Breaking News
Loading...
August 11, 2015

Info Post


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah melarang sebarang tindakan diambil ahli parti itu terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin sebaik sahaja beliau digugurkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 28 Julai lalu.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir ketika mendedahkan perkara itu berkata, larangan itu dibuat Najib semasa mengadakan perjumpaan tertutup dengan semua Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri di kediaman rasminya di Kompleks Seri Perdana tiga hari selepas rombakan Kabinet tersebut dibuat.

Malah, kata Zambry, dalam pertemuan itu Perdana Menteri juga berkali-kali berpesan supaya semua pihak menghormati Muhyiddin yang masih merupakan Timbalan Presiden UMNO yang banyak berjasa kepada parti tersebut.

“Bila berlaku krisis itu, adalah suara-suara yang nak suruh Tan Sri Muhyiddin itu, ini. Pecatlah. Tapi Perdana Menteri (Najib) kata jangan.

“Sedangkan mungkin dari segi pentadbiran mereka ada masalah, jadi patutnya beliau (Najib) boleh cari macam-macam. Tapi tindakannya (Najib) lain, dia pesan supaya semua hormat kepada Muhyiddin kerana dia masih orang besar dalam parti dan juga bekas Timbalan Perdana Menteri,” katanya.

Sumber: Utusan Online

6 comments:

adib hakeemi said...

Teringat aku pesan najib kat satu menteri tempohari,pesan najib kalau TUN M serang jgn lawan balik dgn busuk-busukkan TUN,kita lawan dgn memberikan fakta-fakta.Tup tup takde angin takde ribut bila WSJ keluarkan berita ada duit 2.6 billion masuk dalam akaun peribadi najib TUN M pulak yang dipersalahkan.Betul-betul punya munafik ar pemimpin sebegini.

Anonymous said...

wah, bagus ya pemimpin umno ni....manyak pandai wayang.....USD3.97 hari ni....undilah umno untuk kesejahteraan bangsa & negara

aku said...

nak cari talian hayat la tu...ha.ha.ha..

Anonymous said...

jgn buat statement bangang lah...kau ingat kalu dap perintah ekonomi akan lebih baik ke?..kalu bangang x tahu asas ekonomi duk diam sudahlah..jgn nampakkan kebangangan kau tu kat org

Anonymous said...

Memang najib takut dengan kebangkitan amno Johor. Apelak zamri kelinga @ kelinga ni mandai2 nak tunjuk hero! Najib mana ada telur beb! Roti najib satu! Kuah taruk atas perut!

Anonymous said...

Ekonomi terbaik najib, dapat derma 2.6 billion masuk dalam akaun sendiri...........ekonomi ale utuh, songlap duit rakyat dgn teori derma dan pembangunan........mat maslan je caya sama lu! Ini lah akibatnya Penyamun pundekou Bugis, melabur untuk negara! Kah kah kah!

Hassan Malek.