Breaking News
Loading...
September 16, 2015

Info Post
Gambar yang aku rakam sekitar jam 2 hingga 4 petang tadi...

Crowd memang ramai...

Kalau tiap-tiap bulan buat macam nie, jangan katakan dap goyang, lepas nie cina pun dah tak berani nak angkat muka...




Crowd dari masjid negara...






Crowd dari PWTC...



Crowd dari masjid india dan dataran merdeka...



Memasuki padang merbok...



Di padang merbok...











51 comments:

Anonymous said...

gambar terbaik, thanks bro DET.

Anonymous said...

Betul la DAPig kata 50 orang je yang orang melayu mampu kumpul.

Anonymous said...

Nak tanya sikit.
Apa untung hasil dari perhimpunan ini....
Jangan marah yer.....

Anonymous said...

hasilnya melayu bersatu! jangan makan hati ya kui kui

Anonymous said...

Tak marah tapi nak jawab sikit: Untungnya lepas ni Pembangakan sudah kehilangan senjata utama mereka dalam mempengaruhi rakyat .Setiap demonstrasi mereka akan di sambut dengan demonstrasi juga.Sebelum PRU 13 ada Bersih 1,2, dan 3 dalam usaha mereka memndapat sokongan dan mereka berjaya,begitu juga dgn demosntrasi Gerakan Reformasi di akhir tahun 90an,juga berjaya Bersih 4 pula utk menjatuhkan krajaan yg ada,dan semangat mereka melonjak sehinggakan Mahahtir yg anti demonstrasi pun jadi pengikut mereka.Tapi sekarang kesan Bersih 4 mulai tawar dgn Perhimpuna Baju Merah ini.Dan senjata domonstrasi ini ,tidak akan memberi keuntungan besar lagi pada Pembangkang di masa hadapan,kerana pihak lawannya juga akan berbuat perkara yg sama,biar berapa pun belanjanya.

Anonymous said...

jangan lah marah buat2 tanya apa untungnya, yang dap buat bersih ko tak tanya ker apa untungnya?

Anonymous said...

Untungnye ialah. Najib sedang gelak basar tengok melayu bersatu menyokong dia. Lepas ni dia boleh lagi merompak duit rakyat dengan mengatakan ada orang sedekah kat dia.

Untungnya bila ada perhimpunan ini, segala salah najib akan hilang dan lenyap, segala kesalahan di tujukan kepada DAPig.

Tujuan perhimpunan ini di adakan adalah kerana gambar najib di pijak. Orang melayu ni kalau gambar pemimpin kena pijak mereka akan mengamuk sakan. Tapi kalau kalimah Allah di gadai, Islam di permainakan, sultan di hina, orang melayu boleh bersabar, kalau gambar najib di pijak wahh orang melayu akan mengamuk sakan.

Entah2 taukei skinchan ikan bakar tu yang upah anak cina tu pijak gambar najib. Kalau tak mana boleh dia dapat projek buat perhimpunan ini.

Anonymous said...

Baju Merah buat salah baju kuning buat betul...makan taik anjinglah baru baguskan.

Anonymous said...

Ngarut mende laaa ko nih .....
Pala otak kat siku???

Anonymous said...

berhimpun tu berhimpun juga, kes 1MDB dan 2.6 Billion jangan kita lupa.

Anonymous said...

Mereka yang datang ni ramai2 kerana satu tekad yang sama iaitu jangan HINA ISLAM,jangan HINA RAJA MELAYU dan paling PENTING jangan kurang ajar dengan bangsa MELAYU.so tak ada soal mereka kena bayar ke kena taja ke.Apa kau ingat MELAYU ni merempat sangat ke.Ingat setiap perbuatan kita kerana ALLAH akan ALLAH balas dengan pahala.

Anonymous said...

Kalau dah otak melayu dah kencing ke DAP...payoh doh nak berubah...dok nampak yg buruk je...yg baik kerajaan buat tak nilai langsung....

Anonymous said...

Alah.....bersatu amendanya..melayu kan Islam....masjid subuh ada le 4 5 orang.....kalau yg ramai2 balik esok penuhkan subuh...baru cantik....lepas himpun ni....aku jamin melayu berjemaah balik kat kedai nombor( cina punya kan?)dandgdutt....sambil setoing bulldog...apa pun tak berubah......yg rosakkan negara semua cina,rasuah semua cina, buat gst cina, lulus balak cina, pm dan pemimpin kementerian semua cina, jual tanah rizab cina, dapat biasiswa cina...yg tak sumbang cukai terbanyak cina...melayu bayar cukai banyak....meniaga besar; kaya........tu yg melayu marah cina hari ni!!!!!

Anonymous said...

U apehal bukan duit u yg dia ambik. Ckp lebih .....yg 2.6 billion duir org bukan duit rakyat. Tk tye azmin ke itu duit mane pegi.

Anonymous said...

Ko pg tak subuh, jgn ckp je...jgn la dengki melsyu nak berhimpun...bila sstu lg bangsa berhimpun ko diam..bila melayu himpun ko bising...klu xsupport pun melayu diam sudah la...klu berani kutuk la dua2 perhimpunan kluvya pun dua2 xbetul..mcm sial..

Anonymous said...

Masjid kat tpt ko je camtu. Cuba pi masjid lain kreta pun berderet.lau ko tk nk join tkde org paksa pun. Pi sgt dgn bersih bersih la sgt. Mmg ko tu hye bersih kat luar tpi......bila hati dh hitam. Dengki

Zaharudin Din said...

Untungnya ialah sekurang-kurangnya dapat membuatkan kau yang jadi barua DAP tak senang hati dan gabra. Ingat majnoriti melayu sokong korang ke??? Kami saja relax, tapi bila dah lebih kami luku kepala depa dan kalau boleh nak terajang melayu KUDAP (kuda dap). Ni baru round pertama. Lepas ni KUDAP pulak.

Anonymous said...

Terbukti Madet ada agenda lain.. bila Melayu berhimpun dia tak hadir tapi bila cina berhimpun dia terhegeh-hegeh join sama.. terdedah kini apa muslihatnya.. hanya dendam kepada Najib..

Anonymous said...

Jom kita buat kat Penang pulak

Anonymous said...

Hasilnya cinabeng ada goyang. Amacam, boleh macam tu?

Anonymous said...

Ko pulak, jgn lupa subuh esok kt masjid. Jgn ckp je deras...

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH! Aku BANGGA betul dengan anak-anak MUDA dan MAKCIK/PAKCIK serta TOK/NEK kita terutamanya dari JAUH, punya SUSAH PAYAH naik BAS dari serata negeri, turun untuk BERSATU dgn. BANGGA dan BERANI; sebagai BANGSA Bumiputera Islam/Melayu, MENENTANG si puak BINATANG BUAS PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI/PKRHOMO/BerSHIT-EJEN Barat/ZIONIS-FREEMASON/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no 1!!

Tapi aku heran kenapa ada satu RESOLUSI dari pihak Penganjur - boleh pula promosi 'bangsa' Malaysia! Patutnya Perhimpunan Melayu/Rakyat Bersatu ni nak juga MEMBANGKITkan semangat anak-anak MUDA kita terutamanya, MENENTANG legasi dajal MALAYAN UNION-KEPARAT-RASIS si Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON, yg. mahu dihidupkan kembali oleh KULI depa dari puak PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI/PKRHOMO/BerSHIT - yg. sebenaqnya mahu MENGHAPUSkan HAK dan IDENTITI BANGSA Bumiputera Islam/Melayu - dengan SATU identiti `bangsa` Malaysia (bangsa Malayan di zaman penjajah) - lihat SEJARAH Malayan Union amat mERBAHAYA ini di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/sejarah-perjuangan-kemerdekaan-v.html , Sejarah Perjuangan Kemerdekaan V: Protes Melayu, UMNO & Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu!

Nek Tempoyak.



Anonymous said...

Ini citer melayu bersatu bukan islam bersatu. Ugama ngan bangsa pun xtau nk beza....bebal lah ko ni.

Anonymous said...

...wow...Merah 1.0. Kalau Merah 2.0 dan seterusnya...mesti lebih hebat...tahniah..

ombak said...

Untungnya..
Penganjur dapat bajet.
Peserta dapat g KL
Dapat masuk TV
Dapat makan free

Lu apa ada....

Anonymous said...

Aku pegi smlm memang best giler tercapai cita 2 nk kalahkan bersih. Lps ni gi penang tgk tokong lim guan eng bongkak semacam jer.

Anonymous said...

Dan masih ada melayu terbangsat di tanah sendiri, tengok "bersamamu" di tv3 pun dah cukup, yang kena banjir tahun lepas pun masih tak terbela, tak caye pegi sendiri ke kelantan, sedangkan dijangka banjir lagi hujung tahun ni...dimana sebenarnya maruah melayu? Yg kaya tambah kaya yg bangsat tambah bangsat

Anonymous said...

kat penang kita start dari pangkal jambatan kita berarak....baru diorang rasa....
ayohak...

Anonymous said...

berapa kupang ko bagi derma....jangan sembang jer......

Anonymous said...

Cukup2la ... mesej yg hendak di sampaikan da jelas inshaAllah. Bila berulang2 nnt jadi mcm bersih pulak. ...

Anonymous said...

Hahaha kalo derma pun tak sampai rm2.6 bilion hahaha

Anonymous said...

dalam 2.6b melayu berkumpul,berapa ramai pemimpin melayu yg hadir...??? mana menteri2 melayu, pemimpin melayu, tok kadi, tok imam...???

Anonymous said...

Untongnya ada la seko-dua macai2 dapig meroyan tak sudah2 panas bontot kat sini...hehehe

Anonymous said...

Kerana Bershit4 untong nya sekarang ada himpunan bersatu 01...manyak untong blh jalan2 KL ma...hehehe..

Anonymous said...

Ada le 2-3 ekor Kudap melalak kat sini...
tak luak pun 250,000 red warrior bersatu 1.0....
teruskan melalak...hehehe...

Anonymous said...

Ramai yang bertanya secara sinis apa faedahnya perhimpunan ini. Bangsa Cina sudah bersolidariti pada dua PRU yang lalu sehingga hampir 95% undi Cina jatuh kepada pembangkang. Itulah hebatnya bangsa Cina.

Bangsa Melayu pulak masih bertanya apa faedahnya perhimpunan ini. Apabila sudah hilang kuasa nanti masa itu sudah terlambat untuk mengadakan apa-apa perhimpunan pun. Hargailah kuasa yang masih tinggal setelah segala aspek yang lain seperti ekonomi telah dikuasai oleh mereka dengan jayanya. Beringatlah sebelum terlambat dan berusaha untuk perbaiki diri demi kemajuan orang Melayu dan tanahair tercinta Tanah Melayu.

Anonymous said...

Aku rasa lepas perhimpunan ni kerajaan DAPig akan
- bersungguh 2memulihkan ekonomi malaysia
- menaikkan ringgit Malaysia yg jatuh
- menambah rezab tanah org melayu yg pupus
- memberi biasiswa kepada pelajar melayu yg tak mampu
- membantu kedudukan melayu yg masih tangga tercorok sejak merdeka
- membantu lupus hutang 1MDB yang tak duit tu kemana
- memajukan Sabah dan Sarawak yg amat kaya tetapi rakyatnya miskin seperti Brunei
- menarik balik kontrak berpuluh tahun jualan air kepada Singapura yg amat rugi
- menaikkan martabat Islam. Bini Lim Kit Siang kalau boleh pakai tudung lepas ni
- dan lain lain...huhu..harap2 DAPig sedar agar kegagalan pemerintahan sejak merdeka tu
.syabas kat "baju merah"
-

Anonymous said...

PRU 14 ni..kita doakan kerajaan DAPig tumbang dan UMNO/BN dapat memerintah kerajaan Malaysia. Hanya UMNO/BN yg mampu memulihkan kerajaan melayu ini dari kejahatan DAPig yg telah memerintah sejak merdeka dan mengugat keistimewaan melayu dan islam...ayuh baju merah!!!!

Anonymous said...

Setuju!

Anonymous said...

Aku rasa lepas perhimpunan ni kerajaan DAPig akan
- bersungguh 2memulihkan ekonomi malaysia
- menaikkan ringgit Malaysia yg jatuh 
- menambah rezab tanah org melayu yg pupus
- memberi biasiswa kepada pelajar melayu yg tak mampu
- membantu kedudukan melayu yg masih tangga tercorok sejak merdeka
- membantu lupus hutang 1MDB yang tak tahu duit tu kemana
- memajukan Sabah dan Sarawak yg amat kaya tetapi rakyatnya miskin seperti Brunei
- menarik balik kontrak berpuluh tahun jualan air kepada Singapura yg amat rugi 
- menaikkan martabat Islam. Bini Lim Kit Siang kalau boleh pakai tudung lepas ni 
- dan lain lain...huhu..harap2 DAPig sedar agar kegagalan pemerintahan sejak merdeka tu
.syabas kat "baju merah"

aku said...

setakat kumpul ramai2, bila PRU, mengundi pun tidak..kurang2 CINA bersatu, Melayu? dah habis PRU baru nak bangun tido..adoiii..PRU14 nanti pun tido lagi ye...thanks

aku said...

harap2 org Melayu yg ada kesedaran tu kalau boleh konsisten ye, bukan bermusim...setakat berhimpun sekali sekala, apa KPI? Result? Plan jangka panjang?

Anonymous said...

video terbaik Himpunan Maruah Melayu.....https://www.youtube.com/watch?v=iFuIMYLsCOs
masak ko, dap......

Anonymous said...

video terbaik HMM........https://www.facebook.com/adrianlimcheeen1991/videos/10153728278063474/

Anonymous said...

sori ah najib..ini bukan perhimpunan untuk sokong najib @ kerajaan yg ada. kami tetap mahu najib turun dr PM.
perhimpunan ini adalah utk menunjukkan kesepakatan dan perpaduan melayu atas kurang ajarnya DAP..harap faham..

Anonymous said...

diharap Bersih 5 dijalankan pada masa yg sesuai.....

Anonymous said...

Woii katak ..krluar dr tempurong tu...
melayu sebab dah bangun tido lah ada himpunan bersatu ni ngok..

ibnuhusin said...

sebelum dap nak buat bersih 5 .cuba tanya bangsa mana buat kotor di tanah air ini. siapa yang buka rumah urut ,rumah pelacuran, pup minum arak, no ekor ,kelab kelab judi dan taukeh taukeh dadah????? kaum mana yang mengusahakan /??? BERIHKAN INI DULU.

Anonymous said...

bro, bila kita bicara ttg melayu maka pastilah Islam sbb dlm peruntukan undang2 takrifan melayu tu mestilah Islam...Dan satu2nya bangsa yg disatukan dgn agama di dunia adalah bangsa Melayu...g sekolah dulu sblm komen..

Anonymous said...

itu la korang, ini negara majmuk, kalau warga cina buka pub, pelacuran dsbnya, itu hanya untuk warga cina....takder dia org paksa warga Islam tuk kunjung tmpt itu...korang yg Islam, mana otak korang? dah tau benda salah di sisi agama, lagi mau masuk.....awie (wings) cina ka? dia pun ada pub kan? Tiara Jacqueline cina ka? dia ada pub kat sunway?? korang ni sebenarnya munafik, dan dah biasa salahkan org lain atas kelemahan kamu...

https://www.youtube.com/watch?v=Hj0YUK0vDGs
https://vimeo.com/15665983

Anonymous said...

ada yg masih rela diperbodohkan, taksub dgn retorik yg bangsa Melayu disatukan dgn agama Islam. Kat Sabah/Sarawak dan Indonesia ada Melayu Kristian? ko sedar tak?? org sebegini umno suka, bab bodoh dan boleh selalu diperbodohkan....