Breaking News
Loading...
June 4, 2014

Info Post
Ingatan saya kepada umat Islam; Pertama, jangan terlalu teruja dengan makanan yang dikeluarkan oleh ultra kiasu. Carilah makanan umat Islam dahulu dan terjamin halalnya. Sedap ini adalah persoalan masuk ke anak tekak sahaja. Bila masuk ke perut, hilanglah rasa sedap itu.

Saya amat hairan kepada orang Islam, begitu ghairah pergi ke kedai ultra kiasu walaupun tidak ada sijil halal dari Jakim, seperti kedai yong tau foo, kopitiam, kedai kek campur arak dan banyak lagi. Adakah kita tidak ada pilihan?

Kedua, berhati-hatilah dengan ultra kiasu. Mereka tahu kita ada undang-undang halal. Mereka tahu prosedur halal dan mendapat  sijil halal, tetapi kenapa mereka masih lakukan?

Ketiga, berasaskan pengalaman saya yang pernah menternak dan memakan babi sebelum Islam, minyak babi adalah antara bahan ‘terbaik’ pengilat, penahan dan penyedap, berbanding dengan minyak atau lemak lain. Jika ada makanan yang berkilat seperti mi, kek dan lain-lain, tidak mustahil telah dicampur dengan makanan haram. 

Baca selanjutnya di sini

13 comments:

Anonymous said...

Artikel yg. BERNAS dr. Dr. Ridhuan Tee! Setuju sama sekali!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Aku percaya pada orang terutama yg pernah mengalami sendiri bab2 babi ni dari org yg hanya dengar cakap2 org...

Anonymous said...

Setuju dengan artikel tuan. Teruskan dengan nasihat dan usrah untuk umat islam.

Anonymous said...

Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital
to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts.
Anyway I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.


Here is my webpage :: ครีมหน้าใส

Anonymous said...

Dia ni mualaf bangsa cina. Bangsa yang dibenci oleh amano.

Tak sedar yang orang Islam kat sini terbahagi dua.

Dia hairan ramai yang pegi makan kedai cina. Dia tak sedar yang makan kat situ adalah dari golongan amano yang berduit. Kedai cina biasanya mahal.

Orang PAS yang nak ke Islam mana ada gi kedai tak de halal.

Woittt... DR. tu kata kat geng amano laaaaaa... Hidup Melayu konon.

Anonymous said...

orang cakap pasai islam anon diatas tu masih nak main politik....sudah2lah nasihat Dr tu utk kita orang Islam....saya juga nampak ramai orang kita yg dok makan kat situ seolah berasa bangga terutama wanita bertudung lak tu tak rasa was2 ke

Anonymous said...

1135. Macamana nak asingkan cerita agama dengan politik?

Bukankah bab haram halal tu diselia oleh keraaaajaan berpolitik.

Bukankah bab mentarbiyah umat Islam tu diselia oleh keraaaajaan berpolitik.

Kalau asyik dengar nasihatttt je, alamat masuk angin keluar asap. Kena ada penguatkuasaan bersungguh dan tegas.

Bukan sekejap haram, sekejap tercemar babi. Sekejap halal plak. Mesti ada yang bersalah. Jangan sapu bawah karpet. Tu bab rokok halal haram pun masih tak sama setiap negeri!!!!!

Tinggalkan be end.

Surrhead said...

Ah tee ni "opportunist". dia tahu org melayu senang diperbodohkan dgn agenda2 berunsur agama, haram-halal dsbnya...dia ni selalu nak ampu org melayu, kononnya org melayu martabatnya lebih tinggi dari warga bangsa lain. dia ni sebenarnya guna teknik mahdey,mamak kerala yg bertukar jadik melayu dan berjaya berkuasa selama 22tahun...

Anonymous said...

Surrhead Blurrhead reincarnate! Oh I see now you've turned to become Dickhead. Your head could still not able to digest myyyyy cause its vacuum between your ears, or is it flippers?

Good tricks though still wandering around with your dickhead wedged into the heart of your bottom!

Surrhead-Dickhead-Blurrcock you're confused.

Surrhead said...

anon 4.16 - you dumb fuck...goddamned son of a wanker...

Can you please try to sound smart, even if it goes against your upbringing?

Here, i am trying to have a sensible conversation on Ah tee, and you come around blabbering about dicks and bottom....are you trying to tell me that you are a faggot wanting to be fucked in the arse? sorry to say, you got the wrong guy here....try your ugly face elsewhere....you dumb fuck....

Anonymous said...

Oi SIALhead, PI MAMPOS lu si GANGSTER KAPIRBABI!

KURANG AJAQ lu HINA bapa aku ASKAR ISLAM/MELAYU! Bapa lu yg. dapat anak PENGGANAS KURAPBABI mcm. lu tentu menyumpah HARAM KEJADAH tak habis-habis!

Dahlah haritu lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku - juga di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html ; di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html ; dan di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/04/empangan-di-selangor-makin-surut-khalid.html !

Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu si KAPIRPELAHAPKANGKANGBABI?!

Surrhead said...

MSB...dah lama tak menyalak kat aku ya?? aku harap ko kena langgar dgn lori sampah dgn segera...

Anonymous said...

Oi SIALhead, PI MAMPOS lu si GANGSTER SODOM KAPIRBABI!

KURANG AJAQ lu HINA bapa aku ASKAR ISLAM/MELAYU! Bapa lu yg. dapat anak PENGGANAS KURAPBABI mcm. lu tentu menyumpah HARAM KEJADAH tak habis-habis!

Dahlah haritu lu nak suruh bapa aku yg Islam/Melayu bunuh aku masa lahir di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-boleh-bagi-undi-pada-ku.html?! BABI lu si HAIWAN SYAITAN KAPIR GANAS! Baik lu MAMPOS hey si PENJENAYAH GENG KONGSI GELAP KAPIR!

Oi SIALBABIhead, aku dah lapurkan pd. KDN utk. SIASAT lu, PENJENAYAH KONGSI GELAP KAPIR BINATANG BUAS! Asyik nak ANCAM nyawa aku dan bapak aku - juga di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/hard-rock-cafe-di-putrajaya-siapa-punya.html ; di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/01/siapa-yang-nak-bunuh-hannah-yeoh.html ; dan di http://darulehsantoday.blogspot.com/2014/04/empangan-di-selangor-makin-surut-khalid.html !

Dasar lu jenis HAIWAN BABI KURAP PENGECUT mcm. SAMSENG GENG KONGSI GELAP KAPIR! CILAKA LU - BAPAK lu lahirkan anak mcm SAMSENG KURAP mcm lu apasal?!

Baik lu si KAPIR BINATANG-BUAS (tapi asyik menyamaq guna bahasa Islam) pi BERAMBUS dan MAMPUS dr. Tanah Melayu NUSANTARA PUSAKA ni kalau lu benci sgt. umat Islam/Melayu,! Hari tu bukankah lu ingat Sabah/S'wak Kristian punya - oi, Sabah/S'wak adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM, ada paham lu si KAPIRPELAHAPKANGKANGBABI?!