Breaking News
Loading...
May 15, 2013

Info Post
Sudah-sudah lah anwar, Allah memang tak izinkan kau jadi perdana menteri, takan ketentuan Allah pun kau nak lawan, kalau benar Allah izinkan kau jadi perdana menteri, sudah tentu segala penipuan yang kau katakan itu akan binasa sebelum sempat mereka merancang...

Tapi aku tak pastilah anwar percaya Allah yang mana satu, Allah yang maha esa atau allah yang ada anak, payah juga kalau nak bercerita bab Allah dengan anwar nie, pasal kita paham Allah tu lain, dia paham allah tu lain...


5 comments:

Anonymous said...

anwar wajib letak jawatan sejak dulu lagi. ingat, pemimpin rendah moral tak layak jadi PM

Anonymous said...

Tapi pas dan dap syg sgt kat anwar...itu yg aku pelik sgt.aku tk nk lah pm yg bersahabat dgn yahudi dan jual kalimah allah semata mata nk jd pm..dahlah gay dan main dgn bini org mcm mana nk jd pemimpin.

Ghazali said...

Tak perlulah lagi bercakap/menulis tentang hukum dengan si bahlol ni... Haram, Halal, Baik, Tak Baik, Boleh, Tak boleh...dlllll pasangan sebegini sudah tak ada dalam kamus si bahlol ini.... Buat penat je...

Anak Lenggong said...

Yang kesihannya masih terdapat rakyat Malaysia yang membiarkan diri mereka dipergunakan oleh saorang manusia bangsat ini untuk kepentingan dirinya sendiri sedang ada rakyat luar yang memahami proses pemilihan pemerintah di Malaysia ni:-

Politik Malaysia sangat jelik?

PEMILU (Pemilihan Umum) atau Pilihan Raya Umum (PRU) di Malaysia sudah pun berakhir sebenarnya. Kemenangan jelas milik parti pemerintah diketuai bapak Najib (Datuk Seri Najib Tun Razak).

Sebaliknya oposisi (pembangkang) di Malaysia oleh bapak Anwar dengan kerjasama Lim Kit Siang seorang Cina, kalau di Jakarta, ia seakan-akan Cina totok (konvensional) begitu.

Amat menjelikkan demokrasi ala-Malaysia kerana pemenangnya sudah jelas kepada team bapak Najib, mengapa perlu lagi bapak Anwar sibuk-sibuk bikin porak-poranda negara sendiri.

Seharusnya terima saja keputusannya. Ternyata bapak Anwar tidak punya perasaan kenegaraan yang tinggi, dia sendiri mengkianati rakyatnya.

Bapak Anwar harus menerima hakikat yang mana Malaysia bukan pengamal sistem Presiden. Jika Malaysia mengguna pakai sistem Presiden seperti di Indonesia atau di Amerika Syarikat, ya memang benar undi paling banyak dikira sebagai pemenangnya.

Misalannya, bapak Jusuf Kalla melawan bapak Susilo Bambang Yudhoyono, ternyata bapak Susilo menerima undian paling terbanyak maka sudah jelas bapak Susilo menjadi Presidennya.

Di Malaysia tidak begitu, kerana Malaysia mengguna pakai sistem Komanwel dan British Democracy. Makanya mana-mana parti yang menang walaupun tidak majoriti undinya, parti itu dikira pemenangnya. Kerana majoritinya dilihat kepada partinya, bukan kepada manusianya.

Hal ini sebenarnya amat remeh dan memalukan jika tidak difahami. Masakan bapak Anwar dan oposisinya tidak mengetahui hal-hal seperti ini.

Saya sendiri pelajar jurusan undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia di Gombak, saya tidak faham mengapa bapak Anwar tidak bisa menerima keputusan rakyatnya sendiri.

KENEGARAAN

SISTEM kenegaraan Malaysia agak pelik, kerana semasa saya belajar di sana, saya lihat rakyatnya yang keturunan Cina, tidak kiralah Cina totok atau Cina moden, tidak menghormati bahasa negaranya.

Saya biasa ketemu orang Cina yang tidak pandai berbahasa Malaysia. Walhal kami di Indonesia, orang Cina mahupun yang totok Cina wajib mengguna pakai bahasa Indonesia.

Saya fikir, bapak Najib harus menekankan bidang-bidang seperti ini, kenegaraan yang utuh akan menghasilkan negara yang kukuh.

Namun begitu, pihak oposisi khusus bapak Anwar harus berubah, jangan terlalu mementingkan diri sendiri, kerana ia kelihatan sungguh jelik kepada seorang yang selalu bercakap pasal demokrasi di Jakarta.

Berilah contoh yang baik.

S. SUDARION,

Blok M, Kabayoran, Jakarta Selatan.


Anonymous said...

Kasihanilah Anwar... janganlah anda sekelian menghina Anwar ini hargailah diri beliau... memang beliau ada berkata yang jika kalah dalam PRU 13 beliau akan berpindah cari makan cara lain namun beliau teruja bilamana diri beliau masih diterima di Permatang Pauh dan setelah meminta pandangan Rafizi, beliau dapati ada beberapa peluang untuk beliau jadi perdana menteri... oleh itu beliau menggunakanlah peluang itu.... lihatlah betapa semangatnya beliau dan itulah yang patut kita semua hargai... Anwar adalah idola bagi rakyat yang hendak menghancurkan sistem negara ini....Anda tak hendak ke hancurkan negara ini? Bagi orang PAS negara ini perlu dilumatkan seperti mana yang berlaku dinegara yang di kagumi mereka kerana negara ini masih belum di Islamkan...