Breaking News
Loading...
June 25, 2011

Info Post

Macam yan aku tulis hari tu klik sini, belum pun sampai sebulan lagi kedai rakyat 1malaysia beroperasi, cina-cina yang iri hati dengan kedai rakyat 1malaysia dah mula sebarkan cerita untuk burukan kedai tu.

Aku dah kata beb... cina-cina ni memang dengki giler dangan kedai tu, pasal? pasal kedai tu lantik syarikat pemborong dan peruncit milik 100% orang islam dan kedai tu membantu penusaha IKS (industri kecil dan sederhana) yang kebanyakannya orang melayu.

Semalam puak-puak cina ni arahkan malaysiakini mengeluarkan cerita pasal kualiti produk yang di jual di kedai rakyat 1malaysia kononnya tak ada kualiti, porahh... macam la barangan yang di jual kat kedai cina tu ada kualiti sangat, ini semua pada aku salah satu cara nak sabotaj kedai rakyat 1malaysia yang semakin mendapat sabutan.

Bayangkan je semalam, orang dari kl pun sanggup singgah di stesen lrt kelana jaya pasal nak shopping kat kedai rakyat 1malaysia, makcik tu kata kat aku, masa aku dok menempel kat kedai tu tengok gelagat orang, harga barang kat sini murah, kualiti setanding barangan yang di jual di pasaraya, dia mintak kerajaan perbanyakan lagi outlet kedai rakyat 1malaysia ni.

Aku nak tengok, lepas ni apa pulak lagi tomahan yang di buat oleh puak-puak peniaga cina ni pada kedai rakyat 1malaysia.

11 comments:

Anonymous said...

Ingat balik masa mula2 kereta Proton dikeluarkan dulu, mereka kondem habis kereta Nasional kita, tetapi bila puak mereka diberi peluang memasarkan kereta melalui EON Motor, tiba2 saja kereta Nasional jadi popular. Fikir2kanlah....


Orang lama.

Anonymous said...

hahah....peniaga cina mula panas punggung...kalau berjaya kedai 1malaysia...alamat...susah mereka cari makan...saingan pernigaan semakin luas...tahniah kerajaan..beri peluang pada bangsa melayu...yg semakin layu ni...baru mereka tahu...kekeke....melayu baruah ni jeee tak sedar2x..selama ni mereka diperbodohkan oleh cina dari segi politik..dan ekonomi..harap melayu sedar cepat

Anonymous said...

melayu PAS dengaan PKR ni banyak sangat termakan babi, tak pernah dapat beli barangan orang islam jual, dari kicap sampai mee,beras. semua komunis DAP jual

Anonymous said...

bukala ditempat2 yg majoritinya melayu supaya duit orang melayu tidak mengalir ke tangan apek2 dapigs tu...

Anonymous said...

aku mmg dh lama x beli barang kt kedai cina...malays first dlm membeli barang...klu btol2 dh xde br aku beli kt kedai cina....nk bagi pinjaman juta2 kat peniaga melayu aku tak mampu...tapi aku tetap membantu mengikut yang termampu...

sarip dol
gangster kmpg dusun

HANG NADIM said...

http://dahmadumnocow.blogspot.com/2011/06/cukong-pelihara-munkee-umporno.html..alahai konon anti Cina...puak UmporNO lah yg jilat CUKONG CINA.

Anonymous said...

sendiri jilat lepas tu kata kat orang

Anonymous said...

puak PAS bongok mana ada idea nk tolong rakyat
yg mereka tahu ialah BOHONG FITNAH dan buat SARKAS..
so anyway inilah masa terbaik nk ajar Cina2 kafir laknat ini yg selam ini mencengkam dan mengugut kerajaan... kalau xbenarkan naik harga baranng mereka gertak xsokong BN kalau naik harga mereka menyalak melalui DAP suruh hentam krjn..

So, org Melayu kena celik mata dn lahirkan ramai usahawan yg sustainable...bukan yg hnya pikir nk try error..br maju skit trus nk tangkap BMW Merc.. buanglah sikap begitu.. Nasib baik ada Mydin dr keturunan India Muslim yg mahu berusaha..kalau harap MELAYU terutama Mealyu HAPRAK PAS bongok.. jgn haraplah nk maju.. kena jajah lagi mungkin lah!!

HIDUP DS NAJIB!!

Anonymous said...

lagi satu..kerja pemimpin PAS ialah kedarah duit tabung derma..
sbb tu mereka aktif buat ceramah.. supaya boleh makan kedarah duit org2 PAS yg bongok bangang tu..

derma jihad konon..jihat syaitan!!

to HANG NADIM: PASpork alpandik lah penjilat najis Cina..dn PKR pula tukang cuci.. so dua2 bongok bahlol..DAPig juga untung banyak.. PKR bodoh..PAS BAHLOL!!

Anonymous said...

PERCYALAH DALAM SENYAP-SENYAP LEMBU-LEMBU PAS AKAN MASUK JUGA KEDAI INI UNTUK BELI BARANG MURAH....KALAU BENDA MENGUNTUNG MEREKA AKAN SOKONG DALAM SENYAP..BAHKAN LEMBU-LEMBU INI YANG JADI PELANGGAN TETAP KEDAI INI.......WALAU BAGAIMANAPUN TAHNIAH KERAJAAN MALAYSIA KERANA FAHAM DAN MENGERTI PERMASALAHAN RAKYAT.....NAK HARAPKAN PAS JAWABNYA MAKAN TAHI LEMBU LE......

Anonymous said...

ni lah bodoh nye umon kalau yg baik bkn kmu je sokong kami pun sokong yg jadi masaalah bila yg buruk kamu kata baik nak kami sokong ...ada akai ka....