bunuh diri, kerana tak tahan tengok perangai hipokrit sekor-sekor exco kerajaan negeri yang sebelum election cakap lain, lepas election buat lain, senarai syarikat yang dapat projek secara direct nego pada tahun 2009, 2010 dan 2011 akan di dedahkan kemudian, apa pun korang boleh klik sini untuk tengok syarikat yang dapat projek secara direct nego sepanjang tahun 2008.


Khalid pernah kata, dulu 98% projek di berikan dan di laksanakan oleh kumpulan tertentu sahaja, ni apa kejadahnya satu syarikat dapat dua projek sekali gus, apa tak boleh agihkan kerja tu pada syarikat lain ke?

Comments

Anonymous said…
tperpatah orang cina " all ox tails have the same smell" apa bezanya dengan orang politik?
Anonymous said…
eh...2 company je?igtkan dpt puluh2 projek mcm UMPORNO masa memerintah dulu...kahkahkah....UMNO BODOH TOLOL BAHLUL BANGANG...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID