Breaking News
Loading...
October 20, 2012

Info Post
Tengok betul-betul gambar di bawah, kejadian bumbuh runtuh di shah alam beberapa hari lepas yang mengakibatkan seorang perkerja buruh binaan terbunuh, pada awalnya, malaysiakini melaporkan 6 orang terbunuh dalam kejadian itu, kemudian mereka tukar menjadi seorang pula...


Apa yang aku nak suruh korang perhatikan ialah, permainan gambar yang di letak oleh malaysiakini, kalau orang tak tau cerita sebenar, sudah pasti orang akan akan kata, kejadian tu sangat teruk dan amat teruk sehinggakan pihak bomba malaysia tidak mampu menyelamatkan mangsa kejadian sehinggakan terpaksa menggunakan khidmat penyelamat dari negara luar...

Image yang malaysiakini letak seolah-olah ada kereta yang tertimbus, meyedapkan lagi cerita kononnya rumah runtuh itu berskala besar, padahal apa yang sebenarnya berlaku di shah alam itu ialah, hanya konkrit slab yang runtuh, bukan keseluruhan rumah itu yang runtuh....

Dan gambar fitnah itu hanya di siarkan dalam artikel english sahaja tetapi tidak di dalam artikel percuma dalam bahasa melayu, kenapa...??? malaysiakini tak mampu hantar wartawan dan jurugambarnya di sana, sebab itu dia pakai sahaja mana-mana gambar yang depa ada dalam simpanan dan goreng sikit cerita tu bagi sedap menunjukan seolah-olah kejadian tu benar-benar teruk...

Gambar kejadian sebenar...

Tak ke cilaka malaysiakini nie...

7 comments:

Anonymous said...

Konkrit slap jatuh macam ni, nko kata skala kecik....boleh pegi mampos lah nko.....mk tak sebangang nko la.....tau serupa utusek nko.....itu baru berita tepat siap ngan video sekali.

hafeezDotMy said...

anon kau tgk gambar betul ngan gambar yang malaysiakini siarkan..ada ke gambar tanah runtuh macam dalam gambar sebenar

Kelab Puteri UMNO Mahu Lingkupkan UMNO said...

Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







(( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

Anonymous said...

dah malas nak g tempah kejadian...
dok letal la pic highland tower runtuh

Anonymous said...

anon 9.18 pm...MK mmg penipu dan perosak bangsa..org bodoh shj yg percaya bulat2 kelentong MK...tngok bukti lah bodo...

Anonymous said...

mamat 8.49 pm..siapa yg lembu siapa..tepuk dada tanya hati..org melayu PR shj yg jd lembu bangsa lain..masih x sedar diri lgke..kena ingat org pas x semestinya masuk syurga...

Anonymous said...

reporter malaysiakini mmg x beretika..menipu dan ada agenda tersembunyi..org bodoh je selalu tertipu dgn berita yg dilaporkan...