Breaking News
Loading...
May 18, 2011

Info Post
Ok.. aku terbaca dalam satu blog yang aku yakin penulis blog itu bukan orang selangor telah menulis satu artikel pada aku inilah artikel yang paling bodoh yang pernah aku baca, artikel itu bertajuk, 'umno selangor tidur dan terus tidur sambil berangan-angan besar' artikel tu kalau tak silap aku di keluarkan 2-3 hari sudah, tapi malangnya, si mamat yang tulis artikel tu terlambat 2 tahun, kalau di awal 2008 hingga 2009 mamat tu tulis artikel macam tu, yess aku boleh terima, pasal masa tu memang umno selangor tidur, tapi ye la kan, dah la bodoh, bangang lak tu, tak pasti la aku, siapa yang tidur, umno selangor atau penulis artikel tu yang tidor berdengkur dan baru je dia di kejutkan oleh seorang vvip, yang pada aku vvip tu pun 2x5 jugak la dengan penulis artikel tu.

Aku, gap, medan info, krisputera, warisan 2057 (papa hebat) oyabun dan berberapa orang lagi pernah tegur umno selangor, ketika tu setiausaha perhubunggan negeri memang slow, tapi sekarang alhamdulilah, semuanya dah ok, yang tak ok hanyalah seorang vvip dalam perhubungan selangor, lalu di arahkan penulis sardin ni untuk menghentam kepimpinan umno selangor, mengatakan umno selangor tidor di tahun 2011 ni samalah seperti mengatakan yang datuk najib tak buat kerja, kena ingat beb... najib ketua perhubunggan umno selangor tau...

Tak pasti apa motif hamlau ni tulis umno selangor tidor, apa dia buta ke? tak nampak apa program yang umno selangor buat, ohh lupe la... penulis tu bukan orang selangor pun, dia hanya menerima upah untuk memburukan umno selangor, datuk najib dan noh omar... tak ada motif lain. aku tahu siapa boss yang mengarahkan si hamlau ni membuat onar di selangor ni, macam yang aku kata la tadi, dia di upah oleh seorang vvip dalam perhubungan umno selangor yang kini masih tercari-cari tempat bergayut, vvip ni bukanlah hebat mane pun... dia ni orang terbuang, bio aku cerita sikit pasal vvip ni, dia ni dah 3 kali tukar bahagian.... cukup setakat itu cerita vvip ni, apa maknanya kalau seorang pemimpin kerap sangat tukar bahagian? maknanya orang menyampah kat dia la kann... so untuk menunjukan yang dia ni hebat, lalu di upahnya la penulis cabuk untuk memburuk-burukan datuk najib dan noh omar, aku tak pasti si vvip ni nak tujuk kehebatan dia tu pada sapa... sedangkan presiden umno dan pengerusi perhubunggan umno selangor adalah orang yang sama, iaitu datuk najib.

Ok la, aku malas nak tulis panjang-panjang pasal blogger cabuk ni, cuma satu je yang aku nak pasan pada dia dan geng-geng dia, apa pun study dulu struktur gerak kerja umno selangor, jangan main dok hentam je atau pun dengar cerita dari vvip tu, pasal dalam meeting orang semua angguk je apa yang vvip tu cakap, pasal malas nak layan dia, tapi di luar, gerak kerja lebih tersusun dan mantap dari apa yang vvip tu plan. lagi satu, kalau setakat vvip tu bagi 2-3 ratus untuk buat onar kat selangor ni, tak payah ambil la... mintak la kat dia puluh-puluh ribu, baru berbaloi, pasal vvip tu memang kaya raya beb... setakat dapat 2-3 ratus kat tangan, orang lain dapat beribu-ribu, lupakan je la.

11 comments:

Anonymous said...

inilah yang dinamakan batu api, aku terbaca dalam blog kita gempur, manusia yang tulis artikel tu orang kedah, kalau betul dia orang kedah, aku sebagai anak selangor dan pembaca setia blog anak-anak selangor nak kasi warning, pergilah jaga negeri kedah jangan menyemak kat selangor ni, bloger kat selangor semuanya hebat-hebat.

Anonymous said...

ayoo sama-sama pun mau gaduh kaa.. sapo budak hamlau tu bro.. meh sini bio den sekeh palo ehh..

samo-samo umno samo-samo sokong bn pun nak gadoh ko

Anonymous said...

Gua sama lu det!
Puki punya bAtu api

Anonymous said...

selangor under PR hancur!
tak guna punya PR!
berambus dari bumi selangor!

Mangsa said...

Blogger cabuk yang kau maksudkan itu, lahir di KL dan dibesarkan di Selangor.Cuma kampung halaman mak bapak dia kat Kedah nun...
Kat tempat aku ni, Pandan memang UMNo tak buat kerja. Kerap kali pengumuman datangnya dari PKR/PR untuk segala bentuk kegiatan kemasyarakatan. Bantuan-bantuan pendidikan dan segala macam lagi. Aku memang tak nampak UMNO Selangor. Mahap ya...UMNO memang tidur. Aku setuju dengan TFK.. Kau beranganlah boleh rampas Selangor. Sama satu perjuangan pun kau boleh
cakap fitnah macam tu...aku memang kesal. Kalau macam nilah...habislah Selangor selesai kat tangan PR. Habis anak bangsa Melayu 20 tahun akan datang....
Benda-benda macam ni pun nak bertengkar dalam internet ke? Bodoh punya orang.

Aku Peduli Apa @ APA said...

Salam DET.
Buat buat bersabor.Cucu Tok Wan ini memang orang kita.Rasanya tkde sape bayar dia pun.

Tapi DET kena datang Ampang dan saksi sendiri UMNO tengah berdengkur.Ini tempat penting kita kena rampas tapi bahagian dah pecah 3 kumpulan.

Kumpulan Mail Kijo,Aziz Derus dan terbaru Dato Maakmur...ini fakta.Jadi tak silap kalau dia belasah pun.

Saya dah setupkan Cybertrooper Ampang dah 2 bulan,tapi sampai sekarang nak bincang ngan Mail Kijo pun masih belum boleh jumpa.

Agaknya dia lebih sibuk dari Najib kot..jadi kita fikirkan lah..

Anonymous said...

HALO ANON

DET TEGUR TFK PASAL DIA CARI PASAL. JANGAN KONAR LA SAHABAT.

BLOGERS DAN UMNO SELANGOR SEDANG BERUSAHA. DULU DORANG TERUK KENA KRITIK TAPI SEKARANG DAH ADA PERUBAHAN.

GUA SOKONG LU DET .

Anonymous said...

salam det nak komen sikit.

komen-komen yang di tulis tu kepanyakannya berkisar pada bahagian ampang & pandan, kenapa tak bantai umno ampang & pandan je, kenapa mesti bantai dengan umno selangor sekali, aku rasa itu tak adil. umno ampang & pandan punya taik umno selangor yang kena, sepatutnya blogger tu sarankan supaya perhubungan negeri tukar kepimpinan umno ampang & pandan, bukan hentam umno selangor, umno selangor dah banyak berubah sejak tahun lepas.

lagi satu ada komen dari anon tu kata, banyak program kemasyarakatan di buat oleh pakatan, betul aku tak nafikan kalau kita hari-hari baca paper sinar harian, tapi pernahkah orang yang komen tu pergi ikuti program umno? aku baca telaah blog orang yang banyak sangat komplen tu, haram satu pun program umno selangor yang dia tak pernah cover, so macam mana dia tahu umno selangor tidur sedangkan dia pun sedap-sedap tidur di rumah.

menag aku tak paham apa jenis orang macam ni, kesian la pada ds najib, ds noh omar, d zain dan lain-lain kepimpinan umno selangor, mereka pecah kepala fikirkan macam mana cara nak rampas balik selangor, tiba-tiba dan sorang bloger cabuk (pinjam kata det) terus bantai kata umno selangor tak buat kerja, padahal kutu yang tulis tu program umno selangor pun dia tak pernah ikut.

maaf det panjang sikit komen tu, jangan delete ye.

Mangsa said...

Helo Anon 2.39...aku bukan bloger tapi suri rumah. Memang buka pintu rumah aku saja...semuanya penyokong PR tak kira Cina, Melayu, India atau Indon yang aku nampak...
Yang datang dekat kami pun adalah PR. Aku tanya mana UMNO pandan tak datang sebab aku tak suka babi-babi PR tu... Beranganlah kau orang semua... PR makin kuat kat sini... Bekas-bekas PKR ni memang nak lalaikan kau orang semua dengan lagu-kagu kononnya UMNo buat kerja.
Bila kami org bawahan bagi maklumat ...diperlekehkan...
PR makin kuat..

Anonymous said...

Anon 7.27 itu hanya jadi di kawasan pandan, tapi tak di tempat lain di selangor, sy cadangkan u buat surat pada umno selangor minta pengurusan beri perhatian lebih pada kawasan pandan, tak perlu la mengamuk pada x-pkr yang banyak bantu kerja-kerja untuk rampas selangor, sedangkan kamu duduk di rumah dan hanya tahu komplen dan komplen, mereka ada tugas mereka dan u pun kena jalankan juga tugas kamu sebagai penyokong, tak salah kalau berkerja sama, buat kerja dan kurangkan komplen. rosaknya umno kerana ada orang yg tak hargai kerja orang lain.

Sekadar memberi cadangan je, jangan terlalu berperangsangka buruk dan jangan terlalu banyak komplen.

Anonymous said...

Bogger Det ni tak boleh kena tegur! Mudah puas hati dengan kejayaan yang amat sedikit. Pastu bangga. Orang bagi teguran...melenting!
Anon 7.27 tu mwakili 70% pengundi di Selangor... SEDARLAH!