Breaking News
Loading...
April 14, 2015

Info Post

Lihatlah sendiri, kalau orang luar tengok jumlah gaji para pemain ini, sudah pasti mereka akan kata, pemain negera kita berkelas dunia, skill pemain kita kalau tak setanding messi, kurang sedikit dari arjen robben dan mungkin mereka beranggapan ranking negara kita berada di tangga 50 terbaik dunia dan 10 terbaik asia...

Tetapi hakikatnya, negara Bhutan yang langsung tak nampak dalam peta dunia dan Timor Leste yang baru merdeka tu, lebih tinggi ranking bola sepaknya dari negara kita...

Aku yakin, pemain dari negara Bhutan dan Timor Leste seumur hidup mereka tak akan merasa gaji sebanyak yang pemain negara kita dapat...

Apa sebab dua negara miskin ini ranking bola sepak mereka lebih tinggi dari ranking negara kita, sedang para pemain kita kononnya berkelas profasional dan bergaji tinggi tapi ranking negara tak naik-naik...

Salah siapa? salah pemain? salah pengurusan? salah kasut bola...???

Fikir lah sendiri...


17 comments:

Anonymous said...

Ranking FIFA ni agak pelik sikit, macam mana Philippines boleh bagus dari Thailand, tak banyak kejohanan mereka main, tahu2 dapat ranking 138. Hanya mengharapkan pasukan senior, under 23, 22, 21, teruk. Timor Lester & Bhutan lebih baik dari kita ? Pelik dah...

Anonymous said...

Selagi korang sokong bee end gitulah jadinyer...


Sedor sikit.... duit tiket yang dibeli tu mungkin hanya buat untuk pemimpin politik dlm sukan joli2 jer.

Bagi gaji tinggi kat pemain kasi glamour lebih. Rakyat terpedaya.

Anonymous said...

kalau sokong DAPig lagi la... kat mana pasukan pulau pinang sekarang?? No. 1 dalam liga super???

Kelantan jadi juara liga super, Liga-M pun lepas orang BN yang pegang. Nak harap orang PAS urus pasukan, pasukan Kelantan tu duduk dalam longkang je la....

Anonymous said...

Celako..masuk bab politik dlm ni. Nak bukti, Kedah jatuh zaman Pas memerintah, Perak jaruh masak Pakaton memerintah. Kelantan naik sebab diterajui oleh Datuk Anuar je.. so jgn la masuk bab politik dalam ni.

Anonymous said...

Bodohnya Statement .

Anonymous said...

why you so idiot ano 10.49am,hitam sungguh hati kau, busuk!.

Anonymous said...

Anon 11.29 11.49. kesian ko sokong parti geng x cerdik.

Geng amono banyak dalam FAM dan lain2 la. Gaduh lagi sama geng nak rebut kuasa.

Suma jenis nampak hebat tapi hasil/kualiti kepimpinan tarak.

Dalam sukan negeri pun banyak yang masih pegang kuasa. Kalau pembangkang menang......ingat b oleh dapat duit senang2 nak urus sukan. Mcmaman nak meningkat.

Nak Sukan naik>>>> kena tukar suma skali kat negeri dan pusat.

Tukar PRU nanti.

Anonymous said...

Anon 1152 pun sama nampaknya

Anonymous said...

Ini pun nak dipolitikkan? Kamu ni hidup hanya utk berpoltik ke? Bimbang kamu tak maju sebab asyik merungut dan mebantah tanpa ilmu...bimbang nasib diri sendiri pun tak mampu ubah... apalagi kaum kerabat, jiran tetangga dan negara. Agak2la nak komen.

Anonymous said...

Negara baik bila mengamalkan politik yang baik.

Kalau politik baik. Urus tadbir sukan akan ikut baik.

Rakyat yang untung.

Agak2 negara maju(sukan maju) tu politik mcm kat negara kita ker?

Anonymous said...

nak naik ranking? antara sebab ranking naik turun termasuklah game friendly match. walaupun hanya persahabatan, kalau menang akan tambah mata. banyak buat friendly match dan menang maka akan kumpul mata yang banyak. kalau kalah rasanya mata tidak berubah sedangkan negara lain tambah mata, jadi ranking pastinya akan terkebawah.

oppss...satu lagi, pemain import tidak boleh dijadikan isu. mana ada game yang malaysia boleh masukkan pemain import sebagai pemain negara? ada nilai apa yang pihak blogger nak pertikai di sini?

Anonymous said...

Ko ni kena belajar lg pasal sukan esp bolasepak. Xde kena mengena pun politik ngan bola. Bahkan fifa x bg campur tangan kjaan secara direct dlm fa negara atau negeri secara direct. Kalo mcm tu negara2 afrika ngan timur tengah yg dah sampai tahap bunuh membunuh tu lg baik ke dr segi politiknya? Sebab ranking diorg jauh lg baik dlm bola sepak. Brazil ngan argentina saban kali kalahkan england bila jmp. Dan ranking mereka pun jauh lg baik. Politik brazil ngan argentina lg baik dr england ke? Padahal liga epl jauh lg kaya, maju dan berpengaruh dr liga kat amerika selatan. Ni masalah bila cakap ngan orang taksub politik ni.

jentayu

Anonymous said...

fifa x bg campur tangan kjaa, tapi di nagara ni mcm mana mereka nak tahu.

Negara miskin....... mereka main sungguh2 sebab sukan tu untuk HIDUP. dorang tak kisah politik. Ahli politik pun x sempat nak ambil tahu sebab asyik perang.

Anonymous said...

Dari satu segi mmg x patut dpt gaji mcm tu. Tp boleh jd pembuka mata utk mak bapak spy galakkan anak2 ceburi bolasepak. Mak bapak masih berkiblatkan akademik dan harap anak jd doktor, lawyer dan majistret bila besar nnt. Dlm keadaan kerja pun semakin kurang dan persaingan makin sengit elok digalakkan yg ada bakat sukan tu fokus secara serius dlm sukan.

jentayu

Anonymous said...

Oi bongok,
nak duit kena carik sendiri la. Bukan asik mintak ngan federal @ fam je. Kata nak profesional. Skrg liga ke arah penswastaan. Nampak sgt puak2 ko ni xde idea carik duit utk sport development. Masih harap duit pembayar cukai utk sukan. Aku boleh nampak lg hancur sukan bila PR pegang nnt. Termasuk bola.

jentayu

aznial said...

We are Owner and Operator a General Practice (GP) Clinic in Bandar Sungai Long, Bangi and Putrajaya (Presint Diplomatik - Klinik Pakar KASIH).

We are looking for a dedicated Medical Officer Requirements at Bandar Sungai Long Clinic:-
Lady doctor
MBBS or equivalent from a recognized institution approved by Ministry of Health Malaysia
Possess valid Annual Practicing Certificate
Registered with Malaysia Medical Council
Minimum 2 years working experience in Obstetric & Gynecology
Attended an Obstetric Life Saving Skill
Attended A Neonatal Resuscitation Program
Working hours negotiable with minimum on-call
Very attractive salary RM7,000 (starting)
Kindly please send to recommend CV to: aznial@gmail.com

Clinic information:-

PUSAT RAWATAN SUNGAI LONG
NO. 12 JALAN SL 1/13
BANDAR SUNGAI LONG
43000 KAJANG
SELANGOR
TEL / FAX: 03-90114833


Regards
Ir. Aznial Rahmat
Director
KASIH Group
012 312 9264
aznial@gmail.com

aznial said...

We are Owner and Operator a General Practice (GP) Clinic in Bandar Sungai Long, Bangi and Putrajaya (Presint Diplomatik - Klinik Pakar KASIH).

We are looking for a dedicated Medical Officer Requirements at Bandar Sungai Long Clinic:-
Lady doctor
MBBS or equivalent from a recognized institution approved by Ministry of Health Malaysia
Possess valid Annual Practicing Certificate
Registered with Malaysia Medical Council
Minimum 2 years working experience in Obstetric & Gynecology
Attended an Obstetric Life Saving Skill
Attended A Neonatal Resuscitation Program
Working hours negotiable with minimum on-call
Very attractive salary RM7,000 (starting)
Kindly please send to recommend CV to: aznial@gmail.com

Clinic information:-

PUSAT RAWATAN SUNGAI LONG
NO. 12 JALAN SL 1/13
BANDAR SUNGAI LONG
43000 KAJANG
SELANGOR
TEL / FAX: 03-90114833


Regards
Ir. Aznial Rahmat
Director
KASIH Group
012 312 9264
aznial@gmail.com