Breaking News
Loading...
August 8, 2015

Info Post




Tiada halangan untuk suruhanjaya pilihan raya meneruskan proses persempadanan semula negeri sarawak...

Mahkamah telah beri lampu hijau kepada spr untuk menjalankan kerja-kerjanya yang selama tertangguh dek kerana kebebalan pemimpin pembangkang yang tak paham akan tugas dan peruntukan yang telah di berikan kepada spr...

Apa lagi agaknya "trick" puak pembangkang untuk menghalang persempadanan spr kali ini...

Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) meneruskan proses persempadanan semula bahagian pilihan raya negeri Sarawak.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof berkata, SPR akan meneruskan proses itu sebagaimana yang diperuntukkan di bawah Jadual Ketiga Belas Perlembagaan Persekutuan bagi menyiapkan laporan untuk dikemukakan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Keputusan Mahkamah Rayuan ini membuktikan bahawa tindakan SPR dalam proses persempadanan semula ini adalah memenuhi perundangan di bawah Perlembagaan Persekutuan,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.
Utusan Online

1 comments:

Anonymous said...

tiada halangan untuk umno kencingkan rakyat lagi melalui persempadanan semula di Sarawak.....patut ler satu dunia gelakkan rakyat Malaysia...dah 57thn kena kencing pun, masih tak sedar. aku pun rasa rakyat Malaysia patut kena kencing pun, sebab bodoh.....dah terang2 MT umno songlap duit rakyat, menolak sesiapa yg tak ikut haluan songsang umno, tapi lembu2 umno masih nak pangkah umno, atas alasan sayangkan negara dan umno....ckp jer la atas alasan duit yg masyuk....tapi yg senang hanya org atasan umno, akarumbi akan merana dan stay bodoh....korang tau tak, reserve Malaysia hanya tinggal USD94bil lagi, kalau nak tau bandingan Singapore ada reserve USD400bil ........takpa, kita undi umno lagi, janji umno pegang, rakyat dan negara merana takpa.....kalau org ckp org Melayu ni mmg bodoh, tak marah ke??