Breaking News
Loading...
June 15, 2013

Info Post

Cinabeng nie mengeja pun tak reti, tapi ada hati nak jadi perdana menteri, perkataan RUNTUH dia tukar jadi luntur, oii cinabeng apa yang LUNTUR...???

Gun eng sebenarnya tak paham bahasa melayu dia tidak pasti mengenai  maksud  perkataan, LUNTUR dan sekaligus  gagal membezakan erti  perkataan itu berbanding maksud perkataan RUNTUH.

Apa kita nak heran masih ramai cina warganegara Malaysia  tidak  fasih berturutur  menggunakan  bahasa melayu, inilah petaka sekolah VERNAKULAR...


10 comments:

Anonymous said...

Bodoh..memgeja pun tak pandai...

Anonymous said...

Dia orang ini memang kena pergi kelas Bahasa Melayu. Ada keluar dalam suratkhabar baru-baru ni yang menunjukkan salinan SMS yang tak tahu nak mengeja "Proton Persona". Yang dieja "Ploton Plosona". Gelak sakan aku baca.

Anonymous said...

Guan Eng bukan bodoh ttg eja tapi juga bodoh pasal mana UMNO ada bangunan kat situ... UMNO cuma sewa tkt 6 & 7 je kat sana hahaha...

Anonymous said...

Runtuh ----- > Luntuh --------->Luntur------->Lentur. £₩^«¥€®»¢¥€¿¡¥^^\^¶¶¥®©™

Anonymous said...

Bukan salah mengeja tapi LGE secara politik mahu publisiti murahan agar orang macam kita cepat lepas pandang dan sering memerhatikan beliau dan pasti ada gadget meter kiraan baginya.Buat bodoh sudah dan jangan layan orang yang memperbodohkan orang lain.

Anonymous said...

Itu tanda nya ramai orang doa nak suruh dia pi mampus....sepet2 ni semua memang takut perkataam mampus....jadi sentiasalah guna perkataan ini ..insyaallah

Anonymous said...

Babi dan anjing pandai ke mengeja dalam Bahasa Melayu?

Boloh punya olang ...

Anonymous said...

ROSAK = LOSAK....munyi ada sama maaa.

Anonymous said...

Dulian luntuh = luwt lapat

Anonymous said...

Menteri kerja raya dulu pun teruk gak bahasa melayu dia...lg teruk bertaun2 jd menteri xreti2 ckp melatu emphhh sedihhhhh macai ni nk kutuk pun pandangla kiri kanan dulu hahahaaa