Breaking News
Loading...
October 9, 2013

Info Post

Hari tu aku ada tulis pasal ada calon naib presiden umno sudah terdesak nak menang, lalu di gunakan pengaruh istana untuk membantunya meraih undi dari ketua-ketua bahagian...

Satu perbuatan yang desperate, mentang-mentang la dia ada kabel kuat dengan istana...

Wartawan joceline tan ada mendedahkan siapa pemimpin desperate yang sanggup menggunakan pengaruh istana untuk mendapatkan undi, korang baca tulisannya di bawah...

Pesan aku pada calon yang bertanding, "berdirilah atas kaki sendiri"

5 comments:

Anonymous said...

adoii sampai kena pakai sultan pahang? apa la.

Anonymous said...

ckp dgn hishamudin 'actions speaks louder than word'

Anonymous said...

Adakah masyarakat melayu dan ahli Umno masih dapat dipengarahi oleh amalan feudal ini.... Pemimpin yg begini berlagak seolah semua cakap mereka perlu di dengar , alahai. Hishamudin, golongan bangsawan yg tak habis habis mahu memperkudakan ahli ... Shame on you mr minister!!!!

Anonymous said...


Apa yg. agama dan bangsa kita perlukan - pemimpin UMNO yg. BERANI dan TULEN mcm. DS Dr. Zahid Hamidi kita, utk. lawan MUSUH Islam/Melayu! Biar tak dipuji dan dibodek oleh bangsa PENDATANG-tak-sedaq-diri; yg penting pemimpin UMNO pastikan ISLAM serta HAK dan TANAH PUSAKA Islam/Melayu dan Bumiputera lain tak DIPIJAK/TERGADAI! Jgn. kita asyik diTIPU oleh MUSUH Islam/Melayu - juga yg. hairannya terdpt pula peningkatan kaum Cina sampai 40, 000, dr. 20, 000 org. nak masuk JPA skrg - tapi majoriti bukan main BENCI undi BN dulu. Sepatutnya, SPA kena berhati-hati; jgn dibiarkan diSABOTAJ oleh penyokong DAPBANGKAI/PKR, semata utk 'perpaduan' kaum dlm. SPA, sedgkan MUSUH Islam/Melayu mana mahu perpaduan!

Dan apahal ketidakadilan ini boleh terjadi?! Jgnlah calon baru yg. berpotensi, lawan pemimpin yg. dah lama berkuasa besar diPIJAK sesuka hati!

Lihat di http://www.bharian.com.my/bharian/articles/CalonlawanNazrikesalpembatalantanpasebab/Article, Calon lawan Nazri kesal pembatalan tanpa sebab, 2013/10/09:
Ipoh: “Saya masih setia dengan UMNO. Cuma saya mahu penjelasan mengapa pencalonan saya dibatalkan,” kata bekas Setiausaha Majlis Perumahan Negara, Shahidan Yussof.

Anak jati Kampung Padang Asam, Padang Rengas dekat sini, kesal kerana pencalonannya merebut jawatan Ketua UMNO Bahagian Padang Rengas dibatalkan tanpa sebarang jawapan serta pengesahan Jawatankuasa Pemilihan parti.
Terima jawapan negatif

“Saya hanya mengetahuinya melalui media dan pencalonan saya dibatalkan tanpa dimaklumkan secara rasmi kepada saya. Saya berusaha ke Pejabat UMNO negeri, tetapi jawapan yang diterima juga negatif,” katanya yang datang ke pejabat BH di sini, semalam.

Berikutan pembatalan pencalonan Shahidan, penyandang ketua bahagian Datuk Seri Nazri Aziz dipercayai menang tanpa tanding.

Sebelum ini, Nazri dicabar dua calon iaitu Bendahari Bahagian, Datuk Jamal Nasir Rasdi dan Shahidan, 61, yang bersara daripada perkhidmatan awam, tiga tahun lalu.

Bagaimanapun, Jamal menarik diri daripada persaingan itu dalam tempoh bertenang 72 jam sebelum 24 September lalu, manakala Shahidan dibatalkan pencalonan kerana dikatakan gagal memenuhi keperluan ditetapkan jawatankuasa pemilihan.

Seolah-olah bersalah

Berikutan pembatalan itu, beliau mendakwa dirinya seolah-olah dilihat sebagai individu bersalah dan dianggap melakukan kesalahan jenayah kerana syarat pembatalan antaranya muflis serta memiliki rekod jenayah.

“Jika tiada penjelasan dibuat, bayangkan mungkin orang boleh menuduh saya muflis, bekas penjenayah atau melanggar peraturan parti. Jika saya ada melakukan kesilapan teknikal ia juga perlu diperjelaskan supaya orang lain tidak membuat sebarang andaian buruk,” katanya.

Beliau yang berulang kali menegaskan keputusannya bertanding tidak dipengaruhi mana-mana pihak meminta supaya permasalahan itu mendapat pembelaan sewajarnya demi ketelusan parti.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Begitulah trend UMNO dari dulu hingga
sekarang, yang berkuasa mecantas aja kerja nya. adakah Demokrasi dlaungkan
ditepati?......dah tahu diri tak berkemampuan, buat apa nak disorong kan lagi!, angkat kaki cau la. buat malu keturanan sendiri aja.
banyak nada sumbang Pemimpin diwaktu
Pau13 sekarang,di padang rengas apa dah jadi?....permainan peringkat cawangan gakmak nya, penuh teka teki
SPRUMNO sila la siasat......turun padang selidek fahtanya....jangan duduk kat bilik hawa dingin aja!...
ini mcam ke perubahan UMNO?...
nak kena complen kat ROS ke? baru ada backup!....