Breaking News
Loading...
September 28, 2011

Info Post
Rehda sedang membantu dap untuk menghalau melayu keluar dari bandar, dengan kata lain, rehda memainkan peranan untuk dap mengekalkan kuasa di bandar-bandar besar, bantah pembinaan rumah kos rendah, buat banyak-banyak rumah kos sederhana dan mewah, bila melayu tak mampu beli, offer pada cina, load seberapa ramai cina di bandar, kemudian dap pun daftarkan mereka sebagai pengundi, bila datang pru, dap menang di kawasan bandar hasil dari bantuan rehda. tak ke cantik plan dia tu.

Sekarang ni mereka sesama pemaju berpakat untuk jatuhkan bn, kita semua tahu, kebanyakan pemaju perumahan baik yang halal atau yang haram ni berbangsa cina, mereka sesama mereka kini sedang mengutip dana untuk membantu kemenangan dap, kiranya perangai rehda ni samalah jugak macam perangai persatuan peniaga cina.

Apa pun kerajaan kena kaji balik akta pemaju perumahan 1966 dan kewujudan rehda ni.

4 comments:

nonbal said...

Kisah rumah unit bumi tak laku dah lama berlaku. Bila kita tanya pemaju, mereka kata unit tersebut dah habis atau dah ditempah. cukup dua tahun, mereka adu kpd k'jaan bahawa unit-2 bumiputra tak laku dan tiada melayu nak beli. dgn ini mereka dpt tiga keuntungan, pertama tipu kerajaan, tipu melayu, kedua tambah cina dlm taman tersebut, ketiga desak k'jaan mansuhkan unit-2 bumiputra sebab tak laku kononnya.
Kenapa k'jaan tak jual sendiri kuota bumi melalui pbt atau mana2 agensi lain, baru tau apa sebenarnya berlaku.

Anonymous said...

Salam, saya agak bersetuju dengan pandangan saudara memandangkan saya berada di dalam bidang yang sama..beberapa kali telah menghadirkan diri seminar yang dianjurkan oleh rehda negeri..apabila isu kuota bumi pasti saya akan dihantar untuk mewakilkan tokey cina ini..kini mereka sedang mengugut kerajaan negeri selangor pula..mereka ini seperti lalang..isu kuota hendak di contrakan kepada pembangunan lain..contoh apabila rumah teres tidak dapat dijual pada bumi maka mereka mencadangkan agar dicontrakan kepada apartment dengan menaikkan peratusan kuota..inilah keadilan orang kafir..jelas senarai pembeli potensi melayu agak banyak tapi 'ditapis' oleh pihak dalaman yang mungkin melihat dari sudut 'lain' (politik) dari segi komposisi kaum..ramai pegawai kerajaan yang saya lihat ditapis habis habisan..gaji melepasi 7k belum boleh menjamin kelulusan dari pihak pemaju sendiri.tapi bilamana sipembeli adalah orang kenamaan atau yang boleh menganggu gugat mereka seperti pekerja bank negara maka mereka ini akan meluluskannya.rahsia yang saya perlu kongsikan pada semua pembaca melayu di sini beli hartanah secara 'joint loan' buat seperti mereka balik...5-7 orang sekali beli hartanah untuk 1 unit..dan yang kerajaan perlu pantau diskriminasi dari pihak peminjam..persoalan besar :- kenapa pihak Bank yang sama meluluskan loan pada dengan karenah birokrasi yang berbeza ? fikirkanlah...

Helmi Kampung Chepoh.parlimen Pokok Sena.Dun Derga

Anonymous said...

Alhamdulillah, sudah ada kesedaran ini. Tetapi mengapa ada beberapa parti politik yang mewakili Melayu bersekongkol dengannya? Nampaknya macam nak korek kubur sendiri.

Anonymous said...

redha itu dia ponya ahli bolih dikata 99% ahli mca & gerakan apahal pulak kene mengena kena ngan dap, kalau lu nak langgar najibi pon jgn guna kiasan buat cara gentlemen nie mcm darai ja!