Breaking News
Loading...
June 16, 2014

5 comments:

ayah said...

Ceres dan D'Heritage senang cari di TESCO tapi yang lain di mana?

ayah said...

Ceres dan D'Heritage senang cari di TESCO tapi yang lain di mana?

Anonymous said...

Di cadang ada agensi yang boleh bina rangkaian (supply chain) produk bumiputra islam yang terjamin halal dan kesucian. Boleh di wujudkan satu agensi pendorong mirip hyper-market Mydin ke sebagai pencetus model ini.

Anonymous said...

T'kasih DET! Kita SOKONG 100% produk ISLAM/Melayu!

Tapi dah tiba masanya MATRADE/MITI dikembalikan kuasa pengurusan tertingginya pd BUMIPUTERA ISLAM/Melayu!! Cthnya di Jerman, bukan main susah nak jumpa produk BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kat kedai/supermarket Jerman mahupun kedai Asia - sedgkan ada pula cawangan MATRADE kat Frankfurt! Tak KEJADAHnya ni?! Nak jumpa produk ADABI/Brahim yg. besaq tu pun tak pernah!

Dan kita boleh lihat kalau dilapurkan di berita, tentang perjanjian perdagangan yg. dianjurkan MATRADE di global, termasuk di Dunia ISLAM - tidak pernah aku baca dilapurkan berapa PERATUS sy. BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. dapat kontrak atau peluang memasarkan produk mereka; terutamanya syarikat-syarikat kecil?!

Ini jelas melanggar undg-undg PERLEMBAGAAN di kuasa EKSEKUTIF DYMM YDPA melindungi hak keistimewaan Bumiputera ISLAM/Melayu dan Bumiputera lain, termasuk dlm. pekerjaan, pendidikan, biasiswa DAN SEBAGAInya, lihat di - http://zanas.wordpress.com/kembalikan-kekuatan-orang-melayu-62-tahun-yang-lalu/artikel-153-perlembagaan-malaysia/ :

Artikel 153 Perlembagaan Malaysia.

Artikel 153 Perlembagaan Malaysia memberikan tanggungjawab kepada Yang di-Pertuan Agong menjaga hak keistimewaan orang Melayu dan penduduk asal Malaysia, secara kumpulannya dirujuk sebagai Bumiputera. Artikel mengspesifikkan bagaimana kerajaan pusat melindungi kepentingan kumpulan-kumpulan ini dengan mendirikan kuota kemasukan ke dalam perkhidmatan awam, biasiswa dan pendidikan awam. Ia juga biasanya dianggap sebagai sebahagian daripada sosial kontrak, dan biasanya dikatakan sebagai pertahanan legal bagi ketuanan Melayu — kepercayaan orang Melayu bahawa mereka adalah penduduk asal Malaysia.

Berikut adalah penyataan penuh Artikel 153 Perlembagaan Malaysia.
Perkara 153. Perizaban kuota berkenaan dengan perkhidmatan, permit, dsb. bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak.

(1) Menjadi tanggungjawab Yang di-Pertuan Agong untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan Perkara ini……

Makcik Sambal Belacan.

Hijrah Halal Shop said...

susu dan sardin cap masjid cina punya laa