AL-FATIHAH. Raja Muda Kedah Mangkat...

Raja Muda Kedah, Tuanku Abdul Malik Almarhum Sultan Badlishah, mangkat pada 1 pagi Ahad di wad Diraja Hospital Sultanah Bahiyah di sini akibat kegeringan.

Menurut Timbalan Pengawal CCC Kedah, Inspektor Mohamad Hilmi Abdul Hamid, Tuanku Abdul Malik yang berusia 86 tahun mangkat akibat sakit tua dan jangkitan kuman pada paru-paru.

Baginda diputerakan pada 24 September 1929 di Istana Anak Bukit, Alor Setar dan merupakan adik kepada yang Dipertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah.

Pada 21 September yang lalu, isteri baginda, Raja Puan Muda Kedah, Tengku Raudzah Sultan Hisamuddin Alam Shah, 86, mangkat di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar dan dimakamkan di Makan Diraja Langgar.
Jenazah baginda kini disemayamkan di Balai Penghadapan Istana Anak Bukit sebelum di makamkan di Makan Diraja Langgar yang dijangka petang Ahad. Sumber: MalaysiaNewsOnline

Comments

Pak Beny Sutomo said…
Kenalkan nama saya Pak ,Beny Sutomo betul-betul mengakui bahwa ramalan AKI SAIF bener-bener top dan di jamin “JITU” 100% tembus adapun ramalan ini di dapat melalui “RITUAL KHUSUS” jadi anda jangan ragu-ragu lagi untuk mengikuti ritual AKI SAIF karena nomor ritual AKI SAIF meman selalu tepat dan terbukti, jika anda mau bukti bukan rekayasa silahkan HUBUNGI/SMS di ((( 081355048468))) dan cukup bergabung dengan AKI SAIF untuk menyelesaikan syaratnya anda sudah bisa mendapatkan angka 2D 3D 4D yang bisa merubah nasib anda sekeluarga karna saya sudah membuktikanya 3X putaran bener-bener langsung tembus dan kini sekarang giliran anda Semua untuk membuktikan Trima Kasih.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID