Breaking News
Loading...
May 6, 2013

Info Post
Alhamdulilah dengan izin Allah BN masih lagi berkuasa pada hari ini, walaupun kekalahan di beberapa tempat amat mengejutkan, tapi tak kesah lah, BN masih lagi berkuasa...

Aku cukup tak sangka pengundi cina sanggup khianati najib, setelah apa segala permintaan mereka najib tunaikan akhirnya "cina tetap cina" dalam diam mereka tikam belakang najib...

Terima kasih kepada pengundi muda, korang antara yang paling ramai keluar mengundi, dengan tekad nak tukar kerajaan atas alasan kalau pakatan menang tak payah bayar hutang PTPTN...

Terima kasih kepada pengundi melayu, kerana masih lagi setia mengundi BN, aku harap di pru akan datang kalau boleh keluarlah mengundi awal-awal sikit, jangan keluar last minit...

Terima kasih kepada pengundi sabah dan sarawak, koranglah sahabat sejati BN...

Terima kasih kepada pengundi india, walau pun calon favorite aku zul nordin korang tak undi tapi sekurang-kurangnya di tempat lain undi korang banyak membantu BN...

42 comments:

Anonymous said...

lu punya mak punya puki la, cina tak undi bn la sial, kalau tak keluarkan cerita blue pemimpin pas dan pkr bn dah lama tumbang.. main lu punya mak punya puki la, apa bodo bunya melayu.

Anonymous said...

AYUH KITA CADANGKAN AGAR PM KITA GERAKKAN SEMULA 'MAGERAN' UNTUK MENGAWAL POLARISASI KAUM CINA YANG BEGITU TIDAK MAHU MELIHAT KESATUAN. MUNGKIN NAMA 'MAGERAN' NI BOLEH DI LUNAKKAN LAGI AGAR TIDAK DI PANDANG SERONG OLEH RAKYAT...NAMUN APA SAJA GERAKAN YANG MENYERUPAI MAGERAN INSSYA ALLAH BOLEH MEMULIHKAN PENYATUAN MASYARAKAT. MELAYU MASIH KUAT TAPI APA GUNANYA KITA KUAT KALAU HIDUP DI PANDANG REMEH OLEH BANGSA LAIN. kALAU MAGERAN DI TUBUHKAN DI SEBABKAN OLEH PERISTIWA 13 MAY UNTUK MEMBINA PERPADUAN, KALI INI BIARLAH IANYA MENJADI PENGGERAK KENEGARAAN.

Anonymous said...

Oiii "Enchek Ibraheemm Aleee" lu Red BabI ARrmy ke apa? semua blog ko spam! celaka!

Anonymous said...

seharusnya presiden MCA letak jawatan dengan kadar segera kerana tak mampu mengubah mentaliti kaum cina..dalam MCA sendiri mereka bercakaran macam mana kaum cina nak undi BN...UMNO dapat merampas kembali beberapa kerusi yang tewas pada PRU 12 berbanding MCA yang hilang 10 kerusi..jadi memang rasionalnye presiden MCA leteak jawatan.

Anonymous said...

ye la..dulu aku anggap orang cina sahabat kita..tgk dorang tak bagi muka langsung kat kita..dorang dah la kaya..melayu banyak yang miskin dan teragak2 lagi,,mungkin melayu ni selesa berada di rumah dan malas bekerja.habis harta2 org melayu org nelayu jual

Anonymous said...

Paling baik Najib letak jawatan dan digantikan dengan Muhyiddin. Beliau tegas dalam keputusan dan soal agama beliau boleh terajui penyatuan dengan Pas dan PKR (Melayu yang kuat soal akidah).

Melayu PKR bodoh jual Melayu.

bang Non sg petani said...

Alhamdulilah...BN masih berkuasa pada pru13 ini....namun apa yg nyata penolakan kaum cina terhadap kerajaan....PM Najib dan saf pemerentahan harus memikirkan utk lebih kukuh dimasa hadapan....saya sarankan.....

1.Gerakan speaker speaker yg berkebolehan dipentas ceramah menerangkn dasar dan keupayaan kerajaan serta mematahkan hujah2 pembangkang...
2.Perbanyakan pusat2 rujukan dan aduan masyarakat ditempat tumpuan ramai spt komplek , pasaraya...berbanding lot kedai yg membuat rakyat sukar hampiri...
3.sediakan satu makanisme institut pinjaman khas utk melayu dan bumiputra utk membeli rumah yg disediakan oleh Perumahan Negara..
4.Ujudkan skuad pelapis muda dlm mencintai, menjiwai bangsa dan negara...
5.ujudkan perang saraf 5 tahun hingga pru14...sepertimana Min yuen group semasa era komunis...bagaimana anak anak muda cina ditanamkan perasaan kekitaan utk menjadi ahli komunis yg sanggup bermatian..
6.peperangan siber diperluaskan dgn peruntukan yg setimpal dgn tugas mereka...
7.Ktengahkan para ulama muda dlm kerajaan sebagai rol model penerimaan islam...
8.Najib harus sediakan penasihat dlm bentuk meja bulat yg dibarisi ahli sarjana dlm pelbagai bidang sesuai dgn bidang mereka...termasuk Military agent, SB, professor, ulamak tanpa melibat ahli politik...
9.Najib harus mengutamakan kaum melayu dan bumiputra tanpa menghirau permintaan kaum cina yg nyata penipu dan menikam sprtmana ayahnya yg ujudkan DEB, Felda, MAra dan agensi lain utk menaikkan taraf melayu dan bumiputra..
10.Najib harus memilih barisan kabinet yg benar ikhlas berkerja drp barisan kabinet yg pandai bercakap....
11..adun BN mestilah ada satu kad pretasi antara menwajibkan membuat lawatan kelapangan dan suaikenal serta bertemu dgn rakyat dikawasanya .
12.bermula hari ini BN mestilah bergerak awal untuk mendaftar ramai pengundi2 melayu tanpa menunggu SPR....

Inilah permulaan yg saya inginkan bg BN utk meneruskan legasi mereka....

FAHRUGHAZI said...

Kita suka atau tidak, BN perlu kepada undi daripada kaum Cina dan India, untuk melengkapkan undi Melayu untuk mendapat majority. Malangnya Melayu menjadi lemah sedikit bila ada diantara orang melayu yang memihak kepada PAS and PKR (malah ada yang masuk DAP).
Persoalannya sekarang sahabat UMNO yang sepatutnya menarik kaum Cina, MCA dan Gerakan sekali lagi gagal. Ibarat main bola kedua-dua tidak dapat menghalang dari bola dibolosi oleh pihak lawan.
Terang-terang kaum Cina menyokong PR, bukan sahaja DAP tetapi juga PKR. Mereka mengambil sikap jangan sokong UMNO/BN.
Kaum India ada yang sudah kembali, kalau tidak kepada MIC, mungkin kepada BN.
PPP juga sudah lama menjadi excess baggage dalam BN.
Sekarang, MCA dan Gerakan kena berusaha untuk mengembalikan sokongan Cina atau pun mereka sepatutnya diganti dengan parti baru yang selari dengan kehendak kaum Cina. Begitu juga MIC dan PPP.
Dalam masa yang sama, UMNO mesti berusaha menarik balik orang Melayu yang telah tersasau dengan dakyah PAS dan PKR demi untuk mengukuh barisan orang Melayu dan mengekalkan ketuanan Melayu dinegara ini.
Kita Melayu mesti kembali bersatu dan kuat, baru Cina dan India ingin bernaung dibawah kita.

Anonymous said...

Peringatan yg mudah : MELAYU SENDIRI MAU INGAT, Jgn bodoh membabi buta menyokong Pakatan yg tanpa disedari mempunyai niat yg tersirat tanpa kita sedari. Jgn jadi Luncai atau Lebai Malang akibay momokan DAP dan PKR.

Anonymous said...

tahniah kpd BTN yg bertengkus lumus menjayakan bee-end..

Anonymous said...

Dulu Tun lancarkan dasar buy British last. Sekarang mari kita lancarkan dasar buy from chinese last. Kita orang Melayu adalah golongan pengguna terbesar. Kalau susah, perlahan2 kita beralih ke peniaga Melayu bumiputera d India.

Seri said...

ini menunjukkan melayu tu memang bodoh betul...mudah dipermainkan...tak macam orang cina atau india yang kuat pada persatuan walau berlainan aliran politik...

betul kata our best pm...mahathir mohamad...bangsa melayu ni mudah lupa sejarah...

Anonymous said...

Setuju dengan saranan annon 12.37.kita adalah pengguna yg mampu mengugat ekonomi mereka sekiranya kita bersatu, malangnya ada golong melayu yg khianat, belajar dr

Anonymous said...

org cina skang dah susah hati sbb tembelang dah pecah diorang ingat bole guna peluang keemasan nak rebut kuasa sbb melayu dah pecah 3 tapi kuasa allah BN tetap berkuasa
mana diorang nak sorok muka lagi kalau ada 10 cina 9 sokong DAP sbb nak berkuasa mcm di spore
aku rasa najib masih bole berkihdmat tapi dgn syarat suruh rosmah pakai tudung pastu dok rumah diam2 takyah la nak tunjuk muka lagi org melayu ramai dah tak suka buat je la keje2 amal tanpa publositi smpi org dah tak menyampah lagi
sume irg melayu dah kene main ngan cima diorang dah buat keputusan ni sebaik abis PRU 12 lagi sbb tekejut tgk melayu bergafoh
org cina kalau lemah mmg pandai belakon kawan tapi hati diorang mmg busuk sbb sikap tamak yg tak berkesudahan smpi org melayu jadi oengemis mcm kat spore baru diorang tenang
sedar la org melayu kalau teeus nak gaduh sbb agama mmg cina akan amik kesempatab
aky rasa elok je kita rampas sume tqnah atas nama cina biar kekal dgn org melayu smpi kiamat
dan cina masih bole hidup mewah tanpa bersikap kurang ajar

Anonymous said...

Najib MESTI balas jasa pada kaum melayu dan bumiputera.

Najib mesti berhenti bantu kaum cina... Akujanji pilihanraya adalah two-way aggreement bukannya one-way. Orang tak sokong jangan pipi tersorong-sorong.

Sedarlah melayu dan bumiputera sudah cukup untuk kita memerintah negara tercinta ini.

NAJIB SEDAR LAH DARI TIDUR MU !!!

Anonymous said...

rosmah adalah liabiliti najib..lihatlah betapa hebat serangan terhadap rosmah..najib amat perlu mendengar teguran akar umbi..

Anonymous said...

mulai hari ini org cina 100% tidak boleh Di percayai..najib amat perlu menghargai penyokong2 setia anda dari melayan kerenah kaum2 penipu Dan kaki tikam belakang..hati2lah selepas ini..

atas pagar yg simpati keikhlasan najib..

Anonymous said...

najib perlu terima hakikat..teknik menanam kebencian pembangkang amat berjaya sekali..aku amat hairan kenapa seluroh keluarga mertua amat membenci najib sedangkan mereka adalah profesional yg lahir hasil pembiayaan biasiswa ke luar negara..terimalah hakikat ketika ini jgn sekali2 wahai ds najib anda mengharapkan org lain akan menngenang budi krn ia sudah lama berkubur bersama momentum kebencian yg disemai..
bertindaklah sesuatu..

Anonymous said...

kaum cina memang sudah terkenal dgn sikap tidak mengenang budi Dan perkauman..cuma tersimpan jauh Dan sesekali dikeluarkan secara serentak menunjukan betapa kukuhnya perkauman mereka..org melayu hati2 dgn perkara ini..jadikan pedoman...

Anonymous said...

terimalah hakikat..melayu itu amat lemah..bagai buih Di lautan..
dijangka pru15 kekuasaan melayu akan musnah keselurohnanya jika momentum sekarang ini dikekalkan...
melayu akan berpecah kepada berbagai bagai parti lagi..

Anonymous said...

Buy Chinese last!!!

Anonymous said...

haha org melayu baru tahu ke perangai org cina??

Anonymous said...

yes buy Chinese last.

Anonymous said...

Gunakan kuasa pengguna terhadaap mangsa khianat ni.. buy chinese last ..

Anonymous said...

aku setuju .. taklah susah sgt nak buat .. selagi ada benda yg dijual oleh melayu , India , Iban , kadazan dll .. never buy chinese punya ..

Anonymous said...

Hidup melayu jangan layu hayati seni kata lagu nd lala .jgn sampai makan kuah saja.org lain makan isi....

Anonymous said...

Ya..ini baru betulll....but its not just the chinese tsunami..ramai juga cina setia kpd bn..tapi more to new political ..urban politics that could serve the needs for al races..tak kira melayu cina india dan kaum lain..kerana keperluan dan masalah2 semua kaum ini sama..kadang2 cina pun susah juga..kerana faktor kos sara hidup tinggi di bandar...baru tengok program analisis pru13 kat tv1...deme2 set pembangkang ni takkan tengok nyer saluran 1 nie...

Anonymous said...

PANDANGAN ANON May 6, 2013 at 12:20 PM, DI ATAS TERUTAMANYA PERKARA 8-10 MEUPAKAN PANDANGAN JUJUR, IKHLAS DAN BERKESAN. OLEH ITU KAMI MENYERU KEPADA DATUK NAJIB SUPAYA MENGAMBILPANDANGAN INI SECARA POSITIF, DEMI KEBAIKAN NEGARA, BANGSA DAN AGAMA, BUKAN ATAS DASAR EMOSIONAL, TETAPI ATAS DASAR KEPENTINGAN NEGARA. INILAH PANDANGAN2 SEPERTI DI BAWAH:-
8.Najib harus sediakan penasihat dlm bentuk meja bulat yg dibarisi ahli sarjana dlm pelbagai bidang sesuai dgn bidang mereka...termasuk Military agent, SB, professor, ulamak tanpa melibat ahli politik...
9.Najib harus mengutamakan kaum melayu dan bumiputra tanpa menghirau permintaan kaum cina yg nyata penipu dan menikam sprtmana ayahnya yg ujudkan DEB, Felda, MAra dan agensi lain utk menaikkan taraf melayu dan bumiputra..

faiza said...

BANGUNLAH WAHAI MELAYU KU....

ROSLI ALI said...

orang2 cina diorang ni memang tak ada budi bahasa kalau hendak mengenang jasa memang jauh sekali.. mereka ini yang jadi besar kepala bukan apa orang melayu juga yang memberi jalan untuk jatukan MELAYU. ... wahai melayu2 bodohhhhhhh sekarang ni berpijaklah dibumi yang nyata. kaum cina ni meteka dah lupa usul asal...seadarlah kaum2 melayu jgn jadi bodoh selama2nya

Anonymous said...

Orang Cina ini semua kena hasut dengan kitsiang dan gay tua ambil kesempatan untuk jadi kitol.

Anonymous said...

Lepas ini Najib kena buat perancangan dan program untuk membantu Bumiputra Sabah dan Sarawak dan Semenanjung secara hakiki. Berilah latihan secukupnya kepada ahli - ahli UMNO yang muda untuk berpolitik dengan lebih professional bagi masa akan datang.

Anonymous said...

pls tolonglah check dulu para penyokong BN yang setia, Pakatan dapat undi sebanyak 50.8% drpd jumlah pengundi, anggap semua cina mengundi termasuk bayi, cina cuma 23% saja, yang 27% tu siapa? hantu ke? Melayulah yang 27% tu.

Melayulah pengkhianat yang jumlahnya paling besar mengikut teori kamu orang.

Anonymous said...

setengah orang cakap cina kiasi & kiasu, sebenarnya melayu pun tak baik sampai mana saja. asyik cakap cina ada agenda menjatuhkan melayu, itulah kiasi (takut mati) juga, apa bezanya.

Di Malaysia, Angkatan tentera, polis, dan jabatan kewangan semua kuasa terletak dalam tangan melayu, lagi nak menuduh kaum lain membuli merampas kuasa melayu, membuli melayu dan macam macam...

Sebenarnya, cina
Cina di malaysia sangat menyedar sendiri adalah kaum minority. Kami cuma minta sebuah kerajaan yang bersih, adil dan tidak menghasut rakyat perkauman saja, sebab tulah kali ni pilih pakatan.

Anonymous said...

adil apa dap kalo berkempen bukan guna isu perkauman? ...pigi rahhh bersih ,adil apa ?pr pon makan rasuah tgk dkt selangor dan penang sudah puiiiiikk

Anonymous said...

NOT ALL TO CHINESE, BUT FUCK TO CHINESE VOTE FOR DAP... GO TO HELL CINESE BITCH!!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
NOT ALL TO CHINESE, BUT FUCK TO CHINESE VOTE FOR DAP... GO TO HELL CINESE BITCH!!!!!

May 7, 2013 at 10:21 PM

Go to hell or heaven not decided by you SOHAI, shame on you pukimak

Anonymous said...

May 7, 2013 at 8:51 PM


Maksud kamu bn sangat adil? Pihak mana yang paling pandai main isu perkauman? Rasuah siapa paling pandai? Pikirlah sendiri...

Kenapa setengah melayu suka-suka suruh orang balik China, balik india? Siapa yang menanam permusuhan antara kaum?

Conclusion bagi semua comment dalam blog ini, usahlah ada PRU14 pada 5 tahun akan datang, apa kata mansuhkan Pilihan umum. Dengan ni, bn akan forever government Malaysia, takyah susah susah mengaut undi rakyat, buang masa, buang duit jer... sebab rakyat pun takada hak memilih, apa maknanya demokrasi? Baik kembalilah ke zaman dahululah...

tak ada pilihan raya, maka takada ruang hidup untuk pembangkang. Kamu bolehlah buat any undang undang just for your species good, sebab masa itu takada orang bersuara lagi, takada orang mempersoalkan lagi, yg penting sekali, takada pihak membantah ia, takada pihak protes ia. Segala undang undang you boleh buat untuk syok sendiri, sampai masa itu semua melayu takyah kerja, nak duit terus minta dari gov, nak beli apa2 pun gov bayar, pergi melancong gov bayar, kahwin beranak belajar mati pun gov tanggung. Biarlah kaum tak kenang budi ni kerja macam lembu sampai tua, lepas tak berguna lagi kena sembelih. Ini yang kamu impikan betul tak?

Kalau ini yang you impikan, cadangkan lah kepada PM sekarang.

Anonymous said...

so betul la kisah-kisah puki dalam pkr n pas tu. kalau betul, lu olang SOKONG salah tempat meh. mau sokong itu gay, sodum, chinadoll jadi perdana menteri ke

Anonymous said...

Always thought we are living in the 21st century... But I really doubt that when reading these comments... May I suggest that you guys read more before writing all these radical comments which will only do more harm than good... Always thought we are considered Malaysian but here that term seems so alien... Everyone is saying Malay Malay and Malay... Guys, we Chinese is not a bunch of ungrateful so as those urban Malays and Indians.. It is just that we read more and are more open-minded in regarding politics... Please think for the future of Malaysia and not just the temporary pleasure given by the current government...

rakyatbijak said...

DAP bukan hanya terdiri dr kaum cina, najib silap, ramai pengundi melayu & india juga memangkah DAP.. Keputusan PRU13 adalah prestasi terburuk BN.. Saya sebagai penyokong BN amat sedih, walaupun kite menang, tapi ia bukan satu pencapaian yg boleh dibanggakan.. Menang tak selesa, tak bole nk sorak nk buat ape? 1 Malaysia yg dilaungkan oleh BN tidak wujud lagi.. Najib perlu melakukan sesuatu dgn segera atau letak jawatan saje.. : (

Anonymous said...

Sila lh mengutuk DSAI lagi.Boleh bagi dia tambah pahala...hanhaha...Bagoznya otak penyokong orag2 umno bn ni,suka percaya bulat2 apa yg diperkatakn tanpa menyelidik.Dah terbukti DSAI x bersalah boleh lagi macai2 umno bn kata dia gay...Kpd mereka yg mengatakn DSAI gay aq doakn korang akan rasa kezaliman rejim pemimpin umno bn so baru lah korang sedar