Breaking News
Loading...
April 13, 2012

Info Post

Ini mungkin kali terakhir kita boleh tengok pertabalan yang di pertuan agong, lepas ni kalau pakatan haram perintah malaysia, upecara pertabalan ini akan masuk muzium...

Kenapa aku cakap macam tu? pasal pakatan haram nak hapuskan sistem beraja di malaysia, pakatan nak hapuskan sistem raja berpelembagaan di malaysia dan nak gantikan dengan sistem republik yang mana kalau sistem republik hanya presiden yang berkuasa penuh dalam malaysia nie...

Belang pakatan tidak hormat pada raja sudah nampak, mereka buat terang-terang perangai tu dalam istana negara ketika yang dipertuan agong nak ditabalkan, mereka kutuk suka hati mak bapak dia je susuk tubuh setiap sultan dan pembesar negeri yang lalu di hadapan mereka, seolah-olah sultan dan raja itu warga asing yang  mereka tak perlu hormat...

Belum berkuasa mereka sudah tunjuk bertapa biadapnya mereka terhadap institusi raja-raja melayu, bayangkan kalau sudah berkuasa, aku yakin institusi raja melayu di sepak bergitu sahaja. gelagat tian chua, azmin ali, dr mariah dan khalid samad semacam beruk di majlis pertabalan yang dipertuan agong hari tu menunjukan yang mereka cukup anti kepada raja-raja melayu...

6 comments:

Anonymous said...

nama melayu, nama cina atau india yg bersikap biadab dimajlis pertabalan DYMM yg dipertuan agong aku gelar mereka babi gila jer. kalau mereka babi gila tak tau adab dan hormat pada sultan, raja dan tetamu kehormat baik dicadangkan tanggalkan semua gelaran YB-YB GILA BABI TU.

Anonymous said...

Aku sokong semua babi 2 ni dihukum pacung dan bunuh sahaja

Anonymous said...

Bodo betul ler kau nie. Memang betul betul bodo.

Anonymous said...

Ni statement bodoh mana ni? Ingat senang ke nak ubah perlembagaan suka2 hati? Yang menghapus kuasa raja-raja dulu siapa? Bukan UMNO/BN ke?

Anonymous said...

kepada anym 6.28 yang bangang.. meh nak gtau.. dulu raja2 nak tembak kepala engko pon xpe lepastu kuasa d'kurangkan kepada xboleh tembak kepala engko.. tp kuasa2 utk menjaga hak melayu, islam d' malaysia nih still ada pada raja2 melayu.

Adam said...

Setuju, dalam blog pengikut PKR pernah terbaca artikel perbandingan antara sebuah negara berpresiden dengan negara kita Malaysia....dalam artikel itu nampak sangat mereka memperlekehkan sistem beraja di Malaysia....itu JIKA MEREKA MENANG... akan adalah sekor dua yang secara beradap dan mengada-ngada mempertikaikan kedudukan raja-raja...