Breaking News
Loading...
March 14, 2012

31 comments:

Anonymous said...

tengah dok sembahyang tu tiba2 hanyuk kepala taik atau bangkai tikus lekat kat kaki...
semua ni nak menunjuk yg depa tu alim sangat.
jenis pelarq ni apa depa buat semua betoi.
bersih ka ayiarq yg bah tu...segala macam ayiarq longkang,jamban dan taik bercamporq aduk...
haramjadah btoi...
menunjuk-nunjuk pula depa..

Neilkie69 said...

Mesti Tok Nik akan bagi fatwa dengan mengatakan air dah lebih 2 kolah walaupun ada najis 3 kolah maka air itu adalah air mutlak...

Anonymous said...

nak sujud mcm plak tu?? blup ..blup ...blup ... tak kan la takde lg tanah tinggi kot ... mmg sah nak menunujuk la ni ... jgn prasangka buruk? ... depa sebenar nya yg buruk sangka ...

Desperado said...

Solat Jenazah kot...kalau solat asar, habih mati lemas plak waktu sujud nanti...

Helang Buana said...

NIAT TU SAJA DAH TAK BOLEH NAK JAWAB....DARURAT SANGAT KE? ALLAH HU AKBAR. ORANG ALIM KALAU BOLEH MENYOROK LAGI KALAU BERAMAL, TAKUT RIAK...PUHHH

Anonymous said...

nak tunjuk alim x salah,tp terlampau ali susah juga.

Anonymous said...

Orang duk sembahyang pun xpuas hati ke ?? mcm2 lah korang nie..carik isu lain lah nak hentam PAS..

Anonymous said...

bukan masaalah sujud atau tidak...orang sakit yg tak bolih bergerak pun bolih solat dan ada caranya...
yg penting dalam syarat mendirikan solat ialah tempat yg bersih dari najis.
kalu dah dalam air banjir yg berbagai jenis air dari sumber ntah mana2 datangnya tu yg jadi pertanyaan.
nak solat atas bumbung kereta pun bolih..takan tak ada tmpat yg tidak dinaiki air..
dalan air bercampor najis pun bolih solat....gileeerr ke apa....
ni bukan takbirr tetapi takebeer..

Anonymous said...

atas kereta kat blakang pun blh solat bro, gua rasa banyak lagi tempat kering utk solat, tak perlulah solat dalam air... gua pun tak paham dengan sikap diorang ni.

Anonymous said...

solat jenazah????mcm mne nk tanam jenazah bro...sian mayat nye tanam dlm air banjir....

MALIKI TAIB said...

MASA SUJUD ADA SNORKEL GEAR KOT

Anonymous said...

mustahil tak ada tempat teduh, nak menunjuk nie yang susah nie.

Anonymous said...

Allah telah mnegingatkan kita supaya tidak melakukan perkara yang boleh menimbulkan fitnah. Nabi Muhammad juga bersabda yang bermaksud " bersembahyang dan beribadatlah seperti yang aku buat ". Persoalannya adakah pernah Nabi bersolat didalam air.

Sudir said...

Pandai diaorang buat gambo superimpose ni ek?

MakNdak said...

kalau nak tunjuk alimpun agak-agak la....dah sah tempat tu kotor!

Anonymous said...

ADUIII.....THAILAND TU KENA BANJIR PALING BESO DALAM SEJARAHNYA....

TAKDE LAK SAMPAI TAHAP MACAM NI....

ADUIII YAIII

anti bohmau said...

DET,

mana dapat gambaq ni? pasai apa jd lagu ni? alim ulama' pas nak fatwa apa pulak kali ni? sah ka?

ayaq kotoq tu oi!!!!!!

Anonymous said...

Huhuhuhu.....tak paham, tak pahammmmm aku ngan puak2 yang dah nampak syurga nie...banyak tempat lain nak solat oiiiii...
(moga2 amalan korang diterima Allah) klu tak ?????????

Anonymous said...

Pertamanya kita tidak tau itu sembahyang apa.

Pada pendapat saya mungkin ni sembahyang jenazah Ghaib. Tak ada sujud. Maka tidak ada masalah lemas para jemaah akibat sujud dalam air. Mungkin juga sembahyang jenazah berkaitan dengan mangsa banjir atau lain-lain sebab.

Keduanya rasanya dari gambar tidak tidak boleh kita kata anggap air itu najis atau tidak (Nampaknya air begitu banyak. dan tidak pula nampak najis sampai berkolah-kolah ada disitu hingga mencemarkan air tersebut . Tak taulah jika diaorang sembahyang dalam pembentung misalnya.) Jadi kita berbaik sangkalah dalam hal ini.

Ketiganya soal niat mereka biarkanlah Tuhan yang menentukannya kerana kita tidak tau kisah sebenar kenapa mereka berbuat begitu. Mungkin ada keperluan yang amat sangat seperti Solat Hajat dalam keadaan cemas seperti sedang mencari mangsa yang hilang di dalam banjir dan perlu memohon dengan segera pertolongan Allah s.w.t.

Dalam keadaan darurat Islam amat flexibel perkiraaanya.

Kesimpulannya marilah kita berbaik sangka sesama Islam. Kita bukan macam orang PAS yang suka berburuk sangaka dengan orang lian. Hingga mengkafirkan sedara sesama sendiri puna da. Soal niat itu biar Allah tentukan.

P/s saya menulis sebagai ahli UMNO di sini.

umphhh said...

Ha..ha..UMNO tau sex jea..mane tahu bab sembahyang..bukan nak nunjuk tetapi nak bagitau ke puak umno yg makin jahil pasal ibadah..lepas nie jgn terkejut lak kalau ada puak Pas solat pakai lumpur saje..seluar dalam x de..UMNOngok gak..kuliah magrib x pernah pergi..fardu ain tak belajar..fekah tak pandai..sex is good for everyday !!! keh..keh..keh puak umno terkejut sebab jahil agama !!!!

man on da street said...

umphhh said...
Ha..ha..UMNO tau sex jea..mane tahu bab sembahyang..

Tu la sebab selain daripada 4 negeri yang di tadbir olih fuckatan haramjadah ni , semua nya bermufti dan berintegriri! Selain nya kaki mabuk menerajui exco agama, ahli exco yang bolih di pulas telingga kat utara, sebelah timur ular dalam semak yang bolih memberi fatwa merapu mengikut keadaan semasa,dan di sebelah utara tak payah nak sebut lah , hanya tunggu masa nak rebah dik kerana kawan kawan sendiri. Amacam?

Anonymous said...

kalo kita tak tahu bab2 sembayang jangan komen yee..

Ocean 13 said...

salam 1Malaysia

sila layari blog ocean13 di http://ocean-13.blogspot.com/..

terima kasih

Saladin said...

Sah...tak ada masalah nak sembahyang dalam keadaan darurat...tak perlu sujud.....tak perlu duduk...ada caranya ...kena belajarlah.....macam sembahyang orang sakit la....guna mata je sebagai isyarat......lain kali nak hentam PAS...carila benda lain....nanti dia kata kita ni cetek agama pula...

Anonymous said...

bdrb

Anonymous said...

susah jugak bila aga org yg tak berapa solat nak hurai pasal solat dalam air bah... tak pasal-pasal berdosa sebab menghina kefardhuan solat... kalu puak umporno dalam keadaan kering pun tak solat inikan bah...

Anonymous said...

mungkin Ustad Azhar pong kato ibadat cara tu mmg BODDOR!

Anonymous said...

Takde tempat yg kering atau tpt tinggi ka utk solat. Betul dalam darurat boleh solat asalkan tempat bersih.

Tapi jangan mendaruratkan diri.

Sebab tu kita kena segerakan solat, masuk waktu solat..

Bukan apa, takut tak sempat nk cari tempat solat.

Anonymous said...

bidaah yg sesat.

Anonymous said...

aku nak bgtau satu jek bg org yg suka KONONNYA "BERSANGKA BAIK".

solat jenazah tak penah lagi aku tgk jauh2 mcm tu. solat jenazah rapat2.
takkan tak penah pegi solat jenazah kot? jgn la disebabkan puak PAS sesat ni buat, sumenya nak bersangka baik.

Anonymous said...

bongok arr...tu depa dgn tuhan lah..yg korang duk ngata nie buat dosa je...pikirlah geng mung fitnah nie besar dosa dia dr mmbunuh.....hok tua2 tu tobat lah..hok muda semoga diberi hidayah.....bkn nk tahan agama pakat duk kata sesama islam......amalan kita pun x tahu ckup lg nk kata org,,,,...nisbah diri tu pengomen2 semua..-hamba allah yg kerdil...